Zobacz temat - [Freelander] Czy podpora wału do wymiany ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Czy podpora wału do wymiany ?

stypkalukasz - Nie Maj 17, 2015 08:51
Temat postu: [Freelander] Czy podpora wału do wymiany ?
Witam wszystkich,
ostatnio zauważyłem, że dwie podpory wału mają spore luzy.
Poniżej umieszczam link do krótkiego filmu.
Możecie zerknąć czy taki luz jest luzem dopuszczalnym ?
Aby ruszyć wałem trzeba użyć nawet sporej siły ale nie wiem czy taki luz nie jest za duży.
Dodam jeszcze, że słychać stuki w czasie ruszania wałem ( słyszalne też w filmie).

LINK DO FILMU


Proszę o wasze opinie.
Z góry dzięki.

SyntaX - Nie Maj 17, 2015 09:56

Jezu chłopie :o :o :o
Natychmiast do wymiany :shock: :D
Wiskoza do sprawdzenia czy nie jest przytarta, ale przy takim luzie to się nie dziwię że waliło - Masakra.

Chcesz pewne podpory ??
Mam GEN w cenie 260zł komplet.
Raczej taniej nigdzie nie kupisz
Jak coś to PW.
Możesz mi też wysłać wiskozę ze starymi podporami to Tobie zmienię od razu.

macias320 - Pią Paź 09, 2015 07:31

SyntaX napisał/a:
Jezu chłopie :o :o :o
Natychmiast do wymiany :shock: :D
Wiskoza do sprawdzenia czy nie jest przytarta, ale przy takim luzie to się nie dziwię że waliło - Masakra.

Chcesz pewne podpory ??
Mam GEN w cenie 260zł komplet.
Raczej taniej nigdzie nie kupisz
Jak coś to PW.
Możesz mi też wysłać wiskozę ze starymi podporami to Tobie zmienię od razu.



Hej a masz może jeszcze ten filmik ? też mam problem z drganiem auta .... i nie wiem gdzie szukać.... bo pojawia sie to głównie podczas skrętu w prawo.. w lewo cisza......

A podpory to jak szarie wałem to jakby ma luz na boki w tych podporach...

Pozdrawiam

SyntaX - Pią Paź 09, 2015 08:49

Nie mam
Jaki masz luz jak wałem szarpiesz.
Możesz to nagrać i wstawić ??

Jak jest tak to znaczy że całkiem padły:
https://www.youtube.com/watch?v=uu3W7cqOnfk

macias320 - Pią Paź 09, 2015 09:00

SyntaX napisał/a:
Nie mam
Jaki masz luz jak wałem szarpiesz.
Możesz to nagrać i wstawić ??

Jak jest tak to znaczy że całkiem padły:
https://www.youtube.com/watch?v=uu3W7cqOnfk



Oooo to moje auto :mrgreen: mam podobnie ... nie wiem czy aż tak bo szarpałen leżąc pod autem ...dziś sprawdzę to w kanale.... to może być przyczyną tego drgania auta?

A powiedzcie mi jeszcze jak łatwo sprawdzić czy działa prawidłowo Visco ?

Wiem że najlepiej na podnośniku podnieść całe auto ale co wtedy? odpalam auto i wrzucam jedynkę na wolnych obrotach rozumiem że tylny wał nie może się kręcić tak ?

Po dodaniu gazu powinien zacząć się kręcić tak ?

SyntaX - Pią Paź 09, 2015 09:09

Przecież było już o tym na forum ze 100 razy wałkowane. Używaj opcji szukaj.
https://www.youtube.com/watch?v=L0ytdkWyEsQ

sknerko - Pią Paź 09, 2015 09:28

Dobra, jak nie masz możliwości/nie chcesz podnosić auta to jedź na rolki do diagnosty, sprawne visko powoduje że możesz normalnie sprawdzić przednią oś, jak zatarte to wypchnie auto z rolek. Lub (ja tak sprawdzam oczywiście to tylko sprawdzenie i nie oceniam wtedy stanu tylko czy jeszcze nie klei) spróbuj strzelić ze sprzęgła na szutrowej nawierzchni jak załączy ci się kontrolka TC to visko jeszcze nie sklejone ale nie znaczy że nie zaczyna kleić. Jak na rondzie czy innej jeździe po ciasnym łuku czujesz że ci tylne koła przyblokowują to visko do naprawy. Kumpla auto tak miało że nie hamowało mocno w skręcie na 1 i wstecznym a na rondach już tył kleił i to był ostatni dzwonek na naprawę visko bo już IRD zaczynało hałasować, po naprawie i zmianach oleju w napędzie jeździ już 2 rok

[ Dodano: Pią Paź 09, 2015 09:28 ]
SyntaX moje podpory nowiusieńkie miały takie "luzy" na gumach. Znaczy te gumy na tyle były elastyczne że dało tak wałem ruszać jak na filmie. Niestety jak miałem visko już na umarciu to taki luz powodował że było słychac stuki spod auta i kończyło mi nowe podpory w 1500km. po regeneracji visko takie same podpory zachowujące się jak te z filmiku wyżej, latają już 80kkm.

macias320 - Pią Paź 09, 2015 09:43

SyntaX napisał/a:
Przecież było już o tym na forum ze 100 razy wałkowane. Używaj opcji szukaj.
https://www.youtube.com/watch?v=L0ytdkWyEsQ




Widziałem ten sposób i jakoś mi sie nie podoba....... nie wiem co to nam tak naprawdę mówi... nie wiemy w jakim momęcie się spina i w jakim puszcza, tylko tyle że nie jest sklejone na amen.... ale to tylko moje zdanie... mimo wszystko spróbuje :D

sknerko - Pią Paź 09, 2015 12:51

macias320 napisał/a:
nie wiem co to nam tak naprawdę mówi... nie wiemy w jakim momęcie się spina i w jakim puszcza, tylko tyle że nie jest sklejone na amen....
I prawidłowo, bo ma nie być spięte na amen, napęd masz podzielony 80% przód, 20% tył i w momencie uślizgu przednich kół spina się 50/50. Nie pamiętam jaka musi być różnica prędkości na osiach żeby spięło. W 2002 roczniku już masz prawdopodobnie poprawione napędy że nie ma różnicy w prędkości osi i visko nie kręci się cały czas.
macias320 - Pią Paź 09, 2015 15:37

sknerko napisał/a:
Lub (ja tak sprawdzam oczywiście to tylko sprawdzenie i nie oceniam wtedy stanu tylko czy jeszcze nie klei) spróbuj strzelić ze sprzęgła na szutrowej nawierzchni jak załączy ci się kontrolka TC to visko jeszcze nie sklejone ale nie znaczy że nie zaczyna kleić.

[ Dodano: Pią Paź 09, 2015 09:28 ]
SyntaX moje podpory nowiusieńkie miały takie "luzy" na gumach. Znaczy te gumy na tyle były elastyczne że dało tak wałem ruszać jak na filmie. Niestety jak miałem visko już na umarciu to taki luz powodował że było słychac stuki spod auta i kończyło mi nowe podpory w 1500km. po regeneracji visko takie same podpory zachowujące się jak te z filmiku wyżej, latają już 80kkm.



No właśnie sprzedawca też twierdził że ma nowe podpory i tak jest... też mają taki luz ale na gumach nie są nic naruszone. Co to Visco to na szutrze wystrzeliłem ze sprzęgła i TC się zapaliło...... wiec niby ok, ale jak podniosłem tylne koło to ciężko ale udało mi się nim obracać (drugie tylne koło kręciło się w przeciwna stronę), ale wał stał w miejscu.... czy nie powinien się obracać do połowy ? potem zrobiłem odwrotnie kręciłem ręką przednim wałem i kręcił się cały i tylne koła też...... to chyba nie dobrze co ?

A i jeszcze jedno jak szarpałem tylnym kołem przód tył to tylny dyfer dość mocno skakał.... góra dół czy to znaczy że poduszka do wymiany ?

Idę zdejmę przedni wał i zobaczymy.......

sknerko - Pią Paź 09, 2015 16:01

żeby sprawdzić visko jedno koło musi być tylko w górze. Jak dyfer skacze to zapewne podpory dyfra wywalone.

[ Dodano: Pią Paź 09, 2015 16:01 ]
Co ci da zdjęcie przedniego wału?

macias320 - Nie Paź 11, 2015 07:50

Wału nie ściągnąłem bo nie zdążyłem wczoraj, ale zrobiłem próbę z kropkami i po małej przejażdżce wał przedni był przesunięty względem tylnego o jakieś 180 stopni...... i zaobserwowałem jeszcze jedno przy ruszaniu takim (strzał z sprzęgła) wyjrzałem przez drzwi i tylne kolo też zryw zrobiło.... to dobrze? czy za szybko się spięło ?
Nie wiem czy pisałem o tym wcześniej, ale jak szarpałem przednimi półosiami (trzymając za półoś nie za przegub) to dało nimi się ruszać (przy skrzyni) gdzieś tak 0,5-1,0 cm góra dół ? czy to może być też powodem drgań (zaznaczę że głównie drgania pojawiają się przy skręcie w prawo) :-|

sknerko - Nie Paź 11, 2015 11:14

macias320 napisał/a:
i zaobserwowałem jeszcze jedno przy ruszaniu takim (strzał z sprzęgła) wyjrzałem przez drzwi i tylne kolo też zryw zrobiło.... to dobrze? czy za szybko się spięło ?
Jak koła były prosto to nie powinno tyłu zapinać a jak skręcone to jest możliwe że zepnie.
Ale sadzę że miałes koła prosto i to jest jednoznaczne Visko do regeneracji/wymiany
macias320 napisał/a:
(zaznaczę że głównie drgania pojawiają się przy skręcie w prawo)

Jeżeli wisko klei (a chuba tak jest) to jak najbardziej taki efekt będzie i to jest najostatniejszy dzwonek na naprawę visko bo za chwilę strzeli IRD i będzie 5 tysi do wydania. Kumpel do mnie przyjechał Freelem z dokładnie takimi samymi objawami po naprawie visko po roku zaczęło się delikatnie sypać IRD niestety. Dobrze by było wymienić dyfer na poliftowy wtedy IRD pożyje dłużej.

[ Dodano: Nie Paź 11, 2015 11:14 ]
Sprawdź jeszcze czy na drążku stabilizatora masz takie pierścienie przyspawane przy mocowaniu tulei (miedzy mocowaniami) bo jak drążek lata na boki to też drgania w skręcie są U siebie wymieniłem cały drążek. Niestety ale te pierścienie odpadają bardzo szybko.

macias320 - Nie Paź 11, 2015 13:12

sknerko napisał/a:
Jak koła były prosto to nie powinno tyłu zapinać a jak skręcone to jest możliwe że zepnie.
Ale sadzę że miałes koła prosto i to jest jednoznaczne Visko do regeneracji/wymiany
macias320 napisał/a:


No to Du...pa..... czyli rozumiem że drży trzęsie dlatego że koła są spięte wszystkie na 100% a ze względu na różnicę prędkości kół autem telepie ... tak ? no to nic trzeba wał wyciągać i kupić nowe Visco.

SyntaX - Nie Paź 11, 2015 13:37

Gdybać sobie możemy do wieczora i nic to nie da.
Przyprowadzaj auto sprawdzę i będziemy działać.

macias320 - Nie Paź 11, 2015 14:05

Do Łodzi ? troszkę daleko.. :shock:
SyntaX - Nie Paź 11, 2015 15:56

Nie pierdziel Pan do mnie ludzie z Ukrainy i Słowacji walą na serwis.
Kolega z Gdańska co 3 tyg. swoim wpadał robiliśmy.
Są autostrady

macias320 - Nie Paź 11, 2015 19:29

SyntaX napisał/a:
Nie pierdziel Pan do mnie ludzie z Ukrainy i Słowacji walą na serwis.
Kolega z Gdańska co 3 tyg. swoim wpadał robiliśmy.
Są autostrady



No racja w sumie......

cwiartka - Nie Paź 11, 2015 19:43

Potwierdzam, z Gdańska pod Łódź...
Dobrego fachowca to ze świeczką, w Gdańsku mogę Ci powiedzieć, czy wisko jest do zrobienia, to pojedziesz do SyntaX'a już na robótkę szybką, albo jak u mnie przy wymianie "szybką" ;)

macias320 - Sro Paź 14, 2015 19:53

cwiartka napisał/a:
Potwierdzam, z Gdańska pod Łódź...
Dobrego fachowca to ze świeczką, w Gdańsku mogę Ci powiedzieć, czy wisko jest do zrobienia, to pojedziesz do SyntaX'a już na robótkę szybką, albo jak u mnie przy wymianie "szybką" ;)




Mówisz znasz się na tym ? no to kto wie może się spotkamy na diagnozę.....

[ Dodano: Sro Paź 14, 2015 19:53 ]
Dobra dalszy ciąg poszukiwań przyczyny drgań....

Zrobiłem test jak na filmiku poniżej :

https://www.youtube.com/watch?v=L0ytdkWyEsQ

I mam tak samo koło się pod obciążeniem obraca i tylna część wału też przedni stoi w miejscu..... czyli rozumiem że jest ok.... ?


Zastanawia mnie najbardziej to że drgania (dość mocne - telepie całym autem) pojawiają się tylko gdy skręcam w prawo czym ostrzej skręcam tym bardziej trzęsie...ale tylko przy prędkościach powyżej 70km..... coraz bardziej wydaje mi się że wina leży gdzieś z przodu.... jak dociążone jest lewe koło a prawe odciążone pojawia się problem....prawa półoś ma jakby poprzeczny luz gdy za nią szarpię....może gdy ta strona jest odciążona i pojawia się pole manewru to może zaczyna półoś telepać a gdy jest ta strona dociążona (skręt w lewo) jest ciaśniej z tej strony to przestaje telepać...... nie wiem czy moje rozważania mają sens , co myślicie ?

SyntaX - Sro Paź 14, 2015 21:40

Możliwe że masz wywalone łożysko na wejściu półosi.
Miałem kilaka takich przypadków.
Trzeba zdjąć skrzynię i IRD i zweryfikować łożyska.

sknerko - Czw Paź 15, 2015 08:47

Przeguby bym sprawdził dokładnie, wewnętrzne i zewnętrzne.
macias320 napisał/a:
Zrobiłem test jak na filmiku poniżej :
Już pisałem ze ten test to raczej poglądowy bo może auto go przejść a jak wjedziesz na rolki to cię wypchnie po jednym obrocie koła a to już prawidłowe nie jest. Ja zawsze sprawdzam na rolkach i jak przednia oś kręci a tył stoi to jest ok a jak tylko widać że auto próbuje wyjechać z rolek to trzeba się visko zająć. No i jadę sprawdzać zawsze jak tylko mam wrażenie że mi w skręcie przyhamowuje choć często jak poczuję przyhamowanie to rozpędzam auto na autostradzie powyżej 150 i czuć jak zaczyna pracować prawidłowo i z reguły już na rolki nie trzeba.
win32 - Czw Paź 15, 2015 09:15

Cytat:
Ja zawsze sprawdzam na rolkach,jak przednia oś kręci a tył stoi to jest ok


Pod warunkiem że rolki na diagnostyce nie będą w trybie 4x4. Bo nic nie zobaczy

macias320 - Czw Paź 15, 2015 09:19

Jutro będe miał okazje wjechać na stację.... i raczej tam mają zwykłe rolki tylko na jedną oś....... zobaczymy jaki będzie efekt. :mrgreen:
SyntaX - Czw Paź 15, 2015 09:24

Po drugie sprawne VCU nie ma prawa przyhamowywać auta.
To normalne, że jak go rozpędzisz mocniej to odpuści bo działają większe siły, które są w stanie rozkleić tarczki. Tylko że któregoś dnia może nie rozkleić przy dużej prędkości i będzie nie ciekawie.
Chcesz sprawdzić wał profesjonalnie - Daj go do firmy gdzie to robią.
W Łodzi jest kilka firm które mają wyważarki do wału z pomiarem Nm.
Wrzuci wał w maszynę rozkręci, zasymuluje obciążenia i będziesz miał 100% pewności.
Koszt to 280zł ja co roku ściągam wał i daję na inspekcję.

sknerko - Czw Paź 15, 2015 09:25

win32 napisał/a:
Pod warunkiem że rolki na diagnostyce nie będą w trybie 4x4. Bo nic nie zobaczy
No oczywista oczywistość, ja mam ten plus że u mnie na stacji nie maja rolek 4x4 tylko standardowe a jak chce sprawdzać 4x4 to jadę do sąsiedniej miejscowości.
win32 - Czw Paź 15, 2015 09:27

Cytat:
Jutro będe miał okazje wjechać na stację.... i raczej tam mają zwykłe rolki tylko na jedną oś....... zobaczymy jaki będzie efekt


Rolki na jedną oś też ustawia się do testowania aut 4x4. Po prostu kręcą się w przeciwnych kierunkach.

macias320 - Czw Paź 15, 2015 09:32

Aaaaaa.... to zapytam co tam mają....
sknerko - Czw Paź 15, 2015 09:34

SyntaX napisał/a:
Tylko że któregoś dnia może nie rozkleić przy dużej prędkości i będzie nie ciekawie.
Jak są tak sklejone że nie puszczają to z reguły hamuje w skręcie i pcha tyłem a nie przyhamowuje delikatnie. Ten napęd co jakiś czas trzeba rozpędzić do wyższych prędkości bo jak nie jeździ w terenie (jak mój) to lubi co jakiś czas leciutko skleić a prędkości do 130 nie robią na nim wrażenia. Więc do rozklejenia albo w teren albo śmignąć na autobanę.
macias320 - Sob Paź 31, 2015 19:54

Ostatnio się przestraszyłem bo zaczęło mi blokować tylne koło, aż zablokowało sie całkiem na podwórku jak chciałem ruszyć.... zdjąłem beben hamulcowy i co okładzina latała sobie do okoła... myślałem że to może mieć też wplyw na drżenie auta ale niestyty nie..... problem pozostał..... jedę prosto ok..... skręcam w lewo ok ..... skręcam w prawo telepie...... zastanawiam sie czy walnięty amortyzator też by mógł do tego prowadzić?...... bo zuważłem że gny np. droga faluje i auto jakby odrywa się na takiej chopce to zaczyna drgać a jak opada na dół do przestaje........


Zlokaliowano..... odpadła okładzina na jednej szczęce...... wymienione.. i nie blokuje ale problem drgań przy skręcie pozostał.....

[ Dodano: Sob Paź 31, 2015 19:54 ]
Podbij e temat może czegoś się więcej dowiem

:D

w piątek wymontowałem wał tak żeby mieć pewno czy problem leży gdzieś z przodu... i faktycznie dziś jeździłem bez wału efekt den sam przy skręcie prawo auto drży.....

zakładając wał z powrotem sprawdziłem jeszcze raz półosie z przodu i jedna na przegubie wewnętrznym zachowuje się tak jak na filmie :

https://youtu.be/cUlZsXIUBO8

czy to może być problem drgań podczas skręcania ? czy ten przegub jest tak jak myślę do d...py ? :shock:

sknerko - Sob Paź 31, 2015 20:00

No u mnie półosie nie miały takiego luzu, miały ale minimalny
macias320 - Nie Lis 01, 2015 09:33

No właśnie tu luz według mnie też jest duży....i ten metaliczny odgłos...jak by tam w ogóle smaru nie było.... aa i jeszcze jedno przegub po przejechaniu 30km był gorący jak ogień.... więc coś się w nim niedobrego dzieje.... i jeszcze jedna rzecz która chyba potwierdza moją tezę to drgający drążek zmiany biegów...... nic trzeba szukać innej półosi.....
sknerko - Pon Lis 02, 2015 13:47

macias320 napisał/a:
aa i jeszcze jedno przegub po przejechaniu 30km był gorący jak ogień.... więc coś się w nim niedobrego dzieje....
półosie wychodzą z IRD i jak tam wydziela się ciepło to szukałbym przyczyn w łożyskach IRD lub faktycznie w przegubie, swoją drogą sprawdzałeś olej w IRD? czy przypadkiem nie masz tam opiłków?
macias320 - Wto Lis 03, 2015 12:59

Olej sprawdze przy wymianie półosi.... łożysko w IRD raczej nie bo lus wyraznie wyczuwalny między pregubem a ośką..... szarpiąc za sam przegub nie czuć luzu na wyjściu z IRD.

no nic dziś zobaczymy...... zmieniumy półoś na nową i zbadamy efekt... :roll:

sknerko - Sro Lis 04, 2015 10:40

łożysko nie musi mieć luzu a może się zatrzeć jak u mnie w dyfrze i zmieliło je w proszek że aż koła mi blokowało
macias320 - Sro Lis 04, 2015 10:46

no chyba że tak...... :mrgreen:

a wymianiał kto półoś z przodu ? co odkręcaliście żeby wyciągnąć półoś z piasty ? łącznik stabilozatora, drążek kierowniczny,.... i co dalej amortyator czy dolny sworzeń? bo zastanawiam się ... żeby nie walczyć z czymś co nie jest konieczne..... :-|

SyntaX - Sro Lis 04, 2015 11:25

A po co łącznik stabilizatora.
Proste jak budowa młotka.
Odkręcasz 2 przelotowe śruby trzymające zwrotnicę do MC Persona.
Odkręcasz sworzeń wahacza
Odkręcasz śrubę na półosi

Odciągasz zwrotnicę by zrobić luz i uwalniasz jeden z przegubów półosi.
Następnie bierzesz szeroką łyżkę i trzymając za przegub przy skrzyni podkładasz pod taką metalowa obudowę przegubu.
DELIKATNIE podważasz ciągnąc na przegub i ładnie wychodzi.
Jak śruby idą to w sumie to robota na 2-3 h z przerwą na kawę i placka :razz:

macias320 - Sro Lis 04, 2015 11:28

no, dzięki..... o taką właśnie odpowiedź mi chodziło...... po co mam robić coś czego nie trzeba..... lepiej zapytać.... ;)
zdzichu - Sro Lis 04, 2015 14:28

A po co odkręcać sworzeń wahacza?
macias320 - Sro Lis 04, 2015 14:58

no i masz znów zamęt ,,,...... a da radę tyle odchylić piastę by wyciagnąć półoś ?
zdzichu - Sro Lis 04, 2015 17:51

Da radę. Sworzeń i tak jest pod przegubem więc bez wycìągania przegubu z piasty ciężko.
macias320 - Sob Lis 07, 2015 20:49

Też tak własnie mi się wydawało że będie ciężko klucz tam założyć..... jedynie plaski...a ten to może więcej szkody narobić jak pożytku ... może dziś po roboci eznajdę czas żeby sie za to abrać,,,,.....

[ Dodano: Sob Lis 07, 2015 20:49 ]
Melduje że po wymianie półosi problem drgań ustał...... wkońcu jestem szczęśliwym posiadaczem RL Freelandera.... :D