Zobacz temat - [R200] Zapytanie o Cabrio/Coupe jakie silniki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R200] Zapytanie o Cabrio/Coupe jakie silniki


Gzubi - Sob Maj 02, 2015 02:06
Temat postu: [R200] Zapytanie o Cabrio/Coupe jakie silniki
Chłopaki witam, ponownie ;-)
Już mi przeszło po mojej 214 ;-)
Chce sobie zakupić 216 w Cabrio ;-)
Moje Pytanie miałem K serie w 214 i nigdy więcej, w Cabrio niestety też jest Kseria tylko 1.6...
Mam się bać tego silnika czy tylko miałem pecha ?
Chciałbym znaleźć coś przed 1996 z silnikiem Hondy, ale nigdzie nie ma ;(
Czy to oznacza, że są lepsze ?
Jeszcze jest opcja Coupe bo to prawie Cabrio... ale jednak Cabrio robi robotę ;D

pelson91 - Sob Maj 02, 2015 08:55

Gzubi, jest koło Białobrzegów na mazowszu cabrio z Dserią, ale sprzedający jest chory na głowę i bajki opowiada ;) na olx.pl wisi ogłoszenie - bordowa r216 z czarną maską.
tronsek - Sob Maj 02, 2015 10:59

pelson91 napisał/a:
bordowa r216 z czarną maską.
też jest z K-series
Gzubi - Sob Maj 02, 2015 11:12

Z tego co mi się wydaje to ostatnie Hondy wychodziły w 1996r.
Później montowali Kserie 1.6, jak spisuje się ten silnik ?
Można przywieźć jak pisałem z Holandii, ale cena średnio raz tyle co u nas po opłatach.

tronsek - Sob Maj 02, 2015 11:23

Gzubi napisał/a:
jak spisuje się ten silnik ?
Słabym punktem tych silników jest uszczelka pod głowicą. Poszukaj na forum, bo jest dość dużo tematów o tym.
https://www.roverki.eu/po...o-jest-hgf.html

bociannielot - Sob Maj 02, 2015 11:36

Gzubi napisał/a:
Chciałbym znaleźć coś przed 1996 z silnikiem Hondy, ale nigdzie nie ma
niestety te silniki hondy tez do najtrwalszych na swiecie nie należały :roll:
Gzubi - Sob Maj 02, 2015 11:50

No panewki leciały. Jednak ja miałem Del Sola i CRX'a i dawały radę.
A po 2 silniki tanie z 2 ręki za 400 PLN można kupić jak padnie.
Roverem chyba nie tak prosto.

bociannielot - Sob Maj 02, 2015 12:21

Gzubi napisał/a:
Roverem chyba nie tak prosto.
nie no, też są silniki na allegro ;D
Gzubi - Sob Maj 02, 2015 15:38

Tn ma przejechane 200 tys i ma gaz. Trochę się boje, żeby nie skończyło się jak 214... :(
Głowica pęknięta w 2 miejscach.

sknerko - Sob Maj 02, 2015 22:36

Bez przesady, wymiana głowicy to taki dramat?
Markzo - Nie Maj 03, 2015 08:38

Gzubi napisał/a:
A po 2 silniki tanie z 2 ręki za 400 PLN można kupić jak padnie.

hahah gdzie?? pokaż, to wezmę ze 3 na zapas ;) dobre D16 kosztuje 3x tyle co napisałeś, tylko jest jeden problem.... te silniki mają po około 20-25lat i żaden nie jest dobry.

tomii620si - Nie Maj 03, 2015 12:53

No niestety - tak jak pisze markzo..
D16 to czesto zajechane silniki.. a topowy D16z6 kosztuje ~2500 - 3000
przy okazji praktycznie każda honda dymi bo ćwoki od Civiców przyjeli sobie, że "honda musi dymić" a tak naprawdę to wynik padnietych uszczelniaczy które puszczają olej i zazwyczaj jest to nie robione bo ich nie stać.. tylko leja paliwo, dolewaja olej i kręcą pod 8tys... Choć moja młoda ma D13 który jest duzo mniej wysilony i nawet dymka nie puszcza - jak sie dba tak sie ma :P

Ogólnie to zależy czego oczekujesz. D16 według mnie bedzie jechało ciekawiej (jeśli chodzi o charakter silnika) ale będzie dużo bardziej problematyczny bo tam też może UPG paść, uszczelniacze do zrobienia będą - 90% D serii na to choruje.. tyle tylko, że w miare łatwy tuning - tanio i wszedzie czesci są ale wiele z tego nie wydusisz..


200 tys i gaz ...
1. 200 tys to w sumie nie tak wiele..
2. jaki gaz ? bo jeśli dobra sekwencja - dobrze wystrojona itd która ma dajmy te 5 lat to nie powinno się to odbić na silniku - o ile wszystko było serwisowane.. gorzej jak ktoś założył stary gaz lub najtańszą instalacje - to wtedy mogą być problemy.. a kiedyś widziałem fure z 2005 i gaz starej gen na dolocie - nie wiem skąd oni wytrzasneli tak zabytkową instalacje.
3. zalezy od kogo bierzesz i w jakims tanie ogolnym bedzie.. jak to bedzie gruz to zawsze beda problemy a jak ktoś normalny tym jeździł to nie wiem czy jest co panikować. U mojej młodej w mieście jest Rover cabrio którym jeździ facet pod 50 lat.. zawsze umyty, czysty, nigdy nie pałowany - kiedyś widzialem jak pod tesco zamykał drzwi - coś jak w Odwróconych jak ktoś oglądal w SEC'u. Delikatnie, bez jakiegoś pośpiechu itd.. a jak kupisz od jakiegoś młodego gniewnego który chciał civica ale był cabrio/coupe w okolicy i wziął go bo miał na tyle hajsu i pałuje od pn do pt pod szkoła a w week pod dyską to pewnie bedziesz mogł po drodze do domu zamówić tą UPG :P

tronsek - Nie Maj 03, 2015 14:11

tomii620si napisał/a:
"honda musi dymić" a tak naprawdę to wynik padnietych uszczelniaczy które puszczają
Nie tyle uszczelniaczy, co pierścieni zgarniających na tłoku, a dokładnie ich konstrukcja. Honda stosowała tzw. pierścienie dzielone, które dość szybko się zużywały. Takie same pierścienie też stosowane były w benzynowych silnikach VW o pojemności 2.0 i tam też jest problem z konsumpcją oleju przez silnik.
Wojtek88 - Sob Maj 09, 2015 15:18

Jak się dba tak się ma jak koledzy wcześniej napisali, zmieniłem silnik z dohc na niewysilone d16w3 (sohc non-vtec 115 KM) i nie wiem co to:

- problemy z uszczelka pod głowicą
- wspomniane uszczelniacze
- palenie oleju

Coupe służy mi na dojazdy do pracy, nie potrzebuję go nadmiernie obciążać, ale zanim zakręce wyżej olej jest odpowiednio rozgrzany. Teraz po mału zbliżam się do 260k km i polecam, żadnych problemów :)

tomii620si - Sob Maj 09, 2015 15:59

no nasze słabe D13b2 na dniach walnie 320tys... i ani dymka.. moge polecieć do "odciny" - tak 8tys bo w gaźniku jej nie mam i ani dyma nie puści.. ale znajomi maja D15 to jechać sie nie da bo kopci jak star z pełną paką ..
slax - Sob Maj 09, 2015 16:33

tomii620si napisał/a:
D16 według mnie będzie jechało ciekawiej (jeśli chodzi o charakter silnika)
Tutaj się nie zgodzę, miałem cupejkę z d-seria i teraz ma druga z serią K, mimo że motor 10hp słabszy to dla mnie jest bardziej żwawy, lepiej jedzie z dołu i szybciej wkręca się na obroty. I nie sądzę żeby różnica wynikała z konkretnego egzemplarza, bo miałem w cupejce dwie d serie, pierwsza obróciła panewkę, i obie jeździły jak dla mnie identycznie k serii tez miałem kilka.

Druga sprawa, ja szukał bym cabrio z k serią właśnie, silnik nowszy i przy odpowiedniej obsłudze i dbałości będzie się lepiej sprawował niż motor hondy IMHO.