Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 420 d] [97] Dymi niebiesko i nie ma mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:22
[R 420 d] [97] Dymi niebiesko i nie ma mocy

Proszę o okreslenie awarii silnika 86 KM
Autor Wiadomość
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 19:42   

Kaj, a masz jakies stuki z tego silnika itd ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 19:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 19:55   

A check engine się nie świeci :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kaj 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: OkoliBydgoszcz



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 19:56   

Żadnych objawów związanych ze smarowaniem silnika. Nic nie puknęło i kontrolka check-engine zapaliła się przy pełnej sprawności i jeździe bez żadnych negatywnych objawów. Zatrzymałem auto, kontrolka zgasła po ponownym rozruchu było O.K. Dalej to już coraz częściej i aż do całkowitej utraty mocy(bo do domu daleko), chociaż silnik kulawo pracuje nawet teraz.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 20:03   

Kaj, Bo ja tak miałem jak ty piszesz w zimie przy -26°C jechałem sobie pod górkę az nagle brak mocy check engine i tyle. potem po nowym odpaleniu nie było jz w cale mocy ale kontrolka sie nie świeciła i auto gasło tez.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kaj 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: OkoliBydgoszcz



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 20:19   

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 20:19 ]
Remi55 napisał/a:
Kaj, Bo ja tak miałem jak ty piszesz w zimie przy -26°C jechałem sobie pod górkę az nagle brak mocy check engine i tyle. potem po nowym odpaleniu nie było jz w cale mocy ale kontrolka sie nie świeciła i auto gasło tez.


To wygląda na bardzo podobne objawy, bo mi też się to zdarzyło po raz pierwszy zimą i też kontrolka się nie zapaliła.
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 20:51   

Moze byc pompa wtryskowa... sprawdz tez cisneinie na poszczegolnych cylinrach wykluczy to uszkodzenie pierscieni i tlokow ..
 
 
Kaj 



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: OkoliBydgoszcz



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 16:18   

Też skłaniam się ku pompie, ale pewności nie mam i stąd moje pytanie o przyczyny.
Nie ukrywam, że zimą miałem z autem problemy. Po spuszczeniu z filtra paliwa tego, co nie tylko było ropą. Odpowietrzyłem dobrze układ i auto chodziło, ale długo musiałem kręcić zimny silnik. Z czasem i z ciepłym dłużej zapalał. Wymieniłem gruszkę i ponownie filtr paliwa. Po tygodniu wyrzuciłem gruszkę z Allegro bo zalatywała chińszczyzną i założyłem Lucasa. Jednak gruszka nadal była pusta. Podpompowane paliwo ginęło gdzieś w pompie (może zawór przy powrocie z wtrysków). Po przeczyszczeniu tego zaworka jurto odpalę auto. Dalej nie mam pojęcia , gdzie mam szukać przyczyny.
Próbowałem czytać błędy ze złącza, ale nie mam pinu na przedostatnim złączu (15) w dolnym rzędzie. Na dole jest tylko 16, a czytałem o pinie nr 4 i 15 do odczytu błędów

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 16:18 ]
Firq napisał/a:
Kaj napisał,
Cytat:
Auto odpala, ale pracuje nierówno i kopci na niebiesko

oraz
Cytat:
Wada jest w pompie

Skąd ta pewność ze wina tkwi w pompie ??
może wtrysk któryś mocno kuleje przez to ciężko pali i nie równo pracuje
zaczynaj od najłatwiejszych rzeczy które moga być powodem.
Auto wkręca się na obroty ??
Jak kopci na niebiesko oznacza to ze olej się spala, jak by coś nie halo z paliwem to dym był by czarny


Już po problemie.
Odpowiadam:
- Pewność, że wada jest w pompie miałem od początku i trafiłem
- Żaden wtrysk nie kulał, bo mam inny komplet sprawnych chociaż nie nowych wtrysków. Wymieniłem wszystkie i to nie były wtryski
- Auto nie wchodziło na obroty i pisałem o tym kilka razy. Nie dostawało paliwa, więc paliło nierówno bez możliwości wejścia na większe obroty i kopciło nie przepaloną ropą.
- Kopciło ciemno niebiesko nie paliło oleju bo turbina jest w bardzo dobrej kondycji, bez luzów i pracuje cicho.

Tak więc powodem było znaczne nagromadzenie paprochów w zaworze zwrotnym w pompie wtryskowej i paliwo wracało do zbiornika
Firq dobrze kombinował
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400] Wałek rozrządu, wtryski, niebiesko dymi.
Bogdan7014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Lip 07, 2019 18:59
Bogdan7014
Brak nowych postów [R400] Dymi na niebiesko,poważna usterka?
DaM1993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 03, 2017 19:22
Adrian
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] szarpie po odpaleniu i dymi na niebiesko
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Wrz 15, 2010 13:30
pioteroski
Brak nowych postów [420sdi] Ciężko odpala i dymi na siwo-niebiesko.
centurion Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pon Paź 27, 2014 17:03
centurion
Brak nowych postów [R414] przy odpalaniu czasami dymi na niebiesko
przemo119 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sie 15, 2013 10:59
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink