Zobacz temat - [R75] Na luzie spadaja obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Na luzie spadaja obroty

mancho - Nie Kwi 19, 2015 15:34
Temat postu: [R75] Na luzie spadaja obroty
Witam,
Mam takie problem ktory mi sie pojawil niedawno a mianowicie
Jadac powiedzmy 100 km/h wrzucam luz i zaczynam hamowac to obroty z 800 spadaja do 600 i wpada w drgania. jak sie zbliza do calkowitego zatrzymania to drgania sa troszkew silniejsze i jakby sie silnik dlawil. W momencie zatrzymania wraca na 800 obrotow i jest juz wszystko ok.
Dzieki za pomoc

cin1391 - Nie Kwi 19, 2015 17:09

Poczytaj ten post, ostatnio temat na topie, chyba każdy tak ma, mojemu też to doskwiera:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52958

SeniorA - Nie Kwi 19, 2015 19:32

mancho napisał/a:
Jadac powiedzmy 100 km/h wrzucam luz i zaczynam hamować
a po co wrzucasz na luz?
Balas87 - Nie Kwi 19, 2015 19:38

Nieważne po co, ważne że dużo osób tak na i nikt nie znalazł rozwiązania...
SeniorA - Nie Kwi 19, 2015 19:48

Balas87 napisał/a:
Nieważne po co,
ważne , bo ECM mając sygnały z lewego czujnika ABS o 100 km/h , z czujnika hamulca hamowanie i z czujnika pedału gazu O , wdraża hamowanie silnikiem a napęd jest rozłączony.
Balas87 napisał/a:
ważne że dużo osób tak na i nikt nie znalazł rozwiązania...
maja tak ale przy hamowaniu na biegu z użyciem sprżęgła przed zatrzymaniem
MaReK - Nie Kwi 19, 2015 21:40

Jak w jadę w drzewo przy 60km/h to pas przedni się gnie...
Nie ważne po co to robię, ważne że nikt nie znalazł rozwiązania, żeby pas się nie giął :)

Ja też miałem się spytać autora, czemu przy 100km/h wywala na luz? Po co?
Chyba, że takie rzeczy dzieją się też przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ze światłem czerwonym i wyspęrzgleniu go tak aby nie zgasł. Warunki występowania problemu opisane przez autora są dla mnie anomalią.

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2015 21:40 ]
Żeby nie robić offtopa całkowitego, zrobiłem taki test.
Przy 90km/h wyrzuciłem na luz i nic się nie stało wielkiego.
Obroty spadły na zakres takich jak zwykle biegu jałowego.

longer86 - Nie Kwi 19, 2015 22:43

Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania ;)

Balas87 - Pon Kwi 20, 2015 08:29

MaReK, Przykład świetny, dobry jesteś :)
cin1391 - Pon Kwi 20, 2015 10:15

longer86 napisał/a:
Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania ;)


Ja nie zauważyłem tego problemu, dopóki nie odpiąłem wężyka podciśnienia od EGR, więc też tutaj bym szukał przyczyny.

prebenny - Pon Kwi 20, 2015 10:41

Jak odpiąłeś wężyk to pytanie czy jest dobrze zaślepiony?
cin1391 - Pon Kwi 20, 2015 11:20

prebenny napisał/a:
Jak odpiąłeś wężyk to pytanie czy jest dobrze zaślepiony?


Wcisnąłem wysmarowanego silikonem gwoździa. Wchodził ciężko, więc myślę, że jest szczelnie.

MaReK - Pon Kwi 20, 2015 12:51

longer86 napisał/a:
Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania ;)

Ale właśnie to ja jestem tego przykładem ;) Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą :P

Balas87 napisał/a:
MaReK, Przykład świetny, dobry jesteś :)

Nie w tym rzecz... trochę zakpiłem przyznaję, ale w tym przypadku uzasadnienie takiego zachowania jest ważne ;)

Mogę wyłączyć mapą, ale nie wiem czy to jest ten sam efekt co całkowite zaślepieinie.

longer86 - Pon Kwi 20, 2015 15:39

MaReK napisał/a:
Ale właśnie to ja jestem tego przykładem ;) Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą :P


To wiele wyjaśnia... wiesz co... Ciebie nie podejerzewałem że na serii jeździsz