Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 GTi 92' LPG] Sonda lambda - sprawna czy nie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 GTi 92' LPG] Sonda lambda - sprawna czy nie?
Autor Wiadomość
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 23:02   [R216 GTi 92' LPG] Sonda lambda - sprawna czy nie?

Dziś sprawdziłem sonde lambda (komp pokazywał jej błąd). Napięcie mierzyłem między masą a przewodem sondy (zdrapałem izolacje - sonda była podłączona). Napięcie na wyłączonym zapłonie oscylowało w granicach 0,41V. Po włączeniu silnika na benzynie napięcie wacha się w granicach 0,46 - 0,49V. Po przełączeniu na gaz napięcie wynosi 0,51 - 0,53V. Dodam iż instalacja gazowa jest drugiej generacji.

Mierzyłem zwykłym miernikiem. Nie było żadnych skoków napięcia podczas dodawania gazu, trzymania na obrotach czy puszczania gazu. I nie wiem teraz czy miernik nie zarejestrował tych zmian napięcia, czy to będzie uszkodzona Sonda.

Po odłączeniu sondy napięcie między przewodem a masą wynosiło 0.17V i cały czas spadało powoli.

W razie czego to jaką kupić? Jest ona jednoprzewodowa. Czy na coś oprócz napięcia pracy (0-1V) i ilości przewodów trzeba zwrócić jeszcze uwagę?
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 06, 2007 23:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 11:03   

kovalek, sonda powinna oscylować w zakresie ok. 0,2-0,8 V. Świadczy to o prawidłowym działaniu układu sonda<>ECU. Jeżeli nie ma oscylacji, to prawdopodobnie sonda jest padnięta, choć dziwi mnie to, że ona prawidłowo pokazuje wartość na odłączonym zapłonie (punkt neturalny) i tak samo potem na włączonym silniku (na LPG punkt neutralny jest wyżej).

kovalek napisał/a:
W razie czego to jaką kupić?

Szukaj na allegro sond NTK lub BOSCH, jednoprzewodowych 0-1V. Ważny jest jeszcze gwint, ale ten wszystkie auta mają taki sam.

[ Dodano: Pią Gru 07, 2007 11:03 ]
kovalek napisał/a:
Po odłączeniu sondy napięcie między przewodem a masą wynosiło 0.17V i cały czas spadało powoli.

I to moim zdaniem świadczy o jej "padzie"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R 216 97' Coupe] Uniwersalna sonda lambda - jaka?
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sob Lip 10, 2010 09:00
alek65
Brak nowych postów [R216 Coupe 1.6 DOHC] zapłon,lambda,rozrzad
Markzo Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
15 Pią Maj 16, 2008 10:07
piter34
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc
Brak nowych postów [216 coupe 94r. ] Dziwny problem (lambda)
amdi92 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Sie 14, 2009 21:00
amdi92



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink