Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Czy to immobilajzer ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:15
[R400] Czy to immobilajzer ?
Autor Wiadomość
nowy123 



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 32
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 15:01   [R400] Czy to immobilajzer ?
Typ: Di Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

już dwa razy przytrafiła mi sie dziwna rzecz , przy próbie uruchomienia auta ( bez wcześniejszego włączenia alarmu ) po kilkuminutowym wyłączeniu silnika , gdy włożę kluczyk do stacyjki niby wszystko jest ok, tylko samochód nie zapala i coś piszczy. Problem udało mi się rozwiązać poprzez załączenie alarmu i jego ponowne wyłączenie.
zasadnicze pytanie do szanownego grona klubowiczów brzmi
-czy to immobilajzer nie pozwolił uruchomić silnika i jest to oznaką np. kończących się baterii w pilocie-
-czy może wygląda to na coś innego - żadna inna kontrolka oprócz tych standardowych które są aktywne przy uruchamianiu nie świeciła się

z góry dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 27, 2007 15:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 15:07   

Immo aktywuje sie samo po ok 30 sekundach od wyciągnięcia kluczyka czy też zgaszeniu auta :) . Kiedy chcesz zapalić samochód rozumie, że jest charakterystyczne IOIOIOIOIOIO :)
Wystarczy wtedy nacisnać płaski przycisk na pilocie aby deaktywować immo :) i ma zapalić normalnie.
Po prostu ten typ tak ma ;)
Wyjątkiem sa nowsze typy alarmu czyli w autach zazwyczaj 1998-1999r (Poznać to można również po symbolu na pilocie 3TXA - stary, 3TXB - nowy). Tam immo ma pętle na stacyjke i przekręcenie kluczyka deaktywuje immo bez koniecznosci wyłanczania imma pilotem.

P.S. Pamiętam jak raz pożyczyłem samochód siostrze :) po 15 miutach telefon: "Zepsułam auto bo nie chce zapalić i coś piszczy" :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
Ostatnio zmieniony przez 7Tomi Pią Lip 27, 2007 15:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 15:10   

Witaj.
nowy123 napisał/a:
przy próbie uruchomienia auta ( bez wcześniejszego włączenia alarmu ) po kilkuminutowym wyłączeniu silnika , gdy włożę kluczyk do stacyjki niby wszystko jest ok, tylko samochód nie zapala i coś piszczy.

Widzę, że musisz skorzystać z funkcji "szukaj" i poczytać sobie posty na temat alarmu w 400-setkach oraz instrukcję do R 400 (mogę ci wysłać na priva).
To co opisujesz to "normalka". Nie trzeba włączać alarmu, ale np. otworzyć na chwilę drzwi kierowcy i już załącza się immo (takie pikanie przy próbie odpalenia). Musisz je wtedy dezaktywować naciskając którykolwiek z przycisków pilota.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 27, 2007 15:33   

krzych1 napisał/a:
instrukcję do R 400 (mogę ci wysłać na priva).

Najpierw wwozn, a potem ja również się trochę nad tą instrukcją męczyliśmy...
Nie chciałbym, aby była rozdawana na lewo i prawo.
"Każdy" może sobie ją pobrać z działu "pliki" na stronie klubowej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 21:47   

Witam.
piter34 napisał/a:
Najpierw wwozn, a potem ja również się trochę nad tą instrukcją męczyliśmy...
Nie chciałbym, aby była rozdawana na lewo i prawo.
"Każdy" może sobie ją pobrać z działu "pliki" na stronie klubowej.

Sorry piter34, nie "zakumałem", że jest ona umieszczona w dziale tylko dla Klubowiczów, a nie miałem czasu sprawdzać jej lokalizacji.
Oferta nieaktualna.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 22:42   

Dodam tylko, że tą instrukcję można znaleźć "wszędzie" w necie. Na www jak i przez programy p2p. Jak wiele innych artykułów.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 22:42   

Witam ponownie.
nowy123 napisał/a:
gdy włożę kluczyk do stacyjki niby wszystko jest ok, tylko samochód nie zapala i coś piszczy.

Immo aktywuje się, tak jak pisze Tomi_114, po około 30 sek. od wyłączenia silnika i wyjęcia kluczyka, jeżeli po tym nie zamkniesz auta (takie udogodnienie dla zapominalskich, np. gdy ktoś chce "wyskoczyć tylko na chwilkę do sklepu"). Wtedy auto można tylko okraść, ale nie można nim odjechać. Druga sytuacja (najbardziej oczywista) - zamknięcie auta pilotem lub kluczykiem - oprócz alarmu auto jest "strzeżone" również przez immo. Trzecia sytuacja to ta opisana w moim poprzednim poście - immo aktywuje się po około 30 sek. od momentu wyjęcia kluczyka i po otwarciu drzwi kierowcy (nawet jeżeli potem są zamknięte, ale w sensie "zamknięte na klamkę" a nie pilotem lub kluczykiem). Jak widzisz, sytuacjach 1 i 3, gdy wsiadasz do samochodu i chcesz kontynuować jazdę, nie używasz pilota ani kluczyka (bo po co, skoro drzwi są otwarte). A tylko pilotem dezaktywujesz jednocześnie i alarm i immo (kluczykiem - tylko alarm, pamiętaj).
I teraz najważniesze (częściowo opisane przez Tomi_114):
1) w starszych modelach w sytuacji 1 i 3 oraz w sytuacji 2 w przypadku, gdy auto otworzyłeś tylko kluczykiem, a nie pilotem, immo rozbrajasz (jako to opisał Tomi_114: IOIOIO) naciskając którykolwiek z przycisków pilota.
2) W nowszych modelach immo dezaktywuje się samo po przekręceniu kluczyka, o ile pilot jest przypięty na tym samym kółku co kluczyk. W przeciwnym razie immo trzeba dezaktywować naciskając przycisk otwierania (gładki).
3) Gdy padnie ci pilot lub bateria, immo możesz dezaktywować wprowadzając czterocyfrowy kod, który powinieneś otrzymać przy zakupie auta. Ale to już temat na inną bajkę :mrgreen:
Tak więc reasumując: u ciebie wszystko ok. Musisz zamykać i otwierać auto pilotem. W pozostałych sytuacjach (zawsze się będą zdarzać) wciskasz po prostu przycisk otwierania na pilocie (dezaktywuje immo i w starych i w nowych modelach).

[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 11:01 pm ]
Witam.
marthinez napisał/a:
Dodam tylko, że tą instrukcję można znaleźć "wszędzie" w necie.

Zgadza się, ja swoją ściągnąłem właśnie tak, nie byłem jeszcze wtedy Klubowiczem.
Jest inna niż ROVERkowa, jej wielkość to 7,23 MB (ROVERkowa 6,5 MB). Porównywałem obydwie wersje, treść i rysunki te same, tylko ta z netu jest jakby kserówką wersji papierowej, posiada wszystkie "ozdobniki" (jakieś tam kwadraciki po bokach stron, liczniejsze cieniowania tła tytułów, itp.).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 30, 2007 11:30   

krzych1 napisał/a:
Zgadza się, ja swoją ściągnąłem właśnie tak, nie byłem jeszcze wtedy Klubowiczem.
Jest inna niż ROVERkowa, jej wielkość to 7,23 MB (ROVERkowa 6,5 MB). Porównywałem obydwie wersje, treść i rysunki te same, tylko ta z netu jest jakby kserówką wersji papierowej, posiada wszystkie "ozdobniki" (jakieś tam kwadraciki po bokach stron, liczniejsze cieniowania tła tytułów, itp.).

Ta, która jest obecnie na stronie zawiera tekst (można np. szukać fraz), a ta ogólnodostępna w necie to stara wersja, w której są bezduszne skany JPEGowe.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Immobilajzer
o co chodzi?
agnieszka01 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lut 20, 2008 18:39
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Immobilajzer-problem
Ojciec Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Sie 16, 2007 18:14
tolik
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r45] immobilajzer pilot - problem z odpalaniem
yagher Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 20, 2012 08:50
Adrian
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 22:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink