Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach
Autor Wiadomość
lukasl28 



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: uk



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 19:17   [R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach

witam.po wymianie elementow elektryki, ktore nic nie zmienily w pracy silnika zajalem sie strona mechaniczna.sprawdzilem cisnienie w cylindrach i wynioslo 140,100,90,110 psi.poprawne cisnienie to ok 200psi.po zalaniu cylindrow olejem wzroslo do 190,150,140,160psi.nie mam ju watpliwosci, ze to pierscionki,kiedys wymienialem tlok w peugeocie dieselu wszystko poszlo gladko. ,i teraz moje pytanie,czy mam sie spodziewac jakichs niepodzianek w zwiazku z tym silnikiem?dzieki z gory za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 20:32   

A może wystarczy zdjąć głowice i zrobić zawory..
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 22:49   

lukasl28 napisał/a:
poprawne cisnienie to ok 200psi

w benzynie ??
chyba coś bliżej 100 ;)
jak dla mnie to masz nie najgorsze sprężanie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 07:50   

1 psi = 6 894,75729 Pa, czyli około 6,9 kPa. Jest to jednostka NIELEGALNA.

Nominalne ciśnienie sprężania w tych silnikach to jakieś co najmniej 1.2 MPa czyli 1200 kPa. Czyli lekko licząc na te chore "psi" to jakieś 175 psi albo i trochę więcej, czyli jednak bliżej 200 niż 100 psi.

Jeśli ciśnienie sprężania wzrasta po zalaniu oleju w cylindry - to jest to ewidentnie wina zużytych/zapieczonych/uszkodzonych pierścieni tłokowych.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 10:38   

pewnie w uk to jest jednostka legalna ;)

a chyba raczej chodzi o dopuszczalne ciśnienie, a nie nominalne ;)
a ztcp to przy 0,9 MPa jeszcze nie powinno być problemów :hm:

a w ogóle lukasl28, coś się dzieje niedobrego z silnikiem ??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lukasl28 



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: uk



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 18:53   [R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach

dzieki za odpowiedzi.ogolnie trudnosci z odpalaniem, bez wcisnietego pedalu gazu nie odpalal.po odpaleniu do rozgrzania sie pracowal na 3 cylindry,a kilka minut pozniej juz na 2.telepie silnikiem, ze az slychac obijajaca sie poduszke skrzyni biegow.gdy zdialem drugi i trzeci kabel ze swiec nic sie nie dzialo, ale gdy pierwszy lub czwarty motor gasl.diagnoza cyl 2 i 3 nie pali.wymienilem swiece, kable, kopulke, paluch i bez zmian.pozniej sprawdzilem to cisnienie,drugi i trzeci cyl to 0.62 i 0.69 Mpa, wiec tylko polowa wymaganego.cisnienie nominalne obliczylem ze wzoru;stopien sprezania10.5 x 0.13=1.365Mpa=198Psi ,akurat w tej jednostce mam manometr
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:23   

Sprawdź jeszcze z tym olejem jak pisze Oprawca, tzn wlać troszkę oleju (łyżka do zupy) do tych cylindrów co nie mają kompresjii. Może też być taka sytuacja że pierścień jest zapieczony od nagarów a dzięki temu olejowi się uwolni i znów zacznie uszczelniać i wtedy kompresja będzie dobra.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:25   

blue827, przeciez kolega lukasl28 napisal
lukasl28 napisał/a:
po zalaniu cylindrow olejem wzroslo do 190,150,140,160psi
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:32   

Faktycznie sorka więc :) swoją drogą niezłe ciśnienie, dziwne że nie rozerwało silnika :mrgreen:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 07:25   

1,3015; 1,0275; 0,959 i 1,096 MPa.

Pierwszy gar ma nawet nieco więcej, niż nominalnie ma mieć silnik. Ciekawe.. Ktoś doprężał silnik? Przecież Roverkowe głowice praktycznie nie mają naddatków na planowanie głowicy, a "fabrycznie" zawory praktycznie dotykają już tłoków..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 09:23   

oprawca_1978 napisał/a:
Pierwszy gar ma nawet nieco więcej, niż nominalnie ma mieć silnik. Ciekawe.. Ktoś doprężał silnik?

Nagar?? :mrgreen: lub...
jeszcze więcej nagaru :mrgreen:
Pozdr.
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
lukasl28 



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: uk



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 22:25   [R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach

witam ponownie.zdecydowalem sie wymienic te pierscionki.potrzebuje jeszcze sie dowiedziec o kolejnosc i moment dokrecenia glowicy.czy nie jest to tak; dla silnikow 4cyl-taka kolejnosc, 5 i 6 cyl inna,czy w ten sposob co silnik i producent rozne kolejnosci.
i jeszcze jedno, czy wyszczotkowanie szczotka na wiertarce tlokow i komor spalania z nagaru ich nie zniszczy?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 09:30   Re: [R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach

lukasl28 napisał/a:
witam ponownie.zdecydowalem sie wymienic te pierscionki.potrzebuje jeszcze sie dowiedziec o kolejnosc i moment dokrecenia glowicy.czy nie jest to tak; dla silnikow 4cyl-taka kolejnosc, 5 i 6 cyl inna,czy w ten sposob co silnik i producent rozne kolejnosci.
i jeszcze jedno, czy wyszczotkowanie szczotka na wiertarce tlokow i komor spalania z nagaru ich nie zniszczy?


Można szczotą wyczyścić czoła tłoków oraz wnętrza komór spalania, byle nie uszkodzić niczego wokół.

Kolejność dokręcania śrub głowicy jest podana w Rave. Generalnie dokręca się najpierw śruby "zewnętrzne" (te przy 1 i 4 garze) a potem "wewnętrzne" (te przy 2 i 3 garze).

A jeśli chodzi o moment dokręcania i jego stopniowanie - tudzież kierowanie się tym, co określa Rave - to jest temat na niejedną habilitację. Ja, osobiście, gdy zabawiałem się z HGF'em w moim Polroroverze lat temu prawie trzy, to zupełnie olałem zalecenia Rave względem dokręcania tych śrub (kolejność zachowałem, bo jest uniwersalna) i dokręciłem głowicę tak, jak dyktował mi zdrowy rozsądek a nie wskazania producenta. I mam spokój do dziś dnia, po naprawie przejechałem już prawie 64 kkm i silnik zachowuje się super, choć Poldorover powoli odchodzi już do świata wiecznych łowów..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sob Paź 03, 2009 21:38   

oprawca_1978 napisał/a:
Kolejność dokręcania śrub głowicy jest podana w Rave. Generalnie dokręca się najpierw śruby "zewnętrzne" (te przy 1 i 4 garze) a potem "wewnętrzne" (te przy 2 i 3 garze).

raczej odwrotnie... od środka do zewnątrz. w ten sposób usuwasz powietrze spod uszczelki, a nie je wciskasz
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 22:36   

sTERYD napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Kolejność dokręcania śrub głowicy jest podana w Rave. Generalnie dokręca się najpierw śruby "zewnętrzne" (te przy 1 i 4 garze) a potem "wewnętrzne" (te przy 2 i 3 garze).

raczej odwrotnie... od środka do zewnątrz. w ten sposób usuwasz powietrze spod uszczelki, a nie je wciskasz


Ajaj, krucabomba, prawda! Jedno myślę, drugie piszę, trzecie mi wychodzi! SKREWIŁEM!

ZAWSZE odkręca się głowicę "od zewnątrz" a dokręca odwrotnie, "od wewnątrz".

W silniku Roverka ma to kardynalne znaczenie, jakoże te śrubki (z tego, co mi się wydaje, co moje oczy osobiste widziały, gdy z konieczności ten silnik lat temu prawie trzy, bebeszyłem) nie tylko odpowiadają za szczelność połączenia głowica-blok silnika (za pośrednictwem uszczelki wspomnianej) ale i wogóle, sztywność całego silnika, bo z tego, co mam w głowie z przekrojów tej nowoczesnej jednostki, owe śrubki nieszczęsne, także pełnią rolę śrub łożysk głównych wału korbowego, gdyż owe nie posiadają autonomicznych skorup indywidualnie "odkręcalnych", a monolityczną skrzynkę, która jest zarazem, ostatnim, ale jednak pośrednikiem, pomiędzy blokiem silnika, zawierającym tuleje cylindrowe a magistalą olejową, która to dopiero zawiera utwierdzenie tych śrub długich (430 mm?) czyli dość długie kanały gwintowe dla nich.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
lukasl28 



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: uk



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 16:50   [R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach

witam ponownie.wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi.remoncik powoli do przodu,tloczki wyczyszczone, nowe pierscionki osadzone,ale z powodu deszczu nici ze skladaniem gdyz remont pod chmurka.prosilbym jeszcze o moment dokrecenia korbowodow,nie moge skorzystac z Rave gdyz nie jestem klubowiczem
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Wto Paź 06, 2009 17:10   

Rave jest nie tylko dla klubowiczów:
http://www.roverki.wieniawa.net.pl/rave/Rave.iso

niestety nie mogę znaleźć tam tej wartości :hm: być moze moja angielski jet za słaby :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 08:23   

Jednak jest :wink:

Big-end bolts: 20Nm + obrót 45 stopni

Pozdr.
Radek
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
lukasl28 



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: uk



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 20:52   [R200 1.6si 99r.]niskie cisnienie w cylindrach

Witam po dlugiej przerwie.na poczatku wielkie podziekowannia za wszystkie wskazowki bardzo przydatne przy naprawie auta.roverek smiga jak szalony, teraz naprawde czuc te 111KM.nie obylo sie bez przykrej niespodzianki w postaci ponownej rozbiorki silnika ale nie ma tego zlego co by....,sporo sie nauczylem i nastepnym razem bede juz wiedzial od czego zaczac i co zrobic.tak jak pisalem wczesniej wymienilem pierscienie i dorzucilem jeszcze uzywane tuleje cylindryczne bo na dwoch wyczowalem palcem nierownosci w 1/3 wysokosci.wszystko ladnie skrecilem, a tu lipa, bez zmian.no to od poczatku pomiar cisnienia i wyszlo szydlo z worka;zawory.kolega AZOR77 mial racje a ja to ominalem.gdy spojrzalem w otwory wydechowe i wlotowe widac bylo swiatlo przebijajace sie miedzy zaworami i gniazdami.powalczylem dwa wieczory z docieraniem i przynioslo to oczekiwany skutek.nic nie telepie, troszeczke drzy, zapala od pierwszego, jak nowka.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 09:15   

lukasl28, przy takiej ewidentnej różnicy ciśnienia na cylindrach to wiadome że, szczelność zaworów do bani jest. Dobrze że, sam do tego doszedłeś i zrobiłeś to własnymi rękoma, to będziesz wiedział co masz zrobione. :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200, '99, SD] Jakie ciśnienie na cylindrach?
deflection Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Sie 18, 2009 08:48
Raptile
Brak nowych postów [25]Jakie powinno być ciśnienie w cylindrach silnika 1,8 ben
panpodziemia100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Maj 08, 2016 12:22
sTERYD
Brak nowych postów [214Si] Niskie ciśnienie sprężania - sprzedaż, wymiana?
hole Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Mar 24, 2011 21:40
hole
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200 1.4Si 98r] Praca silnika na 3 cylindrach.........
megasam Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Paź 21, 2010 19:59
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink