Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] STRASZNIE TELEPIE , BRAK MOCY ,ZALEWA 1 I 4 ŚWIECE
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] STRASZNIE TELEPIE , BRAK MOCY ,ZALEWA 1 I 4 ŚWIECE

WYMIENIŁEM SILNIK I MAM TERAZ PROBLEM STRASZNIE TELEPIE , BRAK MOCY ,ZALEWA 1 I 4 ŚWIECE POMOCY
Autor Wiadomość
KOSCIAK8 



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: KĘTRZYN



  Wysłany: Czw Paź 22, 2009 23:09   [R820] STRASZNIE TELEPIE , BRAK MOCY ,ZALEWA 1 I 4 ŚWIECE
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

SILNIK PRZED KUPNEM SPRAWDZIŁEM BYŁ OK W 620 CHODZIŁ BEZ ŻADNEGO PROBLEMU . PO WSTAWIENIU DO SWOJEJ 820 JEST PROBLEM NA MOIM STEROWNIKU ZAPALA OD STRZAŁU ALE BARDZO DUŻO PALI ,TELEPIE NIM , I NIE MA MOCY .JAK PODŁĄCZĘ STEROWNIK Z 620 TO NIE CHCE PALIĆ A JAK ZŁAPIE TO TYLKO NA 2,3 SEKUNDY I GAŚNIE STEROWNIKI RÓŻNIĄ SIĘ NUMERAMI A SILNIKI MOCĄ MÓJ JEST Z 94 R(183KM) A 620 Z 96 R(200KM) CZY KTOŚ UMIE MI POMÓC :bezradny:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 22, 2009 23:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 23:20   

KOSCIAK8, bardzo proszę przeedytować post na małe litery.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 08:19   

Nie znam tego silnika, ale widocznie są jeszcze jakieś inne elementy które się różnią.

Najlepiej porównać schematy elektryczne 'engine management' (pewnie w rave) obu modeli aby wyłapać gdzie tkwi różnica.

I napisz coś więcej o tej przekładce, co było popsute w starym silniku?
 
 
KOSCIAK8 



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: KĘTRZYN



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 09:11   

Witam wszystkich .Stary silnik zastał przegrzany ,po rozebraniu okazało się że jest pęknięta głowica więc zdecydowałem się na wymianę całego . silnik został wstawiony z wtryskami ,czujnikami i t d wiązka została od starego .Wszystko niby pasuje a jest problem .
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 14:17   

nie znam zupełnie tego silnika ale pierwsze co przyszło mi na myśl to niewłaściwa kolejność zapłonu.
Może przewody WN zamienione?
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:49   

To może być kwestia różnych czujników, np inne są w 600 i 800, i może komp (MEMS) myśli że silnik jest cały czas zimny dlatego dużo pali. Np ja do swojego kupiłem nowy czujnik temperatury wg katalogu Intercarsu i po zamontowaniu wskazówka zaczęła wariować, później zmierzyłem rezystancje i była zupełnie inna od starego czujnika.
Ostatecznym ratunkiem może być 1 generacja lpg, wtedy omijamy zupełnie kompa benzynowego a spalanie zależy tylko od naszej regulacji, żadnych sond lambda czy czujników.
 
 
leo496 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: radomsko



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 20:54   

mam 620 ti 96 i robiłem przekładke z 97 troche było problemów,bo 97 był elektronik,ale dałem rady.Podtaswowa sprawa czujniki z 620 nie podejdą do sternika z 820. Sprawdz czy czujniki mają te same rozmiary i je zamień.
 
 
KOSCIAK8 



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: KĘTRZYN



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 23:25   

Dzięki wszystkim za pomoc ,jutro będę walczył dalej , spróbuję zmienić kompa na tego z 620 i założę stacyjkę też z niego być może gaśnie przez fabryczny imobilajzer . :bezradny:
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 23:35   

co ma stacyjka do immobilizera? deaktywacja immo jest z pilota, wiec musialbys dodatkowo przelozyc odbioniki i kompy CCU. Nie wiem jakt to jest w 600tce.

Ale skoro odpala i dobrze pracuje na starym kompie od 800 to wystarczy znaleść przyczynę zadużego spalania, najprawdopodobniej komp otrzymuje złe sygnały, może sonda lambda, albo czujnik temperatury, jeszcze jest jakiś podciśnienia w kolektorze.
 
 
leo496 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: radomsko



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 09:15   

A zapłon jest elektroniczny czy tradycyjny?
 
 
KOSCIAK8 



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: KĘTRZYN



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 18:53   

Zapłon jest zwykły , teraz po przekładce kompa nie ma iskry i pompa nie podaje paliwa
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 19:58   

Nie wiem co poradzić, może przyda się ten dokument: RoverMEMS.pdf
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 20:47   

miałem to samo!!! Dokładnie to samo miałem!!! Proszę Cię tutaj masz link do mojego tematu:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43395

poczytaj cały dokładnie to dowiesz się wszystkiego...

Pozdro
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 21:27   

Sterownik od 600 nie powinien działać - powód ? immobilizer - komp MEMS powinien dostać odpowiedni kod by mógł odpalić silnik. W starszych wersjach (pilot z diodą IR a silnik z kopułką) sygnał ten pochodził z sterownika alarmu, w nowszych (Pilot radiowy, zapłon bezrozdzielaczowy) immo było rozbrajane chipem zaszytym w kluczyku.

Jeśli bez problemu podłączasz komp i od 600 i 800 to zapewne zakupiłeś silnik 600 z kopułką (były tam dwie wtyczki w nowszych tylko jedna). Radził bym zostawić komp od 800, a posprawdzać czujniki, jeśli masz gdzieś w okolicy testbooka to warto podjechać i się podłączyć
 
 
KOSCIAK8 



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: KĘTRZYN



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 23:26   

Witam wszystkich roverek już na chodzie ,działa na kompie od 800 i wszystko było by ok żeby nie szarpania które pojawiają się przy ostrym bucie .są one takie jakby coś go odcinało, odcięcie zapłonu lub za mała dawka paliwa albo coś z turbiną. Następny problem to to że w zbiorniku robi się podciśnienie tak jakby nie miał odpowietrzenia . jak delikatnie daję gaz wszystko jest ok. Pomocy :beczy:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 27, 2009 23:39   

a pompa paliwa się nie rozszczelniła czy coś? Stanley200 miał tekie coś po swapie 2.0T, że pompa nie wyrabiała i auto przerywało przy pełnym bucie :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leo496 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: radomsko



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 09:56   

Sprawdz palec i kopułke może palec jest troche przytarty .
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 17:57   

Możliwe, .ze temat już nieaktualny ale wstawie swoje 3 grosze. Sam też zmieniałem silnik od 600 tki - komp. zostawiłem mój i wszystko gra. Sprawdz może zawór sterowania podciśnienia, możliwe że zamontowałeś źle.
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Strasznie się grzeje
Zibi_41 Rover serii 800 24 Wto Sie 24, 2010 22:18
Marookrk
Brak nowych postów [R820] Spadek mocy
irek23rz Rover serii 800 3 Czw Lut 04, 2010 23:10
AndrewS
Brak nowych postów [R820] Brak oleju - wyciek?
Yog-Sothoth Rover serii 800 4 Nie Cze 27, 2010 20:58
Konix
Brak nowych postów [R820] Brak prądu na rozruszniku
marcosss Rover serii 800 18 Nie Sty 16, 2011 15:23
marcosss
Brak nowych postów [r820] Jak odpowietrzyc sprzegło brak biegów na odpalonym
Granat Rover serii 800 8 Pią Cze 06, 2014 23:30
Granat



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink