Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Remont silnika czy wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Remont silnika czy wymiana

Galeon zostaje we flocie. Zaczynamy dopieszczanie! :)
Autor Wiadomość
kwiat_paproci
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 06, 2009 23:41   

Przed ostatnią wymianą oleju zrobiłem płukankę tyle, że zakupionym za PLN kilkanaście jakimś "flushem" do silników. Zleciało czarne paskudztwo, fakt. Olej po wymianie poczerniał dopiero gdzieś teraz, za dużo syfu w silniku to chyba nie ma. No, nie było...

A po co dodawać ATF do oleju?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 06, 2009 23:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 00:37   

kwiat_paproci, - robiles biznes plan ile taka impreza kosztuje? zabawa z silnikiem vs. swap na inny silnik.

trzeba wziac pod uwage niska podaz i to ile juz w ten silnik zainwestowales co bedziesz musial zrobic z kolejnym, bo jesli tu masz zrobiony kompletny rozrzad itp...i pewnie to i owo wymienione...to ja nie wiem czy tak tanio bedzie podmieniac silnik.

minimum jakie wydasz to okolo 1000 zeby silnik otworzyc, zdiagnozowac glowice, powyniemiac uszczelki i pochylic sie nad tymi dwoma kompletami zaworow. przekladajac silnik niewiadomego pochodzenia ladujesz sie w sytuacje nieprzewidywalne..moze sie zdazyc wszystko i nic. musisz samo sobie odpowiedziec czy poza tym ten silnik jest super...bo jesli ciagnie jak trzeba, spala ile powinien itp. to moze lepiej go zachowac

wlasnie poczytalem sobie i widze ze koszty uszczelek nie sa takie tragiczne jakby sie moglo wydawac, ogolnie material wydaje sie byc dostepny. Zadzwon do jakiejs szlifierni silnikow w warszawie (na pewno maja sklep z materialem do remontow) i dowiedz sie co i jak. Podejdz do tego na spokojnie i jest szansa ze sie w 2000 zmiescisz.

czynniki jakie musisz liczyc to
- koszt mechanika
- koszt szlifierni, ogolny przeglad glowic, docieranie zaworow, usuwanie nagarow itp...
- koszt uszczelek glowic
- koszt potencjalnych popsutych elementow
- wariant cos nie halo z zaworami...wtedy zawory, prowadnice, regulatory
- wariant wymiana pierscieni, wtedy dojdzie uszczelka miski zapewne i w dobrym tonie jest wymienic panewki, bo grzech tegno nie zrobic jak juz sie tam jest ;-)

Jako ze auto spokojnie jezdzi mozesz temat rozlozyc na atomy, zrobic wszysko po kolei i na spokoj.

natomiast z opowiesci wynika ze silnik nie jest na dojechaniu tylko ma pewien klopot ktory da sie usunac, wiec nie stosowalbym szatanskich plukanek ze wzgledu na rozne nieprzewidywalne efekty i potencjalne rozszczelnienia, albo przesuniecia syfu w inne miejsce i przytkanie czegos itp.. ;-)

kolega ujezdza Toyte Camry '95 z silnikiem 2.2 Pb95, kupil w ogolnie dobrym stanie, ale jednak byl zmuszony otworzyc silnik (przy okazji dodam, ze lubi miec wszystko tip-top). Dokonal rekami mechanika kompletengo remontu od gory do dolu i teraz sie cieszy 100% pewnoscia i bezawaryjnoscia swego pojazdu.... :-) analogicznie kwestia u Ciebie, ile chcesz trzymac R800? bo jego toyota zostanie z nim az przestanie byc wiarygodna i odda ja komus za symboliczna kase.....jak wyznajesz te sama filozofie to warto ratowac ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 18:09   

kwiat_paproci napisał/a:
A po co dodawać ATF do oleju?


ATF ma dobre właściwości czyszczące, jednocześnie jest też dobrym i śliskim olejem więc zapewnia smarowanie, zawiera też dodatki konserwujące uszczelki gumowe. Natomiast trzeba pamiętać że jest rzadszy niż olej silnikowy, dlatego jeżdząc na takiej mieszance nie zaleca się piłowania silnika tylko spokojną jazdę. Skolei olej do diesli ma wysoką liczbę zasadową czyli jest w stanie wchłonąć dużo syfu to co rozpuści ATF i nadal spełniać rolę oleju czyli smarowanie. Gęsty 15W40 + rzadki ATF razem da lepkość oleju ~10W40 więc w sam raz mieszanka.

Odnośnie metody z olejem napędowym to jest to tańsza wersja płukaczy ze sklepu, to co pisałeś że stosowałeś, których głównym składnikiem jest kerosyna czyli olej napędowy. Więc poprostu taniej jest wlać ON niż kupować specjalny płukacz. Tak samo taniej jest dolać denaturatu do baku niż pare razy droższy środek do usuwania wody.

Tak jak Paff, też jestem zdania że nie opłaca się teraz porywać na generalny remont silnika skoro samochód jeżdzi.
Niepokojący jest fakt że masz czarne świece, to nie dopuszczalne przy zasilaniu LPG. To jest właśnie wada instalki sekwencyjnej która kopiuje zasilanie benzynowe które najwyraźniej chodzi zabogato, pewnie sondy lambda są zepsute.
 
 
kwiat_paproci
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lut 07, 2009 21:57   

Słusznie prawicie, nie ma co rzucać się na remont i koszty skoro auto śmiga. Sprawdzę tylko sondy i resztę świec.
:idea:

Dam znać po serwisie com nabroił :twisted:

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 17:35 ]
Odebrałem właśnie Roverka po wymianie oleju, filtrów, świec, wszystkich pasków i chwilę przedtem po płukaniu i wymianie oleju w skrzyni. Świece regulaminowo NGK, olej dałem z górnej półki ale też regulaminowy 10W/40, Motul 6100. 165 zł za 5l.

No i skończyło się klepanie zaworów (ćwiąkanie, taki nowy termin se uknułem), kołysanie silnika na jałowym, rewitalizacja normalnie. Nówka sztuka nieśmigana hehehe...

Sond lambda po konsultacji z Młodzieńczą nie ruszam, gdyby było coś nie tak, to po pierwsze spalanie wzrosło by nawet o 50% a tego nie ma!


No i cieszę się, że to wszystko tak ładnie idzie! :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.
soprano Rover serii 800 9 Sro Paź 07, 2009 23:18
blue827
Brak nowych postów [R827] Osłona silnika
oj nisko jesteśmy nad ziemią... ;)
kwiat_paproci Rover serii 800 3 Sob Sie 18, 2007 15:56
Gość
Brak nowych postów [R827] Błąd silnika
Filips Rover serii 800 11 Nie Mar 07, 2010 22:03
AndrewS
Brak nowych postów [R827] Wymiana kierownicy..
..wymiana kierownicy na mulitimedialną..
lestat192 Rover serii 800 2 Czw Mar 18, 2010 23:57
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] Wymiana zawieszenia
Zielakk Rover serii 800 1 Sob Cze 21, 2014 07:53
soviet100



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink