Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Falowanie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:24
[R420] Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 21:48   [R420] Falowanie obrotów
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
co może być z tymi obrotami na postoju że lekko falują?
na forum wyczytałem że to normalka ale jak to,przecież powinien chodzić równo na wolnych obrotach
czy mam sobie wybłyskać kody ewentualnych błędów bo "check engine" się nie świeci?
bardzo proszę o opinię na ten temat
to chyba nie jest wina tego czujnika pedału hamulca? bo co on ma wspólnego z obrotami na postoju,przecież nie wciskam pedału hamulca
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Maj 23, 2011 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 21:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 
Klubowicz




Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:05   

Wtyczka 3pinowa od strony pompy wtryskowej i ogólnie wiązka przewodów, ewentualnie zabrudzony już opiłkami nastawnik. To mogą być główne powody falowania.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 07:09   

falowanie jest tylko na gorącym silniku a na zimnym chodzi równo
może to czujnik temperatury paliwa?
na komputerze pokaże czy to ten czujnik?
dodam że "check engine" się nie świeci
 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11394
Skąd: Głogów



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 07:53   

Cytat:
falowanie jest tylko na gorącym silniku a na zimnym chodzi równo

no zazwyczaj tak bywa w tych silnikach
szosownik napisał/a:
może to czujnik temperatury paliwa?

u mnie wymiana nie pomogła na falowanie
Cytat:
na komputerze pokaże czy to ten czujnik?

pokaże temp. i na podstawie odczytu można stwierdzić czy to ten czujnik (np. -30 przyrozgrzanym silniku ;) )

Czytałeś o nastawniku w pompie ??
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 19:47   

Brt napisał/a:
Czytałeś o nastawniku w pompie ??

czytałem i się dowiedziałem że powinny być gorsze objawy jeśli to nastawnik czyli np.większe falowanie a nie takie delikatne jak u mnie ale jednak mi to przeszkadza bo powinienem to olać i jeździć
jutro wybłyskam sobie błędy i przeczyszczę przepływkę
a sam dam radę coś zrobić z tym nastawnikiem?
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 557
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 21:10   

Witaj szosownik
Mam ten sam problem, obroty lekko falują, też stawiałbym na nastawnik, resztę sprawdziłem jak thef pisał. Jak zlokalizujesz problem daj znać.
szosownik napisał/a:
i przeczyszczę przepływkę

nie pomaga.
Brt napisał/a:
Czytałeś o nastawniku w pompie

Też czytałem.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,
R111 LSi'96,
R420 Di'97,
R75 CDT+'02,
MG TF '04
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 01, 2009 09:46   

thef napisał/a:
ewentualnie zabrudzony już opiłkami nastawnik

ponawiam pytanie:
czy ja mogę sam coś zrobić z tym nastawnikiem,wyjąć,przeczyścić i jak się do niego dobrać?
wszyscy piszą o nastawniku a nikt jak się nim zająć
BetJar napisał/a:
Jak zlokalizujesz problem daj znać.

ok
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pią Maj 01, 2009 15:16   

Poczytaj tu:
http://forum.roverki.eu/v...k++si%EA+samemu
Kolega Thef dał ciekawe linki....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 01, 2009 15:32   

mcteusz napisał/a:
Poczytaj tu:
http://forum.roverki.eu/v...k++si%EA+samemu
Kolega Thef dał ciekawe linki....

super opisane jasno i wyraźnie :ok: :smile:

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 17:31 ]
wszystkie możliwe wtyczki pod maską zostały oczyszczone z brudu i przemyte :smile:
wymieniłem filtr powietrza :smile:
skasowałem ewentualne błędy :smile:
przejechałem się i obroty nie falują bynajmniej się tego nie czuje po pracy silnika :grin:
a na koniec przejażdżki na wszelki wypadek wybłyskałem sobie błędy :wink:
czy powtarzana bez przerwy liczba "12" oznacza że nie ma błędów?
żadna inna liczba prócz cały czas powtarzanej "12" nie jest wybłyskiwana :roll:
czytałem na forum że ktoś już też tam miał
wydaję mi się że to oznacza że błędów po prostu nie ma bo gniazdo diagnostyczne mam na pewno sprawne
przepływki nie czyściłem bo nie mam torxów z dziurką :wink:
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 557
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Maj 01, 2009 22:08   

Tu masz dobry opis czyszczenia nastawnika
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,
R111 LSi'96,
R420 Di'97,
R75 CDT+'02,
MG TF '04
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 02, 2009 09:54   

BetJar napisał/a:
Tu masz dobry opis czyszczenia nastawnika
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

dzięki
u mnie to na pewno nie nastawnik
zresztą z tego co czytałem to można go uszkodzić podczas czyszczenia dlatego nie będę ryzykował
na razie jest dobrze
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Sob Maj 02, 2009 13:47   

szosownik napisał/a:
czy powtarzana bez przerwy liczba "12" oznacza że nie ma błędów?

Dokładnie tak. Jeśli nie ma żadnych błędów w pamięci, kontrolka będzie wybłyskiwać same dwunastki....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 02, 2009 19:43   

mcteusz napisał/a:
Dokładnie tak. Jeśli nie ma żadnych błędów w pamięci, kontrolka będzie wybłyskiwać same dwunastki....

no to super tak podejrzewałem :smile:
dzisiaj zrobiłem jeszcze porządek z egr czyli zaślepiłem go :smile:
jak na razie autko chodzi jak ta lala :grin:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Maj 02, 2009 20:58   

jak udalo ci sie te sruby odkrecic zapieczone? ;)
 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11394
Skąd: Głogów



Wysłany: Nie Maj 03, 2009 21:46   

szosownik napisał/a:
zrobiłem jeszcze porządek z egr czyli zaślepiłem go

na zimę odślep .... będzie sie szybciej rozgrzewał ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:16   

xtek napisał/a:
jak udalo ci sie te sruby odkrecic zapieczone?

ja zaślepiłem egr u góry czyli tą rurkę która jest przykręcona do kolektora dolotowego bo nie chciało mi się użerać z zapieczonymi śrubami o których wspomniałeś :wink:
bałem się że może wyskoczyć błąd ale okazało się że to w niczym nie przeszkadza a i łatwiej i szybciej w ten sposób załatwić egr-a :smile:
Brt napisał/a:
na zimę odślep .... będzie sie szybciej rozgrzewał

dzięki za radę :ok: :smile:
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Maj 04, 2009 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 18:08   

Cytat:
ja zaślepiłem egr u góry czyli tą rurkę która jest przykręcona do kolektora ssącego bo nie chciało mi się użerać z zapieczonymi śrubami o których wspomniałeś
bałem się że może wyskoczyć błąd ale okazało się że to w niczym nie przeszkadza a i łatwiej i szybciej w ten sposób załatwić egr-a


o, to moze tez tak zrobie u siebie, bo tez mam zapieczone. poza tym trudno odkrecic te imbusy tam pod tym grzybem.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6307
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 04, 2009 20:15   

xtek napisał/a:
o, to moze tez tak zrobie u siebie, bo tez mam zapieczone. poza tym trudno odkrecic te imbusy tam pod tym grzybem.

odkręcić? raczej urwać :wink:
w kilku różnych autach widziałem w ten sposób zaślepiony egr to i sam spróbowałem :smile:
tu jest o wiele lepszy dostęp a i urwać nie ma czego :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1.4 LPG 00r ] falowanie obrotów
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lut 25, 2010 20:21
baton
Brak nowych postów [R45 1.4 LPG 00r] falowanie obrotów
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sty 04, 2010 21:30
darek_wp
Brak nowych postów [R400 SDi] Dziwne falowanie obrotów.
tronsek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Kwi 10, 2015 19:00
tronsek
Brak nowych postów [Rover 400] Falowanie obrotów na gazie
Czaja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lis 17, 2011 15:26
Czaja
Brak nowych postów [r420 Di 96r] Tryb Awaryjny i falowanie obrotomierza
Damdt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Maj 22, 2010 19:57
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink