Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414 94r] dane techniczne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414 94r] dane techniczne
Autor Wiadomość
andre150 



Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Dobra



  Wysłany: Sro Sty 02, 2008 20:58   [R414 94r] dane techniczne

Witam wszystkich!
Posiadam roverka 414 z 1994 r. Ma to silnik 1,4 16V na jednopunktowym wtrysku i poszukuje jego danych technicznych o max momencie i przy jakich predkościach obr. Najwygodniejszy byłby wykres... moze posiada ktos taki? Zasnatawiam sie co zrobic ponieważ przy niskich obrotach silnik jest słaby, zaczyna ciągnąć tak naprawde dopiero od 5000obr. zastanawiam sie co zrobic zeby spłaszczyć przebieg momentu... Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Sty 03, 2008 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 02, 2008 20:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 21:09   

Cytat:
Posiadam roverka 414 z 1994 r.


To nalezy wpisać w temacie posta :| zgodnie z zasadami których zapewnie nie czytałeś. Popraw to please !!

odnośnie reszty to: www.roverki.pl --> modele --> dane techniczne
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 21:20   

Żeby spłaszczyć przebieg "momentu" najlepiej się położyć :grin: a tak - na poważnie to zastanawiałbym się nie nad przebiegiem ale dlaczego silnik ciągnie dopiero od 5000 obr.
_________________
DEBEC
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 21:38   

albo kupić diesla :P on prawie nie dociąga do 5000 :P a ciągnie od 1500 ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 01:47   

Mój ciągnie od 1500rpm ale wyjątkowo wyraźnie od 3000 - 3500 :razz:
Do 7000 to istna rakieta :razz: :mrgreen:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
andre150 



Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Dobra



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 12:11   rover 414

Heh..
No wiec tak na poważnie to proponuje sie przejechać oplem Tigra i roverkiem 200 lub 400 i porównać sobie jazde tym a tamtym i wszyscy sie dowiedzą o co chodzi. Nie jest ważna moc silnika a najważniejszy jest moment obrotowy i jego przebieg. Jesli uda sie ustawić samochód aby miał jak najbardziej płaski przebieg momentu obrotowego to jazda staje sie przyjemnością a na stacji benzynowej wszyscy odczuwają wyraźną poprawe:) Miałem przedtem Opla Omega 2,0i i musze powiedzieć ze choc nie jest dużo mocniejsza a dużo wieksza to elestyczność jest naprawde dobra. W roverku żeby wyprzedzic musze zredukować z 5 na 3 i krecic silnik tak by miał max moment bo inaczej to można iśc na kawe, fakt mam cieżką noge:) To tyle w ramach wyjaśnienia :) Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 12:26   

Ale my wiemy o co chodzi z tym momentem ;) tylko obawiam się, że niełatwo jest poprawic samemu krzywą momentu :( Jedyne co mi przychodzi do głowy, to grzebanie z dolotem/wydechem.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 14:50   

Brt napisał/a:
on prawie nie dociąga do 5000 :P a ciągnie od 1500 ;)

...czyli od obrotów stanowiących 33,3% wartości maksymalnych obrotów użytecznych (założyłem 4500rpm).
Seria K u kolegi powinna ciągnąć rozsądnie od ok. 2500rpm czyli od ok. 35,7% wartości maks. obrotów (7krpm).

Nie widzę jakiejś dużej różnicy. :lol: :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:22   

to po co w ogóle ktoś konstruował diesla :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:36   

Brt napisał/a:
to po co w ogóle ktoś konstruował diesla :P

Ja wiem...? Może na siłę chciał zrobić coś co jeździ na ropę. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:47   

taki jeden Rudolf Diesel sie nudził w domu to se wymyślił, ehhhh wziąłby się chłop za porządna robotę, a nie wymyślanie śmierdzących kopciuchów :lol: świat pewnie miałby wiecej pożytku :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 16:02   

andre150 napisał/a:
No wiec tak na poważnie to proponuje sie przejechać oplem Tigra i roverkiem 200 lub 400 i porównać sobie jazde tym a tamtym i wszyscy sie dowiedzą o co chodzi.


Przed kupnem rovera jeździłem tigrą 1.4 16V w przesiadkę w rovera odczułem większą dynamikę silnika i nawet to testowaliśmy na prostym odcinku i tigra jest słabsza,pod względem wyprzedzania mój rover bardzo sprawnie już ciągnie na 5 biegu od ok 80-90km/h sprawnie wyprzedzam i nie mam potrzeby redukcji...

Moja diagnoza jest taka że z twoim silnikiem jest coś nie tak...

Zresztą nie możesz porównywać swojego silnika do silnika Ecotec bo jest nowszy i ma pełny wtrysk a twój ma mono wtrysk

Moja rada co do jedno pkt wtrysku

Wykręć przepustnicę wymyj ją,wywal katalizator,sprawdź tłumiki,warto by podjechać na zmierzenie kompresji
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 16:29   

kolin napisał/a:
mój rover bardzo sprawnie już ciągnie na 5 biegu od ok 80-90km/h sprawnie wyprzedzam i nie mam potrzeby redukcji...

No ale rozumiem, że masz robione:
Cytat:
-Sportowe wałki GT
-Dolot
-Udrożniony wydech
-Strojenie

...i to jeździ nieco inaczej niż seria, tak? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 22:10   

Cytat:
...i to jeździ nieco inaczej niż seria, tak? :lol:


No tak inaczej jeździ,ale dużo czasu jeździłem na serri i samochód dość sprawnie przyspieszał od tych 80-90km nie miałem potrzeby aż redukcji biegów do 3 i wyrywania do 5 tys obr

Moim zdaniem dużo też zależy od stanu silnika bo co to za benzyna która dopiero dostaje ducha przy 5 tys obr ?? ewidentnie coś musi być nie tak

Po za tym jaką mocą dysponuje ten motor w serri ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 04, 2008 00:20   

kolin napisał/a:
Po za tym jaką mocą dysponuje ten motor w serri ??

90KM/6250rpm
122Nm/4000rpm
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta
kasjopea Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Lis 19, 2010 16:05
kasjopea
Brak nowych postów [R414 16v `92]
półoś problem z zakupem
Pavlus Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Sro Maj 27, 2009 14:48
Pavlus
Brak nowych postów [R414 Sli 16V 94r]
Problem z prądem
dziki881 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Mar 25, 2009 15:29
oprawca_1978
Brak nowych postów [R414 94r.]
Siły mu brak
andar Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sob Sty 31, 2009 16:16
thef
Brak nowych postów [R414] R65 info
egm Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sob Lis 05, 2011 20:44
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink