Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 400,r98] jaka temperatura otwarcia termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:35
[R 400,r98] jaka temperatura otwarcia termostatu
Autor Wiadomość
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 17:20   [R 400,r98] jaka temperatura otwarcia termostatu

Witam probuje dojsc dlaczego roverek nagle dostaje wysokiej temperatury włancza sie wentylator a płyn jest zimny i dolny wąz chłodnicy jest tez zimny i własnie wyciągłem termostat bo myslałem ze to jego wina ale jak go wrzuce to gotującej sie wody to sie otwiera ,tylko ze jak go zaleje wodą z czajnika bezprzewodowego to otwiera sie tylko delikatnie [czy tak ma byc?] i co jeszcze moge sprawdzic ,pompa wody jest nowa ,ale moze mozna ją jakos sprawdzic i co z korkiem moze on jest winny ale jak go sprawdzic :?: :?: Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez bolec0000 Pon Mar 08, 2010 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 08, 2010 17:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 08, 2010 17:29   

bolec0000, proszę uzupełnić dane auta w nawiasie kwadratowym.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 08, 2010 23:50   

Na obudowie termostatu powinno być napisane przy jakiej temperaturze otwiera się termostat. Na twoim miejscu nie bawiłbym się w testy, tylko wydał te 25 PLN na nowy. :razz:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 10:07   

temperatura otwarcia to 88stopni. w tej temperaturze powinien się w pełni otworzyć, w nieco niższej może być otwarty tylko częściowo. Co do testów korka popieram kolegę wyżej, ale na oko to coś Ci się zapowietrzyło...:hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 10:47   

Kup porządny termostat (koszt max. 25 PLN) i wymień go. Potem odpal zimny silnik, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, włącz w samochodzie grzanie na maksa i daj mu spokojnie popracować, aż zacznie się zagrzewać (sprawdzaj ręką przewody idące z obudowy termostatu i do chłodnicy). Wtedy ręką parę razy podciągnij obroty silnika i patrz, co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym. Powinno "zabultać". Daj tak popracować silnikowi do właściwej temp. pracy. Wtedy poziom cieczy w zbiorniczku powinien podnieść się ponad max (bo nie będzie w nim nadciśnienia, o które dba zakręcony korek zbiorniczka). Wtedy, gdy ciecz podniesie się w nim, zakręć go i przejedź się samochodem parę km.
Ponownie otwórz maskę i delikatnie (!) odkręcaj korek zbiorniczka (nie od razu, bo wywali ciecz ze zbiorniczka i poparzysz się). Przy popuszczaniu korka powinno zasyczeć nadciśnienie oparów cieczy, które ucieknie, a poziom cieczy powinien się wyraźnie podnieść (zwiększenie objętości cieczy po spadku jej nadciśnienia do poziomu atmosferycznego).
Jak będą takie efekty- to oznaczać będzie, że układ działa OK. Jak nie - to albo jest w układzie nieszczelność i właściwe nadciśnienie nigdy w nim przez to nie powstanie, albo nadal jest w układzie powietrze.

Z mojego leciwego Poldorovera parę razy opuszczałem borygo, a nawet płukałem gorący silnik zimną kranówką po octowaniu układu (głupi pomysł to był) ale jemu nic się nie stało i zawsze pięknie dawał się odpowietrzyć. Na postoju nigdy do końca się układ nie da odpowietrzyć, tylko po przejechaniu się, gdy układ pracuje z właściwą wydajnością, da się dopiero to uczynić. Silniki Rovera mają dość mocno pokręcony układ, pełno w nim zakamarków i odpowietrzanie go jest kłopotliwe.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 10, 2010 22:16   

Dzieki za podpowiedzi ,pewnie kupie ten termostst tylko po co skoro ten co mam otwiera sie ,zamontowałem go dzisiaj zalałem płyn otworzyłem pokretło ciepłego powietrza zapaliłem autko i i niestety wskazówka sie podniosła mniej wiecej do połowy na minute i zaraz potem poszła w góre włączył sie wentylator dolny wąz chłodnicy zimny płyn tez i leci zimne powietrze a mnie szlag ...... i myslicie ze wymiana termostatu zakonczy tą przygode??
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Mar 10, 2010 22:22   

Termostat zbyt późno ci się otwiera. Kup nowy i kłopot z bani, tak jak radzili koledzy.
pozdro
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 00:41   

bolec0000, a chłodnica jest w ogóle drożna... wygląda to tak jakby wszystko było ok dopóki nie otworzy się termostat... może po prostu nie ma swobodnego przepływu przez chłodnicę i nie ma siły, że płyn się dzięki niej ochłodzi...
sprawdź to, bo pół samochodu wymienisz, a problem pozostanie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Mar 11, 2010 09:55   

Zacznij może najpierw od prawidłowego odpowietrzenia układu tu masz to dokładnie opisane http://www.roverki.pl/article.php?sid=467

Jedno pytanie czy jak wskazówka Ci idzie do góry to:
1. Wywala Ci płyn ze zbiorniczka?
2. Silnik wchodzi na wyższe obroty pomimo że nie wciskasz gazu?
3. Traci moc?
4. Czy górny i dolny wąż są twarde czy możesz je ściskać

zainwestuj 15 zł i wymień korek zbiornika wyrównawczego. Wszyscy zawsze piszą że korek sprawdza się na podstawie blaszki w tej dziurce tyle że wszyscy zapomnieli że na gwincie korka na jego dnie jest gumowa uszczelka, która pod wpływem temparatur i ciśnienia odkształca sie wulkanizuje i robi w ogóle dziwne rzeczy a jak one nie bedzie trzymać to korek jest do wyrzucenia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bolec0000 



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 119
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 10:43   

chłodnica jest drozna na pewno co do odpowiedzi kolegi to

płyn w zbiorniczku nie wyrzuca jak delikatnie zaczne odkrecac korek to specyfistycznie syknie i podnosi sie stan płynu

wąz dolnu jest mieki i zimny
 
 
waldus 




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Szczawno-Zdrój



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:01   

Witam
Czy problem został rozwiązany i stwierdzona przyczyna zaistniałej usterki?

[ Dodano: Nie Mar 21, 2010 22:01 ]
U mnie przy identycznych objawach okazało się że jest uszkodzona pompa wody , pęknięty wirnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Termostat - temperatura otwarcia.
Koju Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Wrz 27, 2017 14:19
mustek3
Brak nowych postów [45 400 zs] jak to rozebrac? dzwigienki otwarcia bagaznika
borek88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Cze 18, 2011 14:57
borek88
Brak nowych postów [R414] nie działająca kontrolka otwarcia bagażnika
Wiesia92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 31, 2016 13:58
Wiesia92
Brak nowych postów [R400/R45/MGZS] Brak sygnalu otwarcia drzwi i klaksonu
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pon Cze 18, 2012 11:11
Gość
Brak nowych postów [420 d 98r]wymiana termostatu
adimery Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Cze 10, 2009 11:15
hrv



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink