Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez Caro Plus 1.4] Kwestia rolki napinającej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 13:13
[Polonez Caro Plus 1.4] Kwestia rolki napinającej
Autor Wiadomość
BolimA 



Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2
Skąd: Warszawa - Wola



Wysłany: Wto Lip 24, 2007 21:18   

Mam pytanie, poniewaz zostawilem auto z rozgrzebanym rozrzadem i juto musze wymienic graty i zlozyc polda do kupy.

W silnikach montowanych w Polonezach 1.4 naciag rolki napinacza rozrzadu ustalany byl przez sprezynke mocowana miedzy napinaczem a trzpieniem w bloku. Dowiedzialem sie, ze do "naszych silnikow" pasuje rolka z automatycznym napinaniem (nowszy typ) i do tej rolki przeznaczony jest pasek rozrzadu posiadajacy 145 zebow (a nie 143 jak w standardzie). Kupilem taki zestaw (i to ze do nowej rolki jest inny pasek potwiedzilo sie przy zakupie). Dzisiaj rozebralem rozrzad, wymienilem pompe wody i okazalo sie ze nowa rolka mocowana jest inna sruba (ciensza i dluzsza niz std) wiec nie moge tego zamontowac. W katalogu ta rolka byla oznaczona < przy niektorych silnikach 98- a niektorych 99- > czyli stosowana w silnikach wyprodukowanych po 1998 roku. Z tad moje pytanie: Czy istnieje rolka samonapinajaca pod pasek 145 zebow do silnikow 1.4 16V z poczatku/polowy lat 90 czy w moim przypadku musze kupic standardowa rolke (ze sprezynka) i pasek 143 zeby?

Z gory dziekuje za odpowiedz, gdyz temat jest dla mnie bardzo wazny.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 24, 2007 21:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 25, 2007 12:08   

BolimA napisał/a:
Czy istnieje rolka samonapinajaca pod pasek 145 zebow do silnikow 1.4 16V z poczatku/polowy lat 90 czy w moim przypadku musze kupic standardowa rolke (ze sprezynka) i pasek 143 zeby?

Wg mojej wiedzy nie istnieje taka rolka.
Najlepiej, aby Tomi (www.tomateam.pl) się wypowiedział.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 12:33   

A więc ZTCW rolka napinająca, o której piszesz stosowana była po 98 ale jak sie nie mylę Piter34 pisał swego czasu, że jemu mechanik założył nowy typ napinacza i dłuższy pasek do silnika któy w standardzie był na starym napinaczy i krótszym pasku i działało. Rozmawiałem o tym z Tomim i stwierdził, iż może to być możliwe że to pasuje zamiennie ale głowy nie da ;) Śruba jest inna bo jak widzisz rolka jest inna. Najlepsza będzie metroda prób i błędów czyli zakłądasz tą rolke co masz i dłuższy pasek i sprawdzasz czy po jednym obrozie a następnie po dwóch pokryją się znaki.
W tym temacie był opis co do znaków na kołach i na pompie oleju i kole zebatym wału. http://www.roverki.pl/for...ghlight=#116642
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 12:48   

Tomi_114 napisał/a:
Piter34 pisał swego czasu, że jemu mechanik założył nowy typ napinacza i dłuższy pasek do silnika któy w standardzie był na starym napinaczy i krótszym pasku i działało.

napinacz był stary tylko pasek nowszy (dłuższy)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 25, 2007 12:52   

sTERYD napisał/a:
napinacz był stary tylko pasek nowszy (dłuższy)

Dokładnie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 12:57   

piter34 napisał/a:
sTERYD napisał/a:
napinacz był stary tylko pasek nowszy (dłuższy)

Dokładnie.

A to ciekawe ;) Jedyns możliwość to założyć i przekonać się.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
BolimA 



Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2
Skąd: Warszawa - Wola



Wysłany: Sro Lip 25, 2007 23:48   

Dzieki za przyblizenie tematu. Wymienilem jednak czesci na odpowiednie rocznikowo do mojego silnika i zlozylem rozrzad na rolce INA i pasku ContiTech, do tego pompa SKF'a.
Czy mam sprawdzic po jakims przbiegu napiecie paska, czy jest to raczej konfiguracja bez obslugowa? Napinacz ustawilem na "czuja" gdyz oryginalna sprezynka stracila (albo wogole nie miala) swoje wlasciwosci.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 00:52   

Ta sprężynka tam jest tylko po to,żeby dało się założyć pasek bez zostawienia luzu po drugiej stronie (ona nie napnie Ci tyle ile trzeba choćby nie wiem co :/ )
Napinacz musisz napinać tak, żeby się ustawił do poziomu bodajże, ale to jeszcze musi ktoś potwierdzić.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 13, 2007 23:53   

ja swoj w 214Si i 125p napialem na oko
widzialem gdzies rysunki, ze na glowicy i napinaczu, tez sa znaczki ktore trzeba zgrac, ale pewnie nie kazdy producent napinaczy takie znaki umieszcza, u mnie na glowicy nie zlokalizowalem tez zadnego znaku :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez Caro+ 1.4] Olej w układzie chłodzenia
mony Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Wto Kwi 10, 2007 11:41
piter34
Brak nowych postów [Polonez Caro] szarpanie w czasie jazdy problem z odpaleniem
Marcin125 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pon Mar 26, 2018 19:30
AndrewS
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 22:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 10:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink