Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R214 GSI `93] Rozrząd.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R214 GSI `93] Rozrząd.

Lużne koło na wale...
Autor Wiadomość
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



  Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 18:54   SOLVED [R214 GSI `93] Rozrząd.

Witam Wszystkich i proszę o POMOC !
Od kilku dni mam roverka i chce go doprowadzic do ładu.
Zauważyłem, że koło pasowe na wale ma bicie więc postanowiłem to sprawdzić. Odkręcając je samoistnie musiałem zdjąć pasek rozrządu. Teraz pytanie. Jak do zpowrotem złożyć do kupy.
1. Czy wymiana paska rozrządu na nowy (na obecnym widać pęknięcia) wiąże się ze zdjęciem łapy mocującej silnik? Jak podwiesić silnik?
2. Jak ustawić koło na wale (ma nacięty znak) ? Na osłonie paska są znaki i cyferki.
3. Jak ustawić koła rozrządu (mają napisy IN i EXHAUST) ?
4. Jaka jest kolejność czynności, ust. kół i następnie założenie paska?
5. Jak skontrolować napinacz, jeśli wymiana to jak?

Czy bicie koła na wale mogło być przyczyną nierównej pracy silnika ?

Pozdrawiam
_________________
Darek
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Sro Paź 03, 2007 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 18:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mpg 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 11:55   

Ja się nie znam, ale może coś zdołam pomóc.

Po pierwsze może obejrzyj ten filmik:
http://video.google.pl/vi...=rover+k+series

Po drugie może coś Ci rozjaśni ten opis (co prawda jest do diesla, ale procedura zapewne podobna):
po angielsku: http://tuning-diesels.com...5.htm#servicing
po polskawu: http://www.roverki.pl/for...p=100590#100590

Ad 1.: Zdjęcie łapy ułatwiłoby sprawę, ale nie jest konieczne (ale od silnika odkręcić ją trzeba!). Pod silnik podkłada się podnośnik i się go podnosi. :)

I na koniec, jeśli nie czujesz się pewnie w tym temacie, to raczej się za to nie zabieraj samodzielnie.

EDIT: Sorry, dopiero teraz zauważyłem, że chodzi o starszego Roverka. No ale może filmik nadal coś rozjaśni.
_________________
Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
 
 
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 13:44   

na zastanawianie sie nad wymiana jest za pozno...
kolo mialo bicie wiec i tak i tak trzeba je zciagnac
czy bicie tego kola moglo byc przyczyna nierownej pracy silnika?
podczas dodawania gazu unosila sie klapka przeciwwybuchowa na filtrze powietrza (auto ma gaz)
wygladalo to tak jakby podczas sprezania w cylindrach za wczesnie otwieraly sie zawory dolotowe
a co do wymiany mam nadzieje ze sobie poradze ;-)

pozdrawiam
_________________
Darek
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 22:08   

Koleś napisał/a:
kolo mialo bicie wiec i tak i tak trzeba je zciagnac

kolo ktore napedza alternator ?? czy male dolne kolo rozrzadu ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 22:15   

male dolne kolo rozrzadu na wale
nie da sie go ustalic na stale, gdyz wypustek na wale i "wklesniecie" w kole nie ustalaja ich w stalej pozycji
mozna wykonac okolo 1/4 obrotu
jak to przykrecic?
_________________
Darek
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 22:47   

no to masz niestety dosc spory problem
bo wyglada na to, ze wyrobil sie ten klin na wale i w kole
swoja droga mogli to zrobic na normalnym klinie :mad:
ktos kto kiedys wymienial rozrzad za słabo dokrecil śrube na wale
ja naprawde trzeba bardzo mocno dokrecic, serwisowka podaje 210 Nm
gdy sie tego nie zrobi klin ten sie z czasem wyrabia

u mnie ten luz to okolo pol zabka wiec jeszcze znosnie
ustawilem na srodku dokrecilem mocno i jezdze

u ciebie tak spory luz najprawdopodobniej jest przyczyna zlej pracy silnika

niestety nawet jesli kupisz nowe male kolo, to niewiele pomoze, bo wyrobiony jest tez pewnie wal
walu nie oplaca sie wymieniac
mozesz probowac ustawic to wszystko na srodku i skrecic, ale i tak nie ma gwarancji ,ze to sie nie przesunie i ze dobrze ustawisz :sad:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Pon Paź 01, 2007 21:43   

AndreW, wielkie dzieki
potwierdziles moje przypuszczenia
wszystko poskladane, silniczek cyka jak zegarek na gazie i na benzynce
poprostu sam miodek, od razu rover da sie lubic ;-)
mam nadzieje ze tak pozostanie
sadze ze powodem niedomagania bylo zbyt luzno dokrecone kolo rozrzadu na wale
mimo ze wpust jest juz troche wyrobiony, odjalem kat o ktory sie wyrobilo kolo, postawilem nowe znaki na kole i poskladalem do kupy na loctite
napisy ustawilem na lewym wydech a na prawym ssanie
zapodalem 210Nm i mysle ze pochodzi
dzieki wszystkim za porady a AndreW w szczegolnosci

pozdrowionka
_________________
Darek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R214 1.4 16V 94r] Uszkodzony gwint świecy w głowicy
TARADAJA Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Czw Sty 29, 2009 22:35
user2
Brak nowych postów SOLVED [214Si 94'] Nie odpala
pawelec Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pią Paź 12, 2007 12:50
pawelec
Brak nowych postów SOLVED [416 Si 1.6 16v '95] ktorego haynesa wybrac?
alfa28 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pią Sty 04, 2008 12:09
giewu
Brak nowych postów SOLVED [R200 1.6 Gti 93r] problemy z ogrzewaniem
przemograczyk Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Czw Gru 27, 2007 08:05
przemograczyk
Brak nowych postów SOLVED [R214Si 95r.] Konfiguracja Pilota z Alarmem
kamcio226 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Maj 12, 2008 21:55
kamcio226



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink