Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 1.4 16V 95r] Klimatyzacja nie włacza sie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:06
[R214Si 1.4 16V 95r] Klimatyzacja nie włacza sie
Autor Wiadomość
Andrzej Seneczko
Gość





Wysłany: Wto Mar 27, 2007 10:18   [R214Si 1.4 16V 95r] Klimatyzacja nie włacza sie

Witam

w naszym R jest sobie fabryczna klima przez kilka lat dzialala w miare ok
czasami z nawiewow leciala mgielka co by swiadczylo o zbyt niskiej temp
na wylocie, a to podobno tez nie jest dobre
od ok jednego roku lub dwoch nie wlacza sie z przycisku
czynnik zostal napelniony wlasciwie to bylo 550 g powinno byc 710 g
wiec chyba nie tak zle i klima powinna dzialac
posprawdzalem wszystkie bezpieczniki i wlacznik

najdziwniejsze jest to, ze chociaz przycisk od klimy jest wylaczony, ona
dosyc czesto zalacza sie na ok 10-15 sekund zaraz po uruchomieniu
silnika po czym sie wylacza, czy u Was tez tak jest ?? nie pamietam czy
tak bylo jak wszystko dzialalo, moze w ten sposob jest zabezpieczana
sprezarka, chodzi o okresowe jej wlaczenie
gdzie jest sterownik od klimy ?? pod deska rozdzielcza ??

aha kiedy podam plus z aku bezposrednio na sprzeglo elektromagnetyczne
to klima sie wlacza i dziala wlacza sie tez po pewnym czasie wentylator


--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
Rover 214 Si
Puławy
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pon Maj 28, 2007 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 10:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 28, 2007 15:04   

postudiowalem troche autodate i rave, pogrzebalem tez w samochodzie
mam schemat, ale kolory przewodow i schemat nie bardzo sie chyba zgadzaja
moze to jednak dokladana klima
kiedy wyjme przekanik od sprzegla sprezarki i zrobie mostek to klima sie wlacza,
oczywiscie wlacza sie nawet bez wlaczonego pierwszego biegu nagrzewnicy, co chyba grozi zamarznieciem parownika
musze jeszcze zlokalizowac A163 - AC compressor control module - 1.4 1992
S51 AC - evaporator temerature switch

do cewki przekaznika sprzegla elektromagnetycznego K129 dochodzi bezposrednio masa sterowana z komputera ECU, wiec to on podejmuje tu decyzje, oczywscie w oparciu o inne czujniki i ten modul A163

[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 3:57 pm ]
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 09:14   

u mnie kolory kabli ze schematu sie zgadzaly
zaczelem od tego - sprawidzilem czy sprzeglo na sprezarce (compresorze) dziala - pozniej czy wiatraki sie wlanczaja (no u ciebie jest ok)
nastepnie rozebralem czarna puszke z przekaznikami - tam zwieralem przekazniki (u mnie ustawione sa na krzyz - od klimy rzecz jasna) nastepnie doszedlem do wniosku ze moze to przycisk lub termostat (umieszczony za polka - wzialem go odlaczylem i zwarlem przewody) dalej u mnie nic sprawdzalem jeszcze czujnik na parowniku i nic (nie majac schematu nie wiedzialem co jest jeszcze - czujnik ten znajduje sie (przynajmniej u mnie - wersja jak wychodzi z Autodaty 84 a nie 86 ale to nie wazne - po lewej stronie jak sie stoi do samochodu przodem z boku silnika - carna wtyczka - dochodza przewody niebieski - niebiesko-czorewnony - (jak go zewrzesz to poczekaj z 10-20 s bo jakos sobie to komp musi ustawic - i moze nie srobokretem tylko daj jakas zworke - koles u mnie na poczatku probowal srobokretem i przez to szukalismy dalej jeszcze 20 min ale wkoncu po wykluczeniu wszystkich innych ukladow wrocilismy do niego - moze najlepiej sprawdz sobie czy ci przechodzi przez niego sygnal podpinasz sie do aku i sprawdzasz jak swieci na wejsciu to sygnal dochodzi a pozniej wyjscie - jak nie swieci to sprawdzasz czujnik na parownku itd.

jesli Ci sie schemat nie zgadza to moze masz IC albo sprawdz sobie moj schemat czy Ci pasuje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 31, 2007 21:50   

tomcy napisał/a:
nastepnie rozebralem czarna puszke z przekaznikami


a no wlasnie u mnie nie ma tej czarnej puszki ,dwa przekazniki sa kolo pompy hamulcowej
mam jeden wentylator i dziala w nim tylko jeden bieg cos tu tez jest napieszane

zreszta porobie fotki i wstawie tu do watku, wtedy bedzie widac co i jak jest u mnie

dobrze by bylo, gdybys tez umiescil fotki tych elementow o ktorych piszesz
jutro zajme sie dokladniejszym sprawdzaniem elementow o ktorych napisales

[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 12:36 am ]
no to troche dzis fotek porobilem nie mialem wiecej czasu na walczenie

tak wyglada u mnie strefa za schowkiem

a tak przycisk od wlacznia klimy z przewodami

teraz nie wiem co to za czesc, jest zamontowana kolo wentylatora
zreszta widac ja na fotkach ze strfy za schowkiem najpierw myslalem ze to do silnika wentylatora, ale nie bo silnik kable do silnika i silnik sa nizej

tak wyglada od dolu

a tak po odlaczeniu kabli widac napisy M1, M2, Lo, Hi

dalej kolejny element to przekazniki

jak pisalem wczesniej nie ma u mnie czarnej skrzynki z przekaznikami, czarny przekaznik jest od jedynego wentylatora chlodnicy silnika, drugi mniejszy po prawej jest od sprzegla sprezarki klimy
max po lewej jest bezpiecznik wentylatora silnika

kolejny element to filtr osuszacz i jakis czujnik na nim

dalej sa dwie kostki powiazane z w/w czujnikiem

dalej na obudowie wentylatora chlodnicy mam jakies nie podlaczone styki

wentylator wyglada tak

chlodnica klimy

i na koniec przylacze serwisowe niskiego cisnienia
wysokiego cisnienia niestety nie znalazlem


kolory kabli niestety sie nie zgadzaja ze schematem, juz nawet kabel od sprezarki klimy na schemacie czerwony, a u mnie zielony

jesli macie jakies propozycje to smialo
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 09:58   

AndrewS napisał/a:
a tak po odlaczeniu kabli widac napisy M1, M2, Lo, Hi

To są "osławione" na forum oporniki odpowiadające za prędkości pracy dmuchawy
AndrewS napisał/a:
kolejny element to filtr osuszacz i jakis czujnik na nim

Czujnik wys ciśnienia odpowiada za zabezpieczenie układu przy wzroście ciśnienia, a także może być odpowiedzialny za włączanie wentylatora skraplacza przy odp. ciśnieniu
AndrewS napisał/a:
dalej na obudowie wentylatora chlodnicy mam jakies nie podlaczone styki

Wygląda mi na zabezpieczenie termiczne wentylatora lub opornik dla I ego biegu (pod spodem pewnie jest zwinięta "sprężynka")


Sprawdź czy puszcza czujnik wys. ciśnienia
Poszukaj jeszcze termostatu (w okolicach parownika).
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 14:15   

mmaniek napisał/a:
To są "osławione" na forum oporniki odpowiadające za prędkości pracy dmuchawy


nie wiem co mi sie stalo, ale wbilem sobie do glowy ze te rezystory to sa za przelacznikiem od nawiewu,
w zyciu bym nie pomyslal ze to tam jest

dzieki za sugestie jak znajde czas to powalcze dalej :-)
mam nadzieje ze nie bede musial rozebrac pol deski, zeby dostac sie do parownika i jego czujnika/termostatu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 14:39   

AndrewS napisał/a:
mam nadzieje ze nie bede musial rozebrac pol deski, zeby dostac sie do parownika i jego czujnika/termostatu

Wystarczy odkręcić schowek i się nachylić - termostat masz na wierzchu :D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 16:20   

Paul napisał/a:
Wystarczy odkręcić schowek i się nachylić - termostat masz na wierzchu

chcesz napisac ze widac go na moich fotkach ?? :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 20:27   

AndrewS napisał/a:
chcesz napisac ze widac go na moich fotkach ??

Na zdjeciach go nie widzę :roll:
Parownik jest w tej dużej, czarnej "puszce".
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 20:47   

Qrcze, rozpędziłem się chyba :( Sorry, sugerowałem się moim a tam jest na zewnątrz parownika i go widać.
U Ciebie parownik to gdzie? W pobliżu musi być to ustrojstwo, chyba że ktoś kiedyś to amputował i zrobił na krótko :(
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:21   

mmaniek napisał/a:
Parownik jest w tej dużej, czarnej "puszce".

pewnie tak, bo pamietam od dolu widac tam przewod na ewentulane skropliny, ktore sa kierowane na zewnatrz przez sciane grodziowa
musze ta okolice spenetrowac z latarka, na fotkach widac nity :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:37   

AndrewS napisał/a:
musze ta okolice spenetrowac z latarka, na fotkach widac nity

No to szukaj gdzieś tam kapilary albo podejrzanych przewodów (może termostat jest w środku?)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 22:40   

no to tak
czujniki przy filtrze osuszaczu (cztery przewody)chyba ok, bo
na dwoch przewodach w jednej wtyczce jest caly czas przejscie
jesli zewre kolejne dwa przewody w drugiej wtyczce to zalacza sie wentylator

obswiecilem latarka okolice za schowkiem i jakos nic nie znalazlem chyba cos trzeba bedzie rozkrecic :roll:

najdziwniejsze jest to ze klima nie za kazdym razem, chyba po dluzszym postoju, wlacza sie na chwile zaraz po uruchomieniu silnika na ok 5 sekund

nie mam przejscia na czujniku temp plynu chlodzacego, ale zrobienie zwory tez nic nie zmienia,
nie wstawilem jego fotki, ida do niego dwa niebieskie przewody

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 10:46 pm ]
jest i fotka czujnika

_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 22:09   

AndrewS napisał/a:
czujniki przy filtrze osuszaczu (cztery przewody)chyba ok, bo
na dwoch przewodach w jednej wtyczce jest caly czas przejscie
jesli zewre kolejne dwa przewody w drugiej wtyczce to zalacza sie wentylator

Wygląda ok :mrgreen:
Ponieważ klima jest dokładana, być może jest też czujnik niskiego ciśnienia na stronie ssącej.
Raczej mało prawdopodobne jest żeby termostat był wewnątrz obudowy parownika. Poszukaj, czy gdzieś nie wchodzi do obudowy kapilara od termostatu.
Na początku napisałeś, że napełniono 550g zamiast 710g to 22% za mało. ( to chyba bez VAT'u płaciłeś :mrgreen: ) to może mieć duże znaczenie dla układu, szczególnie jeśli byłby dodatkowy czujnik niskiego ciśnienia.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 22:21   

mmaniek napisał/a:
Na początku napisałeś, że napełniono 550g zamiast 710g to 22% za mało


przy spuszczaniu czynnika przez maszyne wykazala ze bylo w ukladzie 550g, potem oczywiscie zostalo napelnione 710
mmaniek napisał/a:
Ponieważ klima jest dokładana, być może jest też czujnik niskiego ciśnienia na stronie ssącej.


ano wlasnie obserwacje od dolu silnika znacznie ogranicza mi oslona pod silnikiem, teraz jak bede na wsi to wjade na podjazdy i sobie obejze wszystko od dolu

[ Dodano: Pon Cze 11, 2007 9:45 am ]
kolejne wiesci z frontu
klima prawie dziala

w sobote z Seen'em pogrzebalismy przy klime razem, postanowilismy przejzec wszystko od poczatku po kolei, czyli od przelacznika obrotow wentylatora, ten wylacznik po przestawieniu na pierwszy bieg, podaje mase na wlacznik od klimy, dalej masa idzie na kostke dalej na jedna wsuwke, ktora jest pod deska w okolicach parownika, w tym miejscu powinien byc czujnik na parowniku, niestety ktos tu zrobil normalny mostek i wsuwki sa polaczone kawelkiem przewodu, samego czujnika nie udalo mi sie zlokalizowac, dalej masa idzie juz do komory silnika, tam leci na filtr osuszacz, dalej na czujnik temp plynu chlodzacego i do komputera, z komputera komp wysyla juz mase do przekaznika sprzegla sprezarki,
napewno padniety jest czujnik temp plynu, bo jest na nim przerwa, dodatkowo mial strasznie zasniedziale styki
jak widac u mnie najprawdopodobniej nie ma zadnego sterownika klimy,

problem nie jest do konca rozwiazany, bo nie moge wlaczyc klimy kiedy chce, musze spelnic kilka warunkow
silnik zgaszony, wlaczamy nawiew na jedynke i wlacznik klimy, odpalam samochod sprezarka sie wlacza i jest ok pozostaje wlaczona klima dziala, ale jesli teraz ja wylacze, to potem nie daje sie wlaczyc, choc wczoraj mialem przypadek ze sie wlaczyla po kilku minutach jazdy, niestety nie przetestowalem tego dokladnie
ale np. dzis rano kiedy najpierw odpalilem silnik i potem wlaczylem klime to niestety nie wlaczyla sie,
wlaczy sie zawsze kiedy zgasze silnik odczekam ok 15 sekund powlaczam przelaczniki i odpale silnik

widac ze tym rzadzi juz komp silnika, nie mam pojecia co jeszcze moze brac pod uwage jak macie jakies pomysly to chetnie poslucham
aha styki w kompie odpowiedzialne za klime (dwa )sa innego koloru wiec chyba potwierdza sie ze to nie fabryczna klima
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 08:04   

Hmm, ciezka sprawa. Wydaje sie ze ECU musi brac pod uwage jakis dodatkowy sygnal ktory nie pozwala na zalaczenie sprezarki, ale jaki? Przydalaby sie pinologia zlacza ECU. Tylko pytanie dlaczego przy zastosowaniu "odpowiedniej" procedury ma ze tak powiem daleko w zadzie ten sygnal lub jego brak.
Potestuj jeszcze ponowne zalaczenie po kilku minutach.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214Si]Nie włącza się wentylator chłodnicy
Lesior Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Mar 16, 2013 20:05
Lesior
Brak nowych postów [R214Si'97] Klimatyzacja - części
storm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 09, 2008 11:36
piter34
Brak nowych postów [R214SI '99] chłodnice - wersja z klimatyzacją
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Lip 08, 2007 22:48
Paul
Brak nowych postów [R214Si] Jak odłączyć alarm - alarm sam się włącza
dajkam2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lip 21, 2017 17:46
NoPE
Brak nowych postów [MG ZR] alarm sam się włącza
Sajgon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Lis 19, 2014 10:11
psebek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink