Forum Klubu ROVERki.pl :: [14K16] "Kolysanie sie" kola pasowego alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 18:39
[14K16] "Kolysanie sie" kola pasowego alternatora
Autor Wiadomość
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 10:20   [14K16] "Kolysanie sie" kola pasowego alternatora

Jak odpale motor i zagladam pod maske, to widze jak kolo pasowe napedzajace alternatow lata na boki. Nie sa moze to bicia duze, ale mmo wszystko jest to dla mnei raczej niepokojace, Chcialem sie dowiedziec jak powazne to jest i ile moze kosztowac usuniecie tego problemu.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 26, 2007 10:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 26, 2007 12:35   

Eddek napisał/a:
Chcialem sie dowiedziec jak powazne to jest i ile moze kosztowac usuniecie tego problemu.

Ja bym rozglądnął się za jakimś używanym altkiem i poprzekładał co lepsze części, ewentualnie nowym (widziałem nowe na allegro za ok. 200PLN).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 13:06   

To nie jest kolo na alternatorze, tylko na wale korbowym.
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 13:23   

Eddek napisał/a:
To nie jest kolo na alternatorze, tylko na wale korbowym.
to troszkę nieprecyzyjnie określiłeś to w swoim pierwszym poście ;)
jeśli kołysze się jak napisałeś koło pasowe wału korbowego to najprawdopodobniej wyrobił się klin na wale korbowym, który to koło zabezpiecza w jednej pozycji ... proponowałbym się temu jak najszybciej dokładnie przyjrzeć i potwierdzić moje przypuszczenia
chyba, że problemem jest jedynie nierówne (zwichrowane) koło i to bujanie się to takie złudzenie optyczne
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 14:14   

Probowalem to uchwycic aparatem, ale na filmie tego tak nie widac, natopmiast jak podniesie sie maske to na wolnych obrotach kolo biega na boki. Jak sie je na zatrzymanym silniku zlapie i probuje potargac w ktora kolwieks strone, to nie jest luzne, a przynajmniej nie w takim stopniu, by na rekach bylo to wyczuwalne.
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 15:20   

jeśli nie ma luzów jako takich to może rzeczywiście jest tylko "zwichrowane" :lol: ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 29, 2007 13:01   

kolo to jest osadzone na takiej gumowej przekladce, i faktycznie moze sie troche kiwac na boki,
oczywiscie nic nie dzieje sie bez przyczyny,
kolo moglo byc lekko uderzone, u nas takie zachowanie pojawilo sie po wypadku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 22:38   

Odsiezam temat. Okazalo sie bowiem, ze kolysanie bylo niebezpieczne, bo dzis kolo pasowe odpadlo od silnika. Nie zgubilem go, bo wisi na pasku alternatora.

Pytanie podstawowe: co dalej? Jak to naprawic i ile to moze mnie kosztowac? Naturalnie nie mam warsztatu z narzedziami, nawet glupiego garazu nie mam, wiec bede musial to zlecic, kwestia komu i za ile...
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 17, 2008 23:04   

ja na Twoim miejscu szukalbym drugiego uzywanego kola
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 23:09   

Czy zeby to naprawic trzeba wysadzac silnik z auta?

Chodzi mi o kweste kosztow...
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 23:16   

nie trzeba
nawet alternatora wykręceć nie trzeba :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 17, 2008 23:20   

ee tam
trzeba odkrecic srube walu, ktora powinna byc mocno dokrecona,
trzeba zablokowac wal zeby ja odkrecic, najlepiej odkrecic rozrusznik i zablokowac kolo zamachowe
trzeba uwazac zeby male kolo rozrzadu nie wypadlo, i dobrze sie spowrotem osadzilo
u mnie akurat sie przyssalo, wiec nie musialem sie martwic
srube trzeba mocno dokrecic, najnowsza serwisowka podaje wartosć 200Nm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 23:21   

Steryd: Wez poprawke, ze u mnie jest miedzy kolem a chlodnica jakies 3cm, bo silnik jest umieszczony wzdluznie. Niby jakies dojscie od spodu silnika jest, ale kto go tam wie...

Andrews: dzieki, bede dzwonic chyab po mechanikach i pytac kto i za ile sie tego podejmie :|

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 23:23 ]
PS: da sie wykorzystac to kolo, ktore odpadlo czy lepiej zainwestowac w nowe? Nie wiem na jakie kolo uzywane trafie, jak z podobnego przypadku to HGW...
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 23:25   

fakt :(
nie wiem dokładnie jak to siedzi w poldku :(
myślałem, że tam jest więcej miejsca pod maską, przepraszam :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 17, 2008 23:41   

hmm na ja w 125p i przy tym silniku musze unosic silnik do gory, czyli odkrecac poduszki
w poldku plusie sruba wychodzi bez problemu
jak dobrze pamietam to i w caro da rade ja wyjac ,bez podnoszenia silnika

co do kola, to trzeba by bylo je jakos spowrotem wcisnac wkleic ?? i to centrycznie
nigdy tego nie robilem i nie mam rozpolowionego kola w reku
trudno cos doradzic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 07:34   

Czy to kolo pasowe jest polaczone z czym jeszcze, np z kolem napedzajacym rozrzad? Chodzi mi o to, czy jak komus zlece naprawe, to czy musze jechac do kogos, kto pozniej bedzie umial dobrze ustawic rozrzad, czy jest to poprostu kwestia zalozenia nowego kola na wale bez zadnej dalszej ingerencji?
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 10:05   

niee nie jest. jest do niego przykręcone :cool:
(myslalem, że chodzi o to koło przy alternatorze ;) )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 18:08   

Jeszcze jedno pytanie na koniec: czy trzeba zdejmowac kolo pasowe alternatora gdy zmienia sie pasek rozrzadu? Mysle, zeby ta srube przykrecic tak na fest z silikonem w gwoncie, ale za jakies 5kkm czeka mnie wymiana paska rozrzadu i nie chcialbym sie zdziwic...
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 18, 2008 19:51   

ja mialem problem z odkreceniem dolnej obudowy rozrzadu, sruba opierala sie o kolo alternatora
lepiej ja sciagnac (obudowe) jak i kolo pasowe alternatora (czyli srube), bo wtedy widac dobrze znaki na malym kole
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Eddek 




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 250
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 21:19   

Dzieki bardzo za alles :)
_________________
Naczelny Maruda Kraju.
Heretyk.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Lis 18, 2010 02:46
kasjopea
Brak nowych postów [ALL] termostat z "zaworkiem", "blaszką"
IROLA Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Sty 24, 2018 20:25
IROLA
Brak nowych postów [seria K] Opinie o uszczelce "nowego typu"
Viniu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 61 Czw Cze 12, 2008 17:49
artfrik
Brak nowych postów [R all]Czy ktoś miał styczność "Ceramizer"
trollbee Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 17 Wto Wrz 02, 2008 20:33
danielsonicl
Brak nowych postów [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"
Gites Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Pon Sie 19, 2013 21:17
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink