Forum Klubu ROVERki.pl :: [mgf 1.8VVC 97r] silnik - pilne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mgf 1.8VVC 97r] silnik - pilne
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 15:22   

a próbowałęś porównać je ze sobą ?? szczególnie te nacięcia/nadlewy (nie wiem jak to jest realizowane) na podstawie których pracuje czujnik położenia wału ?? Teoretycznie jeśli są w identycznych miejscach, to powienien pracować bez problemu :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 02, 2008 15:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 16:42   

Kolo z silnika ktory kupilem jest gladkie i nie widac zadnych pekniec.
Moje stare kolo wyglada tak:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 16:56   

no na moje oko nie wyglada to za dobrze, popekane i do tego jakies poprzypalane, ale poczekaj na odp kolegow mechanikow
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 17:17   

Docisk sprzegla wyglada podobnie, ale tarczy tez nie jest zbyt ladna wiec kupilem nowe kompletne sprzeglo.

[ Dodano: Nie Sty 06, 2008 13:36 ]
Wczoraj wieczorem zabralem sie w koncu za wymiane rozrzadu w nowym silniku. Po zdjeciu kola pasowego i dolnej oslony okazalo sie, ze przy idealnie ustawionych znakach na walkach rozrzadu, znaki na wale nie pokrywaja sie idealnie z nadlewem na bloku. Wyglada ze jest przesuniecie o jeden zabek. W zwiazku z tym mam pytanie:
Czy powinienem zalozyc nowy pasek dokladnie tak jak byl stary, czy moze powinienem przekrecic walem o jeden zabek w prawo. Tak aby wszystkie znaki pasowaly idealnie???
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 16:42   

michalswiatek napisał/a:
Czy powinienem zalozyc nowy pasek dokladnie tak jak byl stary, czy moze powinienem przekrecic walem o jeden zabek w prawo. Tak aby wszystkie znaki pasowaly idealnie???

Sytuacja się rozwinęła jakoś?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 16:58   

Aby sprawdzic czy poprzednie ustawienie rozrzadu bylo prawidlowe, wykrecilem swiece i zmierzylem glebokosc. Okazalo sie ze tloki nie stoja rowno. Po przesunieciu walu o zabek, tak aby wszystkie znaki zgadzaly sie, tloki stoja idealnie na rownej wysokosci (roznica ponizej 1 mm, ale dokladnosc pomiaru tez jest ograniczona bez zdejmowania pokrywy walkow). Pasek rozrzadu zalozylem w koncu tak aby wszystkie znaki pasowaly.

Silnik niestety dalej jest na stole, bo czesci sie spozniaja.
Dzis wieczorem bede mial uszczelke kolektora, jutro ma przyjechac sprzeglo. Jezeli nie bedzie kolejnych opoznien to jutro wlozymy silnik i sprobujemy odpalic.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 17:06   

moze dolne kolo rozrzadu ma wybity klin i dlatego jest ten luz,
klin wybija sie jesli za lekko dokreci sie srube
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 17:24   

Sprawdzalem luz na dolnym kole i byl minimalny.
Wydaje mi sie ze zlozylismy to dobrze, skoro tloki stoja teraz na jednej wysokosci.
Czy ten silnik jest bardzo "kolizyjny"??
Tzn, czy jesli rozrzad jest przestawiony o 1 zabek to mozna go bezpiecznie odpalic??
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 18:01   

Przed odpaleniem zaloz klucz na wal i pokrec nim. Jesli nic nie bedzie wadzic to odpalaj. Przy przestawieniu o jeden zabek nie powinno byc kolizji.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 21:34   

JAk kupiłem swoje auto też miał przestawiony rozrząd o ząbek. Wszystko działało, auto jeździło - no problem. Ustawiłem na znaki i zaczęło jeździć jeszcze lepiej :)
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 23:03   

Silnik w aucie, odpalony.
Dziekuje wszystkim, ktorzy przyczynili sie do tego cennymi radami.

Pojawil sie jednak jeden problem z ktorym nie moge sobie poradzic.
Do ok 4-5 tys. obrotow silnik pracuje idealnie, jednak po przegazowaniu go wyzej, gdy juz zejdzie z obrotow jest gorzej. Chodzi na 3, czasem na dwa cylindry i po chwili wraca do normy, albo gasnie.
Domyslam sie, ze chodzi o zmiane faz rozrzadu, przy zejsciu z wysokich na niskie obroty.
Wiem, ze za zmiane faz odpowiadaja:
1 - czujnik polozenia walka rozrzadu
2 - solenoidy na "hydraulic control unit" :wink:
3 - czujnik cisniena w kolektorze ssacym

1 i 2 przelozylem ze starego silnika i nic sie nie zmienilo, 3 razem z kolektorem tez pochodzi ze starego wiec to chyba nie to.

