Forum Klubu ROVERki.pl :: [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
Autor Wiadomość
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:36   

michalswiatek napisał/a:
kolin napisał/a:
a pomierzysz je ?
- Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja??


Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 09:30   

Sachar napisał/a:
Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy


Czyli co by jeszcze było trzeba wymierzyć ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 10:36   

kolin napisał/a:
Sachar napisał/a:
Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy


Czyli co by jeszcze było trzeba wymierzyć ??


Eee? Średnicę wałków w miejscach w których jest osadzony w głowicy?
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 10:43   

kolin napisał/a:

hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś :hmm:


Hmm.. Ja mam wydechowy ale od 2.0 :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 12:28   

Wojtek napisał/a:
Hmm.. Ja mam wydechowy ale od 2.0 :mrgreen:

Jak możesz to pomierz

2.0 to też Seria K ?

Czyli panowie potrzebne są nam wymiary :
-Średnica wałka
-Wzniosy krzywek
-Średnicę wałka w miejscu którym jest osadzany w głowicy

:mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 12:30   

kolin napisał/a:
2.0 to też Seria K ?

nie. to seria T
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 13:04   

kolin napisał/a:
Czyli panowie potrzebne są nam wymiary :
-Średnica wałka
-Średnicę wałka w miejscu którym jest osadzany w głowicy


Myślę, że jako średnicę wałka można przyjąć średnicę w punktach osadzenia (może ktoś nazwie to miejsce :) )
A jak już ktoś mierzy to dla pewności warto zmierzyć dł całkowitą wałków, szerokość pkt podparcia, rozstaw pomiędzy kolejnymi pkt podparcia, szerokość krzywek. Tak żeby mieć 100% pewności że pasuje :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 14, 2008 00:46   

ssacy walek od 1.4 serii K pracowal w 1.8
potem Senn wynalazl na sieci ze sa troche inne wzniosy krzywek i wmontowalismy spowrotem ssacy od 1.8 z dołożonym palcem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
MelGibson 




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 27
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 14:23   

Witam
Może ktoś wie czy można jakieś lepsze ostrzejsze wałki tanio podmienić w silniku 1.8 VVC ?
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 15:22   

Tylko wydechowy Pipera za jakieś dwieście kilkadziesiąt funciaków
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 21:38   

AndrewS, wzniosy byly te same, ale ksztalt krzywek jest inny. Dotyczy to tylko ssacego walka. Wydechowy jest identyczny

____________Open______ Close
1.4 Rover ___15 BTDC____45 ATDC
1.8 Rover____12 BTDC____52 ATDC

Walki od VVC maja wiekszy wznios 9.5mm w stosunku do 8.8 w silnikach 1.4/1.6/1.8 (standart) Maja tez inne katy otwarcia. Walki od 135 i VVC jesli chodzi o wydech sa identyczne. Mozna je z powodzeniem zastosowac do silnikow 1.8 jako ssace, ale nalezy sie zaopatrzyc w reg kolka rozrzadu i przydalby sie programowalny komp.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 17:33   

Witam!

Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km :ok: ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe

Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? :grin:
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 19:25   

atu_rover napisał/a:
Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego???

Chciałem już jakiś rok temu ale jak na złość nie wpadły mi w ręce żadne wałki w rozsądnej cenie. Przypuszczam że efekt będzie przedni. Senn w 1,8 miał przez pewien czas wałek ssący od 1,4 i różnica była odczuwalna na minus... W 1,4 liczę na pozytywne efekty.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 19:25 ]
A i jeszcze jedno. Zna może ktoś parametry wałków w 2,0 serii T bo mi jakoś takie dane w oczy nie wpadły.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
jimo1921 



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:24   

To jeszcze ja zawrócę gitarę.

Czy ktoś kto to wałki od 14K16 mógłby zmierzyć:


Jest dużo sprzecznych ze sobą danych.
Na chwilę obecną "kupiłem" wałki i sprzedawca zmierzył je na 39mm x 30mm - więc wznios ~9mm (zakładam, że się walną i jest to 8,8mm) - wałki są ponoć od 1,6.

Potrzeba wymiarów wałków z 1,4.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k series] różnice pomiędzy 1.8 vvc a 1.8 T
michone Tuning mechaniczny 19 Czw Lis 14, 2013 18:51
Markzo
Brak nowych postów [MG ZR] Wałki rozrządu z 1.8 do 1.4 jakieś korzyści?
NoPE Tuning mechaniczny 25 Nie Wrz 28, 2014 20:42
zacekpl
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów [MG ZR] wałki
sic_corey Tuning mechaniczny 12 Sro Maj 19, 2010 09:32
kolin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink