Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 kanciak] jaki max speed udało się wam wycisnąć ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Sob Lis 20, 2010 13:43
[R400 kanciak] jaki max speed udało się wam wycisnąć ?
Autor Wiadomość
czubaka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 12:57   [R400 kanciak] jaki max speed udało się wam wycisnąć ?

Hejka :)

Znów pytanie z serii "co się zdaje laikowi" ;) chodzi mi o to czy nasze r-ki mają jakieś odcięcie mocy czy coś takiego ?

już mowie o co mi chodzi, mój kombiak 416 rozpędza się bez problemu (to znaczy płynnie wznosi się wskazówka prędkości i czuć ze autko przyspiesza) do 180 km/h, pod pedałem (czy moze bardziej poprawienie będzie jak powiem pod gajem ?? ;) mam jeszcze jakies 5 cm a obroty są na poziomie 4900-5000 więc wciskam gaz do dechy obroty lecą na 5500 a z prędkością zonk :/ auto nie reaguje prawie wogole (prawie bo do 185-186 się rozpędził po jakims czasie ) czy to wynika z praw fizyki (opory itd ) czy jest moze jakas blokada zeby auto sie nie rozpedzalo powyzej 185-186 km/h ? bo tak na moje laickie oko to czy nie powinny obroty sobie rosnąć tak do 6000-6200 spokojnie (tak jak to jest na innych biegach) a prędkość chociaż do 195-200 dojść ?? (zwlaszcza ze na liczniku widnieje dumne 220 km/h) a slyszalem ze niektórzy klubowicze "zamykają budzik" ;)

a jak to u Was wygląda ?

PS test prędkości robiłem na A4 między wrocławiem a katowicami, mozna tam bezpiecznie takie cuś robić, szeroko, prosto, daleko widać :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 29, 2007 12:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
WojtekN 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 13:32   

Nie żebym znał odpowieź :lol: ale ...
Wskazania licznika generalnie służą jedynie do ogólnej orientacji. Aby wiedzieć ile się jedzie znacznie lepiej użyć nawigacji. Jeszcze nie jechałem samochodem w którym licznik nie kłamał.
Obecnego reverka raz tylko sprawdzałem i to przy niższych prędkościach. Tak do 100 przekłamanie jest małe - ok 5 km/h ale już przy 130 wynosi prawie 10 km/h.
Wyżej nie chciało mi się sprawdzać. (oczywiście ogumienie założone na koła jest w takim rozmiarze jak wyszedł z fabryki)

Wojtek
 
 
jurkac 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 14:15   

To z ciekawosci usprawiedliwionej. Jeszcze w 97 kombi bylo kanciaste? To dla mnie pocieszenie iz nie wygladam b.retro w swoim 94. Czy silnik masz roverowy K? Nie sprawdzilem na jakie obroty moze wejsc moja honda d16z2 - kiedys, na rownej, prostej i pustej :?:
 
 
GreenApple 




Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 09 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Zgierz



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 14:27   

WojtekN napisał/a:
Jeszcze nie jechałem samochodem w którym licznik nie kłamał.

Widziałam kiedyś dane o przekłamaniach predkościomierzy - najbardziej zawyżają w "szybkich" samochodach wloskich i francuskich, najmniej w japońskich i szwedzkich. Myślę że to kwestia świadomego budowania wizerunku marki. Większość kierowcow to mężczyźni, a Ci, wiadomo, są wzrokowcami... :mrgreen:
_________________
R214i Platinum
 
 
czubaka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 14:29   

Znaczy jak mam być szczery to produkcja to jest grudzień 1996 ale pierwsza rej byla 17 stycznia 1997 :) kombiaki robili tylko kanciaste (a szkoda bo okrągłe były by śliczne) produkowali je o ile mi wiadomo do konca 98 roku :)

moj silnik to roverowski 1,6 serii K
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 14:40   

czubaka napisał/a:
kombiaki robili tylko kanciaste


Nie tylko, zobacz tutaj.
 
 
 
czubaka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 14:50   

Heh :) nie no spoko zgadzam się ogólnie rover robi kombi okrągłe ale w dyskusji chodziło o serię 400 a to na zdjęciu to juz jest 45 (znaczy to jest MG ale odpowiednik taki rovera to 45 tourer ;) 75 tez są tourery ale z tego co wiem (ale moge sie mylić) series 400 tourer były tylko w wersji kanciastej i robili je w latach 94-98 :)

zreszta nie wazne :) chodzi mi o to czy w autach naszych jest jakas blokada nie pozwalająca wycisnąć max możliwości z autka czy poprostu to prawa fizyki ? bo jak narazie.... w zadnym poscie nikt sie do tego nie ustosunkowal :)
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 15:01   

czubaka napisał/a:
czy w autach naszych jest jakas blokada nie pozwalająca wycisnąć max możliwości z autka


Jeżeli chodzi o prędkość, to moim zdaniem nie ma żadnej blokady w sensie zabezpieczenia, które ograniczałoby możliwość osiągnięcia prędkości maksymalnej. Jedyne ograniczenie, z jakim się spotkałem w przypadku roverków, to odcięcie po przekroczeniu odpowiednio wysokich obrotów.
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 15:34   

czubaka napisał/a:
obroty lecą na 5500 a z prędkością zonk :/

Przy takiej prędkości opory powietrza są już dość duże, a przy obrotach rzędu 5500 na V biegu moment obrotowy leci w dół na łeb na szyję.
Czyli prawa fizyki, a nie blokada. :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 16:25   

Nic tylko brak mocy


Moment obrotowy decyduje o przyspieszeniu,a moc o predkośc maksymalnej.W raz z zwiekszeniem predkosci rosnie opór i zapotrzebowanie na moc do pokonania rosnącego oporu
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 29, 2007 22:22   

czubaka napisał/a:
900-5000 więc wciskam gaz do dechy obroty lecą na 5500 a z prędkością zonk


taki opis sugeruje mi ze slizga sie sprzeglo
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kamiluk 



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 4
Skąd: Edinburgh



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 22:32   

ja swoim 420 sldi wyciagnolem 210 na autostradzie w 3 osoby smigjac za fokusem :)
 
 
 
czubaka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 09:59   

Ok dzieki za odpowiedzi czyli jednak fizyka jets nieubłagana :)

PS przy okazji jakiejs wizyty w warsztacie poprosze zeby mi sprawdzili sprzęgło i jak cos sie poprawi to dam znac :)

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214Si kanciak] Wymiana silnika na większy. Jaki ?
inzynier Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Wto Gru 01, 2015 22:07
Markzo
Brak nowych postów [R400 kanciak] przeciek
Gość Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Czw Paź 28, 2010 12:12
rafeque
Brak nowych postów [R220 Gti] Kanciak Drzwi
props Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sob Lut 16, 2013 10:17
tronsek
Brak nowych postów [R 214 '94 (KANCIAK)] Brak spryskiwacza
pianim Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sob Lip 14, 2007 14:05
Gość
Brak nowych postów [R214 kanciak, Polonez 1.4]
Zamiana silnika
marekpodcz Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Pon Lip 16, 2007 09:44
marekpodcz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink