Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220TD 98r] obrotomierz , mile czy km. ma ktos instrukcje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:34
[R220TD 98r] obrotomierz , mile czy km. ma ktos instrukcje
Autor Wiadomość
plemnik166 



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Wola



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 16:00   [R220TD 98r] obrotomierz , mile czy km. ma ktos instrukcje

Witam

Od niedawna jestem właścicielem roverka [R220TD 98r]

mam problem z obrotomierzem jak kupowałem to zauwazylem ze nie działa a raczej zaczyna dzialac gdy silnik przekracza 2500 obr, teraz to on wogule ma problemy działa czasami a gdy spuszczam nogę z gazu to wskazówkę pcha do końca, rozebralem licznik i nic, dalej to samo, chcialem sprawdzic olej w skrzyni ale nie wiem dokładnie która śruba jest od tego ba sa tam 2, czy ma ktoś jakis pomysl ?? i nadodatek licznik niby pisze na nim ze pokazuje przebieg w km, co ,mnie zadziwilo gubi kilometry zamiast 14 przejechanych pokazuje 9, czy moze to są mile ??
ma ktoś moze z was jakąs instrukcje elektroniczna??

i jeszcze jedno jeden z mechanikow powiedzial mi ze strasznie glosno chodzi, nadodatek szczępi mi sie pasek ktory jest na alternatorze kolo sie krzywo kreci te z przodu na samym dole chyba najwieksze czy to problem drogi??
Ostatnio zmieniony przez plemnik166 Czw Sie 09, 2007 17:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 08, 2007 16:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Panna_Migotka 



Dołączyła: 09 Lip 2006
Posty: 139
Skąd: ..



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 16:31   

hm... czytałam trzy razy zanim skooomałam o co chodzi. :lol:

po co ci mile, r jest europejski... jak masz kierownice z lewej strony to i kilometr nie powinny cie dziwić :roll:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 16:34   

1. Popraw temat na zgodny z zasadami
2. jeśli chodzi o instrukcje elektroniczną to kłania się Techniczny FAQ
3. jeśli masz prędkościomierz w km/h to licznik też powinien pokazywać w km, problemem może być tarczka w skrzyni biegów, było o tym, trzeba się do niej dobrać i wycziścić ZTCP
Cytat:
i jeszcze jedno jeden z mechanikow powiedzial mi ze strasznie glosno chodzi, nadodatek szczepi mi sie pasek ktory jest na alternatorze kolo sie krzywo kreci te z przodu na samym dole chyba najwieksze czy to problem drogi??

to zależy co tam się stało, że to koło krzywo chodzi, czy samo koło jest uszkodzone, to niedużo roboty, i niezaduże koszty, czy może z wałem jest cos nie tak wtedy współczuję :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 18:16   

sTERYD napisał/a:
to zależy co tam się stało, że to koło krzywo chodzi, czy samo koło jest uszkodzone

Chyba raczej napinacz zajechany :(
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 18:44   

A jakiego tego roverka masz?? Bo 220 może być i benzyniak i diesel. O poprawnym pisaniu tematu już Ci napisano :evil: Poczytaj techniczny FAQ i skorzystaj z szukajki forumowej. Na większość z Twoich pytań padły już niejednokrotnie odpowiedzi.
Jeśli zamias 14 km pokazuje 9 to by się mniej więcej zgadzało, że pokazuje w milach. A prędkościomierz dobrze pokazuje?? Może w takim razie ktoś podmienił zegary na wersję UK??
Z tym tnący paskiem to tez stawiam na uszkodzony napinacz. Jak masz kumatego tokarza pod ręką to naprawisz za "flaszkę". Trzeba dotoczyć tuleję z teflonu.

I please pisz odrobinę bardziej po "polskiemu" :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 22:29   

Paul napisał/a:
Chyba raczej napinacz zajechany :(

no fakt, jeszcze zależy, o które to koło chodzi :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
plemnik166 



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Wola



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 17:19   

z tego co mi mowil mechanik to bedzie krzywy wał podobno od pompy wodnej, polecil mi zeby dać wąższy pasek o jeden rowek bo scina mi tylko 1 z lewej
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 18:02   

eee tam :smile:
pompa wody kosztuje 120 zlych opłaca się to kombinować :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 18:33   

Ale w dieslu i w serii T jest inaczej montowana, na tym samym wale co pompa wspomagania i trzeba by było całość wymienić. plemnik166, dalej nie napisałeś dokłądniej co masz za roverka!! Nie znając modelu ciężko pomóc. I tak stawiam na napinacz a nie wałek pompy. Może cykniesz fotki??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
plemnik166 



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Wola



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 20:22   

no fotki cykne ale to dopiero pózniej bo teraz jestem na wczasach i nie mam takiej mozliwosci, a juz napisalem ze to jest R 220 TD z 98 r 105 KM podobno :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 23:13   

no to czekamy ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
plemnik166 



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Wola



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 21:18   

hej dzis zauważyłem jeszcze ze przygasaja mi swiatla i podswietlanie kokpitu na wolnych obrotach, i czy jest to mozliwe zeby palił mi ok 6,5 l
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 08:43   

Cytat:
hej dzis zauważyłem jeszcze ze przygasaja mi swiatla i podswietlanie kokpitu na wolnych obrotach

sprawdź napięcie na alternatorze, pewnie kończą się szczotki, albo pada regulator napięcia :cool:
plemnik166 napisał/a:
czy jest to mozliwe zeby palił mi ok 6,5 l

możliwe, calkiem niezły wynik :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
plemnik166 



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Wola



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 22:19   

zrobilem fotki oto one:

http://www.plemnik166.fotosik.pl/


a co do alternatora to ładuje dobrze, rozładował mi sie aku bo zostawiłem światła włączone, lekko go na kablach podładowałem i na popych odpalilem bo inaczej nie dał rady i smiga muza gra a mam tez wzmaka w bagazniku,

a czy ten regulator napecia moze tez byc odpowiedzialny za to ze mi obtrotomierz szaleje??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 11:33   

plemnik166 napisał/a:
a czy ten regulator napecia moze tez byc odpowiedzialny za to ze mi obtrotomierz szaleje??

Napewno nie, on jest tylko odpowiedzialny za utrzymanie stałego (w miarę) napięcia ładowania alternatora.
Nie wiem skąd są zbierane impulsy do obrotomierza w dieslu, może brt coś pomoże :)

PS kto Ci tak popsuł Roverka :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 11:51   

Rzeczywiście to koło pasowe jakoś dziwnie wygląda. Chyba opcja z węzszym paskiem będzie najlepsza w takiej sytuacji. Węższy pasek spokojnie wytrzyma obciążenia. Można jeszcze spróbować stwierdzić, czy to samo koło jest krzywe, czy wałek na którym jest osadzone. Jeśli samo koło to wymiana nie powinna być droga.
Co do obrotomierzea, to w SDi bierze on impulsy z czujnika połozenia wału. Ale skoro masz wersję 86KM i pompę mechaniczną to tego czujnika możesz w ogóle nie mieć. Wiec wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że sygnał do obrotomierza jest brany z alternatora i przy uszkodzonym regulatorze bedzie obrotomierz wariował. Nie mogę sie doszukać schematów silnika 86KM w Rave, więc to są tylko przypuszczenia :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
plemnik166 



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Wola



Wysłany: Nie Sie 19, 2007 14:07   

czyli twoim zdaniem to jest silnik 86 km bo ja jak go kupowałem to bylo mówione ze to jest 105 KM TD
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 19, 2007 14:21   

to jest silnik 86KM - pokrywa ma 4 śruby no i widać brak intercoolera. Sposób odróżniania wersji silnika jest opisany w Technicznym FAQ.

PS. Oznaczenie Twojego auta to 220SD ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
plemnik166 



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Wola



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 15:46   

AHA :( (no to niezła wtopa. a mozna go jakos zmodyfikowac zeby mial te 105 km ?? i czy jest to prosta czynność??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 15:52   

można dołożyć intercooler i podnieść ciśnienie doładownia i moc pewnie wzrosnie, ale o ile to trudno oszacować. Obecnie jest taki wątek o podnoszeniu mocy silnika 86km w dziale tuningu. poszukaj i poczytaj.;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 25] Czy ktoś posiada polską instrukcję obsługi do R_25?
Wersja elektroniczna, ksero, cokolwiek...
pery Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 26, 2009 08:26
PTE
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R220TD 2.0 97r.] rdza
pdoktor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 24, 2010 17:37
kasjopea
Brak nowych postów [R220TD 2.0 97r.] światła
pdoktor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Lut 17, 2010 16:34
staf
Brak nowych postów [R220TD 2.0 97r.] chłodnica
pdoktor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 16, 2010 12:47
pdoktor
Brak nowych postów [R220TD 2.0 97r.] podświetlenie zegarów
pdoktor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Mar 30, 2010 12:15
pdoktor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink