Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning SDi za grosze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning SDi za grosze
Autor Wiadomość
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 10:45   

xtek napisał/a:
Jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj.
Ja tylko proszę, bez takich zwrotów. Forum jest dla każdego i każdy ma prawo do wypowiedzi. Nie ważne czy się myli, czy nie i czy się zna, czy się nie zna. Dyskusja owszem, wymiana argumentów owszem, ale grzecznie i w miłej atmosferze.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 06, 2008 10:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 11:07   

[/quote] tak jezeli mowimy o aucie z turbina... ale dajac wieksze doladowanie powinno sie zmienic mape a nie dawac rezystor. Rezystor zmieni ilosc mieszanki w calym zakresie obrotow a turbina jak wiadomo w calym zakresie nie dziala :P [/quote]

No tak, turbinka pompuje u mnie od 1900obrotów, wiec za duzo bedzie tylko zanim wlaczy sie turbałka. Dlatego najlepiej zastosować przełącznik, i wlaczamy wtedy gdy nie bedziemy schodzic ponizej 2tyś obr/min;] Tak mi się wydaje.
P.S. Kiedys slyszalem ze lepiej dla tdi kiedy jest uboga mieszaknka, czyli za duzo powietrza? ktos slyszal cos takiego?

Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 11:34   

diesel pracuje na nadmiarze powietrza, bo wtedy dokłądnie jest spalone wtryśniete paliwo. Ale czasami jak się przyciśnie, to paliwo się nie dopala stąd "dymek" za nami :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 13:19   

Może głupie pytanie.. ale:
Przepływomierz sluzy do pomiaru obiętości lub masy powietrza przepływającego przez daną powierzchnię, więc robiąc dodatkowy wlot w puszce filtra, ktory jest wyprowadzony w zderzak mozna uzyskać więcej tego powietrza oraz podnosząc ciśnienie doładowania. Przepływka podaje ze jest wiecej powietrza, to czy komputer poda więcej paliwa? I to by bylo uzależnione wtedy od obrotów silnika.

Pozdrawiam
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 13:50   

michone napisał/a:
a turbina jak wiadomo w calym zakresie nie dziala

Działa w całym zakresie :razz:

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 13:52 ]
funfel napisał/a:
więc robiąc dodatkowy wlot w puszce filtra, ktory jest wyprowadzony w zderzak mozna uzyskać więcej tego powietrza

No nie za bardzo... Ilość zasysanego powietrza jest ograniczona moim zdaniem średnicą przepustnicy. Ważne i decydujące jest również ciśnienie doładowania.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 13:55   

no właśnie wlot przed przepływomierzem nic nei daje, po przepływomierzu też. Jeśli już kombinować to podnieść cisnienie doładowania ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 14:21   

wszyscy są zajarani itd.. ekstra niech ktoś sobie zrobi taki "tjuning" i od razu zacznie zbierać na nowy silnik :)

podstawa to:
wskaźnik EGT (warto podziwiać nasze spalanie stukowe:)
a przynajmniej AFR jeśli ktoś nie chce inwestować za dużo
wskaźnik Boost jeśli chcesz jakoś kontrolować ten MBC
ogólnie jak chce ktoś bawić sie w pstryczki elektryczki to EBC kupić po co kombinować
i wpiąć jakąś świnię (bez strojenie sie nie obejdzie)

ps. zapomniałem ze na początku sprawdzić jaka wydajność posiada nasza pompa oraz wtryski

"Tjuning" za 5 zeta zapisze w złotych myślach :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 15:07   

marcinek82 zrobił. Ciekawe jak się obecnie auto sprawuje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 22:11   

Właśnie tu mam wątpliwości, bo ten oporniczek to byla ostatnia rzecz jaka sie pochwalił "marcinek82", od tego czasu juz nic nie napisal...
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 22:15   

zaginal w akcji :p
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 13:49   

Witam wszystkich. Widzę ze przez ten czas jak nie zaglądałem na forum dużo sie pozmieniało
i powstało wiele wypowiedzi na temat moich modyfikacji. A JA POWIEM TYLKO JEDNO ZE OD CZASU MOICH ZMIAN PRZEJECHAłEM JAKIEŚ 30 TYS. KM. I JAK NARAZIE NIC SIE NIE DZIEJE. OCZYWIŚCIE ZE NIE JEŻDŻĘ CAłY CZAS NA WłąCZONYM OPORNIKU, ALE UŻYWAM GO W MIARĘ POTRZEB I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY :lol: :lol: :lol: .
OCZYWIŚCIE ZE MOJE ZMIANY NIE POLEGAłY TYLKO NA OPORNIKU, TAK JAK JUŻ KIEDYŚ PISAŁEM MAM DUŻO WIĘKSZY IC, MBC, WSKAŹNIK DOŁADOWANIA I TROSZKĘ ODETKANY UKłAD WYDECHOWY I JESTEM ZDANIA ZE MIMO Iż RYZYKO USZKODZENIA ZAWSZE JEST I TAK WARTO JEST BAWIĆ SIE OPORNIKIEM. DLA INFORMACJI DODAM ZE MóJ R. MA PRZEJECHANE 265 TYS. I MYŚLĘ ZE JESZCZE DUŻO PRZEJEDZIE. POZDRAWIAM WSZYSTKICH.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4527
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 25, 2008 10:52   

marcinek82 napisał/a:
A JA POWIEM TYLKO JEDNO ZE OD CZASU MOICH ZMIAN PRZEJECHAłEM JAKIEŚ 30 TYS. KM. I JAK NARAZIE NIC SIE NIE DZIEJE. OCZYWIŚCIE ZE NIE JEŻDŻĘ CAłY CZAS NA WłąCZONYM OPORNIKU, ALE UŻYWAM GO W MIARĘ POTRZEB I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY .
OCZYWIŚCIE ZE MOJE ZMIANY NIE POLEGAłY TYLKO NA OPORNIKU, TAK JAK JUŻ KIEDYŚ PISAŁEM MAM DUŻO WIĘKSZY IC, MBC, WSKAŹNIK DOŁADOWANIA I TROSZKĘ ODETKANY UKłAD WYDECHOWY I JESTEM ZDANIA ZE MIMO Iż RYZYKO USZKODZENIA ZAWSZE JEST I TAK WARTO JEST BAWIĆ SIE OPORNIKIEM. DLA INFORMACJI DODAM ZE MóJ R. MA PRZEJECHANE 265 TYS. I MYŚLĘ ZE JESZCZE DUŻO PRZEJEDZIE. POZDRAWIAM WSZYSTKICH.

Nie musisz krzyczeć na forum - zrozumiemy bez tego. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 25, 2008 18:58   

Zbyt duże ciśnienie może spowodować uszkodzenie tłoków albo zużycie powierzchni panewek. Zbyt bogata mieszanka też nie jest czymś oczekiwanym. Auto będzie kopcić, i dostaną wtryskiwacze. Czy warto ryzykować ? Decyzję podejmuje każdy sam.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 19:05   

Hmm, wiesz... ja uzywam tego tylko np podczas wyprzedzania pod gorke, albo jak mam malo miejsca. I dziala. Albo jak jakis dresiarz w golfie jedzie drugim pasem ; )))
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 25, 2008 19:38   

xtek napisał/a:
Hmm, wiesz... ja uzywam tego tylko


suma sumarum ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 20:32   

no to narobię trochę fermentu i napluje we własny talerz :mrgreen:

Panowie, bez popłochu, nic się nie rozpadnie, nic nie stopi, nic nie popłynie...

Rozsądnie dobrany oporniczek spełni swoją rolę.
Wyznacznikiem podwyższonej temperatury na tłokach będzie spora ilość dymu za wami.

Stąd nie można przesadzać...

Heh, łza się w oku kręci...
kiedy sam do 620tek i 220tek (siakoś 420tek było wtedy maławo) konstruowałem 10 lat temu boxy, z oporniczkiem w postaci regulowanego potencjometra w roli głównej...
tyle że ten box, posiadał stopień odniesienia załączenia biorąc jako sygnał kontrolny wskazanie z przepływomierza.
Poza tym posiadał czasowy zegar opóźnienia załączenia, w odniesieniu do temperatury paliwa.
trochę tej analogówki w tym pudełeczku siedziało...
ale zasada działania była podobna, tyle że bardziej złożona i regulowalna...

Sporo tego na tym spod mojej ręki wyjechało,
nikt się nie uskarżał...
reklamacji nie było, może na czasem szwankującą analogówkę, wymagającą częstszej regulacji...
ale jeździło toto...
czy jeszcze jeździ... nie wiem :mrgreen: ...ale to dekadę temu było...

sumienie mam w każdym razie czyste :lol:


Dlatego panowie z umiarem, tak by nie dymiło, a pożyje...

oczywiście żaden super rezystorek nie zastąpi dobrego softu...
Rezystorek nie zmieni kąta wtrysku, nie przymknie egr, nie podniesie limiterów momentu, nie zwiększy doładowania oraz overboostu....


Ale sprawi że auto pojedzie lepiej...

don't panic :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 21:03   

egr da się przymknąć dosyć dokładnie metodą analogową inaczej :wink:
to oczywiście softu również nie zastąpi ale chyba wyżej wspomnianemu rezystorkowi nie zaszkodzi, jak również nie spowoduje spłynięcia tłoków, itd. ...
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 13:57   

henryk_w napisał/a:
egr da się przymknąć dosyć dokładnie metodą analogową inaczej :wink:
to oczywiście softu również nie zastąpi ale chyba wyżej wspomnianemu rezystorkowi nie zaszkodzi, jak również nie spowoduje spłynięcia tłoków, itd. ...



pewnie że nie ! ...
ale egr ma też swoje pozytywne cechy.
Po pierwsze powoduje cichszą pracę na biegu jałowym,
po drugie powoduje lepsze/szybsze dogrzewanie się silnika.
Stąd przewaga softu nad puszką po piwie, można wybrać dokładny zakres obrotów i dawki w jakim ma wspomniany recyrkulator spalin się przymknąć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów Tuning SDi za 7zł
Kalah Tuning mechaniczny 355 Pon Lis 06, 2017 00:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink