Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Osłona silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 13:14
[R827] Osłona silnika

oj nisko jesteśmy nad ziemią... ;)
Autor Wiadomość
kwiat_paproci
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 17, 2007 14:17   [R827] Osłona silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1995

Witam!


Nie znalazłem w "Szukaju" to pytam się tutaj: ma ktoś osłonę silnika?

Chodzi mi o duralową/stalową, nie z tworzywa sztucznego. Spód, jak widzę, jest poobijany, poobcierany i trochę mi go żal :wink:
Podobno w wyposażeniu były tylko aerodynamiczne osłony z "plastiku", a to przy dość niskim i miękkim zawieszeniu Rovera nie chroni przed uszkodzeniem spodu.

Gdzie tego szukać? Gdzie ewentualnie dorobić (Warszawa, okolice)? Ile to może kosztować?

Pozdrawiam :grin:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 00:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 17, 2007 14:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Sie 17, 2007 23:52   

miękkie zawieszenie? mi sie wydaje że właśnie 800 ma dosyć sztywne zawieszenie, skok mały. Jak może mieć miekkie zawieszenie skoro ma mały prześwit, i małe resory? Więc jadąc na wybojach nie ma ryzyka że się bujnie i zawadzi o glebe, co zdarza się w o wiele wyższych autach ale z miękkim zawieszeniem nawet przy bardzo wolnej jeździe. Może coś masz nie tak z amorami? kiedy przegląd robiłeś?

Tzn masz tą plastikową osłonę czy nie? ona jest chyba standardowa, wszystkie wersje ją powinny mieć. u mnie tak to wygląda:
i osłania ona taką metalową poprzeczną belkę, warto to odkręcić i zabezpieczyć antykorozyjnie bo tam fabrycznego baranka nie ma.

W najniższym punkcie jest kolanko od kolektora wydechu (z przedniego bloku), później jest pół rama wraz z uchwytem holowniczym. Miska olejowa jest jeszcze wyżej więc jest bezpieczna.

IMO nie ma sensu robić jakiejś pełnej zabudowy, bo jeszcze może być niebiezpieczeństwo że zawadzi się o tą płytę, ona częściowo opadnie, i zakleszczy się np., i może być więcej szkód.

Jeśli już koniecznie coś robić to najlepszym rozwiązaniem było by przymocowanie gumowego odboju centralnie pod przodem auta, np do uchwytu holowniczego (bo to jest najmocniejszy punkt). Jakiś gruby klocek gumowy można by nawet opaskami zaciskowmi przymocować mocno do tego uchwytu. Wtedy przy bujnięciu uderzy w klocek gumowy, ewentualnie go zerwie, a nie np pognie półramę. pozdrawiam.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4527
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 18, 2007 15:37   

Moim zdaniem R800 jest miękki i ma bardzo mały skok zawieszenia na polskie cudowne drogi, co powoduje dużo nieprzyjemności.
Mam bardzo dobre amorki KYB i nie zmienia to tego, że często zdarza, że czuje takie twarde uderzenie, kiedy skok zawieszenia się kończy.
Myślę, ze osłona nie pomoże - oryginalne osłony plastikowe się często niszczą, jeśli się z autka korzysta na gorszych drogach - ja po 80 kkm mam już trzecią, ale mocowanie tam czegoś innego tylko obniży prześwit, a tak jak napisał blue827 - najniżej jest wydech i osłona z hakiem do holowania i to daje chyba wystarczające zabezpieczenie - jeszcze nie udało mi się nic uszkodzić, a zdarza mi się np. jeździć gruntowymi drogami po Bieszczadach i Beskidzie Niskim.
Trzeba się chyba poprostu pogodzić, że R827 jest to autko stworzone na równe zachodnie drogi i autostrady - przy 220 km/h na niemieckiej autostradzie brak wrażeń, ale na polskich drogach, to niestety co innego i trzeba do tego przywyknąć. :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
kwiat_paproci
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sie 18, 2007 15:56   

Ano nie mam żadnej osłony i jak widzę - raczej miał nie będę. Trzeba ułożyć sobie w głowie nowy styl jazdy, ot co... :roll: Chociaż taka osłona napewno poprawia aerodynamikę - to kto wie, jak się trafi to zamocuję.

Może jeszcze sprawdzę sprężyny - może sam przód za nisko siedzi. Amorki dobre jeszcze mam, kilka dni temu pojechałem specjalnie do stacji diagnostycznej na badanie i jest OK. :grin:

Dzięki!
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Błąd silnika
Filips Rover serii 800 11 Nie Mar 07, 2010 22:03
AndrewS
Brak nowych postów [R827] Przednia poduszka silnika
Greeg1987 Rover serii 800 2 Pon Lis 08, 2010 10:36
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] Remont silnika czy wymiana
Galeon zostaje we flocie. Zaczynamy dopieszczanie! :)
kwiat_paproci Rover serii 800 23 Sob Lut 07, 2009 21:57
Gość
Brak nowych postów [R827] Problem z pracą silnika na gazie
Piecia26186 Rover serii 800 9 Pią Sie 20, 2010 14:52
blue827
Brak nowych postów [R827] Poduszka silnika i inne części
czubens Rover serii 800 5 Czw Sie 09, 2018 12:23
Tomsonico



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink