Zobacz temat - [R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie

cin1391 - Nie Wrz 13, 2015 20:53
Temat postu: [R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie
Witajcie Forumowicze.
Szukałem pomocy po forum, naprawdę, ale nic nie pasuje z tych tematów, które przejrzałem.

I. Objawy:
* stuk podczas ruszania i zmiany biegu z 1 na 2,
* stuk przy gwałtowniejszym przyspieszaniu na niskich biegach,
* po puszczeniu gazu w trakcie jazdy na 4 biegu przy prędkości 90km/h pojawia się efekt bujnięcia do przodu, tzw żabka,
* stuki nasilają się gdy skręcam na nierównej drodze (czyli przy skręconych kołach na nierównościach), wtedy są wyraźniejsze i głośniejsze, przy jeździe na wprost występuje delikatne, cichutkie stukanie i tylko i wyłącznie na nierównościach - np. droga nieutwardzona z dołkami,
* przy jeździe z obciążeniem (z 3 pasażerami) pojawiają się wibracje w trakcie przyspieszania, zauważyłem, że tylko w momencie, gdy obciążona jest tylna kanapa - tylne zawieszenie do remontu?

Stuki dochodzą ewidentnie z przodu samochodu podczas ruszania i skrętu na nierównościach, czasami jakby delikatnie z tyłu, co rzuca podejrzenie na tylne zawieszenie - czasami podczas gwałtowniejszego strzelenia ze sprzęgła przy ruszeniu da się odczuć stuk i wibrację idącą z tyłu samochodu - niewykluczone, że tłumik obija się o podwozie?

II. Stan zawieszenia:
* na przełomie marzec/kwiecień wymieniono: amortyzatory przednie, łożyska amortyzatorów, odboje, gumy stabilizatora, tarcze hamulcowe, klocki na 4 koła, końcówki drążków kierowniczych,
* łączniki stabilizatora wymienione wczoraj, stuki są minimalnie cichsze, nie ucieka kierownica np. po najechaniu na studzienkę, co miało miejsce wcześniej, ale nadal stuki występują,
* koła są dokręcone - sprawdzone,
* poduszki silnika "grucha" i "8" były wymieniane i są ok, nie ma pęknięć,
* sprawdzone tuleje wahaczy - wydają się dobre, nie ma luzów, guma niepopękana,
* sprężyny sprawdzone - żadna nie jest pęknięta.

III. Diagnozy i podejrzenia
* zawieszenie tylne być może już na wykończeniu - gumy stabilizatora, amortyzatory, łączniki stabilizatora,
* wahacze, sworznie?

Proszę, pomóżcie :( Na szarpakach nic nie wykazuje :(

prebenny - Nie Wrz 13, 2015 21:09

Przeguby ktoś sprawdzał?
cin1391 - Nie Wrz 13, 2015 21:15

prebenny napisał/a:
Przeguby ktoś sprawdzał?


Nie. Nie sprawdzaliśmy. Ale nie ma objawu typowego dla przegubu, czyli chrupania na skręconych kołach. Jest tępy stuk na skręcie, nierytmiczny proporcjonalnie do obrotów, a proporcjonalny do nierówności na drodze.

Jak mogę sprawdzić przeguby?

limited - Wto Wrz 15, 2015 13:18

miałem coś podobnego... na dziurach przy wolnej jeździe pukało mocno i przy gwałtownym ruszaniu i puszczaniu gazu na biegach 1-2 nowe wahacze i łączniki stabilizatora załatwiły u mnie sprawę... a myślałem ze to poducha na silniku\skrzyni
wellman - Wto Wrz 15, 2015 14:05

Też obstawiam jeden z wahaczy. Miałem podobne problemy ze stukami z prawej strony. Po wymianie wahacza wraz z tuleją (brałem Teknorot) do dziś jest cisza.
cin1391 - Wto Wrz 15, 2015 14:43

wellman, limited,

Panowie, nie pocieszacie mnie :( Ale tego się obawiałem... tuleje wyglądają zdrowo, wahaczy nie umiałem ocenić...

Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie wahaczy w sposób domowy? Szarpałem za koła, gdy cały przód był podniesiony, ale nie udało mi się wywołać stuków...

Może gdzieś podważyć łychą?

Jeżeli to wahacze, to znalazłem za 450 zł komplet 2 wahaczy wraz z 2 tulejami, wszystko firmy Teknorot. Chyba się skuszę :)

wellman - Wto Wrz 15, 2015 14:47

cin1391, w moim przypadku zarówno tuleja jak i wahacz wyglądały dobrze, nie było nawet specjalnie luzów. Na szarpakach też nic nie dało się wychwycić, ani wywołać stuku.

Po prostu po sprawdzeniu wszystkich dających się sprawdzić potencjalnych winowajców stukania, mechanik orzekł na bazie swojego doświadczenia, że to będzie wahacz... i był. :-)

Sandman - Pią Wrz 18, 2015 11:36

U mnie były podobne objawy i winnym okazał się łącznik stabilizatora oraz tuleja wahacza (sam wkład można wymienić).
MaReK - Sob Wrz 19, 2015 00:34

Nie odkręcałeś lub wymieniałeś poduszkę (gruszkę) olejową ? Czasami jak się ją źle dokręci to takie objawy występują. Tuleje i wahacze sprawdzą Ci w byle stacji kontroli pojazdów. Podobnie z poduszką pod skrzynią (ósemką).

Pozdrawiam,

cin1391 - Sob Wrz 19, 2015 23:13

MaReK napisał/a:
Nie odkręcałeś lub wymieniałeś poduszkę (gruszkę) olejową ? Czasami jak się ją źle dokręci to takie objawy występują. Tuleje i wahacze sprawdzą Ci w byle stacji kontroli pojazdów. Podobnie z poduszką pod skrzynią (ósemką).

Pozdrawiam,


Wymieniałem pół roku temu. Nie było stuków po wymianie, pojawiły się dopiero teraz.

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, cytuję: "Zawieszenie sztywne jak ch... nie ma żadnych luzów, amory zdrowe, łączniki zdrowe, gumy zdrowe, wahacze nie wykazują żadnego zużycia".

I teraz zgłupiałem, nie wiem, gdzie szukać. Spróbuję jeszcze dobić przecinakiem tą gruszkę, może rzeczywiście się poluzowała...

MaReK - Sob Wrz 19, 2015 23:26

Też miałem po jakimś czasie... Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją. No i stuki zniknęły.
cin1391 - Nie Wrz 20, 2015 13:49

MaReK napisał/a:
Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją


Marku, a nie uszkodzę jej, jeżeli ona jest od góry przykręcona do tego strzemiączka? Obawiam się, że jak ją będę dokręcał na dole bez poluzowania góry, to ją rozerwę...

MaReK - Nie Wrz 20, 2015 14:18

Wydaje mi się, że Mariusz418 luzował górę przed operacją dokręcania.
sTERYD - Nie Wrz 20, 2015 14:48

Nawet na pewno. Inaczej by się urwała na sto procent. Nawet jeśli nie od razu, to bardzo szybko.
cin1391 - Nie Wrz 20, 2015 21:16

Panowie, nie wydaje mi się, aby to była kwestia gruchy, bo występują objawy, które nijak się mają do gruchy:

1. na skręconych kołach na nierównej drodze strasznie łomocze w zawieszeniu,
2. wzmożone wibracje podczas przyspieszania z dociążonym samochodem.

Raczej obstawiałbym coś z zawieszenia...

MaReK - Nie Wrz 20, 2015 23:44

Nie wiem... kiedyś kris-tofer miał taki problem, że tuleja była niedokładnie dokręcona i tak waliło. Ale ruszanie i hamowanie to u mnie była grucha, do tego rozchodziło się po całym aucie.
cin1391 - Wto Wrz 29, 2015 08:18

MaReK napisał/a:
Ale ruszanie i hamowanie to u mnie była grucha, do tego rozchodziło się po całym aucie.


Tzn. miałeś stuk przy ruszaniu i przy hamowaniu? A miałeś opisywany przeze mnie efekt żabki jak puszczałeś gaz w trakcie jazdy?

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2015 08:18 ]
MaReK napisał/a:
Też miałem po jakimś czasie... Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją. No i stuki zniknęły.


Kocham was :D Wziąłem młota (bo bez niego nie robota), poluzowałem strzemiączko od gruszki, odkręciłem je i wywinąłem do góry, poluzowałem górną nakrętkę gruchy, wziąłem przecinak, 4 uderzenia, przekręciło się o jakąś 1/8 obrotu. Skręciłem i.... stukanie przy ruszaniu, hamowaniu i zmianie biegów zniknęły :D

Teraz jeszcze tylko kwestia zawieszenia... pewnie wahacze...

malyk1990 - Wto Gru 13, 2016 04:46

Witam w którym miejscu jest ta grucha i co trzeba poluzować? Jeśli można prosić foto było by ok, z góry dzięki :)
AdaskoC - Wto Gru 13, 2016 06:45

Jest na prawej podłużnicy, obok rozrządu. Czarny kawal gumy, wygląda jak gruszka.