Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Pytanie o świece
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Pytanie o świece
Autor Wiadomość
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



  Wysłany: Pon Cze 14, 2010 20:48   [R620] Pytanie o świece
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.
Mam małą prośby. Otóż, w sobotę zmieniałem rozrząd w swoim roverku. No i przy okazji chciałem sprawdzić stan moich świec żarowych.
I tu ZONK. Znalazłem tylko 3 sztuki :bezradny: Nie mogłem znaleźć 4-tej, chyba że jej nie ma.
Możecie powiedzieć mi czy to możliwe? Albo gdzie jest 4 świeca? Bo chyba jestem ślepy :cool:
Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 14, 2010 20:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 20:59   

zimek-1985, Normalka, nie każdy silnik Diesla miał 4. świece :wink: Ja w silniku od 220 np tez mam tylko 3 świece :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 21:15   

ja za bardzo się nie znam na samochodach, ale byłem pewien że w 4-ro cylindrowych silnikach są 4 świece :roll: . po jednej na cylinder. ciekaw jestem jak to działa. 3 świece na 4 cylindry :grin:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 21:19   

zimek-1985, Normalnie dziala na 3. sprawnych świecach pali dobrze w zimie w mrozach. 4. świecie w Roverze dodali tylko żeby przy odpalaniu polepszyć osiągi w Normach-spalinowych.

zimek-1985 napisał/a:
w 4-ro cylindrowych silnikach są 4 świece


Bo tak powinna w sumie być, ale wiesz wyspiarze musieli być bardziej oryginalni :grin:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 09:36   

Remi55 napisał/a:
Bo tak powinna w sumie być, ale wiesz wyspiarze musieli być bardziej oryginalni

eee raczej konstruktor miał jaja i pomyślał nie tylko o początkowym montażu ale też o wymianie, a weź wymień tą 4 świecę w SDi ... trzeba wyjąć pompę wtryskową i koszty rosną drastycznie wtedy :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 12:50   

Brt, I tutaj konstruktor nie pomyślał moim zdaniem, powinien to tak zrobić lub bardziej pompy od silnika odchylić żeby było dojście do tej 4. świecy :wink:

Tak samo jak rury od Turbo do IC, tez błąd konstruktorów którzy nie pomyśleli w cale :evil: Angole sami na ten silnik mówią "misshappen by design " :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 13:34   

Jakby tak rozwlekał budowę silnika na wszystkie strony to tylko do R600 byś go zmieścił ;) przesunięcie pompy wtryskowej spowodowałoby, że (w R200/25) już węże IC nie miałyby gdzie wejść ... a co do samych węży to nie wiem jakie masz zarzuty ?? :) Skończyły się czasy golfa II, że można było w komorze silnika tańczyć śpiewać i malować bo tyle miejsca jest dookoła silnika ;)

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 13:34 ]
Jesli chodzi o pompę wtryskową, to moim zdaniem można było spróbować pokombinować i dać ją z tyłu silnika u góry i napędzić wszystko jednym paskiem rozrządu .... ale czy to jest rzeczywiście możliwe możliwe .... tego się nie dowiemy :) NIe znamy wszystkich założeń jakie były brane pod uwagę podczas konstruowania silnika .... wybrali tak jak wybrali a my się cieszmy, ze mamy dobre silniki pod maskami naszych roverków :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 14:49   

Brt napisał/a:
wybrali tak jak wybrali a my się cieszmy, ze mamy dobre silniki pod maskami naszych roverków :)


hehe.. no dokladnie to jest plus :wink: można by tak debatować :wink: Ale ja i tak uważam ze można zrobić o kilka cm dłuższe auto i mieć więcej miejsca do prac przy silniku a nie jak w 200/25 ledwo co się wszystko mieści :evil: Denerwuje mnie to czasem :wink:

pompę można było trochę niżej zamontować i by było :wink: Ale nie ważne, ja i tak jak i ty Brt, uważam ze silnik jest nie zawodny i jest jak jest teraz tego i tak nie zmienimy :razz: :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 16:00   

a ja w dalszym ciągu zastanawiam się jak ten silnik pracuje że na 4 cylindry są tylko 3 świece :twisted:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 16:18   

Świece żarowe służą przecież tylko do odpalenia auta (a w tym dieslu własciwie w lato są zbędne) ... jak odpali na 3 cylindry, to już 4 cylinder w wyniku pracy silnika ma wystarczającą temperaturę sprężonego powietrza wewnątrz cylindra, żeby zapalić wtryśniętą ropę .... nie wiem w czym problem :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 22:27   

Brt dzieki za odpowiedź :grin:
to mój pierwszy diesel więc jeszcze się ucze o tych silnikach :smile:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 22:49   

:) :ok: .... jak jest ciepły to nie czekaj nawet na zgaśnięcie kontrolki świec .. odpalaj go od razu jak benzyniaka :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 01:07   

zimek-1985 napisał/a:
Brt dzieki za odpowiedź :grin:
to mój pierwszy diesel więc jeszcze się ucze o tych silnikach :smile:

w dieslu nie jest jak w benzynie że swieca daje iskrę aby zapalić paliwo ,tu świece żarowe tylko podgrzewają na początku przy odpalaniu ,a paliwo zapala się samoczynnie od wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia (dla tego nazwa silniki wysokoprężne) ;)
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 11:58   

Najlepsze sa poradniki dotyczące aut używanych.
Honda.
Nie polecamy oszczędnych ale awaryjnich diesli konstrukcji Rovera
:mrgreen:

Co do wydłużania auta, to to nie ma sensu. 10cm to juz mozna wpaść w zupełnie inny segment. A idąc tym tropem z cinquecento robilibysmy wielkościowo omege ;)
Bo tu na klime zabraknie, tu na pompę ABS...tam druga chłodnica jeszcze ma byc..

Generalnie dąży sie do tego żeby zrobić przestronne wnętrze i duży bagażnik, a reszte sie upycha. Taki np R400 jest dłuższy od innych kompaktów z tamtego okresu, a wciąż pod maską ciasno jak cholera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Świece żarowe
mariolczyk Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Sty 20, 2009 17:00
slawek78
Brak nowych postów [R620] Świece żarowe...
phoenix123 Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Lut 24, 2009 11:58
Skiba
Brak nowych postów [R620] Świece żarowe...
phoenix123 Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Gru 15, 2009 20:38
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620] Świece żarowe
Peter033 Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Gru 17, 2009 20:38
Brt
Brak nowych postów [R620] Jakie świece żarowe do SDi ??
Leevy Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Paź 10, 2007 07:31
Leevy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink