Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
Autor Wiadomość
rambo1111 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 22:06   [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wiem że temat już był parę razy poruszany ale nie wyczytałem tam nic szczególnego, więc zapytam was po ilu km należy wymieniać olej w silniku 2,0 V6 jaki lać najlepiej ja mam teraz zalany olejem GM 5W30 i przejechane mam około 164000 km proszę o poradę. I jak się skasuje ustawienie oil service to ile km powinno się wyświetlić
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lip 17, 2011 20:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 05, 2009 22:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 22:08   

czesc ja po poprzednim wlascicielu mam tez zalany 5w30

ale wedlug specyfikacji
http://www.roverki.pl/article.php?sid=62
powinnien byc 10w40
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 15:45   

10 W40 i 24 tyś km
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 16:25   

ENU napisał/a:
i 24 tyś km
tylko,że przy 15 tyś następuje obniżenie liczby zasadowej,duże nasycenie oleju produktami spalania paliwa,rozrzedzenie oleju paliwem i zmiana lepkości. Przy 20tyś. kończy się zdolność rozpraszania sadzy i w efekcie w silniku odkładają się szlamy i nagary.l
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 23:39   

SeniorA napisał/a:
ENU napisał/a:
i 24 tyś km
tylko,że przy 15 tyś następuje obniżenie liczby zasadowej,duże nasycenie oleju produktami spalania paliwa,rozrzedzenie oleju paliwem i zmiana lepkości. Przy 20tyś. kończy się zdolność rozpraszania sadzy i w efekcie w silniku odkładają się szlamy i nagary.l


To mój poldorover, po przejechaniu przeze mnie pomiędzy wymianami przez dwa lata, na tym samym oleju (Lotos synteytk 5W40) dystansu ponad 39 tysięcy musiałby z tej zasadowości poczynić kwasowość, a jakoże wreszcie ten olejek, z nudów zresztą, zmieniłem w zeszły weekend, i mam go zlany do czystego pojemnika, to nawet chętnie oddałbym jego próbkę do technicznych analiz, by obalić ww. teorie całkowicie.
Nie liczy się przebieg i czas, a jakość zalanego oleju, sposób eksploatacji silnika, jego stan wyeksploatowania i sprawność jego czujników oraz paliwo, na jakim zazwyczaj pracuje, które, by olej zachowywał swoje własności jak najdłużej, nie powinno mieć nic wspólnego z benzyną, ale z gazem jak najbardziej.
Jeśli ktoś mi nie wierzy, to niech naśle na mnie specjalistów z PIMOTU, to sami sobie mojego trzynastoletniego, od pięciu lat w rękach moich będącego, Poldorovera, jak będą chcieli, niech sprawdzą. Służę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 00:29   

oprawca_1978 napisał/a:
To mój poldorover, po przejechaniu przeze mnie pomiędzy wymianami przez dwa lata, na tym samym oleju (Lotos synteytk 5W40) dystansu ponad 39 tysięcy musiałby z tej zasadowości poczynić kwasowość, a jakoże wreszcie ten olejek, z nudów zresztą, zmieniłem w zeszły weekend, i mam go zlany do czystego pojemnika, to nawet chętnie oddałbym jego próbkę do technicznych analiz, by obalić ww. teorie całkowicie.
No nie wiem czy bys obalil teorie,ale takie doradzanie to nie ma sensu,mam nadzieje ze nikt tego nie bierze powaznie,widzialem jeszcze ze doradzales gdzies przeciaganie wymiany paska rozrzadu tez na podstawie swojego poldka,a haslo HGF zawsze wyskakuje z twoim postem(akurat na prawde pomocnym) i wlasnie zastanawia mnie to ze ktos kto sobie uszczelkie wymienia bez problemu pisze takie glupoty na temat eksploatacji.Trzeba wpisac tego poldka do jakiejs ksiegi rekordow za najbardziej zaniedbany,ale jezdzay samochod.Widzialem kilka analiz po 5tys.km. i olej stracil polowe swoich zdolnosci myjacych(rowniez unoszenia syfu w zawiesinie) jak i ochrony przed kwasami itd(reszta parametrow byla oki). I byl to syntetyk.W stanach jest bardzo popularne robienie analiz oleju,jak ktos zna angielski to latwo sobie znajdzie jakies forum,jest tego mnostwo.Kiedys pracowalem w serwisie Renault i marka wyskoczyla ze swoim genialnym pomyslem wymiany co 50 tys(diesle akurat),zaraz zmienili to na 30tys(i tak za duzo),z reszta kazdy i tak wymienial czesciej z malymi wyjatkami,turbina leciala na poczatek to oczywiste reszta sypala sie pozniej,a to co sposzczalismy przy wymianie to nawet zlatywac nie chcialo poza poczatkowym pluskiem resztki rozwodnionego okeju reszta gdzies zostawala :/ .Na prawde nie jest to zlosliwe co pisze ale doradzajmy sobie z glowa.Ja wymieniam olej co 5tys. km.Pozdr.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 08:26   

ENU napisał/a:
10 W40

5/40 jest rzadszy w niskich temperaturach i przy rozruchu wcześniej dociera do punktów smarowania. 10W/40 jest zalecany fabrycznie , ale zawsze można zastosować olej klasy wyższej czyli 5W/40 , 0W/40 .Nie wolno stosować oleju o klasie niższej od zalecanej np. 20W/40.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rambo1111 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:09   

Dzięki wszystkim olej wymieniony na 5W30 oil service skasowany i śmigam już na świeżutkim smarowaniu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
Bulway Rover serii 75, MG ZT 288 Wto Wrz 25, 2018 15:23
Zmienolej
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Piotr_75_V6 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Kwi 07, 2015 21:02
MatiNitro
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Aragorn Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Sty 11, 2010 12:15
praktis
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 159 Pią Kwi 08, 2016 12:38
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink