Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Wymiana szpilki w tylnym kole oraz alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Wymiana szpilki w tylnym kole oraz alternatora
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 15, 2008 18:53   [R400] Wymiana szpilki w tylnym kole oraz alternatora
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam.
Autko to R400 1.4 16V 97 rok HTB
Dziś ściągając letnie laczki zerwałem w nakrętce główkę na którą wkłada się klucz :/ Tym samym jestem w kropce co z tym zrobić. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się rozwiercenie szpilki po czym wymiana jej na nową. Jednak chcę się dowiedzieć czy przy wymianie szpilki jest sporo roboty. Czytałem że w przednim kole troszkę z tym jest zachodu bo łożysko się od razu rozpada ale na temat tylnego nic nie znalazłem.
Wdzięczny bym był za jakieś rady. Nie pogardzę też jakąś radą co trzeba po kolei zrobić by ją wymienić.


Druga sprawa to alternator. Obecny niestety nie wyrabia z prądem a co za tym idzie jestem zmuszony zmienić go na większy. Już wybrałem odpowiedni ale jako że nie posiadam za długo tego autka nie wiem który kabel jest od czego. Dlatego prosiłbym również o jakieś informacje który kabel jest od czego tak abym mógł prawidłowo podłączyć inny alternator.

Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 27, 2011 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 15, 2008 18:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 19:42   

z tyłu wystarczy zdjąć zacisk hamulców i odkręcić nakrętkę ze środka koła i piasta zchodzi ręką... możesz mieć tylko problem wybić szpilkę, bo są wbite na radełkowaniach i dość solidnie siedzą... ale wszystko dla ludzi ;)
przy składaniu nakrętkę piasty dokręcasz 181Nm to nie jest wcale dużo... nie skręć za mocno, żeby nie zepsuć przy okazji łozyska :/

jesli chodzi o połączenia i schematy elektryczne to wszystko jest w RAVE :cool:
jest tam też dużo innych przydatnych informacji, polecam :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 15, 2008 21:30   

sTERYD, z wyciśnięciem problemu nie będzie
mam dostęp do wciskarki/wyciskarki hydraulicznej więc powinno dać radę.
A żeby zdjąć zacisk co trzeba zrobić? Sorry za tak banalne pytanie ale z hamulcami nigdy się nie bawiłem i pojęcia o tym nie mam :/

RAVE? Cóż to takiego :) Jeszcze nie jestem obznajomiony ze slangiem tego forum :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 00:21   

rave to instrukcja opracowana dla autoryzowanych serwisów mg rover:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
żeby zdjąć zacisk hamulców tylnych trzeba odkręcić śruby pływające (szt. 2 na stronę ;) )- te same co się odkręca przy wymianie klocków - chyba, że masz hamulce bębnowe, to w zasadzie piasta zejdzie bez niczego, tylko trzeba razem z nią zdjąć bęben (a ten jak wiemy trzeba zdjać sposobem... :/ )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 16, 2008 09:40   

jest tarcza więc zacisk powinien jakoś zejść
a szpilka jakie powinna mieć wymiary?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 09:48   

jeśli chodzi o gwint, to M12x1,5, a jeśli chodzi o długość, to zależnie od tego jakie masz felgi (do niektórych alusów potrzebne są dłuższe) najlepiej zmierz swoje :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 16, 2008 12:03   

dzięki sTERYD
udało mi się to przed chwilą odkręcić. Miałem 12 kątny klucz nasadowy. Stwierdziłem że kupię 6 kątny to może nie będzie się ślizgał i poszło :) Zadowolony jest że obyło się bez wiercenia.
Muszę tylko kupić teraz nakrętki przelotowe bo obecne od alu wydają mi się złe że nie dokręciły dobrze koła.
Dzięki jeszcze raz.
Pozdrawiam
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 13:07   

nom do wszystkich podejrzanych śrub najlepiej startować z 6 kątną nasadką ;) :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 16, 2008 14:22   

Brt, akurat nie miałem innej 18stki pod ręką. Teraz już mam :)
Podejrzany był tylko rozmiar bo reszta po ciemku była nie do stwierdzenia
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 08:51   

Zastanawiałem się po co wogóle produkują nasadki 12kątne? skoro nie nadają się do starszych zmęczonych śrub. Może są tańsze w produkcji, ale cena w sklepie jest praktycznie taka sama jak 6kątnych.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 09:34   

blue827 napisał/a:
Zastanawiałem się po co wogóle produkują nasadki 12kątne?

da się taką nasadkę zalożyć co 30 stopni, a sześciokątną tylko co 60... czasem, gdy dojście nie jest komfortowe to robi różnicę :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Zebron 



Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 1



Wysłany: Sro Maj 03, 2023 16:00   

sTERYD napisał/a:
jeśli chodzi o gwint, to M12x1,5 :cool:


a co ze średnicą radełka, bo w sklepach widzę dwie opcje 12,4 i 14,3
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 03, 2023 21:52   

Tego z głowy nie powiem. Jak znajdę gdzieś jeszcze kawałek piasty, to zmierzę, chyba że będzie ktoś szybszy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] Zerwane szpilki w kole
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lut 17, 2013 09:24
bioly
Brak nowych postów [416]Wymiana łożyska wraz z piasta w tylnym kole.
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Sob Kwi 27, 2013 06:46
srk76
Brak nowych postów [R416] Stukot w tylnym lewym kole
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 26, 2009 16:17
~Mateusz
Brak nowych postów [R416] Problem w tylnym prawym kole
brasil Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 08, 2011 21:24
des
Brak nowych postów [R416] Dziwne stuki w tylnym kole
dziwne stuki i niesprawy hamulec w tyze kole:/
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Lut 25, 2009 10:11
truten23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink