Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] 1,4 16V Problem z jedynką
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] 1,4 16V Problem z jedynką
Autor Wiadomość
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 12:26   [R25] 1,4 16V Problem z jedynką

A więc jak w temacie czasami mam problem z wbiciem jedynki zauważyłam takie cosik, że jak nadepne sprzęglo do końca to nie chce wejść ale jak lekko podniosę nogę to wchodzi.Tylko że nie zawsze sie tak dzieje czasem jest normalnie a czasem muszę wcelowywać bieg.
Co jest tego przyczyną?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 07, 2009 12:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Clean 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 54
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 12:40   

mam to samo z moim R216 z 1 i z wstecznym wchodzi jak puszcze i jeszcze raz wcisne sprzęgło i za chole... nie wime od czego to jest
 
 
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 15:22   

Clean napisał/a:
mam to samo z moim R216 z 1 i z wstecznym wchodzi jak puszcze i jeszcze raz wcisne sprzęgło i za chole... nie wime od czego to jest

O widzisz ja z wstecznym mam ten sam problem tylko zapomniałem dopisać
 
 
 
bandieta 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 145
Skąd: śląsk



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 15:27   

też tak mam
 
 
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 15:41   

No fajnie każdy teraz napisze że tak ma ale jakiś konkret co powoduje taki stan rzeczy.
 
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 07, 2009 15:53   

Taki urok tych skrzyń, nic nie poradzisz. Hondy mają to samo.
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 17:34   

rowniez sie pod tym podpisuje tyle ze u mnie jedynka ok za to wsteczny taki ciasny i czasem trzeba pare razy wcisnac bo jakby nie dojdzie dokonca i jak rusze to odrazu zgrzyt :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Chesterrr 




Dołączyła: 13 Paź 2008
Posty: 72
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 20:03   

u mnie to samo :) na wstecznym jest zgrzyt chociaż teraz już czuje gdy nie wejdzie bieg i wtedy od razu sprzęglo i od nowa, czasem nawet 3 razy. a z jedynką mam taką śmieszną sytuacje, że odpalam silnik, wrzucam 1 (bez problemu), ruszam, dwójka i potem mam garb zwalniający na ulicy i chce zredukować na jedynkę i ona nie chce wejść wtedy (zawsze przed tym garbem:D )
_________________
http://www.polskajazda.pl...Rover/200/64899
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 07, 2009 20:23   

Chesterrr, jedynki i wstecznego nie należy wrzucać dopóki samochód jest w ruchu! Jak wchodzi z chrupnięciem, to znaczy, że coś niszczysz. Jak chcesz wrzucić jedynkę, to się zatrzymaj. Nie polecam redukowania na jedynkę ;)
_________________
It's all right...
 
 
 
Chesterrr 




Dołączyła: 13 Paź 2008
Posty: 72
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 20:31   

jej no wiem przecież, ale przed garbem (i na) to taka mała prędkość ze na dwójce by zgasł przecież. i ta jedynka nie wchodzi ze zgrzytem tylko w ogóle nie chce wejść i wtedy muszę sprzęgło jeszcze raz i wtedy wchodzi ładnie. a o wstecznym to mnie nie zrozumiałeś, bo on też nie wchodzi ze zgrzytem tylko zgrzyt jest wtedy gdy się źle wbije i próbuje ruszyć...
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 20:42   

wild_weasel napisał/a:
Chesterrr, jedynki i wstecznego nie należy wrzucać dopóki samochód jest w ruchu!


Z tym wstecznym to masz racje poniewaz ten bieg nie jest synchronizowany, ale z ta jedynka to bajki piszesz :) . Pozdro
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 07, 2009 20:42   

Chesterrr, wszystko wiem i rozumiem. Też znam podane przez Ciebie objawy (nieprawidłowe wbicie biegu). Ale jeśli auto jedzie nawet powoli, to znaczy, że w skrzyni biegów mechanizmy się obracają. I wbijanie pierwszego biegu w aucie nawet jadącym powoli, jest szkodliwe.
Chesterrr napisał/a:
to taka mała prędkość ze na dwójce by zgasł przecież
Można śmiało operować na II biegu - odpowiednia praca gazu i sprzęgła. Przecież można nawet ruszyć z dwójki ;) Wolę mieć do wymiany sprzęgło niż skrzynię biegów :mrg:
_________________
It's all right...
 
 
 
Chesterrr 




Dołączyła: 13 Paź 2008
Posty: 72
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 21:57   

Chyba lepiej znam mój samochód i wiem kiedy i gdzie mogę jeździć na jakim biegu... Oj oj widzę, że źle działa na Ciebie różowy znaczek obok nicka, że zaraz uczysz mnie jeździć... :wink:
 
 
Mistral 



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 10
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 22:09   

Zawsze w takiej temperaturze olej gęstnieje i ciężko wrzucić jedynkę i to nie tylko w takich wózkach jak Roverek, ale i w tych z wyższej półki.
Proponuję więc ostrożnie z komentarzami, skoro Chesterrr napisała, że coś ciężko chodzi, to znaczy, że ma problem.
Nic ponad to :!:
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 22:34   

Mistral napisał/a:
Zawsze w takiej temperaturze olej gęstnieje i ciężko wrzucić jedynkę i to nie tylko w takich wózkach jak Roverek, ale i w tych z wyższej półki.
Proponuję więc ostrożnie z komentarzami, skoro Chesterrr napisała, że coś ciężko chodzi, to znaczy, że ma problem.
Nic ponad to :!:




tyle ze mialem dwa ople i w nich wsteczne wchodza jak reszta biegow jak maslo a rover ma to do siebie ze wsteczny chodzi bardzo ciezko i trzeba wyczuc na poczatku przez to porysowalem zderzak zatrzymalem sie przed brama wjazdowa a byl skos dosc duzy wsteczny hamulec w dol zgrzyt i auto na bramie... od tamtej pory juz uwarzam :) no i przyzwyczailem sie do tego :)


a co do redukcji na jedyna ... kolego wybacz jak mialem opla z 116 konnym silnikiem to ok na dowjce to moglem pod gore ruszac ale nie z 75 koniami wtedy jazda przy proedkosci 10-20 na godzine to szok auto sie dusi i dlawi... a sprzegla palil nie bede bo po co od tego jest nizszy bieg...
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 22:43   

Sprawdz ewentualne luzy w układzie sterowania dzwigni zmainy biegów :ok: Cżesto przyczyna leźy w zużytych tulejkach tego mechanizmu i stąd taki efekt jak opisujesz. Ja tak miałem i przeważnie za drugim podejsciem mogłem włączyć wsteczny albo jedynkę wymieniłem mechanizm na sprawny uzywany i problem zniknął mozliwe ze to samo jest u ciebie. Jeszcze wodzik wychodzący ze skrzyni biegów na końcu ma trzpień sterujący który bardzo często wybija się poiwodując nieprecyzyjne wkleszczanie biegów. Trzeba dokładnie obejrzeć ten układ i ocenić jego stan. Zakładam że wszystkie poduszki zawieszenia silnika i skrzyni są ok!
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 07, 2009 22:56   

Chesterrr napisał/a:
Chyba lepiej znam mój samochód i wiem kiedy i gdzie mogę jeździć na jakim biegu... Oj oj widzę, że źle działa na Ciebie różowy znaczek obok nicka, że zaraz uczysz mnie jeździć... :wink:

Koleżanko... ;> klik
_________________
It's all right...
 
 
 
Chesterrr 




Dołączyła: 13 Paź 2008
Posty: 72
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 23:14   

Kolego już nie mam siły Ci się tłumaczyć bo widzę, że nie czytasz ani tego co ja pisze ani tego co piszą inni w tym temacie próbując na siłę udowodnić swoja rację. Chyba, że masz problem z interpretacją a to już inna sprawa..
P.S. Wypowiedz oprawcy z danego przez Ciebie linka nie ma nic wspólnego z moim problemem ponieważ nigdzie nie napisałam , że na siłę wrzucam bieg, wrzucam wsteczny w ruchu albo że jakikolwiek bieg mi zgrzyta podczas wrzucania! :|
HAWK!
_________________
http://www.polskajazda.pl...Rover/200/64899
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 07, 2009 23:24   

Koleżanko ;) Czytam, i rozumiem. I nie mam problemów z intepretacją, tak mi się wydaje ;) Piszę do Ciebie, a nie do innych, bo napisałaś o redukowaniu na jedynkę.
Chesterrr napisał/a:
chce zredukować na jedynkę i ona nie chce wejść wtedy

oprawca_1978 napisał/a:
wrzucenie biegu nr 1 powinno w zasadzie odbywać sie po zatrzymaniu samochodu
Kolega nie napisał, że wówczas, gdy zgrzyta czy cośtam. Ale nie przekonuję na siłę. Do mnie argumentacja oprawcy_1978 trafia - i nie wrzucam już jedynki w czasie jazdy (nie zgrzytała mi, tylko czasem nie wchodziła). Może i skrzyni to nie szkodziło, ale unikanie redukcji na I bieg też szkodliwe nie jest.
Pozdrawiam, życzę miłego wieczoru, długowiecznej skrzyni i w ogóle :D
_________________
It's all right...
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lut 08, 2009 11:22   

jak tak ciężko wchodzą biegi to najczęściej jest wina mechanizmu który przekłada ruch gałki na zmiany w skrzyni specjalnie piszę mechanizmu bo w różnych wozach jest różny (w R75 są jakieś linki i już czytałem że się rozregulowują), we fiatach jakaś łódeczka się wyrabia, a w VW chyba krzyżak czy coś. Pierwsze objawy najczęściej da się regulować ale co bardziej wyrobione się wymienia. oprawca_1978 pisze że zużywają sie synchronizatory od wbijania biegu 1 podczas toczenia się samochodu i ma rację, mój mechanik natłukł mi po łbie za takie coś :razz: i od tego czasu wbijam jeden na postoju a jak mam garb to tylko przy zimnym silniku wbijam jeden(za wysokie obroty i na dwójce za szybko) tylko że prawie zatrzymuję w miejscu samochód żeby wkleszczyć. Z wstecznym jest jak pisze oprawca_1978 bezwładność wałków skrzyni potrafi spowodować zgrzyt a czasem wytarte sprzęgło nie pozwala na normalne wkleszcanie (ciekawe czemu wytarte sprzęgło najczęściej zaczyna się objawiać na wstecznym :hm: )sprzęgło wytarte może też utrudniać wbicie jedynki ale rzadziej
wild_weasel napisał/a:
Kolega nie napisał, że wówczas, gdy zgrzyta czy cośtam. Ale nie przekonuję na siłę. Do mnie argumentacja oprawcy_1978 trafia - i nie wrzucam już jedynki w czasie jazdy (nie zgrzytała mi, tylko czasem nie wchodziła). Może i skrzyni to nie szkodziło, ale unikanie redukcji na I bieg też szkodliwe nie jest.
doszedłem do takich wniosków sam chociaż mechanik ze mnie żaden ale jak mi ciężko się redukowało to nie wrzucałem jedynki a potem zdarzyło mi się jechać z moim mechaniorem przez śpiących policjantów i w łeb dostałem za wbijanie biegu na siłę, od tego czasu naprawdę sporadycznie zdarza mi sie świadomie niszczyć skrzynię tylko w krytycznych sytuacjach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Problem ze wstecznym i jedynką :(
colo254 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lip 29, 2016 11:52
sknerko
Brak nowych postów [R 200 98r 1.4] Problem z ABS
Gucjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Gru 15, 2009 22:26
Kot
Brak nowych postów [R25] Problem z abs
dreifah Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Lut 22, 2011 09:37
Krzysi3k
Brak nowych postów [214 Si 96r] Problem
j4cekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 14, 2008 19:20
thef
Brak nowych postów [Mg zr 160] problem z ABS
PiotrPION Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sob Lut 15, 2014 00:47
NoPE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink