Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 i inne] Nierówne hamulce.... wymiana... naprawa...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 18:51
[R400 i inne] Nierówne hamulce.... wymiana... naprawa...
Autor Wiadomość
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 12:40   [R400 i inne] Nierówne hamulce.... wymiana... naprawa...

Przyszedł już czas na moje klocki hamulcowe, które już od jakiegoś czasu dawały mi o tym znać. Przy okazji wymiany kół na letnie postanowiłem zatem sprawdzić jak ogólnie wygląda stan hamulców.
Piszczą mi klocki z prawej, o niej więc zacząłem. Wygląda to tak: klocki zużyte, tarcza 20 mm (są to wentylowane 21mm).
Z lewej strony natomiast wygląda tak: klocki mało zużyte, tarcza 21 mm.

Od tamtej pory klocki zużyłem już chyba do końca, bo teraz piszczą niemiłosiernie.
Co gorsza, piszczą także po odpuszczeniu hamulca - wygląda więc na to, że zacisk nie całkiem odpuszcza, lub odpuszcza bardzo powoli...
Zaznaczę, że nadal hamulce są skuteczne, przy hamowaniu nie ściąga na żadną stronę.

Czy macie jakieś pomysły skąd wzięła się taka różnica w zużyciu?
Proszę o sugestie co powinienem wymienić, na co zwrócić uwagę...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 12:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 15:11   

A kiedy byłeś na przeglądzie i jak wyglądał test hamulców na rolkach ? U mnie taki test robią za free na stacji gdzie robię przeglądy. Łatwo sprawdzić rozłożenie siły hamowania i czy dobrze odpuszczają zaciski.

Rozumiem, że klocki masz tej samej firmy i wymieniane zawsze w tym samym czasie na oś (a nie na stronę) ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 15:17   

Skiba napisał/a:
A kiedy byłeś na przeglądzie i jak wyglądał test hamulców na rolkach ?

Przegląd by w styczniu, facet katował hamulce i nic nie mówił, więc raczej było OK.

Skiba napisał/a:

Rozumiem, że klocki masz tej samej firmy i wymieniane zawsze w tym samym czasie na oś (a nie na stronę) ?


Samochód mam od roku, nie ingerowałem jeszcze w hamulce, z tego co mi się wydaje, poprzedni właściciel wymieniał klocki.. - czy komplet? hmm.. muszę się dowiedzieć...
Ja oczywiście wymieniam komplet na oś.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 15:58   

Hmm, Ja hamulce testuję na rolkach, a nie na płytach suwakowych. Rolki ślicznie pokazują rozłożenie sił itp. ;)

Pozostaje założyć nowe klocki dobrej firmy i jeździć :mrgreen: (+ obserwacja) ;) a jak chcesz mieć pewność czy z hamulcami wszystko OK to do stacji diagnostycznej na rolki.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 16:04   

Kupiłem już klocki ATE :-)
Czytałem coś na forum o smarowaniu zacisków, ale przyznam się, że konstrukcja tarczówek
w samochodzie to dla mnie czarna magia, sam nic nie robię bo nawet nie wiedziałbym jak się do tego zabrać.... :razz:

Hamulce sprawdzane były na przeglądzie na rolkach...
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 16:14   

Przegoń Roverka ... i zobacz czy któraś tarcza grzeje się mocniej niż inne .. tylko się nie poparz ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 16:40   

MieszAs, konstrukcja tarczówek jest prosta jak drut ;)
dwie śruby pływające tloczek i wsio ;)
jak wymieniałeś klocki to zaciski chodziły lekko?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 16:45   

sTERYD napisał/a:
MieszAs, konstrukcja tarczówek jest prosta jak drut ;)
dwie śruby pływające tloczek i wsio ;)
jak wymieniałeś klocki to zaciski chodziły lekko?


Jeszcze nie wymieniłem :razz:
A może krótka instrukcja jak wymienić klocki samemu?
Ogólnie z zamiłowania jestem mechanik, lecz doświadczenia mam niewiele... więcej w motocyklach, bo poprzednio przez 2 lata jeździłem Yamaszką z 1983 roku :mrgreen:
 
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 16:55   

Odkręcasz koło, następnie odkręcasz jedną - dolną śrubę z zacisku, podnosisz zacisk używając górnej śruby jako zawiasu, wyciągasz klocki, wkładasz nowe, dopychasz tłoczek jeśli nie będzie chciał się zacisk domknąć, skręcasz.

ameno.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 12, 2008 20:59   

jest na stronie artykuł ;)
http://www.roverki.pl/article.php?sid=457
wprawdzie dotyczy serii 100, ale w 200 i 400 z przodu jest dokładnie to samo :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 01:18   

:oops:
Wstyd mi, bo nawet nie sprawdziłem :razz:
Faktycznie wymiana jest banalna :mrgreen:
Na pewno sam wymienię następnym razem, teraz jednak oddam samochód do mechanika
w celu ogolnego przegladu hamulców. Co jak co, hamulce rzecz ważna i muszą być w pełni sprawne i niezawodne.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] wymiana rozrządu jak i gdzie?
6harry6 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sro Sie 22, 2012 12:35
leszczu
Brak nowych postów [R All] Naprawa felg aluminiowych
sogreg1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Sob Lis 21, 2009 12:31
marcin316
Brak nowych postów [R45 i inne] Fabryczny Blaupunkt CD
Co to za ustawienie?
peter200 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Sob Maj 12, 2007 20:48
peter200
Brak nowych postów [MG TF i inne] gumy stabilizatora
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Lip 02, 2018 22:26
Malignus
Brak nowych postów [R200 All] Naprawa hamulca ręcznego
Regeneracja zacisków, poradnik HOWTO
Lelobass Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Czw Wrz 26, 2013 11:14
ruszti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink