Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Pytanie w sprawie wymiany oleju...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Pytanie w sprawie wymiany oleju...
Autor Wiadomość
pabloroverek 



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 43
Skąd: zielona góra



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:38   [R400] Pytanie w sprawie wymiany oleju...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam
mam takie pytanie..
otóż wstawiłem bryczke do warsztatu gościu robił hamulce i przy okazji kazałem wymienić olej...,wymienił na 10 w 40//mobil super S półsyntetyk//, czyli niby według wskazań,,ale poprzedni właściciel jak z nim rozmawiałem, to niby jak zmieniał olej, to wlał 15w40//castrol mineralny//...
i teraz moje pytanie

czy te oleje nie będą ze sobą w jakiś sposób kolidowały?bo przy wymianie chyba zostaje część starego oleju//wszystkiego nie da rade spuścić //
proszę was o porady co teraz robić ?czy mogę tak jeżdzić ?
dzięki z góry za odpowiedż
_________________
yo
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 14, 2011 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:44   

Nie powinno się nic dziać, ale więcej nie rób takich zabiegów. Jeśli masz minerał, to lej minerał, a jeśli półsyntetyk to półsyntetyk. Oczywiście nie każdemu R może zaszkodzić zmiana gęstości oleju, ale nie ma na to reguły. Więc teraz kolejnym razem lej już taką gęstość oleju jaką zalali Ci w warsztacie. Sam jeżdżę na Mobile Super S i jest wszystko ok.
 
 
pabloroverek 



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 43
Skąd: zielona góra



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:50   

mysle, czy nie zrobić tak...kupic kolejne 5 l 10w40 ,spuścić ten olej na nowo //część starego pewnie znim zleci// i zalać jaszcze raz..
co o tym myślicie?
_________________
yo
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:50   

olejom nic nie bedzie i sie pomieszają .. ale ogólnie jest zasada ptrzyjmowana, zeby nie lać lepszego oleju po gorszym .... ja bym teraz po prostu obserwował jak sie zachowuje auto i jeśli nie będzie wycieków itp. to zostawił ten półsyntetyk :ok: i takim na przyszłosć zalewał silnik.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
lysy229 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 69
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:53   

Witam domniewam że twój 400 ma już ok 10 lat + - proponuję przejść na b. dobry olej mineralny,polepszysz sobie kondycję silnika.Olej syntetyczny jak i półsyntetyczny mają właściwości czyszczące i są rzadsze,dużym błędem jest zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk jak lejesz mineralke to już przy tym zostań.
_________________
ŁYSY
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:57   

zasada jest taka:
syntetyk :arrow: połsyntetyk :arrow: mineralny i starać się nigdy w odwrotnej kolejności
owszem bywa że nic się dzieje ale są przypadki że później trzeba zainwestować w silnik
ja zawsze lałem olej o takich parametrach na jakich kupiłem auto
 
 
pabloroverek 



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 43
Skąd: zielona góra



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:05   

lysy229 napisał/a:
Witam domniewam że twój 400 ma już ok 10 lat + - proponuję przejść na b. dobry olej mineralny,polepszysz sobie kondycję silnika.Olej syntetyczny jak i półsyntetyczny mają właściwości czyszczące i są rzadsze,dużym błędem jest zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk jak lejesz mineralke to już przy tym zostań.


no tak problem w tym,że teraz już mam ten 10 w 40 półsyntetyk,,,czyli co miałbym teraz kupić 15 w 40...i tym zalać ...?
kurna ,tak to jest jak sie człowiek nie zorientuje przed wymiana co i jak sie powinno robić..
_________________
yo
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:10   

obecne mineralne oleje utrzymują silnik w czystości, wiec rozpuszczania nagarów bym się raczej nei obawiał .... moje zdanie napisałem wyzej i powtórzę ... obserwować czy są jakieś niepokojace zmiany (hałasy, kultura pracy, łątwość odpalania, zużycie oleju, wycieki) i jeśli coś niepokojacego (bardzo wątpię) by się działo, to wrócisz do mineralnego :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:11   

Nie martw się kolego nic. :ok:
Tak jak Brt pisze, silnikowi poprostu nic nie będzie, jedyne co może się stać to to, że pod jakąś uszczelka może zacząć się sączyc... :roll:
Na przyszłość lej już taki.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:11   

a długo on na tym mineralnym jeździł bo jak rok czy dwa a wcześniej był pólsyntetyk to nic sie nie stanie przy powrocie do pólsyntetyka sam tak zrobiłem bo mi gośc mineralny wlał i po roku zmieniałem na półsyntetyk do dziś zero kłopotu jeździłem cały czas na Lotos półsyntetyk a rok miał mineralny do silników jeżdżących w miescie też Lotos
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:11   

pabloroverek napisał/a:
teraz już mam ten 10 w 40 półsyntetyk,,,czyli co miałbym teraz kupić 15 w 40...i tym zalać ...

jak już tak zrobiłeś to jeździj bo teraz znowu spuszczać i zalewać :wink:
wszystko zależy od kondycji silnika jeśli dobra to nic nie powinno się stać :smile:
mój kolega nie miał tyle szczęścia i po zmianie z mineralnego na półsyntetyk musiał zmieniać szklanki bo zaczęły mu grać :razz:
 
 
pabloroverek 



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 43
Skąd: zielona góra



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:20   

sknerko napisał/a:
a długo on na tym mineralnym jeździł bo jak rok czy dwa a wcześniej był pólsyntetyk to nic sie nie stanie przy powrocie do pólsyntetyka sam tak zrobiłem bo mi gośc mineralny wlał i po roku zmieniałem na półsyntetyk do dziś zero kłopotu jeździłem cały czas na Lotos półsyntetyk a rok miał mineralny do silników jeżdżących w miescie też Lotos


z tego co ja się orientuje, to na poprzednim oleju mineralnym było przejechane ok .10000 km.,
ale wcześniej jaki był czy mineralny czy półsyntetyk, to już się nie dowiem
ok.zostane na tym 10 w 40 i bede obserwował czy coś sie nie dzieje...mam nadziej ,że nie spierniczyłem sobie bryczki tymi zabiegiem..
_________________
yo
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:30   

pabloroverek napisał/a:
mam nadziej ,że nie spierniczyłem sobie bryczki tymi zabiegiem..


Kolego no nie żartuj, tak to by się stalo jakbyś wodę wlał :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
pabloroverek 



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 43
Skąd: zielona góra



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:43   

truten23 napisał/a:
pabloroverek napisał/a:
mam nadziej ,że nie spierniczyłem sobie bryczki tymi zabiegiem..


Kolego no nie żartuj, tak to by się stalo jakbyś wodę wlał :wink:


wiesz generalnie nie mam zielonego pojęcia o tych sprawach,więc jakoś takie myśli mi do głowy przyszły...ufam ,że będzie się tak samo piknie sprawował jak dotychczas..
dzięki jeszcze raz panowie
_________________
yo
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 21:07   

Mój R chodzi na 5w40 castrol Pełen syntetyk :) Tak lał poprzedni właściciel Tak tez ja leje :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 23:57   

pabloroverek napisał/a:
ufam ,że będzie się tak samo piknie sprawował jak dotychczas..
dzięki jeszcze raz panowie


Będzie dobrze :grin:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pytanie o rozrząd - termin wymiany
rci2970 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 01, 2009 14:28
Brt
Brak nowych postów [R400] JAKI KLUCZ DO WYMIANY OLEJU SILNIKOWEGO
PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC BO KLUCZ CHCIAŁBYM KLUPIĆ DZISIAJ
irons122 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Kwi 07, 2009 13:42
PTE
Brak nowych postów [R45] W sprawie oleju silnikowego
joemax77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Lis 10, 2007 20:17
DEBEC
Brak nowych postów [R416] skrzynia biegów- pytanie odnosnie wymiany
muniek11d Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Sie 16, 2011 17:31
Adrian
Brak nowych postów [45] Procedura wymiany oleju w automatycznej skrzyni
MarcinMag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lip 13, 2012 10:39
MarcinMag



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink