Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4/98r/V8] Instalacja gazowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4/98r/V8] Instalacja gazowa
Autor Wiadomość
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 23:16   

leszek95b, dokładnie ! :-) Albo po prostu powiedzieć: Zróbcie tak, żeby było dobrze. :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 13, 2009 23:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 09:28   

oprawca_1978, ale ja jestem dziewczyną :> ;)

dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) jednak czytając ją aż się przeraziłam, no bo kto takie rzeczy ma wiedzieć? ja czy gazownik?

Chodziło mi bardziej o porady zrozumiałe dla dziewczyny

Może ja wypunktuje o czym już pamiętam:

przypilnować żeby podpięli kompa i sprawdzali w czasie jazdy a nie na postoju,
wyłącznik pompy paliwa automatyczny,
oprawca_1978 napisał/a:
włączanie gazowni przy obrotach jakieś 2000 rpm.

rozumiem że bez żadnego przełącznika na gaz, tylko automatycznie
wlew w klapce,
zbiornik w miejscu koła,

co jeszcze?
z takich przyziemnych rzeczy, bo jeśli chodzi o szczegóły to nawet jeśli wykuje na pamięć słowa oprawcy to i tak w starciu z gazownikiem nie wygram bo się poprostu nie znam.


aa i jeszcze jedno
Cytat:
dopilnować, aby zamontowano odpowiednie zabezpieczenia (tzw. gwizdki na kolektorze ssącym oraz klapki na obudowie filtra powietrza).

gazownik chyba będzie wiedział? nie muszę go pouczać, mam nadzieję
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 10:39   

Gazownik powinien to wszystko wiedzieć ale nie wszyscy gazownicy stosują się do tych zaleceń :) . Wydrukuj sobie to co napisał Oprawca 1978 i już :) . Przełącznik na gaz będziesz miała,chodzi o to że samochód przełączy się na gaz automatycznie powyżej 2000 obr./min. Ale przełącznikiem możesz ustawić sobie czy chcesz jechać na benzynie czy na gazie. Możesz również odpalić auto na gazie jeśli zabraknie Ci benzyny. Jeśli nie zamontują Ci odcięcia pompy paliwa to możesz zatrzeć ją i wydatek będzie spory. Najlepiej oczywiście automatyczne odcięcie wtedy niczym się nie martwisz :) .
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 10:43   

Instalacja II generacji jest tak prosta w swej budowie, że na prawdę trzeba być ciężkim matołem, żeby coś porąbać. Ale jak ktoś się stara, to można - moja trofiejna Nexia rocznik 1998 przykładem tego jest soczystym.

Żeby instalacja II generacji chodziła dobrze, nie przysparzała problemów i do tego , silnik z nią współpracujący, miał moc i dynamikę, przy rozsądnym zużyciu gazu, nie trzeba filozofa i profesora, jest kilka kanonów powszechnie obowiązujących, które zakładowi montującemu gazownie muszą być znane z urzędu.

Np. ja "gwizdków" w silniku i filtrze powietrza nie mam -bo nie ma takiej zupełnie potrzeby. Jeśli parownik zamontowany jest odpowiednio, tj. blisko miksera, a sam mikser, jak najbliżej zespołu przepustnicy, tj. zaraz za nią, to nie ma zupełnie żadnego niebezpieczeństwa powstawania wybuchów gazu w silniku, co zresztą potwierdzam w praktyce, gdyż owe zjawisko nie spotkało mnie przez pięć lat użytkowania mojego Poldorovera i prawie 96 tysięcy przejechanych tym samochodem kilometrów.
Jeśli do tego, właściwie założą elektonikę gazowni, właściwie sprzęgną ją z czujnikami silnika i jego osprzętem (obroty z cewki, emulacja wtryskiwaczy, wpięcie w przewód sondy lambda, ewentualne podpięcie pod czujnik przepustnicy) to gazownia będzie chodzić niezawodnie całe lata, byle tylko wymieniać filtr i czyścić co jakieś dziesięć - dwadzieścia tysięcy km przebiegu parownik z syfu, który w gazie siedzi. I już.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 11:22   

oprawca_1978 napisał/a:
Instalacja II generacji jest tak prosta w swej budowie, że na prawdę trzeba być ciężkim matołem, żeby coś porąbać.


pocieszające :lol: :razz:
Zamierzam montować gaz w firmie, która istanieje od 1994r. Ludzie sobie chwalą. Dają 2 lata gwarancji. To może zrobią dobrze... :smile:

A oto cytat z ich strony www:
Cytat:
A oto producenci części, których używamy przy montażu instalacji LPG i CNG:
- podzepoły bazowe: Lovato
- układy elektroniczne: Autronic oraz AC
- zbiorniki: Stako.

Każda instalacja objęta jest gwarancją producenta.


Co do szczegółów się umówie. Ale części tych producentów to chyba dobre? co myślicie? Aha no i koszt II generacji 1800zł
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 13:57   

Eeee, za dużo. Ja w sierpniu 2004 roku dałem 1700 PLN, i to z fakturą, homologacją na zbiornik, zaświadczeniem od diagnosty, że instalacja działa OK, z gwarancją, instruktażem użytkowania, no i prawie że z pocałowaniem w rękę.
Chodzi mi toto w zwykłym Polonezie jak orkiestra i złego słowa nie powiem. Sam toto reguluję, naprawiam, konserwuję i nie ma tam niczego bardziej skomplikowanego, jak śrubki, sprężynki, membrany, przewody i zaciski.
To moja czeska pralka wirnikowa po babci jest bardziej zawiła i nieprzewidywalna jak ta prosta instalacja.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 17:42   

Umówiłam się na 3 sierpnia, za wlew pod klapką dodatkowe 50zł, zobaczymy co z tego będzie.
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 11:42   

Drogo,moim zdaniem. U mnie kosztuje to około 1400 zl. I to na dobrych podzespołach. Ja preferuję Lovato,wytrzymałe i tanie w częściach :) .
 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:10   

I roverek już zagazowany :smile:

Mam cuś takiego:
reduktor: Lovato
zawór gazowy: Lovato
zbiornik: ZTH200/43l IRENE
wielozawór: Tomasetto
obudowa wielozaworu: IRENE
zawór tankowania: Tomasetto
układ elektroniczny: STAG L plus

całość kosztowała mnie 1850zł
mam zbiornik w miejscu koła i wlew pod klapką :mrgreen:
i nawet dostałam pokrowiec na koło zapasowe :razz: ful wypas :wink:

Roverek jest troszkę słabszy, różnica jest odczuwalna ale nie jest duża.
Za to radość z dzisiejszego tankowania do pełna za 70zł :twisted: :twisted: to nie to co benzynke do pełna za 180zł :>

Narazie jest ok. Dwa lata gwarancji. Robione 8km od domu więc jakby coś mam blisko, żeby do nich z każdą pierdółką jechać :P

dzięki za pomoc :)
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 03, 2009 22:18   

bambi napisał/a:

Za to radość z dzisiejszego tankowania do pełna za 70zł :twisted: :twisted: to nie to co benzynke do pełna za 180zł :>

dzięki za pomoc :)

Przyjemne uczucie tankowania połaczone z pozostałymi wolnymi środkami płatniczymi. :mrgreen:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 09:26   

będzie więcej na waciki :haha: ;) bezawaryjnej eksploatacji życzę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 10:03   

bambi, którą generacje założyłaś? jaki posiadasz kolektor w swoim R?
 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 10:18   

II generacja, kolektor metalowy, ja mam silnik 1.4 75 KM
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 10:21   

Ano to tak, to się nadaje, mogłaś mówić, ja sprzedałem II generację za 300 pln ze swojego starego autka :) ...bo do swojego nie chciałem ryzykować z założeniem, póki benzyna nie kosztuje 5 pln/l, to jeszcze tragedii nie ma.
 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 10:28   

Teraz to już "po ptokach" :P ;) jakoś ostatnio więcej jeżdzę, ostatnio w ciągu miesiąca tak wyszło że 3 pełne baki spaliłam nawet brakło, więc to troche jest... przynajmniej dla kieszeni biednej studentki ;) Teraz przynajmniej nie będę musiała się ograniczać :twisted:
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 10:36   

mats, popraw nazwę wątku bo napewno nie masz V8 ^^ Prędzej 8v :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
DawidNB 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 590
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 20:49   

bambi, ja w ciągu ostatnich 14 dni zrobiłe już prawie 2000km
i jeszcze trochę zrobie i coraz bardziej doceniam gaziurę :D
_________________
D-4D + Ubot 520xl
 
 
bambi 




Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 101
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Pią Sie 07, 2009 08:58   

DawidNB, to ja aż tak to nie szaleje ;)
dziś piąty dzień jak mam gaz i w sumie nie moge narzekać, może i jest troszkę słabszy no ale wszystkiego mieć nie można :) ogólnie jest :ok:
_________________
...heaven can wait, belt up...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4i 98r] Instalacja gazowa.
kwak1000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 27, 2010 14:51
borsi
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Instalacja gazowa
owenik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Pią Gru 12, 2008 22:47
ywis
Brak nowych postów [r200 1.4 8V] Instalacja Gazowa
1.4 75KM za i przeciw LPG
Daroo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Sie 27, 2008 14:39
Korczus
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r ] Problem z instalacją gazową 4gas
hudy23_1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Gru 16, 2009 15:12
hudy23_1985



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink