Forum Klubu ROVERki.pl :: [R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:56
[R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:37   

w przypadku SDi przepływka ma tez wpływ na regulację pompy, nie tylko EGR ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 23:01   

http://forums.mg-rover.or...highlight=MAFAM

Tutaj troche do poczytania na temat tych MAF'ow

Mam to z wypowiedzi ROverona z angielskiego forum, i kolega dość wiele w Dieslach kreci, jeżeli komu jego imię mowi :wink:

:mrgreen: Moje ulubione zdjęcie :ok:

Cytat:

Cytat:
Originally Posted by gammaphile View Post
Hi Ron,
I have a 98 220SDI, i would like to try the MAF disconnection as i think the car is very sluggish below 2500. Question is where the hell is it! :-)
I do not have a manual yet.

Cheers

PAul


You will not see much of a difference as the maf sensor on the sdis doesn't affect the fuelling. Its only used to control the egr valve so any effect you feel will be due to this staying closed.

The sensor is located in the intake duct from the air filter housing.

Ron
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Zibee 



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: W. Brytania



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 06:42   

Czy ktos wie dlaczego przeplywki nie mozna myc np WD40?
Co sie wtedy dzieje i jaki ma to wplyw na jej dzialanie?
pozdro.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 11:05   

bo jest tłusty i zaraz będzie cała zalepiona różnym syfem :?:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 12:12   

Z tego co wiem to można czyścic sobie ja Alkoholem i patykiem to uszów i będzie w tedy czyste niczym innym. :idea:

Czemu WD40 przecie to jest olej a MAF zeby dobrze dzialal ma byc szysty i suchy. to nie jest śruba czy cos ze musi miec smarowanie. Płyt elektronicznych się raczej WD nie czyści :lol:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 15:53   

tej płytki się nie dotyka, jest bardzo krucha :mrgreen: . Był podawany przepis czym można ją oczyścić.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 23:55   

z tego co pamietam ktos mowil o kontakcie , czyli preparacie zwiekszajacym przewodzenie w stykach.


o wd koledzy napisali. generalnie uwazam, ze ciezko to wyczyscic. jezeli cos juz osiadlo tzn ze bedzie sie trzymac, wacikami bym sie raczej za to nie bral, bo to delikatna sprawa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 00:02   

kontakt nie tyle zwiększa przewodzenie, co rozpuszcza tlenki miedzi i inne trudno usuwalne dziadostwo ;)
i całkiem szybko odparowuje też.... może nie tak jak alkohole różnej maści, ale całkiem szybko ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 00:22   

najpierw ten rozpuszczający na chwilę a późnej płukanie alkoholem :) w międzyczasie tez :mrgreen: żeby się ręce nie trzęsły :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:39   

to jest opis postępowania podany przez Piro na Forum TDi (zgodny z opisem Roverron'a cytowanego wyżej):
"wyjąć z auta, wyczyścić sprayem z alkoholu 2-propylowego lub 1-propylowego (propanol, kontakt WL). Wystarczy zmyć brud z widocznych w środku drucików tak, aby były koloru szarego (będą zapewne czarne). Nie dotykać ich niczym - tylko spray. Nie wolno używać benzyny i innych alkoholi."
Uwaga ogólna: procedura dotyczy sytuacji awaryjnych. Nie należy "na wszelki wypadek" czyścić sprawnych przepływomierzy.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 13:09   

henryk_w napisał/a:
Nie należy "na wszelki wypadek" czyścić sprawnych przepływomierzy.

Na www.mg-rover.org obstają przy zasadzie, aby "na wszelki wypadek" czyścić co 1000 mil :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 13:19   

po tym co widziałem ostatnio na swojej przepływce, to chyba raczej jednak warto ją od czasu do czasu przemyć ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:34   

maciej napisał/a:
To podaj jeszcze różnice w spalaniu, bo to ciekawe. :)


Różnic w spalaniu niestety nie mogę podać :sad: , gdyż nie sprawdziłem z uszkodzonym przepływomierzem. Po wymianie przepływomierza wyszło mi 6,93 l/100 km w jeździe tylko miejskiej (Józefów, Warszawa, Otwock, Raszyn).

Natomiast wielkich różnic w spalaniu z dobrym i złym przepływomierzem nie zauważyłem, zawsze przejeżdżałem około 600 km na jednym tankowaniu.

U mnie zepsuty przepływomierz powodował raczej tylko duży spadek mocy, spalanie było w normie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sob Mar 14, 2009 01:24   

Tego typu przepływomierze działają na zasadzie utrzymania stałej temp. płytki,ew.drutu. Większa ilość powietrza bardziej schładza drut, więc trzeba doprowadzić więcej prądu,żeby utrzymać temp. Moim zdaniem, powinno się dać zmierzyć napięcie/natężenie prądu i na tej podstawie sprawdzić działanie przepływki. Nie wiecie między którymi kablami i co trzebaby zmirzyć, oraz jaka wartość powinna być?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Mar 14, 2009 10:28   

Remi55 napisał/a:
Z tego co wiem to można czyścic sobie ja Alkoholem i patykiem to uszów i będzie w tedy czyste niczym innym. :idea:


maniaq napisał/a:
wacikami bym sie raczej za to nie bral, bo to delikatna sprawa.


Próbowałem to właśnie potraktować takim patyczkiem z watą i ledwo dotknąłem a odpadła jedna z tych blaszek...
Ale nie zauważyłem żadnych zmian w pracy,dynamice oraz spalaniu paliwa...
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 16:17   

Witam. Temat przepływki też wcześniej poruszałem. Angielskie forum całe przekopałem. Jedyny sposób na wyczyszczenie przepływki to potraktowanie jej alkoholem bodajże etylowym koniecznie w sprayu. Żadne kontakt spraye nie wchodzą w grę bo zostawiają tłuszcze. Robię trochę w elektronice, poza tym każdy może wcześniej psiknąć tym na papier i zobaczy że nie wyschnie. Ja w necie znalazłem alkohol izopropylowy i pewnie ten też by był dobry do czyszczenia tego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
empe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 51 Sob Maj 03, 2014 13:44
ziorock
Brak nowych postów [Rover 214] Jak diesel
marcelslu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 02, 2013 22:14
marcelslu
Brak nowych postów [Diesel] Co to za turbosprężarka?
Gegan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Paź 16, 2010 23:49
Gegan
Brak nowych postów [R all diesel] Bioester
Chester Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 72 Sro Wrz 14, 2011 15:20
plemaster
Brak nowych postów [all diesel] Jak jeździć turbodieslem?
Jak dbac o diesla?
novy24 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Cze 14, 2007 10:47
novy24



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink