Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Znowu ta cholerna turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Znowu ta cholerna turbina
Autor Wiadomość
michalk 



Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 40
Skąd: Chełmno



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 08:54   [R620] Znowu ta cholerna turbina
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

czołem - niedawno wymieniłem turbinę na "nową" ze szrotu i oczywiście musiałem mieć pecha. dziś znowu prze przyspieszeniu słychać ten dźwięk.

Pytanie: czy turbina włącza się też na "luzie" - tzn stoję bez wrzuconego biegu, daję gazu na 3 000 obrotów to powinna się odzywać?

Załamka

M
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 16, 2009 08:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 08:59   

michalk napisał/a:
czy turbina włącza się też na "luzie"

przy odpowiednich obrotach
u mnie słychać ją od 2000 obrotów
 
 
michalk 



Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 40
Skąd: Chełmno



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 09:03   

szosownik napisał/a:
przy odpowiednich obrotach
u mnie słychać ją od 2000 obrotów


No to u mnie słychać ją jak jadę - jak stoję na luzie i przegazuję to tego dziwnego dźwięku nie ma.. Może co innego się p_doli

M
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 09:26   

michalk napisał/a:
Może co innego się p_doli

u mnie opony zimowe to powodują, słychać taki dźwięk jakby jakaś turbina chodziła głównie jak przyspieszam

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 09:26 ]
michalk napisał/a:
No to u mnie słychać ją jak jadę - jak stoję na luzie i przegazuję to tego dziwnego dźwięku nie ma

moim zdaniem to nie turbina bo ona i na postoju by świszczała jakbyś przegazował
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 13:03   

michalk, rozumiem stopień Twojej irytacji, ale myślę, że słowo "cholerna" w temacie jest trochę nie na miejscu. Proszę edytować.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 13:28   

michalk, Po Pierwsze turbina się nie załancza i takie tam bajery kolej rzeczy jest taka

zapalasz auto i turbina juz chodzi (wirnik sie kręci) z racji tego ze turbina napędzana jest spalinami to im wiecej spalin tym bardziej sie wirnik kręci. Na biegu jałowym nie ma dużego obciążenia dlatego nie zawsze turbina bedzie dawała z siebie wszystko a raczej rzadko :) Dopiero podczas jazdy jak silnik ma obciążenie to wtedy mamy wiecej spalin co za tym idzie turbina szybciej sie kręci (wirnik) co za tym idzie daje wieksze cisnienie doładowania i dlatego podczas jazdy słychać jak ona gwizda :) Aha i np jak bedziesz dodawał na jałowym gazu np na 3000 obr/min to ona moze zagwizdać ale w momencie dodawania gazu potem jak jednostajnie bedziesz trzymał 3000 obr/min to będzie ona mało słyszalna :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pino 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 120
Skąd: Pełczyn/Lubelskie

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 00:23   

Firq napisał/a:
michalk, Po Pierwsze turbina się nie załancza i takie tam bajery kolej rzeczy jest taka

zapalasz auto i turbina juz chodzi (wirnik sie kręci) z racji tego ze turbina napędzana jest spalinami to im wiecej spalin tym bardziej sie wirnik kręci. Na biegu jałowym nie ma dużego obciążenia dlatego nie zawsze turbina bedzie dawała z siebie wszystko a raczej rzadko :) Dopiero podczas jazdy jak silnik ma obciążenie to wtedy mamy wiecej spalin co za tym idzie turbina szybciej sie kręci (wirnik) co za tym idzie daje wieksze cisnienie doładowania i dlatego podczas jazdy słychać jak ona gwizda :) Aha i np jak bedziesz dodawał na jałowym gazu np na 3000 obr/min to ona moze zagwizdać ale w momencie dodawania gazu potem jak jednostajnie bedziesz trzymał 3000 obr/min to będzie ona mało słyszalna :)


Święte słowa i myślę, że na tym powinniście się bazować. :ok:
_________________
ROVER RULES! Elo roca
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Czy w sdi jest turbina? czy z turbiną to już inny?
Arthurro Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 20, 2007 16:23
Arthurro
Brak nowych postów [R620] Turbina
Gość Rover serii 600, Honda Accord 21 Pon Kwi 02, 2007 17:17
kazik76
Brak nowych postów [R620] Problem z turbiną
Bartex19881 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Kwi 15, 2009 23:36
Pino
Brak nowych postów [R620] Turbina czy wiązka??
RoBBoD Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Cze 07, 2010 17:38
Gość
Brak nowych postów [R620] Problem z turbiną
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 14, 2007 21:52
seyfer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink