Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nie działa turbo.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nie działa turbo.
Autor Wiadomość
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 13:06   [R620] Nie działa turbo.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam.
Zamontowałem wczoraj do swojego roverka drugi silnik i wszystko było by ok gdyby zechciała zadziałać turbinka.Co prawda silnik jest (nowy-używany) ale turbine ,przepływomierz i przewody podciśnienia są te same ze starego silnika , w którym ta sama turbinka działała bez problemu.Wszystko jest raczej podłączone dobrze i nie zabardzo wiem co sprawdzać.Może zawór trzeba przestawić do nowego silnika ?
Bardzo proszę o pomoc,chciałbym jeszcze dziś rozwiązać ten problem.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 13:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 13:18   

hmmmmm skoro działała tam to musi i tu działać. A nie kręciłeś nic przy zaworze upustowym?? Może gdzieś masz nieszczelność w dolocie i to co turbo napmpuje to pójdzie w "eter". czy kontrolka "check engine" się świeci?? możesz odpiąć przepływkę i zobzczyć czy będzi eróżnica, ale sądzę ,ze nie. Myślę, że jednak coś nie tak poskłądane jest.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 13:58   

Przy zaworze nic nie kręciłem,dosłownie przełożyłem turbo na drugi silnik i to wszystko.Kolektory na nim już były więc dożo roboty nie było.Kontrolki wszystkie gasną a check engine ma ma się świecić i która to wogóe jest ?
Tak jeszcze ewentualnie myśle o przewodzie smarowania , może ta śruba z podkładkami która trzyma przewód jakoś żle się ustawiła po dokręceniu i nie jest drożna.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 14:18   

check ma się zaświecić i zgasnąć. Hmmm nie mam pomysłu co może być. A wszystkie węzyki popodpinałeś?? Do czujnika ciśnienia doładowania też??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 14:46   

Podpiełem czerwony wężyk do przepływomierza,czarny do urządzonka które jest pod nim,był tam właśnie jeszcze wąż od smarowania.Skręciłem turbo do wydechu i wszystko.A elektryki przy przepływomierzu nie tykałem.Ten od czujnika doładowania to czarny pewnie ? A kostka z przewodami która idzie od pierwszego wtrysku od lewej , ma coś do turba ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 15:01   

hehe :) jeśli nie masz podłączonej tej kostki od wtrysku, to objawy są właśnie takie, że auto ma dynamike malucha, ale wtedy od razu zapala sie check. Tyle, że jeśli u Ciebie w ogóle się nie świeci ,to moze nawet nie wiesz o tym, że coś jest nie teges i komp wykrył awarię. Jeszcze jedno pytanie: Czy jak dodasz gazu, to rury doprowadzające powietrze twardnieją??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 15:11   

Tzn tą kostke podłączyłem ale mam pewne obawy czy oby dobrze.Zrobiłem to na chybił/trafił z kostką najbardziej pasującą.Została mi też wolna kostka z lewej strony za osłoną rozrządu , z samej góry.Czy rury twardnieją to nie sprawdziłem , ale zaraz wybieram się do garażu i sprawdzę.

[ Dodano: Nie Wrz 16, 2007 18:20 ]
Rur z powietrzem nie sprawdziłem,bo nie miał mi kto przygazować.Natomiast rozpiełem ta kostkę od wtrysku i wółwczas nie gasła kontrolka"check engine" .Ale podpatrzyłem że kostka w którą wpiełem wtrysk ma 1- przewód , a z wtrysku wychodzą 2-przewody.Więc może zamieniłem którąś z kostek.Są wogóle 3-kostki , 2-brązowe i 1-jasna.Na czujnik ciśnienia oleju od którego odchodzi przewód z olejem na alternator dałem brązową, na czujnik temp.płynu dałem tą jasną i ostatnią kostkę też brązową dałem do wtrysku.Pozatym sprawdziłem czy turbina się kreci i z tym jest ok.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 20:32   

Wszystkie kostki są ślicznie opisane i narysowane w Rave a dokładnie -
Rave\Rover 600\Electrical Library\R 600\Connentor
To chyba powinno Ci pomóc.
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 21:56   

Kolego co to jest ten "rave" ? Już wcześniej próbowałem to odnależć na forum i na stronie głównej rowerków i nic z tego.

[ Dodano: Pon Wrz 17, 2007 22:02 ]
A tak apropo turbinki to dziś ponownie zdjełem przewód doprowadzający powietrze aby pokręcić turbinką i tym razem zacieła mi się w jednym miejscu.Więc myśle że to może być przyczyną.W czwartek planuje zajechać do chyba (dość dobrej ? ) szlifierni w Gdańsku na Miałkim Szlaku i tam ją dokładnie sprawdzić.Dokładnie jest to zakład "MOTO - SZLIF" , robiłem tam kiedyś głowice w T4 i jeżdzi do dziś.Zobaczymy jak radzą sobie z turbinami i jakie wogóle to są koszty.

Pozdrawiam.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 22:10   

4 pytanie w Technicznym FAQ tam znajdziesz RAVE ;)
Jesli siezacina to wyglada, że znalazłeś przyczynę :(
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 14:03   

rolfik napisał/a:
Już wcześniej próbowałem to odnależć na forum i na stronie głównej rowerków

Bo linku nie znajdziesz na "stronie głównej" ROVERków. Trzeba tam na niej kliknąć odsyłacz "Techniczny FAQ" ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 14:09   

Wybierz ten dla starszych modeli.
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Sprawdzenie turbo
eugeniusz.kam Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Kwi 29, 2009 20:43
Markzo
Brak nowych postów [R620] Zaolejone Turbo !
Tomasz620 Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Wrz 07, 2009 21:19
Tomasz620
Brak nowych postów [R620] Rurka od turbo
vck1000 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Lis 18, 2009 15:05
vck1000
Brak nowych postów [R620] Problem z turbo i z piskaniem !!!
Wose85 Rover serii 600, Honda Accord 8 Pią Maj 23, 2008 23:53
Skiba
Brak nowych postów [R620 sdi]Samodzielna regeneracja turbo ??
scorpion136a Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Lut 20, 2013 11:31
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink