Zobacz temat - [R75] Pytanie do właścicieli pompki sprzęgła firmy TAZU
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pytanie do właścicieli pompki sprzęgła firmy TAZU

Qbs - Pon Kwi 13, 2015 22:29
Temat postu: [R75] Pytanie do właścicieli pompki sprzęgła firmy TAZU
Niby temat na który zostało już wszystko napisane ale czy na pewno ? Zwracam się do użytkowników pompek TAZU czy tam Fatimex (to to samo) http://www.tazuparts.com/...06/PICT0038.jpg

Mam już 3 pompkę tej firmy (1 padła po roku). Zamówiłem nową (bo do dziś nie mają zestawów naprawczych do tych pompek ) i teraz tak. Po zamontowaniu nowej pompki sprzęgło zapowietrza się po około tygodniu lub przejechaniu około 150- 200km po 31 odpowietrzaniu wkr@#$ony załatwiłem sobie NOWĄ pompkę w ramach reklamacji. Problem dokładnie ten sam, układ zapowietrza się po około 4-6 dniach.
Pedał NIE wpada w ziemie tylko trzeba trochę po pompować aby wrzucić 1 albo kolejny bieg. Ciekawe jest też to że czasem jak wrócę z pracy wieczorem i wracając mam problem z wrzuceniem biegu a rano wejdę do samochodu to przez chwilę biegi wchodzą bez problemu. I tak za każdym odpowietrzeniem sprzęgło działa przez około 4-6 dni.

Wysprzęglik był wymieniany, na łączeniu pod akumulatorem jest sucho, złączka nie jest spocona ani nic. Na łączeniu pompki i przewodu miedzianego też jest sucho...

Macie jakieś pomysły ? Bo nie wierzę że mogę mieć takiego pecha żeby 2 pompki były wadliwe.

sTERYD - Pon Kwi 13, 2015 22:42

a przewód do wysprzęglika idzie cały czas w dół?
Gdzieś musi ten balon siedzieć...

karol77787 - Pon Kwi 13, 2015 23:53

Nie wiem czy to wina pompki. Ja swoją z fatimexu mam jakiś rok i narazie odpukać od wymiany żadnych problemów
wellman - Wto Kwi 14, 2015 03:32

Podobnie jak karol77787, jeżdżę z taką pompką już trochę ponad rok i jak dotąd żadnych problemów. Wnoszę, że gdzieś się jednak Twój układ zapowietrza. Skąd masz pewność, że to wina pompki?
cin1391 - Wto Kwi 14, 2015 08:00

Ja mam taką samą pompkę i miałem z nią podobny problem. Musiałem co jakiś czas podpompować, bo nie dało się biegu wrzucić.

Kupiłem 1l płynu DOT 4 Shella. Z butelki odlałem dwie "porcje" płynu - 600 i 400 ml.

Spuściłem cały płyn z pompki i dwukrotnie przepuściłem przez nią płyn, żeby wypłukać jak najwięcej syfu, do tego wykorzystałem tę "porcję" 600 ml.

Potem zalałem świeży płyn i odpowietrzyłem.

Do dziś zapitala bez żadnych problemów i biegi zaczęły lepiej wchodzić, szczególnie na zimnym silniku.

Dawidovs - Wto Kwi 14, 2015 08:37

Spróbuj zalać też inny płyn niż shella, ten gość od pompek polecał motula, ponoć lepszy jakościowo.
Mi ta pompka skrzypiała radośnie ale nie dawno zlokalizowałem problem - metalowy pręt tłoczka tarł o zewnętrzną gumową zaślepkę. Wystarczyło odrobina smaru i po kłopocie

pablo - Wto Kwi 14, 2015 09:09

Ja też już ponad rok jeżdżę z ta pompką i musiałem co pół roku dolewać płynu. Płyn mam TRW DOT4 . Po roku okazało się że delikatnie poci się szybkozłączka ta pod akumulatorem. Mechanik ją wywalił i skręcił na stałe miedziane przewody. Na razie wszystko działa bez problemów. Od czasu do czasu zaskrzypi uroczo ale nie zwracam na to uwagi.
czort - Wto Kwi 14, 2015 11:57

Qbs,
Sprawdzałeś odpowietrznik, czy z nim wszystko w porządku?

sknerko - Wto Kwi 14, 2015 12:13

latam ponad rok na tazu, płyn mam zwykły firmy K2 chodzi lżej jak nowy oryginał (miałem taką), zrobiłem ok.15kkm bez problemu. Często łapie fałszywe powietrze dziadowskim odpowietrznikiem albo jak ktoś poluzował mocowanie gwintu do odpowietrznika na przewodzie. Znam też jeden przypadek gdzie uszczelka w szybkozłączce przepuszczała nie ciekło a powietrze brało ale tu chyba zawsze nową miałeś.
karolj - Wto Kwi 14, 2015 14:37

Orientuje się ktoś jaki gwint jest przy tej szybkozłączce?

Zgodnie z tym, co pisze TAZU, to jest M10x1
http://www.tazuparts.com/product/produkt-1/

Zgadza się? ;]