Zobacz temat - [R75] możliwości IPK - komputera pokładowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] możliwości IPK - komputera pokładowego

marcin.misek - Pią Kwi 03, 2015 00:47
Temat postu: [R75] możliwości IPK - komputera pokładowego
Witam Państwa
Gdzie znajdę informacje nt. możliwości konfiguracji IPK ?
Jakie opcje można doprogramować ? gong po pozostawionych kluczykach, gong po nie wyłączonych światłach czy powiadamianie o niskim stanie płynu do spryskiwaczy...
Ale co jescze ? Jest jakaś lista ?
W instrukcji nic nie widzę na ten temat, w RAVE też nie mogę się tego doszukać, wiec Panowie Szlachta... gdzie szukac ?

MaReK - Pią Kwi 03, 2015 06:45

marcin.misek napisał/a:
Gdzie znajdę informacje nt. możliwości konfiguracji IPK ?

Może Xpart przejął jakąś dokumentację fabryczną na ten temat ;)

marcin.misek napisał/a:
Jakie opcje można doprogramować ?

Oficjalnie, nie ma chyba takiej możliwości. Nieoficjalnie - możesz działać bazując na IPK niektórych modeli BMW. Jednak FW i SW Rovera oraz jego VIN nie dadzą się sprowokować do pracy z WINKFP czy NCSExpert.

marcin.misek napisał/a:
gong po pozostawionych kluczykach, gong po nie wyłączonych światłach

Możesz dodać jeszcze aktualną prędkość auta w formacie elektronicznym.

marcin.misek napisał/a:
czy powiadamianie o niskim stanie płynu do spryskiwaczy...

Tym tropem idąc to jeszcze powiadomienie o otwartej klapie, drzwiach czy spalonej żarówce.
To nie jest konfiguracja IPK tylko komunikaty generowane przez inne moduły (BCU/LSM).

marcin.misek napisał/a:
W instrukcji nic nie widzę na ten temat, w RAVE też nie mogę się tego doszukać,

Bo nie ma czegoś takiego ;)

marcin.misek napisał/a:
wiec Panowie Szlachta... gdzie szukac ?

Kupić kabel, i zmieniać poszczególne wartości EEPROMu, patrząc co zmienia się w instrumencie. Załatwić sobie drugi zestaw wskaźników od razu, bo na pewno uda Ci się położyć ten pierwszy (ew. programator pamięci EEPROM).

A jak bardzo chcesz mieć jakieś dodatkowe komunikaty z auta na LCD, to spróbuj odszukać temat na angielskim forum, traktujący o Traffic Master.

marcin.misek - Pią Kwi 03, 2015 13:49

Nie chodzi o dodatkowe komununikaty tylko o możliwosc wlączenia/wyłączenia obecnych.
Na płycie od T4 zwanej RDS506 jest plik który opisuje prawie kazdy bajt w pamieci eeprom licznika, jednakże bez opisu który jest do czego. Ale bazujac na podobnym opisie do licznika od E39 ustaliłem już kilka rzeczy, ale szukam po prostu listy co można włączyć/wyłączyć. Ale chyba szukam czegos czego nie ma.
MaReK napisał/a:
Załatwić sobie drugi zestaw wskaźników od razu, bo na pewno uda Ci się położyć ten pierwszy (ew. programator pamięci EEPROM).

Zmieniając tylko to co jest w opisie raczej nie go nie uwale.
Cytat:
Tym tropem idąc to jeszcze powiadomienie o otwartej klapie, drzwiach czy spalonej żarówce.
To nie jest konfiguracja IPK tylko komunikaty generowane przez inne moduły (BCU/LSM).

Owszem, ale wydaje mi sie że to czy one będą wyświetlane czy nie odpowiada właśnie IPK.
Cytat:
Możesz dodać jeszcze aktualną prędkość auta w formacie elektronicznym.

Tego jeszcze nie znalazłem... ale znajdę.. chyba że w mojej wersji tego po prostu nie ma, jest tylko w modelach z wiekszym CI.

MD - Pią Kwi 03, 2015 14:13

Cholera, szkoda, że to takie uciążliwe. Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany, np. liczniki spalania bieżącego oraz średniego pokazane jednocześnie i inne takie. Byłbym nawet skłonny próbować coś rozkodować, tylko nie ma żadnego punktu zaczepienia.
marcin.misek - Pią Kwi 03, 2015 15:15

MD napisał/a:
Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany

Do tego chyba potrzebny by był oddzielny moduł, ew zmiana pamięci mikroprocesora sterującego całym IPK a do tego potrzebne by były zródła programu ;]

HarryVip - Pią Kwi 03, 2015 20:54

marcin.misek napisał/a:
Nie chodzi o dodatkowe komununikaty tylko o możliwosc wlączenia/wyłączenia obecnych.
Na płycie od T4 zwanej RDS506 jest plik który opisuje prawie kazdy bajt w pamieci eeprom licznika, jednakże bez opisu który jest do czego. Ale bazujac na podobnym opisie do licznika od E39 ustaliłem już kilka rzeczy, ale szukam po prostu listy co można włączyć/wyłączyć. Ale chyba szukam czegos czego nie ma.

No to dawaj kolego te ustalenia. :mrgreen: Poza tym R75 raczej jest bliżej do E46 niż E39.
marcin.misek napisał/a:
Zmieniając tylko to co jest w opisie raczej nie go nie uwale.

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. :mrgreen: Praktycznie w każdym z modułów jest sporo komórek pamięci, w których ustawienie pewnych wartości powoduje bezpowrotną utratę komunikacji.
marcin.misek napisał/a:
Owszem, ale wydaje mi sie że to czy one będą wyświetlane czy nie odpowiada właśnie IPK.

Mylisz się. Jest tak jak napisał MaReK. Podobnie jest np. z modułem świateł. To w jego EEPROMie ustala się np. wyświetlane przez IPK komunikaty o spalonych żarówkach itp.
marcin.misek napisał/a:
Tego jeszcze nie znalazłem... ale znajdę.. chyba że w mojej wersji tego po prostu nie ma, jest tylko w modelach z wiekszym CI.

Wszystkie wersje CI obsługują tę funkcję. Wystarczy ją aktywować w pamięci IPK. :mrgreen:

marcin.misek - Pią Kwi 03, 2015 22:25

Cytat:
No to dawaj kolego te ustalenia. :mrgreen: Poza tym R75 raczej jest bliżej do E46 niż E39.

Niebawem, jak skoncze. Moze i mu blizej ,ale mapa Eppromu pasuje bardziej do E39 niż do E46.
HarryVip napisał/a:
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. :mrgreen: Praktycznie w każdym z modułów jest sporo komórek pamięci, w których ustawienie pewnych wartości powoduje bezpowrotną utratę komunikacji.

No tak, jak zmieniasz na pałę wszystko to pewnie że uwalisz. Ale zmienianie jedynie tych bitów które można nie powinno wyrządzić krzywdy IPK (aczkolwiek tutaj mogę sie myslic)

HarryVip napisał/a:

Mylisz się. Jest tak jak napisał MaReK. Podobnie jest np. z modułem świateł. To w jego EEPROMie ustala się np. wyświetlane przez IPK komunikaty o spalonych żarówkach itp.

A nie pomyslales np ze w IPK można zablokować takie komunikaty ? Jesteś pewny że nie ma takiej opcji ?

HarryVip - Pią Kwi 03, 2015 22:49

marcin.misek napisał/a:
ale mapa Eppromu

Fiu, fiu... Mapa EEPROMu. Brzmi dumnie. :mrgreen: Sorry, ale o "Eppromie" nie słyszałem.
marcin.misek napisał/a:
No tak, jak zmieniasz na pałę wszystko to pewnie że uwalisz. Ale zmienianie jedynie tych bitów które można nie powinno wyrządzić krzywdy IPK (aczkolwiek tutaj mogę sie myslic)

Słusznie. Już wcześniej napisałem, że się mylisz. Idziesz powoli, ale w dobrym kierunku. :mrgreen:
marcin.misek napisał/a:
A nie pomyslales np ze w IPK można zablokować takie komunikaty ? Jesteś pewny że nie ma takiej opcji ?

Pewności nie mam. Tylko po co komplikować proste rozwiązania? Włączamy / wyłączamy komunikaty w BCU, LSM i dodatkowo filtrujemy włączone w IPK? Po kiego grzyba? MaReK poświęcił znacznie więcej czasu niż ja na badanie IPK. Ma też znacznie większą wiedzę w temacie elektroniki / informatyki. Jego zapytaj.

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2015 22:49 ]
Znasz program NCS Dummy? Tam znajdziesz mapy EEPROMów (a przynajmniej części komórek pamięci) prawie wszystkich modułów i wersji CI E39 i E46. Nie warto wyważać otwartych drzwi. :mrgreen:

marcin.misek - Pią Kwi 03, 2015 23:23

HarryVip napisał/a:
Sorry, ale o "Eppromie" nie słyszałem.

Sorry, błąd w durku...
HarryVip napisał/a:
MaReK poświęcił znacznie więcej czasu niż ja na badanie IPK. Ma też znacznie większą wiedzę w temacie elektroniki / informatyki. Jego zapytaj.

Tylko że skoro ktoś poświecił czas na to to wątpie żeby chciał udostępnić swoją wiedze. Tak samo jak nie chcecie powiediec co nalezy zmienic aby włączyć DRL. Bo to co wychodzi po przekodowaniu eepromu ze strony klubowej to jakaś sieczka...
HarryVip napisał/a:
Znasz program NCS Dummy? Tam znajdziesz mapy EEPROMów (a przynajmniej części komórek pamięci) prawie wszystkich modułów i wersji CI E39 i E46. Nie warto wyważać otwartych drzwi. :mrgreen:

MaReK napisał/a:
Oficjalnie, nie ma chyba takiej możliwości. Nieoficjalnie - możesz działać bazując na IPK niektórych modeli BMW. Jednak FW i SW Rovera oraz jego VIN nie dadzą się sprowokować do pracy z WINKFP czy NCSExpert.

Znam program, ale jak Twierdzi ,prawidłowo. kolega wyzej pliki z Rovera nie podchodzą pod te programy a mapa jest inna... wiec "drzwi" są jedynie uchylone. A mi sie ubzdurało że je otworzę.

HarryVip - Pią Kwi 03, 2015 23:47

marcin.misek napisał/a:
Tylko że skoro ktoś poświecił czas na to to wątpie żeby chciał udostępnić swoją wiedze. Tak samo jak nie chcecie powiediec co nalezy zmienic aby włączyć DRL. Bo to co wychodzi po przekodowaniu eepromu ze strony klubowej to jakaś sieczka...

Nie chcę się wypowiadać za Mareckiego, ale sorry stary. Spędziłem setki godzin i uwaliłem z dziesięć modułów podczas kodowania w ciemno opcji DLR w module R75. MaReK poświęcił czas na napisanie skryptu i uruchomienie go na stronie. Wspólnie podjęliśmy decyzję, że upowszechnimy efekty naszej pracy w sposób niekomercyjny. To co wychodzi po przekodowaniu zawartości EEPROMu to w pełni funkcjonalna opcja włączonych DLR. Bez fałszywej skromności - zrobiliśmy to jako pierwsi w module przedliftowym. Nazywając efekty naszej pracy sieczką najnormalniej w świecie nas obrażasz, a to nieładnie.

marcin.misek - Sob Kwi 04, 2015 00:00

HarryVip napisał/a:
Nazywając efekty naszej pracy sieczką najnormalniej w świecie nas obrażasz, a to nieładnie.

Nic z tych rzeczy, jestem pełen podziwu za to że się udało. Ale dodajecie do eppromu niepotrzebne rzeczy, no ale nie ważne.
Ale skoro wy zrobiliscie porzadne narzedize do zmiany opcji kodowania LSM to czemu ja nie moglbym sobie zrobic coś co pozwoli mi przekodowac IPK ? I byćmoże kiedyś innym pozwololi na równie łatwe przestawienie języka czy innych wartości, bez konieczności wizyty na T4 czy chociażby posiadania BMWScannera.

longer86 - Sob Kwi 04, 2015 00:03

marcin.misek napisał/a:
czemu ja nie moglbym sobie zrobic coś co pozwoli mi przekodowac IPK
no chyba nikt Ci nie zabrania ;)
HarryVip - Sob Kwi 04, 2015 00:13

marcin.misek napisał/a:
czy chociażby posiadania BMWScannera.

Czyli jak planujesz odczyt oryginalnego i zapisanie zmodyfikowanego EEPROMu do IPK? Telepatycznie? :mrgreen:

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2015 00:13 ]
BMWScanner pozwala za pomocą kilku kliknięć na zmianę języka czy innych opcji. No ale jeśli planujesz własny interfejs i soft - działaj i podziel się efektami. :mrgreen:

MaReK - Sob Kwi 04, 2015 10:52

marcin.misek napisał/a:
Nie chodzi o dodatkowe komununikaty tylko o możliwosc wlączenia/wyłączenia obecnych.

Generalnie przestawiając odpowiednio bity może wyłączyć całkowicie komunikaty ;)
Możesz też zrobić inwersję kolorów, albo zgasić wyświetlacz :)

marcin.misek napisał/a:
Na płycie od T4 zwanej RDS506 jest plik który opisuje prawie kazdy bajt w pamieci eeprom licznika, jednakże bez opisu który jest do czego. Ale bazujac na podobnym opisie do licznika od E39 ustaliłem już kilka rzeczy, ale szukam po prostu listy co można włączyć/wyłączyć. Ale chyba szukam czegos czego nie ma.

Niektóre z tych plików śnią mi się po nocach :) Zwłaszcza te od GM6 :) Niestety to mało pomocne informacje. Pamiętaj, że budowa liczników E39/E46 różni się od naszego i jeden do jeden na pewno nie będzie działać.

MD napisał/a:
Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany, np. liczniki spalania bieżącego oraz średniego pokazane jednocześnie i inne takie.

Można to zrobić z pomocą zewnętrznego modułu, dodatkowego przełącznika aktywującego. Na angielskim forum jest opisana sekwencja wartości wysyłanych po linii, aby IPK mógł wyświetlić odpowiednie komunikaty.

marcin.misek napisał/a:
Zmieniając tylko to co jest w opisie raczej nie go nie uwale.

Też tak myślałem ;) A jednak się uwalił i nie mogłem go z poziomu OBD przywrócić.
Na szczęście jest opcja programowania eepromu na stole ;)

marcin.misek napisał/a:
Owszem, ale wydaje mi sie że to czy one będą wyświetlane czy nie odpowiada właśnie IPK.

Jak wspomniałem wyżej istnieje możliwość wyłączenia pewnych opcji. Tak jak to czy zegary mają wiedzieć że jest kontrola trakcji, samopoziomowanie, anglik czy europa czy skrzynia manual czy automat, aż po wersje silnikowe.

marcin.misek napisał/a:
Tego jeszcze nie znalazłem... ale znajdę.. chyba że w mojej wersji tego po prostu nie ma, jest tylko w modelach z wiekszym CI.

Nie pamiętam ile było wersji IPK, ale generalnie te z LCD były chyba 2. Różnice były na rynek japoński/australijski i różniły się kontrolkami na środkowym wyświetlaczu ikonkowym. Różnice w ikonkach takich jak przeciwmgielne, zapięte pasy i fotelik z dzieckiem.

marcin.misek napisał/a:
ew zmiana pamięci mikroprocesora sterującego całym IPK a do tego potrzebne by były zródła programu ;]

Ale tego nie udostępni Ci nikt niestety - już o to pytałem Stuarta H. z X-Parta.

HarryVip napisał/a:
Poza tym R75 raczej jest bliżej do E46 niż E39.

Akurat licznik z E39 bardziej się upodabnia do R75 :)

HarryVip napisał/a:
MaReK poświęcił znacznie więcej czasu niż ja na badanie IPK. Ma też znacznie większą wiedzę w temacie elektroniki / informatyki. Jego zapytaj.

Tylko 3 miesiące ;) I zimą, bateria w aucie i laptopie krótko trzymała ;) Jest jeszcze wiele rzeczy do odkrycia.

marcin.misek napisał/a:
Tylko że skoro ktoś poświecił czas na to to wątpie żeby chciał udostępnić swoją wiedze. Tak samo jak nie chcecie powiediec co nalezy zmienic aby włączyć DRL. Bo to co wychodzi po przekodowaniu eepromu ze strony klubowej to jakaś sieczka...

Oddawanie tej wiedzy za darmo tylko po to, żeby byle warsztat pobierał opłaty za kodowanie aut jakoś mi nie pasuje. Natomiast bardzo chętnie mogę się dzielić za kulisami ;) Cieszy mnie, że znalazł się ktoś taki jak Ty, kto potrafił znaleźć plik na płycie od T4, zrobił już duży krok w kierunku kodowania i analizy kodu i wie o czym pisze. Im więcej takich osób, tym szybciej można będzie rozpierdzielić system kodowania R75 zwłaszcza BCU. Znowu możemy być pierwsi ;)

Nie wiem czemu uważasz, że to sieczka ;) Być może wynika to z Twojej (jeszcze) niewiedzy jak to działa. To jest w większości (99%) konfiguracja od BMW. Zmodyfikowana tylko przez HarryVip który w mroźne wieczory i noce siedział w aucie z farelkiem i laptopem i uwalał moduły, żeby nam żyło się lepiej ;) Teraz na to polują "guru" od BMW, którzy twierdzili zgodnie, że się nie da włączyć DRL bez kierunków na przedliftowym module LSM (czyli takim jak siedzi w R75). Do całości tego eepromu dodajemy tylko informacje skąd pochodzi modyfikacja i kto jest ich autorem - czy to taka duża cena za ten feature?

marcin.misek napisał/a:
Znam program, ale jak Twierdzi ,prawidłowo. kolega wyzej pliki z Rovera nie podchodzą pod te programy a mapa jest inna... wiec "drzwi" są jedynie uchylone. A mi sie ubzdurało że je otworzę.

Żeby NCSExpert (bo dummy to inny produkt) działał z grupą R40 (rover) potrzeba plików począwszy od prg (ediabas) do ipo (ncs, inpa) właśnie dla grupy R40. Praktycznie nie do zdobycia, a OMITEC milczy na próby komunikacji z nimi ;) Widocznie T4 wciąż się sprzedaje ;)

HarryVip napisał/a:
Nazywając efekty naszej pracy sieczką najnormalniej w świecie nas obrażasz, a to nieładnie.

Nie bądź taki obrażaluch :P Po prostu niektórzy w ten sposób reagują jak czegoś nie rozumieją ;) Potem się to zmienia.... w 3 klasie podstawówki też uważałem, że matematyka to brednia i mi nie potrzebna do życia - potem trochę zmieniłem zdanie :P

Cytat:
I byćmoże kiedyś innym pozwololi na równie łatwe przestawienie języka czy innych wartości, bez konieczności wizyty na T4 czy chociażby posiadania BMWScannera.

Chcesz to robić via kabel INPA KKL? Da sie! Musisz tyko zmodyfikować pliki ncsexperta i wymyślić jak zmienić VIN na bemkowski w module który chcesz programować. Inaczej NCS Expert każe Ci spadać. Chyba, że za pomocą tego interfejsu stworzysz własny program, który dostanie się do pamięci tego modułu i będzie mógł zmienić poszczególny bajt. Jeśli to zrobisz - jesteś nadzieją na rozwalenie modułu BCU (GM6) :)

Pozdrówki,

MD - Sob Kwi 04, 2015 11:02

MaReK:
Cytat:
Nie bądź taki obrażaluch :P Po prostu niektórzy w ten sposób reagują jak czegoś nie rozumieją ;)

Co za klasa. Masz MDkookejkę :D

Naprawdę zainteresowały mnie te niestandardowe komunikaty, tylko skoro należałoby dodać drugi moduł - komplikowałoby to cały układ i nie widzę do końca możliwości idealnego zgrania tego ze zwykłym kompem. Bo nawet jeżeli na wyświetlaczu rzucimy pakiety danych w liniach z innego modułu, to co się stanie, gdy IPK postanowi np. pokazać błąd poduszek? Nałożą się na siebie? :/

Ciekawie by też wyglądał - odskakując od tematu - inny wyświetlacz, biało-czerwony. Na naszym tło zawsze jest lekko podświetlone, czego za dnia (słonecznego) nie widać. W nocy to jednak paskudnie wygląda, gdy jednocześnie pokażą się dwie różne informacje - np. błąd poduszek i info o wyłączonej trakcji. Miejsce, gdzie spotyka się żółty z czerwonym jest jakby... rozmyte w tle.

Angole bawili się już w jakieś nowocześniej wyglądające ekraniki? Rozwiązywałyby one kwestię paseczków? I to mnie właśnie trapi, bo raz mam 9, a raz Roverek przechodzi autonaprawę i tylko 4. :P

MaReK - Sob Kwi 04, 2015 11:16

MD napisał/a:
Co za klasa. Masz MDkookejkę :D

:) Dzięki

MD napisał/a:
Nałożą się na siebie? :/

Na tyle na ile pozwala IPK komunikaty będą się pojawiać po sekwencji wcześniejszego wyczyszczenia LCD. Działa to tak (jak zrozumiałem): przycisk dodatkowy (coś w rodzaju tego na manetce) włącza komunikat nr 1. Naciśnięcie kolejne włącza komunikat nr 2 i tak dalej. Jeśli mamy usterkę żarówki lub koniec klocków pewnie po czasie x sekund włączy się kolejny komunikat.

MD napisał/a:
Ciekawie by też wyglądał - odskakując od tematu - inny wyświetlacz, biało-czerwony.

Prawdziwy patriota z Ciebie ;)
Ale powiem Ci, że to trudna operacja. Ponieważ nigdzie nie ma wyświetlaczy oryginalnych nowych, ani dokumentacji do nich. Dodatkowo wyświetlanie przez dłuższy czas błędu np. o żarówce lub trakcji powoduje szybsze zużycie LCD - jego wyblaknięcie.

Paseczki niweluje firma AACEF :) Poszukaj na forum. 150 zł i masz LCD jak nowy ;)
Chodzi o klej. Jak klej łączy to masz mniej, jak przestaje łączyć masz 9 :P

MD - Sob Kwi 04, 2015 11:31

MaReK, czyli jeżdżąc czasem z włączonym licznikiem spalania, katuję mój wyświetlacz? :o

Cytat:
Paseczki niweluje firma AACEF :) Poszukaj na forum. 150 zł i masz LCD jak nowy ;)

Wiem, że chodzi o klej i on w zależności od temperatury raz mi łapie, a raz nie. Niestety, codziennie robię nawet i prawie 80km, gdzie często stoją patrole, a jak pojadę w świat bez prędkościomierza to szybko ktoś się połasi na mój dowód rejestracyjny. Do firmy daleko, a nie mam zegarów na podmiankę, gdy moje będą w naprawie.
O tym podumam w przyszłości. ;)

Co do jeszcze tego blaknięcia: to tylko utrata barwy, czy coraz jaśniejsze tło, a coraz ciemniejsze napisy? Bo jak rozumiem, to tak ma być, że kiedy pojawia isę u nas komunikat (zwłaszcza wieczorem), to tło jest lekko podświetlone, a napisy mocniej?

AfricaTwin - Sob Kwi 04, 2015 12:42

Z tego co doczytałem, to zegary działają prawidłowo bez wyświetlacza :D więc można go wysłać do naprawy i cieszyć się wskazaniami prędkościomierza i dziurą w zegarach :D :D
HarryVip - Sob Kwi 04, 2015 12:58

MD napisał/a:
Niestety, codziennie robię nawet i prawie 80km, gdzie często stoją patrole, a jak pojadę w świat bez prędkościomierza to szybko ktoś się połasi na mój dowód rejestracyjny. Do firmy daleko, a nie mam zegarów na podmiankę, gdy moje będą w naprawie.

Mogę Ci pożyczyć na czas naprawy po kosztach przesyłki w obie strony. Mam zapasowe do testów i jeszcze działają. :mrgreen:

rafalmis1 - Sob Kwi 04, 2015 13:51

Ale przecież bez zegarów może zrobić nie więcej niż 100km, bo w innym przypadku coś się z przebiegiem dzieje. Czy nie tak?
MD - Sob Kwi 04, 2015 14:17

HarryVip, dzięki wielkie, być może i tak zrobimy, ale po pierwsze: trochę się boję o to, o czym mówi rafalmis1, a po drugie: pewnie w końcu trafi mi się wypad w pobliże firmy i po prostu przedzwonię do nich wcześniej, żeby się umówić i zrobić to na poczekaniu. :P

Ale w razie czego będę mieć Twoją propozycję na uwadze. :)

HarryVip - Sob Kwi 04, 2015 14:46

rafalmis1 a co ma się niby z przebiegiem dziać? Nie będzie się zgadzał z LSMem i tyle. W LSMie zawsze można wyzerować i się dopasuje do IKE. Z resztą ja najpóźniej w maju będę swój wysyłał do naprawy to się zobaczy co i jak.
MaReK - Sob Kwi 04, 2015 15:05

AfricaTwin napisał/a:
Z tego co doczytałem, to zegary działają prawidłowo bez wyświetlacza :D więc można go wysłać do naprawy i cieszyć się wskazaniami prędkościomierza i dziurą w zegarach :D :

No ale firma nie naprawia wyświetlacza tylko kompleks. Czyli połączenie wyświetlacza z taśmą oraz płytką PCB zegarów. Zatem możesz wysłać zegary i jeździć bez niego - na np. GPS'a ;)
Zegary są jednak gatewayem całego systemu niemalże elektronicznego w naszym R więc nie wiem jak to będzie się zachowywało ;) Lepiej wstawić inne - tak jak proponuje HarryVip.

rafalmis1 napisał/a:
Ale przecież bez zegarów może zrobić nie więcej niż 100km, bo w innym przypadku coś się z przebiegiem dzieje. Czy nie tak?

Przebieg LSM z IPK paruje się co 100Km. 100Km ma największe znaczenie jak kupimy sobie nowe zegary z fabryki. Wtedy mamy tylko 100km żeby podjechać do serwisu i zaprogramować je - czyli wpisać im VIN, kody ZCS. Przebieg powinien zaciągnąć się z LSM'a.

MD napisał/a:
Co do jeszcze tego blaknięcia: to tylko utrata barwy, czy coraz jaśniejsze tło, a coraz ciemniejsze napisy? Bo jak rozumiem, to tak ma być, że kiedy pojawia isę u nas komunikat (zwłaszcza wieczorem), to tło jest lekko podświetlone, a napisy mocniej?

Blaknięcie to wypalenie się LCD tak, że kontrast znika i wszystko jest ciemne bez reakcji na potencjometr. Ikonek prawie nie widać i nie ma możliwości naprawienia tego - tylko wymiana na drugi LCD, ale jeszcze nie udało się nikomu znaleźć zamiennika z nowych sztuk.

marcin.misek - Sob Kwi 04, 2015 22:16

HarryVip napisał/a:
BMWScanner pozwala za pomocą kilku kliknięć na zmianę języka czy innych opcji. No ale jeśli planujesz własny interfejs i soft - działaj i podziel się efektami. :mrgreen:

Nie posiadam pełej wersji BMWScannera, a jedak potrafie odczytać/zapisać eeprom. Zresztą nie trzeba go całego odczytywać, można zmieniac po bajcie.
Ponadto BMWScanner nie pozwala na włączenie cyfrowego prędkościomierza( co dziś mi sie udało :D ) czy tez programowanie gongów ( światła, kluczyk).
MaReK napisał/a:
Do całości tego eepromu dodajemy tylko informacje skąd pochodzi modyfikacja i kto jest ich autorem - czy to taka duża cena za ten feature?

CZy dużo ? Nie wiem, moim zdaniem nie potrzebne, ale to tylko moje zdanie. I czy nie gryziue sie to pozniej z T4 ?
MaReK napisał/a:
Chyba, że za pomocą tego interfejsu stworzysz własny program, który dostanie się do pamięci tego modułu i będzie mógł zmienić poszczególny bajt. Jeśli to zrobisz - jesteś nadzieją na rozwalenie modułu BCU (GM6) :)

Mam własny program który łączy sie z BCU, potrafie odczytac kodowanie, oraz je zmieniać. Nie mialem jeszcze czasu na próby zmian poszczególych daych.
W kooperacji mojego programu i BMWScannera mogę odczytac całe : ZKE Coding data :
Tutaj macie co odczytuje BMWScanner :
Kod:
ZKE Coding data ( ZKE4 A.E1B.6CA hw:12 sw:55 ci:02 di:10 bi:00 )
00 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
01 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
02 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
03 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
04 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
05 : FE F0 24 03 03 0A 05 0F 0F 01 04 09 05 08 0C
06 : 06 09 0D 00 01 5E 17 00 11 00 00 11 00 28 B9
07 : 55 7C 32 7C 38 01 00 02 09 04 FA 01 63 14 1E
08 : 36 90 AD 8A 79 75 01 FC AA 17
09 : 00 00 00 80 80 E8 C0 00 DA 00 00
0A : FF FF FF 7F 7F 17 0F FF 00 00 00
0B : 01 00 00 00 00
0C : FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE
0D : FE FE FE FE FC F7 F2 EE EA E7 E3 DF DD DA D7
0E : D5 D1 CF CC CA C8 C5 C3 C1 BF BD BB B9 B7 B5
0F : B3 B2 B0 AE AD AB AA A8 A7 A5 A4 A2 A1 9F 9E
10 : 9D 9C 9B 9A 98 96 95 94 93 92 91 90 8F 8E 8D
11 : 8C 8B 89 88 88 87 86 85 84 83 82 81 80 80 7F
12 : 7E 7D 7C 7B 7B 7A 79 78 77 77 76 75 74 74 73
13 : 72 72 71 70 6F 6F 6E 6D 6D 6C 6B 6B 6A 69 69
14 : 68 67 67 66 66 65 64 64 63 63 62 61 61 60 60
15 : 5F 5E 5E 5D 5D 5C 5C 5B 5B 5A 5A 59 59 58 57
16 : 57 56 56 55 54 54 53 53 53 52 52 51 51 50 50
17 : 4F 4F 4E 4E 4D 4D 4D 4C 4C 4B 4A 4A 49 49 49
18 : 48 48 47 47 47 46 46 45 45 44 44 43 43 42 42
19 : 42 41 41 41 40 3F 3F 3F 3E 3E 3E 3D 3D 3C 3C
1A : 3C 3B 3B 3B 3A 3A 3A 3A 38 38 38 37 37 36 36
1B : 36 35 35 35 34 34 34 33 33 32 32 32 31 31 30
1C : 30 30 2F 2F 2F 2E 2E 2E 2D 2D 2C 2C 2C 2B 2B
1D : 2B B0


Niestety BMWScanner nie obsługuje kodowania tego modułu,który jest wykrywany jako GM5, a z tego co widziałem do inpa łączy sie jako GM4.
Wystarczy zmienić odpowiednie pozycje aby uzyskać zmiane p selektywnego otwierania czy samozamykania po ruszeniu. Niestety zmiana bajt po bajcie jest czasochłonna, a najprosciej bylo by porównać dane odczytane z innych pojazdów z różnymi opcjami. Macie takie dane ?

MaReK - Sob Kwi 04, 2015 23:51

marcin.misek napisał/a:
Nie posiadam pełej wersji BMWScannera, a jedak potrafie odczytać/zapisać eeprom.

A co posiadasz ;) ? Bo nie kumam. Chodzi o oprogramowanie? Oprogramowanie do BMWScannera (jeśli interfejs się tak przedstawi) można pobrać z Internetu chyba nawet ze strony producenta tegoż programu.

marcin.misek napisał/a:
Ponadto BMWScanner nie pozwala na włączenie cyfrowego prędkościomierza( co dziś mi sie udało :D ) czy tez programowanie gongów ( światła, kluczyk).

Pozwala. Robi się to zmieniając odpowiednie bajty w pamięci eeprom. Ten od prędkości to chyba nawet wspólny z językiem wyświetlanych komunikatów.

marcin.misek napisał/a:
CZy dużo ? Nie wiem, moim zdaniem nie potrzebne, ale to tylko moje zdanie. I czy nie gryziue sie to pozniej z T4 ?

Wiesz jak działa T4 ;) ? Co ma tu się gryźć. T4 to debil, jak już wiele razy wspominałem.
On wrzuca gotowce odpowiednio je modyfikując przy wybranych opcjach. Dlatego sesja na T4 wywali Ci prędkościomierz czy opcję gonga po kluczykach (notabene upierdliwa opcja). Wywali także DLR'y bo ich nie zna i nie ma tego w swoich "zasobach". Podobnie jest też z ew. mapą sterownika silnika.

marcin.misek napisał/a:
Mam własny program który łączy sie z BCU, potrafie odczytac kodowanie, oraz je zmieniać. Nie mialem jeszcze czasu na próby zmian poszczególych daych.
W kooperacji mojego programu i BMWScannera mogę odczytac całe : ZKE Coding data :
Tutaj macie co odczytuje BMWScanner :

To co uzyskałeś jest dostępne również z poziomu NCSExperta. Niestety, ZKE4 nie jest odpowiednim modułem dla GM6. Grzebiąc na podstawie ZKE4 w pamięci można wysypać sobie bardzo łatwo BARCODE'y i uwalić pilota. Chyba, że Ty jeszcze w jakiś inny sposób się dostałeś do BCU. Lepiej nie testuj tego na swoim BCU. Zakup sobie jakiś, albo jak nie chcesz wydawać kasy mogę Ci wysłać (mam ich naście). Jak masz czas i chęci możesz się pobawić - może rozkminisz (odczytasz/zapiszesz) wszystkie dostępne opcje w BCU :) Ja IPK robiłem bajt po bajcie, a także czasami bit po bicie.

Gdzieś na kompie od diagnostyki i tuningu mam log'a z ediabas'u T4.
Gdyby znaleźć dokumentację do pewnej funkcji ediabas - bylibyśmy w domu :)
Kodowanie można zrobić wtedy za pomocą INPY, dla każdego jednego modułu.

Pozdro,

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2015 23:51 ]
A Ty zmieniłeś "przedstawianie" się GM6 Roverowskiego na ZKE4?

marcin.misek - Sob Kwi 04, 2015 23:59

MaReK napisał/a:
A co posiadasz ;) ?

Posiadam to co sam napisze.
MaReK napisał/a:
Pozwala. Robi się to zmieniając odpowiednie bajty w pamięci eeprom.

No tak... ale mając wersje darmową nie mozesz zapisać, po za tym trzeba wiedziec co zmienic - to już nie klikanie i wybieranie opcji - a to co zmienić jak sam wspominasz nikt nie chce sie pochwalić.
MaReK napisał/a:
Ten od prędkości to chyba nawet wspólny z językiem wyświetlanych komunikatów.

Nie... to nie ten sam bajt.
MaReK napisał/a:
Chyba, że Ty jeszcze w jakiś inny sposób się dostałeś do BCU.

Toż napisałem wyżej że uzyskałem połączenie swoim programem, bez udziału INPY czy NCSExperta.
MaReK napisał/a:
Jak masz czas i chęci możesz się pobawić - może rozkminisz (odczytasz/zapiszesz) wszystkie dostępne opcje w BCU :)
Jak już wyżej wspomniałem zabawa bitami jest czasochłonna, dlatego jeśli mozesz podrzuć mi swoje ZKE Coding Data to porównam ze swoim i może szybciej do czegoś doję.
MaReK - Nie Kwi 05, 2015 00:14

marcin.misek napisał/a:
Posiadam to co sam napisze.

A no to na tym etapie, możesz napisać własny program do obsługi MG/Rover :)
Tylko na podstawie czego?
marcin.misek napisał/a:
No tak... ale mając wersje darmową nie mozesz zapisać, po za tym trzeba wiedziec co zmienic - to już nie klikanie i wybieranie opcji

Ja nie mam darmowej, ale nie mogę ani czytać ani pisać via BMWScanner. Ale to jedyna metoda skuteczna żeby włączyć coś czego nie przewidział w opcjach producent. Np. włączenie pik'a podczas zamykania i otwierania auta. Albo wyłączenie kierunków podczas zamykania... masa pierdół.

marcin.misek napisał/a:
a to co zmienić jak sam wspominasz nikt nie chce sie pochwalić.

Gdzie tak wspominam? Mylisz udostępnienie dokumentacji producenta z tym, co ustaliliśmy ja czy HarryVip. Ja się chętnie podzielę wiedzą na temat eepromów i ich zawartości co gdzie jest i co ustaliłem, ale nie na forum publicznym. Powody podałem wyżej, a także gdzieś w temacie o DRL'ach ;)

marcin.misek napisał/a:
Nie... to nie ten sam bajt.

Hmm... mnie się zdaje, że ten sam, chyba, że... Ty tę opcję znalazłeś gdzieś indziej, ale to nie możliwe. Ja tę opcję wyłuskałem z nowego IPK kupionego 2 lata temu na Rimmerbrosie - tam to było domyślnie. I właśnie tam była ta zmiana.

marcin.misek napisał/a:
Toż napisałem wyżej że uzyskałem połączenie swoim programem, bez udziału INPY czy NCSExperta.

Wydaje się być to ryzykowne, ale... z drugiej strony, jak się nie zaryzykuje to nie będzie wiadomo czy to aby na pewno działa ;) Przy odrobinie chęci, będziesz mógł dopisywać do BCU używane kluczyki :P

marcin.misek napisał/a:
Jak już wyżej wspomniałem zabawa bitami jest czasochłonna

E tam. Jak już pisałem - to najlepsza zabawa :) Przypomina mi się ten dreszcz emocji z zimy dwa lata temu :) Ochroniarze myśleli, że chce podpierdzielić furę przez pierwsze 4 dni :)

marcin.misek napisał/a:
dlatego jeśli mozesz podrzuć mi swoje ZKE Coding Data to porównam ze swoim i może szybciej do czegoś doję.

Ja nie mam tak na szybko dostępu do swojego BCU. Musiałbym pójść do auta, pozmieniać znowu parę rzeczy w BCU, Vin, CI, itp .itd. żeby odczytać nettodatten. A inaczej do tego modułu się dostać nie umiem.

marcin.misek - Nie Kwi 05, 2015 00:26

MaReK napisał/a:
Ja nie mam tak na szybko dostępu do swojego BCU. Musiałbym pójść do auta, pozmieniać znowu parę rzeczy w BCU, Vin, CI, itp .itd. żeby odczytać nettodatten. A inaczej do tego modułu się dostać nie umiem.

Napisa3 Ci na PW jak zrobić to szybciej ;]
MaReK napisał/a:
Hmm... mnie się zdaje, że ten sam, chyba, że... Ty tę opcję znalazłeś gdzieś indziej, ale to nie możliwe.

Typ wyświetlacza i zarazem predkosciomierz cyfrowy jest pod adresem $A8 a język pod adresem $AD, przynajmniej dla wersji CI:3, bo widze ze dla CI:4 jest wiecej możliwości.
MaReK napisał/a:
Przy odrobinie chęci, będziesz mógł dopisywać do BCU używane kluczyki
próbowałem... narazie mi nie wyszło :P
MaReK - Nie Kwi 05, 2015 00:32

Cytat:
Napisa3 Ci na PW jak zrobić to szybciej ;]

Napisz na PW. A jak zrobi się nas więcej (aktywnych działaczy w kwestii kodingu) to zrobimy pod forum. Na 3 osoby to raczej nie ma sensu jednak. Tylko, jeszcze pytanie jaki Ty masz intrefejs? Też własny? :)

marcin.misek napisał/a:
Typ wyświetlacza i zarazem predkosciomierz cyfrowy jest pod adresem $A8 a język pod adresem $AD, przynajmniej dla wersji CI:3, bo widze ze dla CI:4 jest wiecej możliwości.

Za chwilę się wkurzę i pójdę do auta po laptopa.... a zimno paskudnie. Chyba, że Harryvip podeśle mi moją rozpiskę w PDFie ;) Generalnie ile bym nie dottykał różnych IPK, zawsze w tym samym miejscu się go aktywowało (el. prędkościomierz).

marcin.misek - Nie Kwi 05, 2015 00:36

Co do interfejsu to zwykły BMW z viakenu.
Mi aktywacja predkosciomierza i jezyka dziala pod wskazanymi adresami.

MaReK - Nie Kwi 05, 2015 00:43

marcin.misek napisał/a:
Co do interfejsu to zwykły BMW z viakenu.

To jaki masz program własnego autorstwa i co on robi?

marcin.misek napisał/a:
Mi aktywacja predkosciomierza i jezyka dziala pod wskazanymi adresami.

Spojrzałem w pdf'a z moim pamiętnikiem od IKE :)
Masz rację. $A8 - zmiana z 20 na 21 powoduje aktywację prędkościomierza elektronicznego.
W $AD - Język.

Natomiast w BMWScanner jak wybieramy coding, to wtedy po włączeniu el. prędkościomierza wali mu się coś w ustawieniu języka. Stąd zamieszanie z bajtami.

Pozdrawiam,

marcin.misek - Nie Kwi 05, 2015 00:53

MaReK napisał/a:
To jaki masz program własnego autorstwa i co on robi?

Moj program łączy sie z PDC,IKE,LSM,SRS,BCU,Radio , z DDE4 narazie nie potrafie.. sterownik nie przyjmuje moich komend.
w IKE potrafie odczytywac i zapisywać epprom.
w BCU moge odczytać kodowanie jak i je zapisać.
a reszta poki co pozwala jedynie na polaczenie sie z modułami i odczytanie kodów błędów ( procz SRS) . Ale kwestia dodania odczytu/zapisu eepromu to jedynie oddać kilkanascie linijek kodu. Mialem dodać jeszcze ASC5.7 ale jakoś nie było czasu... ale też potrafie nawiązać połączenie

MaReK - Nie Kwi 05, 2015 00:57

marcin.misek napisał/a:
Moj program łączy sie z PDC,IKE,LSM,SRS,BCU,Radio

Do tego jeszcze czujnik deszcu, ABS itp. To generalnie wszystko potrafi INPA. Także i DDE4 potrafi i pokazuje live data. Trzeba znaleźć kogoś kto rozkmini komendę EDIABASa (której w tej chwili nie pamiętam, bo nie mam dostępu do komputera i interfejsu).

Wciąż enigmatycznie brzmi "mój program" ;) Znalazłeś coś w sieci, czy napisałeś od A do Z własny? Czy możesz pośrednio coś własnego z wykorzystaniem EDIABAS?

marcin.misek - Nie Kwi 05, 2015 01:03

MaReK napisał/a:
czy napisałeś od A do Z własny?

Dokładnie. Program nie korzysta z plików EDIABAS/INPY. Ja sie tylko na tym bazowałem... ale to chyba nie grzech.
Mogłbym dodac kolejne moduły ale jak ich nie posiadam to cieżko mi jest stwierdzić czy to działa czy nie. A jakoś nie moge znaleźć samego czujnika deszczu zeby potestować.
Prawie wszystko komunikuje sie poprzez DS2, a to jest prosty protokół ;] chociaz brak do niego dokumentacji...

MaReK - Nie Kwi 05, 2015 01:15

marcin.misek napisał/a:
Dokładnie.

A! No to szacun :) Chociaż, HarryVip i tak Ci nie wybaczy, że nazwałeś strumień DRLa sieczką:)

marcin.misek napisał/a:
Program nie korzysta z plików EDIABAS/INPY.

A T4 w dużej mierze tak.

marcin.misek napisał/a:
Ja sie tylko na tym bazowałem... ale to chyba nie grzech.

A nie wiem ;)

marcin.misek napisał/a:
Mogłbym dodac kolejne moduły ale jak ich nie posiadam to cieżko mi jest stwierdzić czy to działa czy nie.

Jest to jakiś problem, ale... z pomocą tych co mają na wyposażeniu takie moduły można spróbować zrobić więcej.

marcin.misek napisał/a:
A jakoś nie moge znaleźć samego czujnika deszczu zeby potestować.

Źle szukasz :P

marcin.misek napisał/a:
Prawie wszystko komunikuje sie poprzez DS2, a to jest prosty protokół ;] chociaz brak do niego dokumentacji...

Jak 99% starych bemek ;) Jakaś tam dokumentacja jest. Ktoś z BMW pokazał wiele na ten temat. Ja jednak jestem za głupi, żeby samemu napisać coś co obsłuży ten protokół.
Ciekawe jak silniki !diesel?

Generalnie to mając rozkminiony ten protokół oraz wiedzę na temat bitów/bajtów poszczególnych modułów - możesz napisać program, ożenić go z ELMem ;)

marcin.misek - Nie Kwi 05, 2015 01:33

Cytat:
Generalnie to mając rozkminiony ten protokół oraz wiedzę na temat bitów/bajtów poszczególnych modułów - możesz napisać program, ożenić go z ELMem ;)

Ano można by było się pokusić nawet na aplikacje na komórkę/tablet :P ale do tego długa droga....
MaReK napisał/a:
Trzeba znaleźć kogoś kto rozkmini komendę EDIABASa (której w tej chwili nie pamiętam, bo nie mam dostępu do komputera i interfejsu).
o którą komende chodzi ?
MaReK - Nie Kwi 05, 2015 01:36

marcin.misek napisał/a:
Ano można by było się pokusić nawet na aplikacje na komórkę/tablet :P ale do tego długa droga....

Nie rozpędzaj się za bardzo, bo właściciele T4-ek Cię znajdą :P
Powinieneś dopisać się do tematu o alternatywie dla T4.

marcin.misek napisał/a:
o którą komende chodzi ?

Nie pamiętam jej. Jak możesz skopiuj tutaj listę z GM6.prg - nie ma tego wiele.

marcin.misek - Nie Kwi 05, 2015 01:53

Info
Init
Ident
security_access
diagnose_ende
c_fg_lessen
c_fg_auftrag
c_c_lessen
c_c_auftrag
c_c_checksum

takie są możliwości c_gm6.prg z mojej płytki ;]

MaReK - Nie Kwi 05, 2015 01:58

marcin.misek napisał/a:
c_c_lessen

Udało mi się użyć i odczytać zawartość, tak jak robi to T4.

Cytat:
c_c_auftrag

A tego nie dałem rady użyć. Mimo, że robiłem jak T4.

Oczywiście wcześniej security...

Już nawet myślałem czy nie dopaść tego scalaka na stole :)
To chyba jakiś powszechny układ motoroli - może dałoby się go programować na stoliku coś a'la BDM.

marcin.misek - Nie Kwi 05, 2015 02:05

Kod:
JOBNAME:C_C_LESEN
JOBCOMMENT:Codierdaten lesen
ARG:BINAER_BUFFER
ARGTYPE:binary
ARGCOMMENT:Codierdaten
RESULT:CODIER_DATEN
RESULTTYPE:binary
RESULTCOMMENT:Codierdaten
RESULT:JOB_STATUS
RESULTTYPE:string
RESULTCOMMENT:OKAY, ERROR_..
JOBNAME:C_C_AUFTRAG
JOBCOMMENT:Codierdaten schreiben und verifizieren
ARG:BINAER_BUFFER
ARGTYPE:binary
ARGCOMMENT:Codierdaten
RESULT:JOB_STATUS
RESULTTYPE:string
RESULTCOMMENT:OKAY, ERROR_..

Zapewne trzeba podać w podobnej postaci jak odczyt, tyle że nie wiesz co wpisać w ARGType.... pewnie warości hex, ale jakies postac ? 0xFF czy moze 0x00ff a moze samo FF... dla kazdego bajtu ;]

MaReK - Nie Kwi 05, 2015 02:11

Przepisując żywcem z loga ediabasu T4 nic się nie dzieje.
A ponieważ w sieci prawie w ogóle nie ma przykładów - to się poddałem ;) Za cholerę nie chciał gadać ;) A szkoda, bo jak pisałem wyżej - INPA - którą ludzie znają, lubią i używają mogłaby to wszystko ogarniać...

HarryVip - Nie Kwi 05, 2015 16:13

MaReK napisał/a:
A! No to szacun :) Chociaż, HarryVip i tak Ci nie wybaczy, że nazwałeś strumień DRLa sieczką:)

Nie będzie tak źle :mrgreen: . Po prostu myślałem, że nasz kolego to kolejny oszołom z cyklu: pokażcie co macie, ocenię i może się z Wami podzielę moją wiedzą, jeśli uznam że warto :P , bo kilku takich już tu było. A tu miła niespodzianka, ponieważ się myliłem. Szacunek kolego marcin.misek
marcin.misek napisał/a:
A jakoś nie moge znaleźć samego czujnika deszczu zeby potestować.

Jest tego mnóstwo na aledrogo. YDB 105430 (ten występuje w naszych R75 i jest to sam czujnik deszczu) i RLS 6 920 044 lub RLS 6 923 954 lub RLS 6 940 254, oznaczenia mogą być różne w zależności od modelu E38, E39, E46, E53, X5, ale generalnie jest to nowsza wersja czujnika, zamienna z wcześniejszą, doposażona w czujnik zmierzchu do współpracy z modułem świateł wyposażonym w dodatkową pozycję włącznika - AUTO. Jestem w posiadaniu takiego zestawu (czujnik + moduł świateł z opcją auto). :mrgreen: .
MaReK uruchomiłem w module LSM opcję Follow, włączaną za pomocą manetki długich przy wyjętym kluczyku. :razz: Tak jak chciałeś. :mrgreen:

MaReK - Nie Kwi 05, 2015 17:40

HarryVip napisał/a:
Po prostu myślałem, że nasz kolego to kolejny oszołom z cyklu: pokażcie co macie, ocenię i może się z Wami podzielę moją wiedzą, jeśli uznam że warto

Też tak myślałem :) Ale jak napisał, że znalazł coś na płycie T4 (i jeszcze ją prawidłowo nazwał), to czułem przez skórę, że coś chłopak wie ;) A on wie, dużo... oby tylko go nie porwali kosmici ze względu na zagrożenie wyeliminowania T4 z rynku ;)

HarryVip napisał/a:
MaReK uruchomiłem w module LSM opcję Follow, włączaną za pomocą manetki długich przy wyjętym kluczyku. :razz: Tak jak chciałeś. :mrgreen:

Widzę, że wiosna idzie to i kodowanie się uaktywniło niektórym ;)

slav - Sro Kwi 08, 2015 15:36

MD napisał/a:
Cholera, szkoda, że to takie uciążliwe. Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany, np. liczniki spalania bieżącego oraz średniego pokazane jednocześnie i inne takie. Byłbym nawet skłonny próbować coś rozkodować, tylko nie ma żadnego punktu zaczepienia.

Można mieć niestandardowe ekrany bo da się wpuszczać komunikaty do szyny Ibus. Na tej zasadzie działa szyna nawigacji co było inspiracją do rozgryzienia tej funkcjonalności. Można wyświetlać w sumie co się chce na wyświetlaczu - zobacz załaczniki.

Do wysłania informacji trzeba mieć interfejs który obsługuje Ibus, np. interfejs Reslera na USB do kompa, albo interfejs IOIO dla urządzeń z Androidem

Z tej samej szyny można czerpać informacje takie jak np. temperatura płunu. Fajnie byłoby mieć np. naraz średnie i chwilowe spalanie plus temperatura płynu. Może znajdzie się ktoś chętny na pociągnięcie tematu?

Info na angielskim forum: http://www.the75andztclub...?t=74555&page=9

MD - Sro Kwi 08, 2015 19:21

Slav, coś wspaniałego, jesteś wielki. :D

Ja chcę, by mój Roverek mi mówił dzień dobry co rano i pokazywał chwilowe spalanie wraz ze średnim! :D
A na serio - faktycznie, można by to jakoś ładnie pociągnąć... tylko tu musi się ktoś mądrzejszy wypowiedzieć.

szpynior - Sro Kwi 08, 2015 19:47

Qrde rzeczywiście wygląda imponująco :) Mam chyba z dwa liczniki - mogę użyczyć do celów rozwojowych jakby temat posunął się dalej .
marcin.misek - Sro Kwi 08, 2015 22:53

Tyle że... do tego potrzebny bedzie osobny uklad(moduł), tego nie uda sie doprogramowac do licznika.
Cały moduł wpadałaoby zbudować na układzie TH3122, który to jako nieliczny zawiera w sobie zapobieganie kolizjom w szynie I/K-Bus. Sam układ jest dosc drogi, do tego reszta sprzętu.
Sam hardware bedzie kosztował pewnie ok 100 zł, a jeśli ktoś poswieci na to czas aby zrobic ładne obrazki i wyswieitlac pozyteczne informacje to też za to będzie chciał jakieś wynagrodzenie.
Wiec czy informacja o temperaturze płynu ( od którego jest analogowa wskazówka) czy spalanie chwilowe będzie warta kilka stowek ?

Można próbować na tańszych chipach, ale pewnie w pewnym momencie dojdzie do kolizji na szynie i cos sie posypie.
Moim zdaniem, jako hobbystyczne zajęcie mozna sobie tworzyć co sie chce, ale zrobienie czegos co mozna zastosowac w kazdym R75 bedzie czasochłonne i kosztowne.

MD - Czw Kwi 09, 2015 00:03

marcin.misek, myślę, że wspólnie dałoby się opracować tu kilka ładnych ekranów graficznych. Gdybym tylko miał okazję jakoś się poduczyć, a także posiadał możliwość pobawienia się z tym w celu stworzenia ekranów - pewnie pokusiłbym się o coś fajnego. Chłopaki tu DRLe w długich zrobili, to czemu by nie tworzyć wspólnie ekranów? Jeszcze luxus byłaby możliwość wgrywania ich jak się chce. Czyli np. liczniki spalania od pana X, ekran z temperaturami od pana Y, a ekran powitalny od pana Z.

Poza tym: cóż to jest 100zł za hardware w obliczu sprzęgła... albo bezkresu wszechświata... choć w 75 finansowo te dwie skale są niemalże równe.

dawidd - Czw Kwi 09, 2015 11:32

tez życzę powodzenia w IPK :)
marcin.misek - Czw Kwi 09, 2015 17:21

MD napisał/a:
Gdybym tylko miał okazję jakoś się poduczyć

Sciagnij sobie NavCodera. Dorób sobie w samochodzie port do ktorego bedziesz mogl sie podlaczyc z kablem i mozesz probowac wysylac dane. Ja mam dorobiony drugi port OBD2 pod ktory sie podpinam i obserwuje sobie co sie dizeje na lini. Ale jeszcze nie udalo mi sie uzyskac czegokolwiek na ekranie, bazując na informacjach zawartych na angielskim forum. Moze po drodze jest kolizja, albo coś robie nie tak.

Moim zdaniem to najprostsza metoda. Dodatkowo bedziesz mogl zakodowac sobie np FollowMeHome w LSM, czy monitorowanie przepalonych żarówek. A przy odrobinie kombinacji uda Ci sie odczytac caly Epprom i go zapisać (chodzi o LSM).
U mnie to działa na kablu od INPY jak i Fiat/KKL od Viakena.

szpynior - Czw Kwi 09, 2015 17:22

Również sądzę iż znalazło by się sporo chętnych aby wydać tą stówkę czy więcej aby mieć dodatkowy bajer :) Ja bynajmniej do nich należę :)