Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 420D 2.0 97r]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 420D 2.0 97r]

Silnik się strasznie grzeje Rower 420D
Autor Wiadomość
negerek 



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:30   [Rover 420D 2.0 97r]

Witam.
Kiedy włączam klimatyzację w swoim 420D i stoję w korku to strasznie zaczyna się grzać silnik i zaczyna lecieć ciepłe powietrze natomiast w trasie nic takiego się nie dzieje. Kiedy ją wyłączam pomału spada temperatura i wraca wszystko do normy. Czym to jest spowodowane i gdzie szukać usterki??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:34   

gorące powietrze z parownika powoduje słabsze jeszcze chłodzenie płynu w chłodnicy i słabsze chłodzenie silnika
posprawdzaj, czy chłodnica silnika nie jest z zewnątrz pozapychana i czy miedziane blaszki nie są pokruszone...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:43   

przede wszytskim, sprawdź czy wentylatory chłodnicy Ci działają :ok: bo to mi wygląda na usterkę wentylatorów ...... :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
negerek 



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:52   

Spoko dzięki sprawdzę czy chodnica nie jest pozapychana i blaszki uszkodzone, a co to jest ten parownik i gdzie on się znajduje.
Wentylatory chodzą obydwa bo sprawdzałem, ale jeszcze zobaczę czy chodzą kiedy zaczyna się grzać.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 08:13   

negerek napisał/a:
a co to jest ten parownik i gdzie on się znajduje.

po pierwsze STERYd miał na myśli raczej skraplacz ;) czyli po swojskiemu chłodnicę klimatyzacji - tą co jest umieszczona przed chłodnicą silnika. Odpal auto i na postoju włącz klimę ... wentylatory powinny się od razu lub po krótkiej chwili włączyć :ok: sprawdź przy okazji czy wszystkie kabelki przy silniku a szczególnie przy czujnikach chłodnicy są ok. Może gdzieś się coś urwało i stąd problem.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 08:14   

sTERYD napisał/a:
i czy miedziane blaszki nie są pokruszone...

ja mam większymi miejscami pokruszone blaszki i w żaden sposób nie odbija się to na temperaturze,one spełniają rolę izolatora a jeśli ich nie ma w niektórych miejscach to też nic się nie stanie no chyba że cała chłodnica nie posiada już tych blaszek :wink:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 10:13   

szosownik napisał/a:
one spełniają rolę izolatora

chyba nie izolatora, a przewodnika. po prostu zwiększają powierzchnię czynną chłodnicy. i ich brak automatycznie zmniejsza jej sprawność... oczywiście da się to zauważyć dopiero jak jest spory brak ;)

Brt napisał/a:
STERYd miał na myśli raczej skraplacz

faktycznie... wczoraj przez sen pisałem :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 10:36   

sTERYD napisał/a:
chyba nie izolatora, a przewodnika

wybacz przejęzyczyłem się :wink:
 
 
negerek 



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 22:07   

Chyba to będą te wentylatory i od nich kabelki i czujniki bo chyba raz się załączają, a raz nie, ale przyjrzę się temu dokładnie jutro bo nie miałem wcześniej czasu.
Natomiast pojawił się kolejny problem od dwóch dni dziej się coś takiego kiedy wciskam Gaz aby przyspieszyć to silnik zachowuje się tak jak bym miał jednocześnie wciśnięte sprzęgło obroty rosną a samochód nie przyspiesza po chwili coś zaskakuje obroty spadają i przyspiesz,po chwili wciskam gaz by przyspieszyć i znowu obroty rosną a samochód nie przyspiesza i tak jest na każdym biegu. Co to jest czy coś ze sprzęgłem psuję się i tzw. ślizga się. czy coś innego :sad: Pomóżcie
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 16:25   

szosownik napisał/a:
sTERYD napisał/a:
chyba nie izolatora, a przewodnika

A dokładniej radiatora.
negerek napisał/a:
ślizga się. czy coś innego

Z opisu usterki wynika że sprzęgło się ślizga, nie wiem czy jest tam jakaś regulacja.
Poczytaj w rave, może coś da się podciągnąć.
Ps. Mojego nie udało mi się jeszcze "zagotować", ale ten typ tak ma :razz:
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
negerek 



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 22:05   

Poczytaj w rave, może coś da się podciągnąć.
Dobra dzięki poczytam tylko co to jest te rave, sory ale się jeszcze tak nie orientuje.
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 23:05   

negerek napisał/a:
co to jest te rave

Biblia. Ściągnij sobie np. z torentów.
http://torrenty.org/torrent/322450
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
negerek 



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 15, 2009 01:27   

A czy pedał sprzęgła podczas tego ślizgania chodzi normalnie i wraca od razu na swoje miejsce bo mój właśnie tak chodzi nie czuć żeby coś było z nim nie tak.
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Cze 15, 2009 09:34   

Tak.
negerek napisał/a:
pedał sprzęgła podczas tego ślizgania chodzi normalnie i wraca od razu na swoje miejsce
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
negerek 



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 09:28   

Ten Samochód jest strasznie dziwny Przestało się ślizgać sprzęgło i przestał się grzać przy włączonej kilimie, wentylatory chodzą normalnie. Dzięki za wszystkie rady.
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 16:11   

negerek napisał/a:
Dzięki za wszystkie rady.

Jest taki przycisk "pomógł".
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
negerek 



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 18:58   

Koledzy jeszcze jedna usterka mnie męczy.
Podczas jazdy i wpadaniu w jakieś dołki i nierówności na drodze (na równej nawierzchni cisza) z tyłu po lewej jak i po prawej stronie słychać dziwne stłumione trzaski, jakby ocierał, uderzał metal o metal. na pewno to coś z zawieszeniem tylko co??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 18, 2009 11:42   

negerek napisał/a:
Koledzy jeszcze jedna usterka mnie męczy.
Podczas jazdy i wpadaniu w jakieś dołki i nierówności na drodze (na równej nawierzchni cisza) z tyłu po lewej jak i po prawej stronie słychać dziwne stłumione trzaski, jakby ocierał, uderzał metal o metal. na pewno to coś z zawieszeniem tylko co??

sprawdź tuleje wahacza "cukierki"
ja będę u siebie zmieniał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [i] Rover 420D 2.0 99r.
Krystianek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lis 26, 2017 19:56
Krystianek
Brak nowych postów [rover 420D] immobilizer
professor1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 07, 2009 10:32
darek_wp
Brak nowych postów [Rover 420D]Problem z elektryką?
Martinez1974 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lut 13, 2012 08:49
Martinez1974
Brak nowych postów [Rover 420D]Korek zbiorniczka wyrownawczego.
man7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Gru 14, 2010 21:08
man7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink