Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pukanie w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pukanie w silniku

okolice krotkiego paska rozrzadu przy filtrze powietrza
Autor Wiadomość
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 26, 2009 22:47   [R75] Pukanie w silniku
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam i o porade pytam:
Od niedawna zaczal halasowac mi silnik w mojej 75,moze nie tyle halasowac, co stukac rytmicznie. Stuka w okolicach przedniego paska rozrzadu kolo filtra powietrza (+/- co sekunde).
Dzieje sie to przy rozruchu zimnego silnika pozniej przycicha i silnik chodzi normalnie a stukot jest prawie nie slyszalny. Co to moze byc?? Sciagnelem obudowe bo podejrzewalem ze pasek jest na wykonczeniu,ale nie,jest dobry i bez znaku zuzycia.


I drugi z halasów jaki zaobserwowalem: po uruchomieniu zimnego silnika,tak jakby spod silnika wydobywa sie gluchy metaliczny odglos który trwa ok. 5 sekund, cichnie i powtarza sie jeszcze raz. I na tym koniec i tak co ranek. Tak jakby cos od wspomagania,ale sprawdzalem poziom plynu i jest ok.

Doradzcie cos, prosze.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 26, 2009 22:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 19:36   

lesiu napisał/a:
Sciagnelem obudowe bo podejrzewalem ze pasek jest na wykonczeniu,ale nie,jest dobry i bez znaku zuzycia.

Paska nie sprawdza się na oko bo to baaaaaaardzo dużo kosztuje. Wymienia się co daną ilość km lub czas. Jak napisy na pasku są już pościerane to pasek ma kilkadziesiąt tys. km najechane. Co do pukania to wygląda jak luz tłoka w cylindrze lub samoregulator zaworu...lepiej żeby to był samoregulator.
lesiu napisał/a:
o uruchomieniu zimnego silnika,tak jakby spod silnika wydobywa sie gluchy metaliczny odglos który trwa ok. 5 sekund, cichnie i powtarza sie jeszcze raz

Prawdopodobnie katalizator. U mnie jest to samo i w 2 innych R75 którymi jeździłem (V6) było dokładnie to samo. Przy pewnych obrotach zaczyna brzęczeć a z racji tego że silnik zimny pracuje na wyższych obrotach to właśnie zaczyna brzęczeć to coś.Podjedź do tłumikarza i niech zobaczą skąd ten dźwięk.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sie 27, 2009 22:27   

Pasek ma napisy i numerki bardzo wyrazne bo poprzedni wlasciciel zmienial go na 80.000 a teraz roverkowi stuklo 99.800.
Sprawdzalem "na oko" bo myslalem ze jest luznawy albo ma cos pod pokrywa,ale nic nie zauwazylem.
Co do tego stukania to bardzo wyraznie go slychac z prawej strony wlewu oleju w gornej czesci silnika kolo takiej czarnej wtyczki.
Co do luzu tloka to nie jest to "wada" tych motorów? Ze halasuja na poczatku,a pozniej sie rozszezaja pod wplywem ciepla i jest ok???
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 22:29   

jak dla mnie to VIS,

http://forum.roverki.eu/search.php?mode=results

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#83
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 22:33   

lesiu napisał/a:
Co do luzu tloka to nie jest to "wada" tych motorów? Ze halasuja na poczatku,a pozniej sie rozszezaja pod wplywem ciepla i jest ok???

Ma za mały przebieg. Z resztą mój silnik miał strasznie duże luzy (brał mase oleju) a nie pukał. Ostatnio przyjechał 2.0 V6 i nie brał oleju a znowu pukał tłok o tuleje. Nie ma reguły ale głównie to chyba wada silników R4 a nie naszych...i chyba nawet nie wada tylko normalny proces ich zużywania. Jeśli przestaje Ci pukać na ciepłym to ja na razie bym się tym aż tak nie przejmował tylko nie pałował go na zimnym. Trochę za mały przebieg na awarie tego typu. Olej zmieniony?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 22:42   

jakim olejem silnik jest zalany.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
REMO 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 67
Skąd: East Cheshire



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 09:44   

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 09:46 ]
pajda napisał/a:
jak dla mnie to VIS,

Jak dla mnie też.
_________________
Dobry mechanik to taki który wie co robi a nie taki który myśli, że wie co robi!
Roverek kontra Guliwer-http://www.youtube.com/watch?v=Z-chMefXa84
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 28, 2009 19:41   

Olej razem z filtrem zmieniony 1000 temu i ma 15W40 polsyntetyk,ale nie pamietam jakiej firmy. Nie ubywa go bo sprawdzam co pare dni wszystkie poziomy. Wody ciut ubywa,ale malutko.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 22:07   

lesiu napisał/a:
15W40

Teoretycznie powinno być 10W ale to chyba nie aż taka różnica żeby pukał. Przy gęstym oleju może popukiwać bo są małe kanały olejowe.

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 22:09 ]
Zaraz zaraz!
15W40 to olej mineralny przecież. Może pukać chyba przy takiej zmianie. Ma być półsyntetyk 10W40
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:57   

Tylko ze to nie pukanie,a jakby rytmiczne obcieranie wlasnie w okolicach krotkiego paska. Chyba musze znow otworzyc pokrywe i sprawdzic ponownie,moze mi cos umknelo.
Co do oleju to nie dlugo bede zmieniac to zastosuje juz taki jak powinien byc,czyli 10W40.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 23:25   

Jak obciera to pewnie plastik trze o koło rozrządu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 09, 2009 20:35   

Zukowaty rozebralem obudowe krotkiego paska i juz wiem co sie dzieje i skad ten halas. Pasek dostaje wibracji kiedy silnik chodzi i uderza o obudowe i stad to rytmiczne stukanie. Nie wiem tylko czy tak powinno byc bo pasek jest niby nowy,a ugina sie ok. 18mm. Jak dla mnie duuuzy luz... :sad:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pukanie w nawiewach
ciepło dmucha z jednego a z drugiego zimno
sknerko Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Wrz 14, 2009 10:29
sknerko
Brak nowych postów [R75] Pukanie pzy wolnej jezdzie
krasin Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lip 28, 2017 20:53
dzelo23
Brak nowych postów [R75] delikatne pukanie w okolicy alternatora
Tubek Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Cze 15, 2016 21:33
Tubek
Brak nowych postów [Rover 75] Pomocy dziwne pukanie na nierownościach
gotique Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Paź 13, 2015 16:24
gotique
Brak nowych postów [R75] pukanie przy skręconych kołach lewo
dafit Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Mar 22, 2012 19:12
pazdzi0h



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink