Zobacz temat - [R75] Metalowy wysprzęglik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Metalowy wysprzęglik

phuss - Pią Cze 12, 2015 22:11
Temat postu: [R75] Metalowy wysprzęglik
Witam, padł mi wysprzęglik, przeglądając alledrogo zwróciłem uwagę na jakiś metalowy wzmacniany, w cenie 350zł, czy ktoś to montował, jakieś opinie? Mój obecny chyba LUKA wytrzymał jakieś 70tys km. Link
http://allegro.pl/rover-7...5066440736.html

Emsi007 - Sob Cze 13, 2015 08:14

Wow, FATIMEX wypuścił w końcu metalowy wysprzęglik tak bardzo oczekiwany przez właścicieli R75 ;) Nie sądzę żeby ktoś już go montował, ale FATIMEX produkuje też pompki sprzęgła które ją trwalsze od marnej jakości oryginału. Ja uważam że będzie o śmigał bez problemu. Jak będzie- czas pokaże. Pozdrawiam
phuss - Pon Cze 15, 2015 10:46

Skusiłem się i zamówiłem ten metalowy "made in fatimex" , chyba będę pierwszy z forum, który to zamontuje, trzymajcie kciuki.
prebenny - Pon Cze 15, 2015 10:48

phuss już ktoś go montował. Ja niedługo też będę sprzęgło robić i też wleci metalowy wysprzęglik.
emerka - Wto Cze 16, 2015 06:05

A ja polecam Tazu :-) tez ma w ofercie metalowy
sknerko - Wto Cze 16, 2015 08:22

emerka Fatimex sprzedaje Tazu właśnie
sebols - Wto Cze 23, 2015 08:59
Temat postu: [R75] Metalowy wysprzęglik
Też się skuszę z tego co czytam powinien być bareziej żywotny od obecnego plastikowego OPIS.
Maciek_S. - Sro Cze 24, 2015 19:52

Poprzednia wersja wysprzęglika ulega szybkiej awarii nie tyle z powodu zastosowania cylindra z tworzywa sztucznego, co wadliwej, nieszczelnej konstrukcji podzespołu, przez co zarówno do części roboczej łożyska, jak i bieżni cylindra hydraulicznego dostaje się brud. Po rozebraniu starego wysprzęglika zwróćcie uwagę, że łożysko oporowe ma szczeliny, przez które można dostrzec jego wnętrze, ponieważ producent ograniczył się do zastosowania jedynie minimalnych szczelin, zamiast kołnierzy typu RS, chroniących łożysko. Układ podobny do "naszego" występuje nie tylko w Rover, ale równiesz np. w zespołach napędowych Ford, gdzie jego trwałość jest o wiele wyższa, ze względu na dokładne uszczelnienie siłownika i łozyska.
Podsumowując: oceniając na ile lepsze jest nowe rozwiązanie Fatimex, skupiłbym się przede wszystkim na opracowanym sposobie uszczelnienia delikatnych powierzchni roboczych podzespołu, ponieważ nie istnieje ani takie łożysko, ani siłownik hydrauliczny, których nie zniszczy w krótkim czasie brud w postaci startego piasku i materiału z okładzin ciernych.

Malmsteen - Nie Lip 05, 2015 22:29

Też dzisiaj zamówiłem na wtorek do montażu. Poprzedni Britpart montowany w listopadzie (!!!!) 2014r. po ok 6 kk km padł, zmiana biegów zasadniczo możliwa tylko na wyłączonym silniku. Mam nadzieję, że ten da radę... :-|

Pozdrawiam!
Malmsteeen

Dawidovs - Pon Lip 06, 2015 08:53

Britpart to kupa, nie dziwie się że ci padł tak szybko. Ja na swoim LUku przejechałem już 40 000 km i nic nie cieknie
Malmsteen - Pon Lip 06, 2015 22:01

Dawidovs napisał/a:
Britpart to kupa, nie dziwie się że ci padł tak szybko. Ja na swoim LUku przejechałem już 40 000 km i nic nie cieknie


Nie pozostaje mi nic innego jak tylko potwierdzić :mrgreen: Dziś mechanior stwierdził, iż zbiorniczek płynu jest pusty :olaboga: ...zatem gdzieś cieknie lecz nigdzie nie widać wycieku. Zalany na nowo i odpowietrzony zobaczymy teraz. Jutro otrzymam z "Landroverowy" nowy wysprzęglik - metalowy...jak padnie mój aktualny to na wymianę jak znalazł.
A czy wysprzęglik LUK'a, też w cenie 350zł nie jest przypadkiem plastikowy? Na zdjęciach tak mi wygląda.
Btw 6 k km i części padają...jakość masakryczna. :razz:

Pozdrawiam!
Malmsteen

prebenny - Pon Lip 06, 2015 22:12

LUK jest plastikowy (tak samo jak oryginał).

Metalowy robi TAZU/FATIMEX (to 1 firma).

pablo - Czw Sie 27, 2015 08:09

Właśnie jestem przed zakupem sprzęgła i wysprzęglika. Wybór padł na sprzęgło NATIONAL ( zachwalane na forum) a wysprzęglik waham się między LUK i metalowym TAZU. Cena taka sama jednak LUK daje 24-m-ce gwarancji a TAZU tylko 12. Czyżby nie byli pewni swej konstrukcji? Macie już jakieś doświadczenie z nowym metalowym wysprzęglikiem TAZU , czy warto zakładać , czy lepiej LUKa kupić ?
sknerko - Czw Sie 27, 2015 08:19

Nikt jeszcze nie ma tak długo tazu żeby gwarancja mu się skończyła ;) jak chcesz co dwa lata zrzucać skrzynię to bierz plastik ja bym na pewno wziął tazu. W moim mam AP z Freelandera i na razie mam go 30kkm/4lata może trochę dłużej ale moje auto mało jeździ a żałuję że wtedy nie było Tazu bo bym spokojniejszy był.
prebenny - Czw Sie 27, 2015 08:49

Ja w zeszłym miesiącu montowałem komplet national i wysprzęglik tazu. Na razie chodzi chociaż nie ma się czym chwalić, bo niecały tysiąc km zrobiłem od wymiany.
pablo - Czw Sie 27, 2015 10:24

W takim razie decyduje sie na zestaw National + wysprzęglik Tazu. Pompke też mam Tazu i jak na razie 2 lata spokoju.
wellman - Pią Paź 09, 2015 14:19

Pilna sprawa, proszę o poradę! :-)

Jestem właśnie w trakcie wymiany dwumasy, sprzęgła i wysprzęglika. Jako, że mam już pompkę TAZU, to kupiłem też metalowy wysprzęglik i tu pojawił się problem.

Za cholery nie da się zacisnąć pierścienia segera na tulei prowadzącej wysprzęglika. W oryginalnym-plastikowym jest ona o kilka mm wyżej. Dzwoniłem do sprzedawcy, powiedział, że "te metalowe tak mają", trzeba zacisnąć tak jak się da i nie bać, że wypadnie, ale mechanicy z Boscha się tego boją i "skoro jest przewidziany rowek na pierścień to to tam powinno wejść".

No i komu wierzyć? Kazać zamontować tak "na moją odpowiedzialność" czy reklamować i mimo wszystko wziąć drugą sztukę lub wręcz jednak ten zwykły-plastikowy?

prebenny - Pią Paź 09, 2015 14:30

wellman zadzwoń do nich https://www.roverki.eu/cz...=47&sobi2Id=183 . Montowali u mnie i od lipca działa. Może będą pamiętać czy były jakieś problemy (mi nic o nich nie wiadomo).
sTERYD - Pią Paź 09, 2015 14:57

jakiego segera? To tam jest jakiś pierścień?
wellman - Pią Paź 09, 2015 15:47

sTERYD, w oryginalnych nie ma, ale w metalowych od TAZU - jest.

Wysprzęglik przyszedł w dwóch częściach (patrz zdjęcie). Sprzedawca powiedział, żeby to założyć jak się da, nie musi ten seger dojść do rowka, a i tak powinno trzymać.

Później dzwoniłem jeszcze bezpośrednio do TAZU i tu się dowiedziałem, że powinienem dostać wysprzęglik w całości, więc musiało się rozdzielić w transporcie. Można spróbować nabić to delikatnie na miejsce, a jeśli się nie da to wymienią na nowy.

No i po kilku nieudanych próbach i obawie, że użycie większej siły może coś uszkodzić, jednak skorzystałem z opcji wymiany. Zostaje poczekać, aż przyjdzie paczka z nową sztuką.

Balas87 - Pią Paź 09, 2015 21:57

Dawidovs napisał/a:
Britpart to kupa, nie dziwie się że ci padł tak szybko. Ja na swoim LUku przejechałem już 40 000 km i nic nie cieknie


no to ja mam farta na britparcie ponad 30 tyś i wszystko idealnie

sTERYD - Pią Paź 09, 2015 22:48

ja na britparcie ok 40 przejechałem, aż przeciął wlot płynu, teraz mam TAZU, ale przyszedł w jednym kawałku, więc nie mam doświadczeń jeśli chodzi o pierścień.
Balas87 - Sob Paź 10, 2015 00:05

tzn jak ? nie rozumiem ?
sTERYD - Sob Paź 10, 2015 12:20

zabezpieczenie przed obracaniem nie wytrzymało i zaczął przecierać rurki od płynu aż przetarł...
christopher7 - Sob Mar 05, 2016 21:07
Temat postu: [R75] Metalowy wysprzęglik
Minęło już trochę czasu od premiery metalowych wysprzęglików. Jakie przebiegi zrobiliście na wysprzęglikach Tazu ? Jak się ten wysprzęglik sprawuje?
sTERYD - Sob Mar 05, 2016 21:29

Mój przejeździl pół roku i jakies 10 tkm i zrobił to samo co poprzednik. Teraz poszło cale sprzęgło wek, bo dwumasa była spsiuta i być może przez to wysprzegliki padały.
christopher7 - Sob Mar 05, 2016 22:02

sTERYD, a wstawiałeś te 10 000 temu sam wysprzęglik Tazu czy razem ze sprzęgłem?
prebenny - Sob Mar 05, 2016 23:42

Ja na razie 7 mieś i 5.5 tyś km i póki co jest ok.
sTERYD - Nie Mar 06, 2016 08:00

Sam wysprzeglik z regenerowanym dwumasem
dawidd - Nie Mar 06, 2016 08:09

U mnie też z 10tys i jest ok
Balas87 - Nie Mar 06, 2016 10:06

wysprzęglik bripart aktualnie 43 tyś i na razie ok :D ide chyba na rekord :D
christopher7 - Nie Mar 06, 2016 10:39

Balas87, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: No prawdziwy rekord to będzie potwierdzone 100 000 na jednym wysprzęgliku. Można by ustanowić nową konkurencję w księdze Guinessa...
0L0 - Nie Mar 06, 2016 10:59

A u mnie od sierpnia 2009 siedzi wysprzęglik od Freelandera :mrgreen:
Średnio wyjeżdżę 10k km rocznie :wink:

sknerko - Nie Mar 06, 2016 12:56

ja też mam z freelandera od 2011 zrobiłem ponad 30kkm na nim i jeżeli plastik wytrzymuje dużo to metalowy z samego założenia wytrzyma więcej a conajmniej tyle co plastik więc nie ma co sie zastanawiać Tazu jest tak samo dobre jak te z freelandera lub lepszy cena ta sama
Balas87 - Nie Mar 06, 2016 17:27

no ale jedno jest pewne wysprzeglik wymieniony razem z pompką przedłuża życie ów wysprzeglika zdecydowanie ( mowa o pompce z tazu ) Do 100 tyś nie ma szans ale może trochę jeszcze podycha :D pamiętam ludzie kiedyś pisali że jak firmy AP wytrzyma 60, 70 tyś to jest już bardzo dobry wynik :]
sknerko - Nie Mar 06, 2016 17:43

Balas87 no ja właśnie mam AP i pompkę Tazu.
dawidd - Nie Mar 06, 2016 18:47

u mnie wysprzeglik ap rozsypał sie jakos po roku. Pewnie nie ma reguły, u jednego dłużej u innego krocej
sknerko - Nie Mar 06, 2016 18:56

dawidd napisał/a:
u mnie wysprzeglik ap rozsypał sie jakos po roku.
Na to ma wpływ stan: sprzęgła, dwumasy i pompki a do tego styl jazdy i czy w mieście czy trasa
dawidd - Nie Mar 06, 2016 19:31

sknerko napisał/a:
Na to ma wpływ stan: sprzęgła, dwumasy i pompki a do tego styl jazdy i czy w mieście czy trasa
zgadza sie, ale jak na oryginl za 400zl to spodziewał bym sie czegos wiecej niz rok, a puscił szczelność juz jakos po kilku m-cach
sknerko - Nie Mar 06, 2016 19:41

No ja mam AP od freelandera, za coś ok 300pln ale kupione w opakowaniu britpart czy coś, bo już dokładnie nie pamiętam ale sprawdzałem i na wysprzęgliku było AP i na razie jeździ
prebenny - Nie Mar 06, 2016 20:05

Jak kupowałem TAZU to w art-bizarze mówili, że do freela i 75 wysprzęgliki od 200x roku były identyczne (wcześniej się 1 szczegółem różniły).
sknerko - Nie Mar 06, 2016 20:08

prebenny napisał/a:
wcześniej się 1 szczegółem różniły).
[Przewodami do r75 były plastikowe a potem były chyba oba metalowe albo oba plastikowe nie pamiętam, ja mam z metalowymi rurkami
Balas87 - Wto Mar 08, 2016 11:48

jeśli to ma jakieś znaczenie to ja też mam z metalowymi rurkami, z tym że napisu AP już nie mam, zobaczymy ile mój pociągnie. Kolejny to będzie metalowy tazu. Myśle że w połączeniu z metalową pompką taki zestaw już naprawdę dużo wytrzyma
j_zuzia - Pon Lut 11, 2019 21:11

Witam
Takie pytanie ile właściwie kto przejechał na tym metalowym?

Mam taki problem ze wymieniłem wysprzeglik i przejechałem 50km i po zawodach jeszcze go nie rozebrałem znowu i nie wiem co tym razem.
Jakieś 2lata temu wymieniałem wraz z kompletem sprzęgła wysprzeglik. tydzień temu zatarło się łożysko co spowodowało że wysprzeglik się stopił i wypchało tłoczek.
Wymieniłem sam wysprzeglik którym dziś zrobiłem 50km i po zawodach.

Co poradzicie :
-czy wymienić na metalowy
-czy wymieniać sprzegło choć nie zdążyło się jeszcze zużyć
-czy może podłożyć jakiś odbojnik pod pedał żebym go tak mocno nie naciskał ;)

0L0 - Wto Lut 12, 2019 08:44

Ja jeżdżę już od ponad 9 lat na wysprzęgliku dedykowanym do Freelandera - jak do tej pory żadnych problemów nie stwierdzono.

Sprzęgło załapuje mi dość nisko - może tu jest klucz do sukcesu?

dawidd - Wto Lut 12, 2019 10:04

0L0, na takim?
https://allegro.pl/oferta/wysprzeglik-centralny-land-rover-freelander-td4-7383997508?utm_source=google&utm_medium=cpc&gclsrc=aw.ds&ev_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=Cj0KCQiA-onjBRDSARIsAEZXcKYlbomhqGA5Nj3gaTzTeFQ7dv_u2pEtoX_abImBCo6Epcq5a_IKid4aAnXoEALw_wcB

j0zek - Wto Lut 12, 2019 10:21

Ja w 2015 kupiłem Tazu i do tego czasu na nim jeżdżę i jest w porządku.
dawidd - Wto Lut 12, 2019 11:39

ja tazu już mam 2 szt i szału nie ma. Pierwszy sie wylał po ok roku a drugi narazie chodzi ok rok, ale słychać jak by cichy szum po wciśnięciu sprzęgła. Przy drugiej wymianie wymieniłem dwumase i cale sprzęgło wiec jeśli sie coś stanie z wysprzeglikiem to będzie tylko jego wina
0L0 - Wto Lut 12, 2019 16:06

dawidd, niestety nie pamiętam jakiej konkretnie był firmy, ale raczej nie był to LUK.
pablo - Wto Lut 12, 2019 18:53

Ja mam TAZU od sierpnia 2015r. Dla mnie od tej pory skończyły się problemy ze sprzęgłem. Przy okazji wymieniłem sprzęgło na National . Dwumasa nieruszana. Pompka sprzęgła też TAZU.
j_zuzia - Sob Lut 23, 2019 17:56

To tak zakupiłem tazu i był problem z długością rurki doprowadzającej.
A z poprzedniego nowiutkiego (50km) wysprzeglika wyskoczyła rurka zasilająca (zawleczka nie utrzymała) i oddałem do reklamacji bo rozkręcenie skrzyni to 6h zmarnowane a tu jeszcze zbieżność.