Forum Klubu ROVERki.pl :: R400 REGULACJA PODŚWIETLENIA ZEGARÓW - ŚCIEMNIACZ--TUTORIAL
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R400 REGULACJA PODŚWIETLENIA ZEGARÓW - ŚCIEMNIACZ--TUTORIAL

montaż org. urządzenia z Hondy Civic 5d
Autor Wiadomość
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 10, 2009 10:17   

faecd, razem z ściemniaczem był przycisk od spryskiwaczy reflektorów, a to będzie następnym krokiem jakim będę chciał osiągnąć, czyli dobre ciśnieniowe spryski reflektorów dobra baza przed przerobieniem reflektorów na soczewkę z wkładem xenonowym :mrgreen:

Jak dobrze pójdzie to może przed końcem roku zdążę :mrgreen:


Dla porównania min i max:

MIN:



MAX:

 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 10, 2009 10:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 12:38   

camaro17 napisał/a:
razem z ściemniaczem był przycisk od spryskiwaczy reflektorów

Gdzie był ten przycisk od sprysków???
Jak po prawej to chyba się pomyliłeś. Tam jest miejsce na włącznik tempomatu w 2.0 benzynie a w innych wersjach jest zaślepione i ZTCP nigdy nic nie było fabrycznie dokładane. Sam Rave na temat innych przycisków nic nie mówi.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 13:32   

TomC, możliwe że nie nie było tego nawet w opcji dodatkowej, lecz u mnie niebawem zagości przycisk obok dimmera od ciśnieniowych spryskiwaczy reflektorów rodem z VW.

Możliwe że masz racje, bo samo urządzenie jest z Hondy Civic 5d a jak wiadomo Honda mogla mieć inne wyposażenie, przy najmniej jeżeli chodzi o dimmer i spryski reflektorów to na 100% były w tym miejscu co ja mam zamontowane.
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 14:32   

camaro17 napisał/a:
ciśnieniowych spryskiwaczy reflektorów rodem z VW

To liczę że się pochwalisz z opisem i fotkami włącznie. :wink:
Chociaż ile ja pomykam Roverkiem jeszcze nigdy nie miałem jakoś drastycznie brudnych szkieł reflektorów. :cool:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 17:25   

camaro17, ZTCP to masz sedana a na fotkach widać, że masz manetkę wycieraczek od hb. Planujesz jakąś większą operację z nią związaną?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 17:41   

TomC, na pewno będzie wszystko opisane i sfotografowane na forum z mojej strony, a zabieg potrzebny bo planuje wsadzić soczewki z xenonami i żeby było wszystko OK na pierwszy ogień idą spryski reflektorów

aiwer, trafne spostrzeżenie, jednak już takiego kupiłem, możliwe że poprzedni właściciel coś kombinował lub musiał kupić używana i taka dostał od ręki, nie mam pojęcia jak było :mrgreen: Mnie to nie przeszkadza :mrgreen:
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:12   

camaro17 napisał/a:
na pierwszy ogień idą spryski reflektorów

Zestaw będzie kupny czy raczej kombinowany z różnych aut?. Może coś takiego: :wink:

http://www.allegro.pl/ite...ktorow_kpl.html

Zdjęcie poniżej przedstawia chowane spryskiwacze.

[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 20:12 ]
camaro17 napisał/a:
planuje wsadzić soczewki z xenonami


Tutaj masz temat zamontowanych soczewek w R400 lecz brak szczegółowego opisu i zdjęć z montażu:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24617
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 21:55   

michu1123, wysmienity zestaw tych spryskiwaczy!! ale na razie trzeba pompe hamulcowa zrobic a nie tam sobie w oczy pryskac:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 22:21   

michu1123, zastanawiam się nad takim chowanym zestawem, lecz będę szukał czegoś tańszego. Z drugiej strony wydaje mi się że lepszym i bardziej realnym zestawem będzie skompletowanie kilku elementów z różnych samochodów np: spryski z Skody Octavi I ok. 50-60 zł, wysokociśnieniowa pompka z Opla Vectry C 30zł, i może nowy zbiorniczek a jak nie to wmontuje się w obecną, przecież wiadomo że nie będę tego używał cały czas tylko aby niebiescy się nie czepiali :mrgreen: wężyki mam, jakiś trójnik z zaworkiem mam, kable mam, ewentualnie org. włącznik z Hondy Civic za jakieś 30zł i wszystko

Ale nie będziemy robić tu OT, może w przyszłości pojawi się nowy wątek.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 22:52   

ja wrócę na chwilkę do tego ściemniacza ;)

otóż na jakiej zasadzie on działa? Zmniejsza on napięcie czy jest jakieś inne mi nieznane magiczne działanie które powoduje zmniejszenie świecenia :)

Przydałaby mi się regulacja właśnie napięcia z 12/14.4V na troszkę mniej bo jedna rzecz mi w aucie hałasuje :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 00:02   

greg-si, masz racje, on zmniejsza napięcie, regulacja jest bardzo płynna i widoczna dla oka, mam krótki filmik jutro wstawię na YT. Pozdrawiam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 18:28   

camaro17, wiesz filmik mi nie potrzebny. Skoro jest płynna zmiana napięcia to jest gitarka :) Takie coś mi było potrzebne :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 17:36   

ja jednak bym sprawdzil dokladnie czy ten sciemniacz reguluje napiecie! Zasada swiecenia zarowek jest taka, ze tutaj potrzebny jest prad! Natezenie w Amperach a nie napiecie do swiecenia.

Tak samo jak jest z przygaszaczem lampki otwierania drzwi, tam mamy maly kondensatorek, ktory w pewnym momencie wypuszcza prad nagromadzony powodujac efekt sciemniania... Im mniej pradu tym mniejsze swiecenie.

To dziala na tej samej zasadzie co potencjometr o ktorym pisalem. Zwiekszajac/zmniejszajac opor przy stalym napieciu ukladu regulujemy natezenie pradu!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 19:34   

faecd, z fizyki wiem że napięcie reguluje siłę świecenia. Miałem w tamtym roku takie doświadczenie.
Pierwszy przykład jaśniejszy to światła mijania. Jak świecą na zgaszonym silniku (12-12,5V) a jak na uruchomionym (14,4V).

Nie wiem jak działa ten potencjometr dlatego było moje pytanie. Muszę do wentylatorków zrobić potencjometr regulujący napięcie bo przy 12-14V słychać je w kabinie a jakby je przykręcił na 10V to byłaby bajka :)

faecd, wydaje mi się że nie masz 100% racji. Kondensator magazynuje ładunek ale on jak się rozładowuje to też po chwili jest z 12V 10V... aż do rozładowania i zgaśnięcia. Zatem zły przykład.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 19:56   

Działa jak kolejny odbiornik wpięty w szereg po prostu .... w połączeniu szeregowym napięcie w obwodzie dzieli się na poszczególne odbiorniki w zależności od ich parametrów, natomiast prąd w obwodzie jest taki sam na wszystkich odbiornikach. Oczywiście prąd się może zmienić jeśli zmieni się parametry odbiornika/ków w obwodzie (np. zmieniając rezystancję potencjometru) ale jednocześnie zmieni się też rozkład napięć w oczku ;)

Ale tak właściwie jakie to ma znaczenie ;) ... ważne, że regulacja działa :) :lol: :ok:

W przypadku tego typu regulacji ważny jest dobór mocy potencjometru, gdyż za słaby po prostu się spali :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 20:01   

Brt napisał/a:
W przypadku tego typu regulacji ważny jest dobór mocy potencjometru, gdyż za słaby po prostu się spali :ok:

Dokładnie. A sądzę że taki potencjometr powinien być ok bo moje wentylatorki łącznie pobierają niecałe 400mA czyli pewnie w okolicach tych wszystkich żaróweczek.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 22:46   

moze i macie racje...wiem, ze w diodach wyznacznikiem jest prad czyli natezenie (ilosc ladunku w jednostce czasu) i tam regulujac oporem otrzymujemy jasniejsze/ciemniejsze swiecenie:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R400 ZMIANA PODŚWIETLENIA WE WŁĄCZNIKACH-- TUTORIAL
awaryjne, podgrzewanie tylnej szyby, przeciwmgielne
camaro17 Tuning wizualny 73 Pon Sty 02, 2012 12:30
HiS
Brak nowych postów [R600] Zmiana podświetlenia zegarów
tomii620si Tuning wizualny 34 Pon Kwi 23, 2012 15:19
adamek.o2
Brak nowych postów [R 45 ] Żarówki podświetlenia zegarów i pokręteł
Monotonny Tuning wizualny 16 Pią Mar 11, 2016 22:20
Monotonny
Brak nowych postów [R400] Kierownica z MG TF do Rovera 400 - tutorial
tommyyogi Tuning wizualny 2 Pią Lip 22, 2011 16:20
tommyyogi
Brak nowych postów R400 ZMIANA OŚWIETLENIA ZEGARKA -- TUTORIAL
camaro17 Tuning wizualny 20 Nie Paź 10, 2010 12:15
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink