Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Błędy 54 i 55
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Błędy 54 i 55
Autor Wiadomość
Sienio
[Usunięty]






  Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:14   [R420] Błędy 54 i 55
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,
Mam problem z roverkiem. Odczytałem błąd 54 z check engine - usterka elektrozaworu paliwa, zwarcie do zasilania. Krótko mówiąc założyłem trzy opcje:
1. uszkodzenie mechaniczne - elektrozaworu
2. ECM podaje cały czas napięcie na elektrozawór
3. Gdzieś w wiązce coś się przetarło i na przewodzie od elektrozaworu pojawia się napięcie.

Opcje nr 1 już w zasadzie wykluczyłem, bo gdy odkręciłem przewód zasilający od elektrozaworu to roverek nie chciał odpalić - oznacza to, że mechanicznie zawór zamyka.

Dodatkowo jeszcze pojawia się błąd 55 - uszkodzenie ECM. Po skasowaniu błędów błąd 54 się nie pokazuje do pierwszego uruchomienia silnika, a błąd 55 jest cały czas - nie da się skasować.
Ogólnie da się samochodem jeździć bez problemów. Jedynie przy zapalaniu auta w pierwszym momencie jak silnika załapie, obroty wskakują na 1900 - ale to jest ułamek sekundy. Nie wiem czy to jest dobrze dla diesla - raczej pewnie nie. Zdarzyło się dwa razy że na zimnym silniku - odpalanym rano - kontrolka check engine ię nie zapaliła i obroty nie wskoczyły na 1900 ale po rozgrzaniu silnika i ponownym uruchamianiu bład się pojawia.

Chciałem zatem szanowne grono spytać, co dalej mogę sprawdzić, żeby dojść co jest przyczyną i czy moje założenia (pkt. 1,2,3) są trafne czy coś pominąłem. Wszelkie sugestie poza wymianą samochodu będą mile widziane ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:19   

zapewne gdzieś w wiazce do pompy jest/są uszkodzenia/przetarcia itp. tak zazwyczaj bywa przy tych silnikach ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Sienio
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:26   

Rozumiem, że najlepiej znaleźć drugi koniec kabelka i pociągnąć nowy obok, bo rozpinanie wiązki to trochę słaba opcja...
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:43   

Sienio, Porozlaczaj wszystkie kostki, wez pedzelek i rozpuszczalnik, przeczysc wszystkie kostki a nastepnie je zloz, Jesli to nic nie da to obejrzyj wiazke dokladnie i polutuj i zaizoluj to co trzeba. Nie wpinaj sie oddzielnie kablami i nie puszczaj z boku bo to pogarsza sprawe...
 
 
 
Sienio
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:49   

OK, zobaczę co się da zrobić, oby tylko chciał potem odpalić :wink: A co myślicie o przyczynie błędu 55 :?: Może być związany z tą usterką, czy raczej traktować go jaką osobną sprawę :?: A jeśli jako osobną usterkę to od czego zacząć sprawdzanie :?:
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 14:52   

Twoje bledy wynikaja na moje oko z wiazki wiec najpierw pomecz sie z wiazka
 
 
 
Sienio
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 07, 2008 15:07   

OK, jutro będę walczył z wiązką, dam znać co się udało zrobić.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam

P.S. Nie cierpię wiązek :evil:

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 21:18 ]
Nie wytrzymałem do jutra i dziś zajrzałem do wiązki. I się zaczęło. Okazuje się, że ktoś już tam zaglądał i zasilił elektrozawór z pomarańczowo-brązowego przewodu - taka drobna modyfikacja. Oryginalny przewód idący z ECM do elektrozaworu (który sobie gdzieś tam leżał okazał się dobry i doszedłem do wnisku, że to ECM nie wystawia sygnału :cry: Nie jest dobrze, ale poczytałem troszkę rave i będę dalej szukał.
A może ktoś wie jakie warunki muszą być spełnione aby ECM wystawił sygnał otwarcia elektrozaworu paliwa :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Błędy błędy błędy - pomocy !!
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Nie Mar 01, 2009 18:00
AndrewS
Brak nowych postów [R45] Błędy, kąt wtrysku
marcin731 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lis 10, 2010 21:07
marcin731
Brak nowych postów [R 45 TD 2002 r.] błędy w komputerze
slawomir.musial Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 17, 2010 01:48
bob3r
Brak nowych postów [R416] Komputer - błędy
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Cze 30, 2016 19:12
waldixc
Brak nowych postów [R45] Pompa wtryskowa ? Błędy.
Excalibue Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Paź 12, 2016 21:08
Excalibue



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink