Zobacz temat - [Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?

Matek93 - Sro Cze 10, 2015 15:55
Temat postu: [Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?
? Witam wszystkich forumowiczów pisze pierwszy raz na forum chcialbym lekko obniżyć mojego roverka stoi teraz bardzo wysoko ok 43 centymetry od środka piasty do rantu błonnika. chce założyć sprężyny od mg zt czytałem kilka postów na forum ale nie wiem od dokładnie jakiej wersji silnikowe byłoby najlepiej założyć te sprezynki jakie oznaczenia tych sprężyn?. mam także do wymiany dwa tylnie amorki wylały sie całkowicie czy lepsze będą od mg czy zwykłe Rovera? :wink:
MatiNitro - Sro Cze 10, 2015 16:57

Matek93, odezwij się do kolegi AdaskoC z forum. Ja zakupiłem od niego zestaw sprężyn i amortyzatorów od MG ZT 1.8T w dobrym stanie i $$.
Auto usiadło na wysokości 37cm, prowadzenie o wiele stabilniejsze i pewniejsze.

Matek93 - Sro Cze 10, 2015 17:22
Temat postu: re
O wielkie dzięki za info czyli wymieniales amorki z sprezynami od mg zt 1.8t i wszystko pasowało?
R75 - Nie Cze 14, 2015 23:23

gdybys chcial kupic nowe to h&r (-350mm), tylko ze wydatek ok 800zl za 4 sztuki
fliku - Wto Cze 16, 2015 13:52

Podłącze się pod temat - czy ktoś zna z Państwa źródło tańszych sprężyn nowych. Standardem cenowym jest 300 PLN i więcej za parę - trochę sporo.
slav - Sro Cze 24, 2015 14:14

Jak by ktoś był zainteresowany oryginałami, to posiadam cały komplet sprężyn z MG ZT 190 w świetnym stanie.
Mam wersję najbardziej sportową z początku produkcji (potem niestety już dawali bardziej elastyczne). W porównaniu do tych z R75 auto siedzi niżej, jest sztywniej i pewniej w zakrętach i przy większych prędkościach. Cena do dogadania bo tylko zajmują miejsce.

gedeon - Sro Wrz 30, 2015 20:52

Trochę odgrzeję temat... Chciałbym obniżyć nieco swojego R75, ale tylko z tyłu. :twisted: Z przodu jest raczej ok, nie chcę kombinować bo będę rysował zderzakiem krawężniki. Tył wg. mnie siedzi za wysoko i też wolałbym go trochę usztywnić. Czy polecacie wymianę samych sprężyn np od ZT czy razem z amorami? I czy w ogóle tak zmodyfikowane zawieszenie tylne będzie współpracowało z przodem ;)
pelson91 - Sro Wrz 30, 2015 21:01

tak, moim zdaniem sprężyny od ZT będą dobrym rozwiązaniem.
pablo - Sro Wrz 30, 2015 21:24

A ile chciałbyś Matek93 za swoje sprężyny ? Skoro tak wysoko auto stoi (43cm) to mi by pasowały. Ja mam ok 41 cm i chętnie podniósłbym nawet o 2 cm. Mam już dość wszelkich garbów i nierówności na drogach, jeżdżę z ręką na sercu czy czegoś nie urwę od spodu.
pelson91 - Sro Wrz 30, 2015 21:40

pablo, to marny z Ciebie drajwer :D trochę praktyki i można naprawdę niskim autem dojść do wprawy w przejeżdżaniu przez progi zwalniające, podjeżdżaniu pod krawężniki, jazdę po nierównościach itp ;) u mnie jest niżej niż w ZT i z przodu i z tyłu i z rzadka w coś przysolę ;) i to nie zdrzakiem, a raczej progami :/
pablo - Sro Wrz 30, 2015 21:59

pelson91 najgorsze są wzdłużne garby np. asfalt rozjeżdżony przez tiry no i na Mazurach drogi nie są zbyt równe, jak lecisz pow.100km/h po "falach Dunaju" to można naprawdę nieźle zaryć podwoziem. A na "liczniku" przez 25 lat jazdy mam spokojnie ponad 500tyś zrobione ;) i nie jednym autkiem jeździłem.
pelson91 - Sro Wrz 30, 2015 22:07

pablo, no, coś w tym jest. Dlatego w moim odczuciu lepsze byłoby ciut sztywniejsze zawieszenie, właśnie żeby nie ryć po tego typu wyskokach ;) ja mam amory KYB exel-g + sprezyny apex -35 (niby, ale jest niiiiizej), i drazni mnie fakt "skakania" auta, czyli wyskakuje na hopie, ląduję i niemal znów się odbijam ;) taki zawias, nic nie zrobię. Kwestia przyzwyczajenia ;)
gedeon - Sro Wrz 30, 2015 22:30

pelson91, a czy mógłbyś doradzić czy te sprężyny razem amorami czy na oryginalnych? Poza tym czy może tak być, że oryginalne sprężyny będą z przodu a z tyłu ZT?
longer86 - Sro Wrz 30, 2015 22:35

Równie dobrze możesz z tylu kombinować z amorami i springami od e46, możesz np gwint założyć :D
pelson91 - Sro Wrz 30, 2015 22:39

gedeon, ja mialem z tylu ZT na oryginalnych amorach a przod seria 75 i było ok ;) dopóki nie pękły te przednie
slav - Sro Wrz 30, 2015 23:36

Chyba bym się trochę bał zakładać tylko jedną oś. Np. jadąc szybko po pagórkach i zakrętach byłoby ryzyko, że przez moment jedna oś może mieć inną przyczepność niż druga a to na zakręcie wiadomo czym skutkuje.
Chyba że nie jeździsz szybko w zakrętach, to sie nie ma czym przemować.

gedeon - Czw Paź 01, 2015 08:51

No to nieciekawie. Liczyłem na usztywnienie i lepsze trzymanie zakrętów, bo dupskiem trochę zarzuca :razz:
slav - Czw Paź 01, 2015 10:43

Załóż po prostu komplet na przód i tył i masz gwarancję że będzie wszystko w porządku (tak jak specjaliści w fabryce dobrali).
emerka - Czw Paź 01, 2015 12:29

Polecam taki zestaw: sprężyny H&R + amortyzatory z ZT.
Wygląda to tak:


http://s13.postimg.org/70...717951_i_OS.jpg
http://s13.postimg.org/io...Size_Render.jpg

gedeon - Pią Paź 02, 2015 10:37

Za nisko jak na mój gust. Chodzi mi o to, że nie chcę tracić komfortu z przodu, ani szczególnie wysokości ze względu na krawężniki. Tył za to przydałby się niżej... Dlatego myślę nad wymianami tylko sprężyn tylnych. Czy po wymianie także sprężyn z przodu (przy zachowaniu amorków z R75 przód-tył) będzie siedział dużo niżej (o ile) i czy będzie się to wiązało ze znacznym spadkiem komfortu?
prebenny - Pią Paź 02, 2015 10:40

gedeon jak chcesz obniżyć tył to wrzuć amorki i sprężyny z ZT (komplet a nie same sprężyny).
emerka - Pią Paź 02, 2015 14:10

Początkowo ja miałem u siebie na amortyzatorach 75 sprężyny obniżające i według mnie jeździło się dziwnie - samochód strasznie "podskakiwał" i nie był przewidywalny. Wymiana na amortyzatory z ZT sprawę załatwiła. Także również jak kolega powyżej polecam zdecydowanie komplet.
gedeon - Pią Paź 02, 2015 15:20

No to jest opcja. Zwłaszcza, że mam teraz do wymiany amorek z tyłu to od razu komplet można zrobić. Oczywiście geometria będzie konieczna?