Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Silnik zapala na chwilę i gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Silnik zapala na chwilę i gaśnie

Silnik zapala na chwilę i gaśnie
Autor Wiadomość
zorro 



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 3
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Sob Lut 23, 2008 13:34   [R420] Silnik zapala na chwilę i gaśnie
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
Problem z moim Roverem zaczął się tydzień temu. Podczas jazdy autostradą silnik nagle zgasł (zapaliła sie kontrolka check engine). Po zjechaniu wyłączyłem zapłon. Włączyłem go jeszcze raz i kontrolka już się nie świeciła. Próby uruchomienia były nieskuteczne. Silnik zapalał na chwilę (10-15s), a potem gasł, jakby nagle przestawał dostawać paliwo. Auto było holowane, podczas holowania wyładował się akumulator (światła itd.). Teraz auto stoi w warsztacie.Sprawdzałem dzisiaj kody błędów. Nic nie wyświetlił poza tym, że cały czas błyska 12. Czujnik obrotów wału jest ok (sprawdzany). Filtr paliwa ok, filtr powietrza ok, olej w normie (nie bierze), przepływomierz ok. Czy przyczyną może być jakieś mechaniczne uszkodzenie pompy wtryskowej??
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale 3 dni przed awarią wymieniałem akumulator.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 23, 2008 13:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 14:04   

Spróbuj zbadać sprawę filtra paliwa, gruszki i przewodów paliwowych, może jest jakaś nieszczelność i pompa ciągnie powietrze zamiast paliwa. Spróbuj tak, sprawdż opaski zaciskowe na przewodach paliwowych, i gruszce. Potem za pomocą gruszki odpowietrz filtr paliwa i spróbuj odpalić. Jeżeli nic to nie da, to podpompuj gruszką paliwo aż stwardnieje i spróbuj znowu odpalić. Możesz tą próbę powtórzyć kilkakrotnie. Jeżeli będzie dalej to samo, to wymontuj gruszkę i wsadź zamiast niej przewód. Jeżeli w dalszym ciągu nie nie ruszy, to załóż jak najbliżej pompy wtryskowej przezroczysty wąż paliwowy, zamontuj gruszkę i obserwuj czy nie ma pęcherzyków powietrza w układzie.
PS. A na sam początek zobacz ile benzyny masz w baku, bo już były takie historie, że wskaźnik pokazywał co innego niż miał pokazywać ;)
 
 
llygas 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 296
Skąd: Zamość/Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Lut 23, 2008 14:22   

thef napisał/a:
benzyny



:?: :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zorro 



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 3
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 14:28   

Brak wycieków z przewodów paliwowych. Czy możliwe, że to się stało nagle?. Teraz jak auto stoi tez nic nie cieknie. A paliwo nie może się przecież cofnąć podczas jazdy (jak pompa ciągnie), tylko na postoju ewentualnie. Co do paliwa w baku to wskazanie ilości paliwa pokrywa się z przebiegiem (kontroluję to). Ale sprawdzę to wszystko oczywiście.

Jakieś inne pomysły.

Dzięki
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 14:43   

llygas napisał/a:
thef napisał/a:
benzyny



:?: :wink:
Się zdarza gafa, ON oczywizda ;)


Tu nie chodzi o wycieki tylko o zapowietrzanie się układu paliwowego. Może nie cieknąć a powietrze będzie się dostawało do układu. Jeszcze jedna rzecz mi do głowy przyszła, na sam początek odkręć korek wlewu paliwa, może odpowietrzenie jest niedrożne i zrobiło się duże podciśnienie. No ale jeżeli ściągniesz wcześniej wężyk to wyjdzie na to samo, zobacz wtedy czy nie zassa Ci mocno powietrza do środka.
 
 
zorro 



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 3
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 14:58   

Już to zrobiłem. Nic niestety nie dało. Po ustaniu pracy silnika paliwo jest w wężyku przed pompą. Po tym jak silnik gaśnie, próbowałem nawet odpowietrzać odpowietrznikiem przy pompie i odkręcałem przewody z wtrysków. Zero efektu.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 15:21   

zorro napisał/a:
Już to zrobiłem. Nic niestety nie dało.
Co zrobiłeś, to co wcześniej wszystko opisałem? Jeżeli tak , to nie bardzo mam już pomysł na jakąś "pierdółkę", może faktycznie pompa coś niedomaga :hmm: Można by jeszcze sprawdzić kąt wtrysku, ale to mało prawdopodobne, że się sam aż tak przestawił, że autko gaśnie, zresztą chyba byłby wtedy błąd cewki czasu wtrysku. Możesz sprawdzić też przewody i kostki przy pompie, popsikać sprayem do styków, sprawdzić czy przewód któryś się nie zniszczył, ale wtedy też raczej jakiś błąd czujnika siedzącego w pompie by sie pojawił. No nie wiem, nie mam na razie żadnego innego pomysłu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] ABS - dlaczego się zapala na chwilę ?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Kwi 14, 2008 23:54
sTERYD
Brak nowych postów [R420] nie gaśnie silnik
wkn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sie 14, 2011 10:42
wkn
Brak nowych postów [R400] Auto zapala i od razu gaśnie
swirek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Cze 26, 2007 14:28
domino1985
Brak nowych postów [r400]Po długim postoju zapala i gaśnie po chwili
Mozis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Kwi 05, 2015 19:57
Mozis
Brak nowych postów [ r 400 2.0 di ] nie zapala gdy ciepły silnik
Adam10820 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Kwi 10, 2014 19:47
Adam10820



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink