Forum Klubu ROVERki.pl :: [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. kręci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:11
[2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. kręci
Autor Wiadomość
Jackob 



Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 01:42   [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. kręci

Witam.
Auto jeździło bez problemu. Stanąłem na 3h. Gdy chciałem odpalić, przekręciłem kluczyk najpierw zakręcił dobrze, po chwili silnik zaczął wydawać dziwny dźwięk (nie ma typowego dla diesla klekotu, jest coś bardziej jak piszczenie). Rozrusznik kręci, check engine się nie pali, ale auto nie chce odpalić. Nie próbowałem go odpalić na pych.

Gdy przez przypadek przy kolejnej próbie odpalenia miałem na biegu z puszczonym sprzęgłem i przekręciłem kluczyk normalnie popchnęło go do przodu.

Gdzie szukać powodu?

Świece nowe (3000 km). Pasek rozrządu wymieniany 45 000 km temu razem z rolkami przez mechanika.

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 01:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 06:10   Re: [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. krę

Jackob napisał/a:
Rozrusznik kręci, check engine się nie pali, ale auto nie chce odpalić.

Całkiem możliwe, że nie dostaje zasilania na elektrozawór w pompie, dlatego nie świeci się check engine. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć "bzyczenie" pompy. Na początek sprawdź przekaźnik od pompy i czy dochodzi napięcie do tego przekaźnika. Miałem podobny przypadek.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jackob 



Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 09:15   

Po przekręceniu kluczyka słyszę takie bzyczenie - więc raczej to nie jest to.

Dodatkowo koło filtra paliwa jest taka jakby pompka ręczne do paliwa i cały czas jest go tam pod dostatkiem.

Czy takie objawy pasują na pęknięcie paska rozrządu - boje się samochodem ruszyć na kawałek, aby mu nie zafundować remontu silnika :/ A żeby zacząć go rozkręcać chciałbym mieć jakiś trop :/
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 09:21   

Jackob napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka słyszę takie bzyczenie

i tak ma być
Jackob napisał/a:
Czy takie objawy pasują na pęknięcie paska rozrządu

wystarczy odkręcić osłonę rozrządu (4 śruby od górnej części osłony) i będzie wiadomo czy pasek jest cały bo domyślać to się można
 
 
Jackob 



Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 14:20   

No to awaria znaleziona - pękł pasek rozrządu ... niestety.

Kilka pytań do osób bardziej doświadczonych. Skoro pękł przy odpalaniu i nie nastąpiła jazda to zdecydowanie bardziej opłaca się naprawa jak wymiana całego silnika?

Co do zrobienia:
1. rozkręcenie całego silnika - oddanie głowicy do przeszlifowania.
2. Wymiana uszczelki pod głowicą.
3. Sprawdzenie zaworów i wymiana uszkodzonych.
4. Wymiana kompletnego rozrządu (pasek + napinacze + rolki)
5. Ustawienie poprawnie na znakach.
6. Konieczne jest zdjęcie pompy paliwa - czyli należy ustawić kąt (tutaj należy udać się do warsztatu na komputer z oprogramowaniem Boscha?
7. Czy silnik TDi ma 8 zaworów?

Przewidywany koszt.
Szlif głowicy - 150 zł
Wymiana zaworów (na allegro znalazłem po 42 zł za sztukę)
Naprawa / wymiana prowadnic - jaki możliwy koszt?
Uszczelka pod głowicę 100 zł
Kompletny rozrząd - 420 zł

Czy o czymś zapomniałem?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 14:45   

Jackob napisał/a:
7. Czy silnik TDi ma 8 zaworów?

tak
tu masz link na temat zerwania paska w Roverze 600 SDI
http://forum.roverki.eu/v...=p%EAk%B3+pasek
Jackob napisał/a:
Przewidywany koszt.
Szlif głowicy - 150 zł
Wymiana zaworów (na allegro znalazłem po 42 zł za sztukę)
Naprawa / wymiana prowadnic - jaki możliwy koszt?
Uszczelka pod głowicę 100 zł
Kompletny rozrząd - 420 zł

wydaje mi się że koszty będą większe takie jak u filo, tylko dojdzie jeszcze robocizna bo on robił to sam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R ALL] Jak się kręci śrubą rzymską w rozpórce ? :P
memphisto Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pią Paź 22, 2010 14:13
memphisto
Brak nowych postów [R414i +95 r]Nie odpala
simens55 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Maj 04, 2012 21:05
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink