Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Nagle gaśnie i z trudem odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Nagle gaśnie i z trudem odpala
Autor Wiadomość
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:47   [R420] Nagle gaśnie i z trudem odpala
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Hej :razz: mam nastepujacy problem moj roverek gaśnie :neutral: stojac na swiatłach chodzi dobrze obroty trzyma rowno a raptownie gaśnie i dłużej musze go pokrecic zeby zapalił :bezradny: czego to może być przyczyna :?: ropy czy elektryki :?: licze na wasza pomoc :wink:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 18:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:49   

Łukasz17, ukladu paliwowego, sprawdz czy filtr nie jest zapowietrzony, czy gruszka trzyma paliwo oraz czy zaworek w nakretce do wlewu puszcza powietrze do baku...
 
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 18:56   

NEOSSS napisał/a:
sprawdz czy filtr nie jest zapowietrzony
a jak to sprawdzic :?: ?? odkrecic taka srobke co jest chyba miedzy dwoma wezykami :?: ??
NEOSSS napisał/a:
czy gruszka trzyma paliwo
a gdzie ta gruszka sie znajduje :?: :???:
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 19:59   

Łukasz17, odkrec srubke na filtrze i do momentu kiedy bedzie leciec siurkiem bez bablekow powietrza szybko ja zakrec, gruszke masz zaraz za filtrem w strone sciany grodziowej
 
 
 
pyzaty 



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1
Skąd: Elblag



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 21:28   

witam moj roverek 620 zgasl i niechce odpalic,niepodaje paliwa i niema produ na swiecach zarowych
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 22:46   

NEOSSS napisał/a:
odkrec srubke na filtrze i do momentu kiedy bedzie leciec siurkiem bez bablekow powietrza szybko ja zakrec
to musze robic na zapalonym silniku :?:
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 22:46   

pyzaty, ten temat dotyczy innego problemu, więc załóż nowy temat na forum a nie podpinaj się pod pierwszy lepszy (bo będą krzyczeć)
pozatym na forum jest opcja szukaj
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 11, 2008 22:58   

witam. Jak masz miernik, to sprawdź napięcie na aku -powinno być 12,6V +- 0,2V. Jak jest niższe doładuj akumulator. Kolejna sprawa to bezpiecznik świec żarowych. Jest umieszczony pod klapą silnika między nadkolem a lewą lampą (przykręcone gniazdo do blachy). Jak to nie działa to sprawdź przekaźnik świec żarowych. Powinien być za silnikiem przykręcony do ściany grodziowej (tak jest w 400-tce). Sprawdź czy jest sprawny- najlepiej miernikiem. (przekaźnik musi być odłączony. Powinieneś też sprawdzić napięcie na końcu. tzn jedna osoba niech wsiądzie do samochodu, druga jedną sondę przyciska do metalowej części silnika, a drugą sondę do przewodu od świecy żarowej. Po przekręceniu kluczyka powinno pojawić się napięcie. Korek wlewu paliwa posiada dziurkę, której zadaniem jest aby paliwo nie odparowało i było utrzymane w miarę stałe ciśnienie w baku. Jak to jest zapchane, to po odkręceniu korka wlewu paliwa silnik powinien normalnie działać. Warto wymienić filtr paliwa- może być zapchany, a tak w ogóle to kiedy był wymieniany ostatnio (jaki przebieg? ) Jeżeli chodzi o gruszkę to zostawiłbym ją na koniec, jak już nic nie pomoże. Najlepiej kupić na allegro - najniższa cena...pewnie kradzione. Świece można sprawdzić omomierzem. Wypinasz kostkę od przekaźnika i wkładasz sondę w kabel idący do świec a drugi do metalowej części silnika. Opór powinien być około zera, ale większy od zera.

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 23:04 ]
odpowietrzanie można zrobić na wyłączonym, zamiast odpalać silnika pompujesz gruszkę (naciskasz i puszczasz, naciskasz i puszczasz-to rodzaj takiej pompki). Jeżeli silnik odpala to raczej instalacja nie jest zapowietrzona. Jeżeli by sie cofało paliwo do baku, to nie mógłbyś odpalić auta np, rano, lub po postojach dłuższych niż kilka godzin. Filtr ile kilometrów temu był wymieniany (paliwa)?

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 23:07 ]
Sprawdź też kable idące do pompy paliwa ( o ile masz komputer BOSH). Silnik jak wchodzi na niskie obroty to może trochę trząść i się może pompa wyłączać. Bo w taki sposób się wyłącza silnik w dieslu- po prostu komp przestaje podawać napięcie na pompę.
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 00:30   

pgrad, zamknales w jednym poscie to co ja tlumacze ludziom od x czasu i wraz dotrzec nie moze... :twisted:
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Cze 14, 2008 23:47   420 SDI zgasł w czasie jazdy i milczy

Zanim silnik zgasł ( wczasie jazdy) chwilę przerywał, po wciśnięciu sprzęgła zgasł całkiem i nie idzie odpalić.

Sprawdzone zostały:
1. Elektrozawór - po wykręceniu wciąga grzybek przy przekręcaniu kluczyka.
2. Szczelność przewodów paliwowych - jest nawet gumowa grucha na przewodzie przed filtrem paliwa, służąca za pompkę. Powietrze w układzie wykluczam.
3. Paliwo do pompy dochodzi na 100%. Po ściśnięciu owej gruchy do pompowania, w gnieździe po elektrozaworze wywala paliwo. Elektrozawór tkwi w części wyjściowej pompy, gdzie wychodzą już przewody wysokiego ciśnienia (pompa rozdzielaczowo-rotacyjna BOSCH). Skoro w tamto miejsce dochodzi paliwo znaczy, że chyba jest w całej pompie, ale nie znam jej budowy.
4. Po zdjęciu przewodu wtryskowego z wtryskiwacza i zakręceniu rozrusznikiem paliwo nie leci z przewodu.
5. Pasek napędzający pompę wtryskową jest cały. Rozrząd też nie jest trafiony, bo po popsikaniu samostartem w kolektor i silnik załapywał...
6. Wtyczka z przewodami idącymi do pompy (taka z białego plastiku, okrągła, 7 przewodów) komuś się kiedyś rozleciała i obudowa części męskiej (od str. pompy) nie istnieje. Sprawdzona i ani grama śniedzi - w efekcie zmieniona tylko izolacja). W podobnym, dobrym stanie są pozostałe wtyczki w okolicy pompy a także przekaźniki świec żarowych wewnątrz plastikowego pudelka na nadkolu .
7. Odpięcie klemy akumulatora (w nadziei resetu kompa) nie dało efektu.

Myślę jeszcze, żeby sprawdzić potencjometr linki gazu i element nad nim, ale raczej nie mam wielkich nadziei, że to pomoże...
Auto stoi w Lublinie (jechała nim córa) może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek, albo zna dobrego mechanika właśnie w Lublinie
Z góry dziękuję i pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 01:44   

Jary, jeżeli to nie czujnik polozenia walu to sprawdzilbym przekaznik swiec zarowych, podmien na inny
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 12:48   

jary też zacząłbym od sprawdzenia czujnika położenia wału. Obecnie nawet bez świec zarowych silnik by zapalił. A ozatym możesz sprawdzić kody błędów kompa. moze one dadzą odpowiedź ??
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 16:32   

Brt, nasz kochany dieselek nie odpali gdy walnięty jest przekaźnik świec... Przerabiałem to u siebie :roll:
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 20:05   

Brt napisał/a:
możesz sprawdzić kody błędów kompa. moze one dadzą odpowiedź


Też mam taką nadzieję, bo napewno nie jest to wina świec żarowych (czy ich przekaźnika) bo bez nich w takiej temp. i do tego ciepły - odpalał, ale to dopiero jutro po kompie :shock:
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 16:06   

Przekaźnik świec powinien być obok ECU (komputera) przykręcony do ściany grodziowej, jest to przekaźnik który nie jest w tej skrzynce na nadkolem. Chyba że w SDi jest inaczej, ale bardzo wątpię. Sprawdź też przekaźniki w czarnej puszce za komputerem. Jeden z nich podaje prąd do pompy z tego co pamiętam.

[ Dodano: Nie Cze 22, 2008 16:10 ]
w tej puszce są cztery przekaźniki i ich cewki są na wierzchu, po zdjęciu obudowy. Najpierw musisz wyjąć czarną obudowę która jest za ECU (trzeba wsunąć coś płaskiego chyba między tą puszkę a ECU, bo tam jest zatrzask z tego co pamiętam), odpiąć dwie kostki idące do tej czarnej puszki. Następnie ją otworzyć - jest na zatrzaskach. Sprawdź który przekaźnik jest okopcony i wyczyść jego styki papierem ściernym o granulacji około 1000. Sprawdź też ścieżki na odwrocie płytki czy nie są upalone. A tak w ogóle to sprawdź najpierw wszystkie bezpieczniki!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] Pomocy- nagle zgasł i nie odpala
Finveg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Cze 15, 2015 12:45
Finveg
Brak nowych postów [R420 D '96] Nagle zmulony...
nagle opadły obroty
Kabotyn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Sty 22, 2010 22:33
magneto
Brak nowych postów [416Si] Odpala, gaśnie i już nie odpala
ola273 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sty 26, 2014 14:49
zdzichu
Brak nowych postów [R400] Odpala i gasnie
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Wrz 08, 2011 23:33
Bialy1990
Brak nowych postów [R 400] Odpala i gaśnie.. duuuzy problem
Franek_066 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Kwi 13, 2012 22:34
Franek_066



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink