Zobacz temat - [R75] Gaz do silnika 1.8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaz do silnika 1.8

Gesior - Sob Lip 25, 2015 10:34
Temat postu: [R75] Gaz do silnika 1.8
Witam
Chciałbym się zapytać czy silnik ROVERa 75 z silnikiem 1.8 dobrze pracuje z gazem? ponieważ chce zamontować w nim gaz, a nie wiem czy to dobry czy zły pomysł.

blabson - Sob Lip 25, 2015 11:50

Niedawno kupilem kompletny zestaw Stag 4Qbox basic,reduktor R01 i listwe W01 dysze rozwiercilem do 2.2mm,instalacja kosztowala mnie 850zl do tego butla 61l w kolo za 200zl.Montowalem sam wiec koszty zerowe,nie odczowam roznicy miedzy lpg a bp,zero szarpniec itd.Najwazniejszy jest prawidlowy montaz i sprawdzanie poziomu plynu chlodniczego.
AdaskoC - Sob Lip 25, 2015 19:49

Gesior, ja mam teraz "roboczego 75" 1.8 w LPG. Auto z półtorej roczną instalacją. Mam go od 2 miesięcy. Na benzynie i gazie jeździ się tak samo.
Co prawda silnik jest w świetnej kondycji więc, się nie grzeje, nie spala oleju i nie widać żadnych niepokojących znaków.
Teraz miałem okazję się przejechać nim w trasie, to przy spokojnej jeździe ok 100km/h spalanie według tego samego dystrybutora wyszło 7,4L, co przy obecnej cenie gazu u mnie wychodzi 13,1zł/100km.

Dla porównania spalanie w trasie mojego 75 2.5 PB (10L/100km) wychodzi ok prawie czterokrotnie więcej finansowo :)

karol77787 - Sob Lip 25, 2015 22:45

Bez problemu zamontujesz w nom LPG:) kwestia ceny i osprzętu. Popytaj w rejonie co i jak.
Malmsteen - Nie Lip 26, 2015 09:05

Witam!
Ja montowałem gaz do mojego 1.8 przy przebiegu mniejszym niż 100 tyś km. Obecnie mam jakieś 108 tyś km i nic się nie dzieje. Jeździ dobrze. Ja "od zawsze" montowałem instalacje BRC i przy takich pozostanę. (dane instalacji w moim garażu)
Pozdrawiam!
Łukasz

Gesior - Nie Lip 26, 2015 14:05

Dziękować Panowie za informacje :) przy najbliższej wypłacie będę musiał gaz zamontować :) Przy skrzyni automatycznej tez nie powinien dużo gazu palić.
A tak w nawiasie, może zdarzyło się wam, słowa zniekształcone na ekraniku od komputera pokładowego, tak jak by było poucinane i źle widać.

prebenny - Nie Lip 26, 2015 14:23

Paski na ekranie LCD to norma (nie tylko w Roverach). Ale z tego co wiem to są jakieś szpece co zajmują się ich regeneracją.
borsuk88 - Nie Lip 26, 2015 17:03

tu masz adres do dobrej i sprawdzonej firmy co się zajmuje naprawą pasków na wyświetlaczu:
http://aceef.pl/index.html
San korzystałem i jestem bardzo zadowolony

Maciek1987 - Wto Lip 28, 2015 16:25
Temat postu: Re: [R75] Gaz do silnika 1.8
Gesior napisał/a:
Witam
Chciałbym się zapytać czy silnik ROVERa 75 z silnikiem 1.8 dobrze pracuje z gazem? ponieważ chce zamontować w nim gaz, a nie wiem czy to dobry czy zły pomysł.


Ja w swoim MG zakładałem w punkcie Auto Gaz Centrum, mają dedykowane ofert do ROVERÓW, zresztą są polecane jeśli chodzi o instalacje. Wrażenia po instalacji są super porównując instalacje ziomka który zakładał w jakimś garażu. W swoim dziecku mam instalacje COMPACT z wtryskiwaczami HANA. Skontaktuj się z expertlpg.pl i tam ogarniesz sobie co i jak z instalacją.

Gesior - Nie Sie 02, 2015 14:09

Dziękować :) zgłoszę się do nich by zamontowali mi gaz do mojego Roverka :) A ile by tak na automacie to ile tak by palił gazu coś koło 10L/100km?
paolinio - Pon Sie 03, 2015 13:39

Ja mam zetaw sterownik STAG i wtryski valteci czerwone, w teorii na tym najtańszym zestawie auto nie powinno dobrze jeździć, a jeździ super, pali mi do 12 litrów gazu w mieście i do 9 na trasie, z automatem będzie palił więcej, tak mi się wydaje.
AdaskoC - Pon Sie 03, 2015 14:37

paolinio, ja tez mam w moim roboczym 75 tą samą instalację. Nie ma z nią najmniejszych problemów, w trasie 8L to spokojnie i 10,5L miasto
paolinio - Pon Sie 03, 2015 22:04

AdaskoC, jeździsz jakoś oszczędnie? czy tak zwyczajnie Ci tyle wychodzi? Ja napisałem troche z rezerwą to spalanie ale takiego spalania jak Ty nigdy nie miałem, przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Może w tym jest różnica.
dzelo23 - Wto Sie 04, 2015 08:33

:mrgreen: dla mnie takie spalanie to :o
Sterownik stag 4plus, wtryski hana 2000 zielone i spalanie w trasie około 10l, miasto 11-13l.
Te same graty z silnikiem 1.8 turbo i skrzynią z n/a spalanie nieznacznie spadło.
Teraz po zmianie skrzyni w mieście spalanie 11,5.
W trasie na wakacje wyciągał średnio 11l. Piszę o spalaniu LPG.
To ile spali gazu zależy od regulacji instalacji, stylu jazdy i warunkach w jakich auto jest eksploatowane.
Ja w mieście to nawet nie mam za bardzo gdzie 4 biegu wsadzić :/ . Kopyta lekkiego też nie mam :mrgreen:

[ Dodano: Wto Sie 04, 2015 08:33 ]
No i laczki 225/45/17 też swoje robią.

paolinio - Wto Sie 04, 2015 12:39

dzelo23, pali Ci podobnie jak mój, według instrukcji różnica na tych oponach co masz to bodajże 0,2 litra paliwa na 100 km, ja swojego muszę kręcić wysoko bo inaczej nie jedzie może to równoważy to ,że masz turbo, a ja nie i w sumie wynik spalania podobny, ale to moje dywagacje. Co by nie pisać 10,5 to mi nigdy nie spalił, aha i jeżdże raczej spokojnie.
Gesior - Wto Sie 04, 2015 16:52

Czyli mam montować tylko i wyłącznie gaz sekwencyjny? i taki za 2 tyś zł będzie w miarę dobry? :)
paolinio - Wto Sie 04, 2015 18:04

Gesior, ja na takiej instalacji jeżdże choć pewnie znajdą się tacy co powiedzą ,że taka nie wystarczy
blabson - Wto Sie 04, 2015 18:12

Tylko sekwencja wchodzi w gre jak ma byc dobrze,polecam Ci komplet staga,jak ci cos poleci po jakims czasie to bedzie mniej bolalo,zestaw jaki kupilem i zamontowalem masz w moim opisie i jestem zadowolony http://allegro.pl/sekwenc...182635646.html#
sknerko - Wto Sie 04, 2015 18:33

paolinio, dzelo23, dużo wam pala tego gazu ja mam staga i magicjety w freelu który waży 50kg mniej jak 75 i ma 1.8 120KM + 4x4 i normalnie mam 11l miasto i ok 8-9 trasa a noge mam cieżka bo żonka potrafi o litr/100km mniej zużyć
dzelo23 - Wto Sie 04, 2015 19:07

:mrgreen: jadąc z kompletem pasażerów w trasie potrafię mieć spalanie 9.8, jestem pewien że da radę zejść jeszcze niżej tylko nie po to pakowałem turbo by głaskać pedał gazu :P :mrgreen:
sknerko - Wto Sie 04, 2015 22:35

Freel z 5 ludźmi, klimą i pełnym kufrem nie chce więcej w trasie wziąć jak 9l lpg po mieście max 12
dzelo23 - Sro Sie 05, 2015 10:51

:mrgreen: miasto miastu nie równe, trasa trasie też. Fajnie że Wam tak autka palą.
Ciekawi mnie jeszcze ile obrotów ma silnik przy 100km/h we frelku bo 75 1.8n/a u mnie przy 3kprm miał niewiele ponad 100km/h.

sknerko - Czw Sie 06, 2015 12:07

U mnie podobnie są obroty
Apolyon - Sro Sie 12, 2015 18:40

Odświeżę trochę temacik.

Otóż chcę założyć gaz do mojego 1.8 R75 z '99. Mam opcje na Staga oraz BRC.

Cenowo wygląda to następująco:
Stag / AC - 2000 PLN
Stag / HANA - 2400 PLN
BRC / ALBA - 2300 PLN
BRC / BRC - 2700 PLN

Co byście doradzili, są duże różnice jeśli chodzi o te wtryskiwacze ? Na instalację dostanę 2 lata gwarancji, ale wiadomo nie chciałbym zakładać czegoś, co już zostało potwierdzone, że dla naszych R75 nie jest przyjazne :) Proszę o radę bardziej doświadczonych. ;)

dzelo23 - Sro Sie 12, 2015 19:58

Ja mam sterownik Stag 4plus i wtryski Hana 2000 zielone.
5 lat i zero problemów więc śmiało polecam.
Początkowo miałem mieć sterownik BRC ale gazownik zadzwonił do mnie w czasie montażu że nie jest w stanie dobrze go wystroić (w trakcie przełączania benzyna/gaz, gaz/benzyna było czuć delikatne szarpnięcie ale tylko pod obciążeniem), mówił że rover to drugie auto jakie robił z tym problemem.
Dodam że wtryski Hana dalej u mnie siedzą i dają radę przy 1.8 turbo

paolinio - Sro Sie 12, 2015 21:59

Potwierdzam, załóż wtryski hana, mój chodzi ładnie na valtecach co nie zmienia faktu ,że parę moich koni mechanicznych szlag trafił na tych wtryskach, inna sprawa ,że jeżdże spokojnie raczej więc mi to nie przeszkadza, o hana same dobre rzeczy słyszałem więc myśle ,że to dobry wybór.
Malmsteen - Czw Sie 13, 2015 20:47

Ja mam sekwencję BRC i bardzo sobie chwalę. Btw jeśli cena jest istotna a na bank jest to zapraszam na priv...dam namiary na gazownika, który mi nową instalację BRC zamontował za ok 1300!!!! zł (jak dobrze pamiętam). Myk...na FV tylko montaż był jako usługa ale papiery dostałem wszystkie do rejestracji i bez problemu wbili gaz. Pozdrawiam!
sknerko - Czw Sie 13, 2015 23:37

Ja polecam staga i hana lub inne ale dość szybkie
Apolyon - Czw Sie 27, 2015 23:20

Nie mój temat, ale stag + hana założone, dziś autko odebrane szybko się uwinęli bo w 7 godzin. Gazownik mi próbował również wmówić że MUSZĘ koniecznie wymienić świece i przewody, bo mi będzie palił za dużo gazu. Zasiał ziarenko, bo przypomniało mi się, że czasami R słabo odpala, długo kręci, czasem nawet z 10 sekund - ale zawsze za 1 razem ruszy... wałkuje to już dobre 1,5 godziny i mam pewne wątpliwości, jeśli zdecyduje się na wymianę to...:

- Polecane świece NGK - super hiper świece, starczą na 100k km, ale do gazu niedobre... cena: 55 pln / szt.
- Inni chwalą na LPG Denso K20TT made in japonia ... cena: 8 pln /szt.

Naprawdę niewarto inwestować w te "lepsze" i droższe? Rozumiem, że NGK są platynowe, Denso zwykłe i mimo wszystko lepiej te tańsze, bo gaz? Świec nigdy nie wymieniałem, jestem nawet skłonny to uczynić dla choćby spokojności.

Druga sprawa to przewody - tu mnie chyba zdrowy rozsądek nie zgubi jak zakupie przeowdy NGK ... cena: 77 pln / komplet do 1.8. Czy przewody do LPG też lepiej inne, do innych niż NGK świec?

Co do spostrzeżeń, nie miałem okazji jeszcze przetestować spalania, zachowania auta, zapobiegawczo piszę tego posta, bo od dziś należę do grona LPGowców, za 1000 km mam przegląd, następny za 10k km. Także z miesiąc mam na testy i sprawdzę jak to się będzie miało po wymianie świec - tylko jakich, oto główne pytanie. :)

sknerko - Pią Sie 28, 2015 11:13

Przewody wg. mnie tylko i koniecznie NGK, świece albo NGK koniecznie platynowe albo platynowe Champion takie jak fabrycznie były.Championy tańsze i u mnie już mają ok. 50kkm a na NGK zrobiłem 100kkm. Championy kupiłem w landstore.pl a przewody i wcześniejsze NGK z Allegro ale nie pamiętam od kogo, jedynie że z Poznania. jak chcesz bezawaryjnie go użytkować i długo to wymień świece i przewody
Apolyon - Sob Sie 29, 2015 09:57

Wymienię na pewno tylko każdy pisze i mówi co innego, skończy się pewnie, że kupie jeszcze co innego :P

Znajomy mi poleca Boscha świece dedykowane platynowe do LPG (33 zl sztuka) i przewody Boscha (60 zl). Nie wiem czy ryzykować, każdy mówi o przewodach tylko NGK. Zanim będę się w to wgłębiał krótkie pytanie, czy świece muszą mieć jakiś parametr specjalny do instalacji LPG? Ktoś miał w ogóle styczność z Boschem - dawniej był to rarytas :P ?

sknerko - Sob Sie 29, 2015 22:37

Koles w serwisie Land rovera na hasło Bosch powiedział "nie bedzie odpalał" i miał racje przerobiłem boscha i nigdy wiecej. Powtarzam albo Champion albo NGK te dwie firmy sie sprawdzaja w 100%
ArtureK - Wto Wrz 08, 2015 20:33

Pojutrze czeka mnie montaż gazu, zdecydowałem się na "pełny" BRC. Zastanawia mnie jedynie jak po montażu gazu będzie reagował wskaźnik paliwa skoro zapewne zczytuje on poziom na podstawie możliwych do przejechania kilometrów. Czytałem o jakichś "emulatorach" tegoż wskazania. Możliwe, że niezbyt zrozumiale to wyjaśniłem. Czy ktoś z Was po montażu gazu miał kłopot ze wskazaniami paliwa? :-| Pozdrawiam
AdaskoC - Wto Wrz 08, 2015 20:37

ArtureK napisał/a:
Czy ktoś z Was po montażu gazu miał kłopot ze wskazaniami paliwa?


Tak, ja miałem bardzo często, szczególnie w trasie. Jak mi z połowy baku po 200km robiła się rezerwa. Po kilku odpaleniach i zgaszeniach wracało do normy. Za pierwszym razem się cholernie zląkłem, bo do CPN'u w cholerę drogi, a tu paliwa prawie zero wskazywało, a gaz też na wykończeniu był :)

Aż odłączałem pompę paliwa w trasie, bo myślałem że pali i gaz i benzynę :) A musiałem jakoś do stacji dojechać. Jednak na stacji dopiero wróciło do normy.

Później już nie zwracałem na to uwagi.

karol77787 - Wto Wrz 08, 2015 21:07

Swiece tez są dobre i niedrogie Denso K20TT bodajże sam mam takie i nie narzekam.
dzelo23 - Wto Wrz 08, 2015 21:41

U mnie wskazówka poziomu paliwa w baku reaguje na styl jazdy. Po mieście poziom spada, w trasie rośnie a jak zacznę butować to też spada. Tak samo jest z pokazywanym zasięgiem ale odchylenia nie są jakieś strasznie duże.
Apolyon - Wto Wrz 08, 2015 23:05

U mnie wskazówka paliwa zachowuje się normalnie tak jak bym na benzynie jechał, na początku jest trochę niżej, po rozgrzaniu silnika stabilizuje się (podchodzi lekko w górę) i jej poziom się nie zmienia jadąc na gazie.

Co do świec włożyłem nowe NGK platynowe, przewody też NGK. Cewki mam 2 różne jedna BERU druga DENSO - pytanie czy warto je też wymienić na NGK by był komplet :P ?

Założyłem STAG + HANA, po przejechaniu 500 KM spalanie średnio 15,5 litra na 100 km, gdzie Pb brał 12 l / 100 km - jazda miastowa bardziej, w trasie nie testowalem. Koszty spadły o 50%, fajnie, ale nadal po wymianie świeć coś ciężko odpala i jednak spalanie nie spadło. Może sondę wymienię? Choć auto ma już swój wiek, silnik 1.8 i automat, musi trochę tego palić.

PS. Wam też przy odpalaniu kręci tak różnie od ok. 2-5 sekund nim odpali? W sekundę też odpali na "dotyk" ale to jak już jest rozgrzany, na zimnym idzie mu ciężko.

dzelo23 - Sro Wrz 09, 2015 00:48

Cytat:
PS. Wam też przy odpalaniu kręci tak różnie od ok. 2-5 sekund nim odpali? W sekundę też odpali na "dotyk" ale to jak już jest rozgrzany, na zimnym idzie mu ciężko.

Do sprawdzenia szczelność obudowy filtra, filtr. Ta obudowa ma to do siebie ze potrafi się rozsczelnic od wibracji. Anglicy robili takie specjalne spinki by temu zapobiec.

sknerko - Sro Wrz 09, 2015 08:40

dzelo23 napisał/a:
Do sprawdzenia szczelność obudowy filtra, filtr.
Mówisz o filtrze paliwa w baku tak? może być coś z rozrządem jeszcze bo mój land też tak miał a wcześniej przed zmiana rozrządu palił na dotyk i potem po znowu po rozrządzie zmienił.
Apolyon, przy automacie w tym silniku wątpię żebyś zszedł niżej z zużyciem paliwa. Silnik jest za słaby na tą budę a do tego automat....... nic z tym nie nie zrobisz.
Ja mam ten silnik w Landku zagazowany pali 12-12,5 ale land lżejszy oponad 100kg i ma napęd na 4 koła bez automatu.

dzelo23 - Sro Wrz 09, 2015 13:54

Tak w baku
https://www.youtube.com/watch?v=jbvpA-k3JZs
Obudowa widoczna od 20s rozkłada się tuż na metalową opaską. Wkład filtra paliwa jeżeli jest papierowy (były też metalowe) pasuje od Mini cooper S, mnie kosztował 80zł i pasował p&p, nawet uszczelki były.
Nawet jeżeli nie to jest przyczyną to warto go wymienić bo syfu tam jest tyle że masakra http://images67.fotosik.p...f02e84dcgen.jpg

Apolyon - Czw Wrz 10, 2015 12:55

Trudna jest wymiana tego filtra? Jak się do niego najłatwiej dostać? Poradzi sobie z tym laik? :)

Czasami jak odpalam to słyszę takie zgrzyty pod sam koniec tuż przed odpaleniem, aż się boje i czasem przerywam próbę zapłonu :P Zwykle jak kręci długo ok 5 sekund +.

Zadam jeszcze jedno pytanie, czy R75 w wersji 1.8 z '99 powinien mieć drugą sondę? Mój ma tylko jedną widoczną pod maską. Druga z tego co czytałem powinna być przy katalizatorze? Jeśli jej nie mam to źle? Podpięty mój R pod kompa u pewnego cudaka pokazywał wtedy błąd drugiej sondy lambda.

manuel - Pią Wrz 11, 2015 12:52

Jakby kogoś to interesowało to w moim R75 1.8 średnie spalanie po Warszawie to 11,5l na wyłączonej klimie, w trasie mimo 30k na gazie testowałem tylko raz to przy prędkości 140km/h jadąc na mazury w 4 osoby wyszło poniżej 9l
Autko w manualu

dzelo23 - Pią Wrz 11, 2015 13:29

Robota prosta.
Trzeba zdjąć siedzisko kanapy z tyłu i dostęp do filtra jest z góry. Po stronie pasażera jest pompa paliwa a za kierowcą filtr. Trzeba odkręcić taką metalową nakrętkę, ja używałem do tego kawałka plaskownika i młotka. Obudowa wychodzi do góry elegancko tylko trzeba wypiąć przewód paliwowy.
Myślę że w godzinkę to na spokojnie można zrobić.
Zapomniałem o maskownicach, są okrągłe widoczne po zdjęciu siedziska przykręcone chyba na sruby pod klucz 10.

Apolyon - Nie Wrz 13, 2015 18:37

Dzięki dzelo23 za wskazówki i film, zabiorę się za to po urlopie :) Dopytam jeszcze na zapas, przewód paliwowy, który mam wypiąć rozumiem jest gdzieś przy tym filtrze? (jeszcze nie zaglądałem pod kanapę)

Co do innych newsów, ostatnie 200 KM standardowej jazdy spaliło 28,5 litra gazu, co daje nawet ładny wynik 14,25 litra na 100 KM. Może instalacja się zwróci szybciej niż przewidywałem - choć wolę nie zapeszać, bo ostatnimi czasy dziwnie nim szarpie przy zmianie niższych biegów (z 1 na 2 i 2 na 3) w połączeniu ze stukami na przedniej osi, które również są słyszalne na dziurach - dużo bardziej słychać na skręconych kołach (jakiś zakręt, coś) i nie do końca równo pracuje na Pb na zimnym silniku.

karol77787 - Nie Wrz 13, 2015 18:48

Hmm. Z tego co czytam to trochę wam palą te 1.8..
Ja mam instalkę Stag wtryski Hana czerwone reduktor KME Gold i mi pali 10-11 w cyklu mieszanym z tym ze mam motor 2.5.

sknerko - Nie Wrz 13, 2015 21:35

karol77787 moim zdaniem pali ci za mało i obstawian za ubogą mieszanke co skończy sie wypaleniem gniazd zaworowych. Prawidłowo ustawiona mieszanka to jest o ok 20-30% większe zużycie jak na PB
karol77787 - Pon Wrz 14, 2015 07:56

sknerko, być może na Pb pali mniej dawno nie sprawdzałem, mysle że mieszanka jest dobrze ustawiona nie mam problemów, a instalacja dosć wydajna jak na ten silnik. pozdro
sknerko - Pon Wrz 14, 2015 08:41

karol77787 napisał/a:
mysle że mieszanka jest dobrze ustawiona nie mam problemów,
Bo czemu miały by być? problem będzie jak się dziura gdzieś wypali bo uboga mieszanka spala się w dużo wyższej temperaturze. Widziałem u mojego gazmena auta które przyjechały na regulację mieszanki po naprawach głowicy bo druciarze ustawiali tak żeby mało palił a remont silnika to już nie ich broszka i chłop poprawiał. Mójego freela jak naregulował to też sie na niego boczyłem że za dużo gazu łyka ale jak po 120kkm zdjąłem głowicę to gniazda zaworowe i zawory były w stanie idealnym. lepiej niech pali litr gazu więcej jak bym miał remontować silnik.
karol77787 napisał/a:
a instalacja dosć wydajna jak na ten silnik.
Co ma wydajność do ustawionej mieszanki uwierz mi ten motor w cyklu mieszanym pali ok 10l/100 PB czyli powinien LPG spalać min 12l/100 i nie opowiadaj mi tu o ekodrivingu bo mam to w małym palcu.

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2015 08:41 ]
Aha miałem dodać że mam takie auto 2.5 na podjeździe tyle, że nie zagazowane.

varlos - Pon Wrz 14, 2015 11:43

U mnie spalanie jest takie samo na Pb jak i na LPG i mam dobrze wyregulowaną instalację. Jestem zadowolony z takiego zasilania. Lepsze to niż diesel czy silniki elektryczne.
karol77787 - Pon Wrz 14, 2015 12:30

sknerko, gdy zakładałem gaz to nie mówiłem ze ma mało palić:) Nie rozumiem jak mieszanka może być zbyt uboga skoro sekwencje reguluje się na czasy wtrysków Pb, to tam musiałaby być już uboga mieszanka.
sknerko - Pon Wrz 14, 2015 12:41

karol77787 napisał/a:
Nie rozumiem jak mieszanka może być zbyt uboga skoro sekwencje reguluje się na czasy wtrysków Pb, to tam musiałaby być już uboga mieszanka.
Zagłęb się w temat może np. na forum o LPG a potem się wymądrzać sekwencja musi być wyregulowana jak każda inna instalacja i dawkę paliwa ustawia się.
varlos napisał/a:
U mnie spalanie jest takie samo na Pb jak i na LPG i mam dobrze wyregulowaną instalację.
Masz źle wyregulowana instalację. Poszukaj po necie i się dowiesz że fizycznie nie możliwe jest by ta sama ilość LPG co PB prawidłowo napędzała motor LPG jest po prostu mniej kaloryczne niż PB.
dzelo23 - Pon Wrz 14, 2015 13:53

:mrgreen: i mogło by być tyle w temacie.
Nie byłbym jednak sobą.
LPG ma wyższą temperaturę spalania, jest bardziej kaloryczne niż Pb, jest paliwem nie pochodzącym z ropy, można tak wypisywać bez końca.
Oszczędność na LPG polega na cenie paliwa a nie na spalaniu. LPG można tak ustawić że będzie spalanie mniejsze niż Pb. Tylko co z tego jak będzie tak jak piesze Sknerko i całą oszczędność szlag trafi.
Moje 1.8 paliło średnio od 10 do 12l LPG/100 w zależności od stylu jazdy.

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2015 13:53 ]
Znaczy się może być i mniej kaloryczne bo ja to po wolnej niedzieli jestem :d

piter_admin - Sob Paź 10, 2015 11:48

Przejechałem na gazie moim Roverkiem już 130tyś.
Tak jak pisali poprzednicy nie widać różnicy pod warunkiem prawidłowego montażu.
Ps. Nieprawda że trzeba wykonywać częste przeglądy itd.