Moze ktos z Was ma pomysl co jeszcze moge sprawdzic??
Czy przyczyna moze byc brak "zestrojenia" starego kompa z nowym silnikiem??
Czy moze to jest "mechaniczny" problem w samym mechanizmie zmiennych faz (zapewniano mnie, ze silnik ktory kupilem pracowal idealnie)??
Czy takie objawy moze dac zle ustawienie rozrzadu?? Ja przy wymianie ustawilem wszystko na znakach, ale wczesniej (juz o tym pisalem) byl przesuniety o jeden zabek na dolnym kole. Moze powinienem wrocic do poprzedniego ustawienia??
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 15, 2008 23:31   

jesli chodzi o VVC to ja niestety juz wymiekam, pewnie mariusz418 cos wie, ewentualnie szukaj na anglojezycznym forum www.mgrover.org
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 08:34   

możesz mieć żle ustawiony pasek od vvc i może takie coś się dziać.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 13:20   

AndrewS napisał/a:
jesli chodzi o VVC to ja niestety juz wymiekam, pewnie mariusz418 cos wie, ewentualnie szukaj na anglojezycznym forum www.mgrover.org


AndrewS www.mg-rover.org to poprawny adres.

Ja mam inną rade a wlasciwie pytanko. Czy dobrze podlaczyles wtyczki od cewek na HCU. Nie zamieniles ich?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 23:03   

Pasek od VVC jest ustawiony dokladnie tak jak wczesniej, znaki sie zgadzaja na 100%.
Wtyczki do cewek sa podlaczone dobrze.

Wczoraj problem pojawial sie za kazdym razem po przygazowaniu. Dzisiaj jest znacznie lepiej, gdyz zdarza sie to raz na 5 prob.
W zwiazku z tym zalegla sie w mojej glowie nowa koncepcja. Wiem, ze jest to myslenie zyczeniowe, ale jesli silnik stal dlugo, to moze musi sie "rozruszac"...

Dzisiaj kolega Tomi_114 przyjechal i napompowal zawieszenie (za co dziekuje), wiec jutro rozpoczne testy drogowe. Mam nadzieje, ze bedzie OK.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:21   

do Szwecji przyjechał :shock: Czekamy na wrażenia z jazdy :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 14:29   

Szwecja piekny kraj, wiec moze i tam by mogl przyjechac :grin:
Autko obecnie jest w Jasle.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 00:50   

Zrobilem dzisiaj ok 300 km. Wiele razy przylozylem solidnie (slizga jak cholera na letnich oponach). Problem wystapil tylko 1 raz :grin: .
Jeszcze jutro pojezdze troche, zmienie opony i jesli wszystko bedzie OK to wieczorem pakuje sie i gonie do Szwecji. Jezeli przelece 1200 km bez problemu to znaczy ze jest OK.

Jeszcze raz dziekuje wszystkim ktorzy pomogli cennymi radami. Nie jestem mechanikiem i wymiana silnika byla powaznym wyzwaniem, ale pomoc forum pelnego pasjonatow marki sprawia, ze kazde zadanie jest wykonalne.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Schemat elektryczny głośników PILNE!
Xao MGF i MG TF 8 Pią Lis 01, 2019 21:23
wladi
Brak nowych postów [MGF] Kilka problemów - szarpanie, pilne!
Mad MGF i MG TF 14 Sro Gru 07, 2011 20:05
Hetmann
Brak nowych postów [MGF] PILNE POMOCY uchwyty pod belkę przedniego zderzaka
A może jakiś zamiennik??
superkto MGF i MG TF 2 Nie Gru 23, 2007 21:36
superkto
Brak nowych postów [MGF] silnik ukladu kierowniczego ?
Krzytof MGF i MG TF 2 Nie Sie 19, 2012 18:59
Krzytof
Brak nowych postów [MGF] spadajace obroty, silnik gasnie
pidudidu MGF i MG TF 1 Wto Maj 10, 2011 07:29
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink