Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] gotuje mi sie płyn chłodzący
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] gotuje mi sie płyn chłodzący
Autor Wiadomość
majki1231 



Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: evesham



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:22   [MG TF] gotuje mi sie płyn chłodzący
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2002

właśnie wymieniłem uszczelk pod głowicą i pompę wodną. nie wiem czy tak powinno być ale gotuje mi sie płyn chłodzący. czy może być to spowodowane zapowietrzony układem chłodzącym?? bo po zgaszeniu silnia płyn sie gotuje i słychać chlupanie w przewodach. temperatura silnia jest w normie i nic sie nie grzeje. dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony przez emes Sro Lis 24, 2010 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:28   

majki1231 napisał/a:
czy może być to spowodowane zapowietrzony układem chłodzącym??

Jasne. Układ należy odpowietrzyć.

majki1231 napisał/a:
temperatura silnia jest w normie i nic sie nie grzeje.

Nie kumam. Płyn się gotuje, a temperatura silnika w normie? Przecież temperatura cieczy chłodzącej wynika z temperatury silnika. To silnik ją ogrzewa.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
majki1231 



Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: evesham



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:35   

no właśnie ja też nie kumam . jeżeli płyn się gotuje to temp powinna byc wysoka a nie jest tak samo temp oleju jest niska. może mi to ktoś wyjaśnić
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:44   

Zacznij od odpowietrzenia i daj znać, czy to coś dało.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
majki1231 



Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: evesham



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:56   

odpowietrze dopiero jutro rano. ja w tym nie bede dłubał zapałaciłem kupę kasy za uszczelke i pompę. niech robią aż skutku . zastanawiam się czy to termostat się nie otwiera
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 19:01   

moze to byc wina termostatu, sprawdz czy chlodnica jest goraca jak silnik jest nagrzany
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
andyzpl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 52
Skąd: Myslovitz



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 20:38   

W MG TF ma na prawde dość długi układ chłodniczy.
Jest kilka punktów w którym nalezy go odpowietrzyć.
Ja stawiam na zapowietrzony układ. Mało kto sie zna na tych samochodach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
majki1231 



Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: evesham



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 11:19   

juz sie nie gotuje. narazie jest ok , przyczyną gotowania była zła zakrętka na zbirniczku płynu. mała rzecz atak potrzebna. dzieka za pomoc
 
 
wiktorio0001 



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 51
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 10:31   

Jak odpowietrzyć układ?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 10:31   

wiktorio0001 napisał/a:
Jak odpowietrzyć układ?

W MG TF?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
superkto 



Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 4
Skąd: Świdnica



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:45   

Witam
Tak czytam posty o wymianie płynu bo dzisiaj to robiłem w MGF (po naprawie chłodnicy).
Mi weszło ok 4 litry. Chyba wszystkiego nie spuściłem w takim razie ale chyba udało mi się odpowietrzyć.
Robiłem tak:
- zalewałem płyn powoli na otwartym odpowietrzeniu na chłodnicy aż do przelania,
- dolałem do połowy zbiorniczka,
- odpaliłem auto i grzałem aż do włączenia wentylatorów (lekko otwierając odpowietrzenie na chłodnicy),
- wentylatory się wyłączyły,
- po chwili wyłączyłem auto,
- po ostygnięciu otworzyłem zbiorniczek płynu,
- nic więcej jak to co zalałem mi nie zeszło ze zbiorniczka.
Czy dobrze to zrobiłem???
Jaką pojemność ma układ chłodzenia w MGF???
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:13   

http://www.mgfcar.de/bleed/index.htm

tutaj sporo o HGF, płynach i doglądaniu układu chłodzenia, fajne są odnośniki na dole strony ze schematami układów chłodzenia MGF i Lotusa Elise, w lotusie jakby prościej mniej ego wszystkiego

http://www.mgfcar.de/hgf/hgfcauses.html bardzo dobry tekst... zdało by się przetłumaczyć, i powiesić u nas na forum, wszak to dotyczy większości R
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 08:56   

majki1231 napisał/a:
bo po zgaszeniu silnia płyn sie gotuje i słychać chlupanie w przewodach. temperatura silnia jest w normie i nic sie nie grzeje

Tak przerabiałem to w 416 ostatnio. Temperatura w normie a gotuje się płyn. Oczywiście po odpowietrzeniu wszystko ok ale na coś takiego uważać bo może przydarzyć się coś niedobrego :razz:
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 13:00   

Kris napisał/a:
http://www.mgfcar.de/hgf/hgfcauses.html bardzo dobry tekst... zdało by się przetłumaczyć,

Może się podejmiesz? :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 14:41   

piter34 napisał/a:
Kris napisał/a:
http://www.mgfcar.de/hgf/hgfcauses.html bardzo dobry tekst... zdało by się przetłumaczyć,

Może się podejmiesz? :wink:


why not
 
 
 
KAMA 



Dołączyła: 18 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 18:14   

Po wymianie uszczelki, mam nastepny problem. Gotuje sie plyn, mam pytanie gdzie znajduje sie termostat?? bo chyba sie nie otwiera i pracuje na malym obiegu. A uklad jest odpowietrzony.
Nie miala baba klopotu, kupila sobie MGF-a :evil:
 
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:30   

Witam pozwolę sobie podpiąć pod temat.
Moje auto ostatnio sporo stało w garażu z powodu braku kostki do czujnika temperatury. Jednak dziś postanowiłem coś z tym zrobić i zrobiłem :)
Wymieniłem 2 czujniki od temperatury oraz kostkę, układ odpowietrzyłem- napewno prawidło bo ostatnio odpowietrzałem nawet MADOWI i też jest Ok.
Jednak po pół godzinnej jeździe postanowiłem wjechać do domu. Włączył się akurat wentylator a ja po zgaszeniu silnika usłyszałem plum...plum...sssssss
Tak zagotował się płyn. Jakieś pomysły co z tym zrobić ?? ?
Termostat jest nowy i puszcza na długi obieg- chłodnica gorąca- wentylator chodzi.
Korek zbiorniczka dostałem na złomie ale jest dobry.
Pomocy...
 
 
paytos 



Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 1
Skąd: United Kingdom



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 01:07   

przepraszam, ale moj komputer zyje wlasnym zyciem... nienawidze windows!
wracam do tematu: temperatura stoi w polowie, wlacza sie wentylator chlodnicy, ogrzewania nie ma, woda goruje sie ww zbiorniczku, z odpowietrznika w chlodnicy leci zimna woda... co robic, gdzie szukac dodatkowych punktow odpowietrzenia... czy jest mozliwe, zeby to stanal termosstat i nie puszczal plynu do chlodnicy? ale w takim razie skad cisnienie w chlodnicy wystarczajace by wyrzucac plyn przez odpowietrznik (po odkreceniu go oczywiscie...
 
 
Falek 




Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 12



Wysłany: Pon Wrz 05, 2016 01:21   

Witam.
Kilkq dni temu kupilem mgf 1.8l. Mam w zasadzie podobny problem...silnik trzyma temperaturę plynu w granicach 90 stopni, temp. Oleju w granicach 110-120. Na wolnych obrotach płyn chłodniczy podnosi mi się i opuszcza,a co któryś raz az sie wylewa przez odkręcony korek w zbiorniczku wyrównawczym. Olej czysty, plyn również...nie sprawdzalem jeszcze czy chłodnica jest gorąca (ale wentylatora chlodnicy jeszcze nie slyszałem włączonego, tylko te boczne się załączają. Czy to wina zapowietrzonego układu, termostatu czy uszczelki??
Pozdrawiam
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 11:13   

na odkręconym zawsze ci wyleje i zagotuje, korek jest po to żeby trzymał ciśnienie, żeby nie gotowało układu i żeby poziom płynu stał w miejscu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] gotuje płyn gdzie termostat ?
lukasz_91 MGF i MG TF 3 Czw Kwi 24, 2014 22:56
paliguma
Brak nowych postów [MGF] Płyn do zawieszenia MGF
biolyvyoob MGF i MG TF 3 Wto Cze 05, 2012 17:37
mar15ek
Brak nowych postów [ MG TF 136 ] znikający płyn chłodniczy
Jankes10 MGF i MG TF 2 Sob Lis 08, 2014 20:36
NoPE
Brak nowych postów [MGF] płyn w układzie zawieszenia
Maciek MGF i MG TF 1 Sob Paź 22, 2011 13:19
practicator
Brak nowych postów [MGF/TF] Znika płyn chłodniczy
Maxiking MGF i MG TF 7 Pon Sie 29, 2011 01:50
Maxiking



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink