Forum Klubu ROVERki.pl :: [SOLVED][R200 1.4Si 97r] Stukanie ciepłego i zimnego silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[SOLVED][R200 1.4Si 97r] Stukanie ciepłego i zimnego silnika

temat już do zamknięcia
Autor Wiadomość
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 22:46   

A dlaczego dwa dni wkładaliscie tłoki???? I dlaczego po włożeniu d ? napisz bo interesuje mnie to
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 31, 2007 22:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 23:11   

to był wolnossący silnik diesla w ciągniku ursus C360 (silnik 3100cm³ 4 cylindry o średnicy 110mm) luz między tłokiem a tuleją jest niewielki, dochodzą błędy kształtu tulei , bloku i cylindra, stąd po włożeniu tulei do bloku i tłoka do tulei wszystko jest ok dopóki tłoka nie obróci się do pozycji w której powinien pracować w okolicach GMP luz potrafi zniknąć :( stąd konieczność selekcji tłoków do tulei, a pomiary niestety nie dają satysfakcjonujących wyników :(

[ Dodano: Sro Paź 31, 2007 11:16 pm ]
mam świadomość, ze w silniku benzynowym luz będzie większy, ale tak czy inaczej po coś się te cylindry do tulej dobiera, a wytarta tuleja już będzie wymagała trochę luźniejszego pasowania tłoka, a co za tym idzie pierścienie bardziej po tyłku dostaną... życie :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lis 01, 2007 00:08   

Teraz wszystko wiem myślałem że te problemy były w Roverku. :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 01, 2007 00:55   

jeszcze nie miałem "przyjemności" ronienia kapitalki w silniku K i szczerze mówiąc nie planuję ;)
ale jeśli już by coś takiego miało miejsce to moim skromnym zdaniem na pewne kompromisy nie trzeba a nawet nie powinno się godzić ;)
chyba że robi się auto pod szybką sprzedaż, ale ja bym nie chciał takiego kupić :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lis 01, 2007 08:24   

To są naprwy przewidziane technologicznie tak samo jak wymiana np.nowych panewek na stary wał , po szczegółowym pomiarze silnika można wszystko dobrać idealnie tym bardziej w silnikach serii K jest to o tyle prostsze , że tuleje są pływające i konstrukcyjnie jest bardzo prosty do tego typu napraw . Także taka naprawa przynosi bardzo dobre efekty , a napewno lepiej przeprowadzić taką naprawę niż kupić używany silnik nie wiadomo w jakim stanie , chyba że kogoś stać na nowe części ale w dzisiejszych czasach to raczej żadkość tymbardziej że koszt jest nie mały :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 09:50   

W tym wszystkim nie zgadza mi się jedna rzecz, a mianowicie jak oglądałem cylindry po zdjęciu głowicy to one były "jak nowe" żadnych śladów zużycia, mechanik aż się zdziwił że w ogóle nie zniszczone.

Co do czyszczenia głowicy, to nie byłem przy tym - tyle wiem że głowica była cała wyciągnięta z auta i miała czyszczoną magistralę olejową.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3648
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lis 03, 2007 10:18   

sandal napisał/a:
mechanik aż się zdziwił że w ogóle nie zniszczone

u nas jak robieralem dwa silniki, bylo podobnie, na cylindrach widac bylo jeszcze slady po honowaniu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 16:35   

AndrewS masz rację w Rowerze właśnie tak jest po rozebraniu tuleje wyglądają jak nowe , nawet w tych z dużym przebiegiem ale warto pomierzyć tłoki - słaby punkt :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Hatson 



Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Sty 01, 2008 23:00   

Witam.

Jestem tutaj nowy i co prawde, osobiscie nie ujezdzam zadnego roverka, tylko fordy, to mam wlasnie podobny problem z Roverem 75 1.8 mojego Ojca.
W tym przypadku jest to takie terkotanie, synchroniczne z praca silnika. Nie jest ono glosne ale mam troszke wypaczone ucho, przez diesla, ktorym jezdze. Nie jest to napewno typowa praca silnika benz. Co ciekawe, przy zimnym silniku wogole tego nie slychac, czyli raczej to nie sprawa samoregulatorow, ktore po mojemu, klekocza na zimno wlasnie.
Auto oprocz tego wedlug mnie jezdzi wporzadku, spalanie tez jest w normie. Ciekawe jest tez to, ze dwukrotnie w przeciagu nieduzego czasu, "zawiesily" sie obroty na biegu jalowym, tak okolo 2tys. i dopiero po przygazowaniu, wrocily do normy. Nie wiem, czy to moze miec jakis zwiazek ale o tym pisze.

Warsztaty jak czesto bywa, rozkladaja rece i tak bez rozgrzebania auta, nie chca nic powiedziec. Ok, rozumiem to ale nie chce tez odstawiac auta i narazac Ojca na jakies niepotrzebne koszty.

Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

Pawel K.
Szczecin
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 00:25   

wpisz w szukajce piston rattle ;)
nie ma sie czym przejmowac :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Hatson 



Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 00:29   

sTERYD napisał/a:
wpisz w szukajce piston rattle ;)
nie ma sie czym przejmowac :)


Witam.

Tez tak myslalem ale to chyba jednak nie "piston rattle" bo wedlug instrukcji, powinno to wystepowac przy zimnym silniku i ustepowac po okolo 3 minutach. W tym przypadku jest dokladnie odwrotnie. Do poki silnik jest zimny, to tego nie slychac. Slyszalne jest to dopiero po rozgrzaniu silnika.

Pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 00:34   

eee piston rattle to chyba wlasnie w tych silnikach wystepuje po rozgrzaniu (nie mylic ze stukaniem popychaczy hydraulicznych) :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 02, 2008 10:04   

sTERYD napisał/a:
eee piston rattle to chyba wlasnie w tych silnikach wystepuje po rozgrzaniu (nie mylic ze stukaniem popychaczy hydraulicznych) :???:

Piston rattle dotyczy zimnego silnika.

"PROBLEM:
PISTON RATTLE WITH COLD ENGINE - NORMAL CONDITION
Complaints of engine noise / rattle for short period of time following start-up. Noise may be particularly audible if throttle is opened and closed rapidly."
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 13:13   

Postanowiłem o sobie przypomnieć ;-) .

Mija 11 miesięcy od kupna mojego roverka, przejechałem z moim stukającym silnikiem już ok. 23 tys km i ostatnio pojawiła się nowość hehe, zaczął żreć olej i dymić.

Z powodów finansowych nic z tym nie robię, jednakże u mnie decyzja zapadła i będę wymieniał silnik (ew. blok silnika).

Ogólnie piszę tego posta, by ci którzy mają podobne problemy wiedzieli, że da się z tym żyć ;-) .

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 11:01 ]
No i można temat zamknąć.

Wymieniłem silnik - co kosztowało mnie znacznie mniej niż wymiana tłoków.
Auto na chwilę obecną jest sprawne, silnik cichutko pracuje, żadnego stukania, pukania itp.
Aż normalnie mi się głupio jeździ, bo przez rok czasu przywykłem do dislowskiego stukania mojego biednego silnika.

Wymieniłem na silnik 1.4si od R25.


Pozdrawiam
 
 
 
StaszekK 



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2
Skąd: przeworsk



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 10:49   

Witam jestem nowy i zamierzam kupic sobie roverka 416 ale coś w nim stuka w silniku gość mówił ze wymiana oleju i wszystko bedzie ok ale jak czytam wasze posty to troche się boję go kupować. Podejrzewam popychacze ale juz sam niewiem doradcie coś. Rok prod.1998 rej.1999 przejechane 107 tyś cena 13000 tyś.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 11, 2008 11:46   

StaszekK, czy możesz nagrać to stukanie?
To mogą być popychacze, ale równie dobrze panewki...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
StaszekK 



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2
Skąd: przeworsk



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 12:40   

W piątek jade go jeszcze ogladać to go nagram, ale jeszcze wezme zesoba diagnoste samochodowego moze on coś na to powie

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 12:43 ]
A ile wymiana panewek, a ile popychaczy?
Bardzo mi sie to autko podoba ale to stukanie mnie przeraża, i jeszcze jedo jak z częściami do tych autek czy są drogie no i jaka awaryjność
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 11, 2008 13:14   

StaszekK napisał/a:
Bardzo mi sie to autko podoba ale to stukanie mnie przeraża, i jeszcze jedo jak z częściami do tych autek czy są drogie no i jaka awaryjność

Części:
http://katalog.fota.pl/
www.tomateam.pl
Ogólnie to sobie poczytaj techniczny FAQ na stronie klubowej.

StaszekK napisał/a:
jaka awaryjność

www.autocentrum.pl/oceny/
Awaryjność jest "normalna".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 09:59   

Jak już ktoś odgrzebał mój temat to napiszę małe info o wymianie silnika, a konkretnie o tym w jakiej firmie tego nie robić.

Korzystając z ogłoszenia forumowego postanowiłem oddać auto do Konina, firma AMT - zajmują się ściąganiem aut z Anglii i sprzedażą części.

Konin ul. Torowa 2/S AUTO-MOTO-TEST
Kom 602 888 078
Kom 601 900 898
GG 6667040
GG 5316022
E-mail: roverczesci@wp.pl
www.amtserwis.pl.tl

Jako, że zaoferowali razem z silnikiem wymianę, to sobie pomyślałem że nie będę kombinował z przesyłaniem i odstawiłem auto do nich.
Robota miała trwać 2-3 dni, trwała 5 ;-) .
Problemów mieli strasznie dużo, no ale jakimś cudem go zrobili.

Silnik miał być w 100% sprawny, pewny i w ogóle super. Uwierzyłem gościowi, zwłaszcza że w międzyczasie dowiedziałem się, że jest prezesem jakiegoś tam klubu tuningowego, więc uznałem że nie będzie bajerował.

Rzeczywistość okazała się całkiem inna.

1. Odbierając auto okazało się że nie odpowietrzyli układu chłodzenia.
2. Założył mi stary pasek rozrządu i używany napinacz, mówiąc żebym wymienił jak najszybciej (do 2000km) - sorry ale dla mnie to porażka, musiałem specjalnie odstawiać auto do Gawina i dopłacać 500 zł za wymianę paska i napinacza, jakby debil nie mógł zamontować od razu nowego.
2. W czasie jazdy do domu okazuje się, że wskazówka temperatury spada do 0, w czasie stania w korku wzrasta do połowy - przyczyna?? Genialni mechanicy wydali mi auto bez termostatu. W tym momencie już wiedziałem, że jak był wymontowany termostat to na pewno nie bez powodu. Oczywiście właściciel firmy zapewniał mnie, że nic o tym nie wie. Że on jeździł wcześniej tym R, z którego wymontowali silnik (ciekawe jak nie zauważył że wskazówka jest na 0, chyba ślepy jest).
3. Kilka dni po odbiorze zaczął ubywać płyn chłodniczy, wyciek zlokalizowałem spod głowicy. Auto poszło znowu do Gawina, diagnoza - uszczelka ;-) . Gawin stwierdził, że silnik już miał wymienianą uszczelkę i ktoś założył starą i ta stara się rozwarstwiła (przypominam - sprzedawca silnika twierdził że silnik na pewno nie ma i nie miał HGF).

Ogólnie porażka.
Omijajcie ich z daleka.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 12, 2008 10:45   

sandal napisał/a:
Ogólnie porażka.
Omijajcie ich z daleka.

Dodałem firmę na stronę klubową.
Wystaw proszę opinię:
http://www.roverki.pl/gar...=Auto-Moto-Test
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów SOLVED [R200 1.4 8V 98r] Po HGF dziwne stukanie/klepanie
neoscorpion Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Nie Paź 05, 2008 23:26
AndrewS
Brak nowych postów {R200 2.0} bardzo niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika
Tomek555 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Gru 02, 2016 11:52
bociannielot
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R200 SDI 99' ] Stukanie silnika
Przy odpalaniu i "szybszym" ruszaniu stuka...
spin4cz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 04, 2010 19:38
kasjopea
Brak nowych postów [R200] Stukanie silnika na ciepło
Preston2009 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Lis 07, 2012 21:23
Preston2009



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink