Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 95r] swap silnika 1.4na silnik z 45 też 1.4
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 95r] swap silnika 1.4na silnik z 45 też 1.4

Jak wyjąć blok silnika
Autor Wiadomość
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 21:40   [R400 95r] swap silnika 1.4na silnik z 45 też 1.4

Witam!!!
W moim starym silniczku pękła głowica :oops: i we wtorek będę zakładał silnik z rovera 45 2000 lub 2001 rocznik. I mam kilka pytań ze starego oryginalnego silnika muszę wyjąc koło zamachowe, i wałek kolektora ssącego oraz cewkę. Czy oprócz tego coś jeszcze przełożyć??? Czy trudno jest wykręcić koło zamachowe ?? ?

I jak wstawie silnik i podłączę wszystkie przewody to bez problemu mi odpali czy będę musiał ustawiać zapłon???

Komp od silnika zostaje mój oczywiście??

Mam jeszcze jedno pytanie. Jak wyjąć blok silnika?? głowicę już wymontowałem wcześniej bo miałem zmieniać uszczelkę jednak dół silnika był w kiepskim stanie i była pęknięta głowica. Czy blok muszę wyjąc razem ze skrzynią??? od spodu jest kilka śrubek muszę je wykręcić czy łatwiej będzie wyjąć go razem ze skrzynią???
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 21:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 14:43   

makupl napisał/a:
Czy oprócz tego coś jeszcze przełożyć???

to czego będzie brakowało przy drugim silniku... ;)
makupl napisał/a:
Czy trudno jest wykręcić koło zamachowe?

nie
jest ono przykręcone do wału na 6 śrub, tylko najpierw trzeba odkręcić sprzęgło (uważaj na czujnik położenia wału korbowego)
Cytat:
I jak wstawie silnik i podłączę wszystkie przewody to bez problemu mi odpali czy będę musiał ustawiać zapłon???

zapłony się nie ustawia, po to przekładasz koło zamachowe, żeby było dokładnie jak przedtem ;)
Cytat:
Komp od silnika zostaje mój oczywiście??

oczywiście (no chyba, ze chce Ci się bawić w przekładanie komputera, centralki alarmu i pilotów)
makupl napisał/a:
Jak wyjąć blok silnika??

odkręcasz poduszki i mocowania poduszek bocznych, odkręcasz skrzynię- trzyma się na 4 śrubach (dwie od góry nad skrzynią wkręcane od strony skrzyni, jedna koło rozrusznika i druga na tej samej wysokości z tyłu wkręcane od strony silnika) odciągasz silnik wzdłuż wału aż wyjdzie sprzęgło z obudowy i silnik do góry (oczywiście wcześniej trzeba odkręcić kompresor klimy, alternator, pompkę wspomagania, nie zaszkodzi zdjąć pasek rozrządu i koła (zawsze to parę cm więcej luzu), węże chłodzenia i okablowanie silnika...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 09:44   

sTERYD napisał/a:
makupl napisał/a:
Czy oprócz tego coś jeszcze przełożyć???

to czego będzie brakowało przy drugim silniku... ;)
makupl napisał/a:
Czy trudno jest wykręcić koło zamachowe?

nie
jest ono przykręcone do wału na 6 śrub, tylko najpierw trzeba odkręcić sprzęgło (uważaj na czujnik położenia wału korbowego)
Cytat:
I jak wstawie silnik i podłączę wszystkie przewody to bez problemu mi odpali czy będę musiał ustawiać zapłon???

zapłony się nie ustawia, po to przekładasz koło zamachowe, żeby było dokładnie jak przedtem ;)
Cytat:
Komp od silnika zostaje mój oczywiście??

oczywiście (no chyba, ze chce Ci się bawić w przekładanie komputera, centralki alarmu i pilotów)
makupl napisał/a:
Jak wyjąć blok silnika??

odkręcasz poduszki i mocowania poduszek bocznych, odkręcasz skrzynię- trzyma się na 4 śrubach (dwie od góry nad skrzynią wkręcane od strony skrzyni, jedna koło rozrusznika i druga na tej samej wysokości z tyłu wkręcane od strony silnika) odciągasz silnik wzdłuż wału aż wyjdzie sprzęgło z obudowy i silnik do góry (oczywiście wcześniej trzeba odkręcić kompresor klimy, alternator, pompkę wspomagania, nie zaszkodzi zdjąć pasek rozrządu i koła (zawsze to parę cm więcej luzu), węże chłodzenia i okablowanie silnika...


Dzięki za info. A czym się różni koło zamachowe z rovera 400 i z R 45??? Koleś ten co będę brał od niego silnik powiedział ,że w sumie muszę przełożyć tylko cewkę:)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:55   

może się różnić jeśli masz stary komputer bez wbudowanego immobilajzera, poza tym to jeśli masz już okrągłego, to powinno być takie samo :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 19:25   

sTERYD napisał/a:
może się różnić jeśli masz stary komputer bez wbudowanego immobilajzera, poza tym to jeśli masz już okrągłego, to powinno być takie samo :cool:


Dzięki ,że odpisałeś i mi pomagasz:) Na Ciebie zawsze można liczyć :mrgreen: . Tak mam okrągłą 400 z 95 roku. To jak mam okrąglaka, a nie kanciaka, to przekładka koła zamachowego jest zbędna??? Imo miałem ,ale go odciąłem i go już nie mam bo miałem z nim problemy.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 21:28   

makupl napisał/a:
Koleś ten co będę brał od niego silnik powiedział ,że w sumie muszę przełożyć tylko cewkę:)
kolektor ssacy rowniez
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 22:55   

przy 1,4 nie koniecznie... chyba tylko w 1,8 montowany był czujnik podciśnienia w kolektorze (a z takim kolektorem nie powinno być problemu), a w 1,4 i 1,6 było wszystko tak samo jak w starszych ;)
makupl napisał/a:
Imo miałem ,ale go odciąłem i go już nie mam bo miałem z nim problemy.

to mam nadzieję, że to porządnie zrobione, bo możesz mieć problemy z odpaleniem i nie wiedzieć czemu :/
a koło powinno pasować :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 13:59   

sTERYD napisał/a:
chyba tylko w 1,8 montowany był czujnik podciśnienia w kolektorze
w 1.4 i 1.6 rowniez
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 21:15   

Ok. Dzięki za info. Powiedzcie mi jeszcze jak zablokować koło zamachowe przy wyjętym silniku ,żeby odkręcić je.
Pozdrawiam.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 17:11   

wystarczy włożyć kawałek blachy w wieniec i oprzeć o blok silnika ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 17:55   

Przypadkiem natknąłem się na ogłoszenie o naprawie silników Rover serii K, przy czym udzielają gwarancji na 6 m-cy bez limitu kilometrów.

Link

Cena 800zł, ciekawa sprawa
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:04   

ta oferta dotyczy tylko przypadków uszkodzenia uszczelki pod głowicą ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] SWAP silnika
wiktor128 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 04, 2021 22:04
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] swap silnika a brak kopulki
norman44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sie 23, 2015 22:14
sTERYD
Brak nowych postów [R400]Wymiana silnika na silnik hondy
luksik1000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Wto Sty 10, 2012 19:07
slax
Brak nowych postów [R45] swap silnika
W1ateR Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lis 15, 2014 19:27
Kozik
Brak nowych postów [R 420] Wypalony tłok - swap silnika
radek37 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Kwi 16, 2011 21:37
radek37



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink