Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 18:06
[R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode

Gotuje i wywala wode.
Autor Wiadomość
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 20:15   

W końcówce tłumika będzie woda czasem kapać, to normalne.
makupl napisał/a:
niema jej gdzie ona wędruje wlałem ponad 5,5 litra, co się z nią dzieje?

Sprawdź czy nie podniósł Ci się poziom oleju w skrzyni korbowej.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 23, 2009 20:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:02   

truten23 napisał/a:
W końcówce tłumika będzie woda czasem kapać, to normalne.
makupl napisał/a:
niema jej gdzie ona wędruje wlałem ponad 5,5 litra, co się z nią dzieje?

Sprawdź czy nie podniósł Ci się poziom oleju w skrzyni korbowej.


Gdzie ta skrzynia korbowa się znajduje

Ale dlaczego mam ubytki płynu i jak trzymam na obrotach wąż który idzie z chłodnicy do silnika pęcznieje i jest twardy to chyba wskazuje na walniętą uszczelkę???
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:05   

makupl napisał/a:
Gdzie ta skrzynia korbowa się znajduje
chodzi o sprawdzenie oleju bagnetem czyli miarka w misce olejowej ;)
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:08   

Skrzynia korbowa, to ta część silnika, w której kręci się wal korbowy, znajduje się ona nad miską olejową, a poziom oleju sprawdzisz bagnetem :cool:

makupl napisał/a:
Ale dlaczego mam ubytki płynu i jak trzymam na obrotach wąż który idzie z chłodnicy do silnika pęcznieje i jest twardy to chyba wskazuje na walniętą uszczelkę???


To może oznaczać że masz przedmuchy do płynu chłodniczego.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:13   

No to bagnetem mierzyłem stan oleju i jest właśnie prawidłowy. Bardziej stawiał bym na te przedmuchy.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:19   

W takim racie chyba nie obędzie się bez zmiany uszczelki... A właśnie, sprawdziłeś ten korek od zbiorniczka?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:32   

korka nie sprawdzałem, ale co mi da sprawdzenie korka. I tak mi woda znika, korek trzyma chyba tylko ciśnienie.
Ostatnio zmieniony przez makupl Sro Gru 23, 2009 21:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:35   

Gdybys mial przedmuchy komprechy do ukladu chlodzenia to w zbiorniczku by Ci plyn bulgotal.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:37   

korek to najwazniejsza czesc ukladu chlodzenia! jak pisałem koszt kilkunastu złoty więc warto zainwestować. Woda od tak nie moze zniknąć. Gdyby szła do silnika to by była w oleju a tam jej nie ma! oleju w zbiorniku od wody nie ma wiec tez nie to. Pozostaje korek oraz nieszczelnosci gdziec na wezach. po jezdzie zalej woda i karton pod samochód i bedzie wszystko jasne!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:40   

Po wyłączeniu silnika właśnie bulgocze w zbiorniczku ale bardziej właśnie w tym wężu jak się go złapie to czuć jak powietrze w nim chodzi i "drga"


Przy wymianie uszczelki pewnie będzie trzeba wymienić jeszcze śruby. Głowice trzeba planować??
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 22:03   

makupl napisał/a:
Po wyłączeniu silnika właśnie bulgocze w zbiorniczku ale bardziej właśnie w tym wężu

Po wyłączeniu Silnika właśnie nie będzie bulgotać, jeśli faktycznie były by te przedmuchy.
Zauważ, że u nas w układzie chłodzenia woda ma bodajże prawie sto stopni, jak ma 112"C, to włącza się wentylator na 3 bieg. Gdyby nie było podwyższonego ciśnienia w układnie to woda dawno by się wygotowała, dlatego ważny jest sprawny korek, bo on utrzymuje właściwe ciśnienie.

Jeśli ciśnienie jest za małe, to w podczas normalnego działania silnika woda bedzie się gotować, (bulgotanie w rurce), bo jej ciśnienie jest np. atmosweryczne, czyli zbyt niskie :cool:
Ufff...

Aha, woda może jeszcze znikać pod kolektorem ssącym.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 22:12   

truten23 napisał/a:
makupl napisał/a:
Po wyłączeniu silnika właśnie bulgocze w zbiorniczku ale bardziej właśnie w tym wężu

Po wyłączeniu Silnika właśnie nie będzie bulgotać, jeśli faktycznie były by te przedmuchy.
Zauważ, że u nas w układzie chłodzenia woda ma bodajże prawie sto stopni, jak ma 112"C, to włącza się wentylator na 3 bieg. Gdyby nie było podwyższonego ciśnienia w układnie to woda dawno by się wygotowała, dlatego ważny jest sprawny korek, bo on utrzymuje właściwe ciśnienie.

Jeśli ciśnienie jest za małe, to w podczas normalnego działania silnika woda bedzie się gotować, (bulgotanie w rurce), bo jej ciśnienie jest np. atmosweryczne, czyli zbyt niskie :cool:
Ufff...

Aha, woda może jeszcze znikać pod kolektorem ssącym.


Wentylator mi się załancza, to miejmy nadzieję że nawalił kolorek a nie ta uszczelka. Dodam że woda znika jak wyłączę silnik i odkręcę korek (powoli to robię) w tedy tylko jak poluzuje korek zaczyna chodzić powietrze w tym węzy wąż jest napuchnięty już na włączonym silniku.

Tylko pytanie czego teraz mam zimny nawiew. Termostat nowiusieńk.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 22:19   

To za pierwszym razem potrafi wtrąbić Ci cały zbiorniczek wody?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 22:25   

truten23 napisał/a:
To za pierwszym razem potrafi wtrąbić Ci cały zbiorniczek wody?


Tak co z tą wodą właśnie może się dziać, gdzie ona znika.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6 98]Po włączeniu zimnego obiegu gotuje wodę :|
Palkerson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lip 17, 2010 17:17
Palkerson
Brak nowych postów [414] Problemy z układem chłodzenia
KATwawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Wto Sie 16, 2011 18:24
KATwawa
Brak nowych postów [R400] Problem z układem chłodzenia
mig329 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Kwi 05, 2007 15:55
mig329
Brak nowych postów [R400 1.6 k 99"]problem z układem chłodzenia/og
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Lip 16, 2009 18:40
Adrian
Brak nowych postów [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Clint Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 03, 2015 10:58
Clint



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink