Forum Klubu ROVERki.pl :: [All 2.0 iDT] Problem z turbiną...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:58
[All 2.0 iDT] Problem z turbiną...

...a w zasadzie z przyspieszeniem
Autor Wiadomość
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:44   

Też mam lekko naderwany przewód górny przy IC. Jutro na spocie postaram się zrobić, a później wrzucić zdjęcia, to może ktoś mi podpowie, czy to może być usterką. Zaczynam się zastanawiać, czy spadek mocy to nie wina ropy. Ostatnio zalałem na Tesco - trasa, w zbiorniku opar, a w zasięgu wzroku żadnej innej stacji. Przy tym tankowaniu nie wlałem również dodatku do ON - depresatora. Ale czy różnica w przyspieszeniu byłaby aż tak widoczna?!
Turbo sprawne, chmury dymu nie zostawiam za sobą. W zasadzie to wcale nie kopci na czarno...

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 14:48 ]
Idąc tym tropem, może kupić jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków? Tylko jaki? STP, Kleen-Flo, Carlube, Liqui Moly, czy może Motul (raczej drogi)?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:57   

Mixtated napisał/a:
to może ktoś mi podpowie, czy to może być usterką.

Tak
Mixtated napisał/a:
Ale czy różnica w przyspieszeniu byłaby aż tak widoczna?!

Bardzo mozliwe. Napraw ten przewód a później dopiero szukaj dalej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 15:20   

Brt napisał/a:
Bardzo mozliwe. Napraw ten przewód a później dopiero szukaj dalej

Rozerwany jest przy samej krawędzi, jak pisałem wcześniej za opaską ślimakową. Mogę poprostu te pare mm. odciąć? ZTCP do odcięcia będzie góra 3-4mm. Jeśli dobrze widziałem to pierwsze pare mm to sama guma, oplot zaczyna się nieco dalej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADI-CZESCI 




Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: wawa

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 10, 2009 20:35   

Kolego w razie co to mam taką turbinke w bardzo dobrym stanie za 400zł oddam
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 23:30   

Zrobiłem fotki, węża górnego przy IC - zamieszczam poniżej. Czy takie naddarcie może mieć wpływ na utratę mocy? Przykładałem palucha i nic nie dmucha/zasysa, więc wydaje się być szczelny. Co o tym sądzicie?

I ważniejsza sprawa. Robiąc zdjęcia zauważyłem, że coś syczy po zgaszeniu ciepłego silnika. Odgłos ten dobiega z okolic IC, chłodnicy, takiej metalowej puszki pod reflektorem, z której idą metalowe przewody i inne kable. Wydaje mi się też, że tam jest wyciek, ale jednoznacznie nie mogę tego stwierdzić, bo niedawno przed robieniem zdjęć auto było na myjni.

Jeszcze jedna kwestia, o którą chciałem zapytać. Mam (chyba) mało płynu chłodzącego. Czy jego poziom powinien podchodzić pod max. przy zimnym, czy ciepłym silniku? Jak dolewać - przy zimnym, czy ciepłym? Czy płyny mogę mieszać? Obecnie mam różowy, czy kupić np. różowe Borygo i dolać? Czy to może być przyczyną spadku mocy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 23:33   

to przedarcie raczej nie ma wpływu ... ale syczenie z okolic IC jest podejrzane .... moze masz IC nieszczelny ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 10, 2009 23:35   

to syczenie było przy wyłączonym silniku i występowało nawet po zdjęciu rury od ic
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 23:39   

yyyyyyyy .... i syczy z okolic IC ?? :shock:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 23:42   

Wracając ze spotu miałem wrażenie, że raz miał lepsze odejście, raz gorsze. Na zakończenie (ok. 20km) przegoniłem go trochę z samego dołu na 3-cim biegu i wcisnął w fotel jakby mocniej (ale to jeszcze nie tak, jak kiedyś). Patrzyliśmy jak puchną przewody u kolegi Raptile - u mnie przy 3 tyś obr. przewód można ścisnąć ręką :cry: Spod świateł to istna masakra, kręcę do prawie 3tyś., a i tak jestem na następnych ostatni :sad: Czy czujnik pedału hamulca może mieć wpływ na tego typu usterkę? ZTCP by raczej przerywał?

Jak w końcu jest z tym płynem? Jutro przed pracą chciałbym kupić i dolać...

[ Dodano: Nie Maj 10, 2009 23:44 ]
Brt napisał/a:
yyyyyy .... i syczy z okolic IC ?? :shock:

Gdzieś tam :mrgreen: A ta metalowa, walcowata puszka to od czego jest? Wychodzą z niej metalowe rurki i znikają gdzieś pod chłodnicą i IC.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 23:52   

Mixtated, jest tam tez osusacz klimy, odetnij kawalek pekniety i zacisnij waz opaska metalowa... Spawdz dolna rure IC i stozek na turbo...
Jezeli rury i rurki sa ok to moze turbo juz siada, sprawdzic stan wirnika a na koncu IC...

Plyn dolej na troche powyzej Max na odpalonym silniku z wlaczonym obiegiem zew i temp na max cieplo na lekko rozgrzanym motorze... Plyny sie mieszaja
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 00:00   

NEOSSS, dolna rura od IC jest lekko spocona lub oblepiona syfem przy opasce. Ostatnio zacisnąłem ją na opór, więc chyba jest dobrze. Jak możesz napisz coś więcej o stożku na turbinie - na co powinienem zwrócić uwagę?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 09:37   

Mixtated, rury najlepiej wyciagnac na zewnatrz i sprawdzic ich stan, to samo tyczy sie stozka na turbo...
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 14:45   

Wyjaśniło się co wczoraj syczało. W drodze do pracy okazało się, że nie działa klima :/ Wściekły jestem, że nie wiem! Jak znam życie to teraz będzie usterka za usterką. Gdzie w W-wie mogę naprawić i nabić klimę? Jaki orientacyjny koszt?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 02:03   

Może się podłącze. Od jakiegoś czasu mój R też czasowo trochę słabł, w prawdzie minimalnie, ale ja to wyczuwałem. Słabnięcie polega na tym,że zakres"kopa" przesuwa się z ok 2000obr/min na ponad 2500. Zacżałem szukać i prawdopodobnie znam przyczynę. Otóż klapka od zaworu upustowego nie zawsze ma ochotę sę domykać, tzn czasami po sciągnięciu cięgna daje się ją obracać lekko w pełnym zakresie, a czami tylko w ok 60%(od pełnego otwarcia do częściowego otwarcia, nie daje się jej zamknąć). To moim zdaniem tłumaczy przesunięcie się momentu wyżej, trzeba wyżej kręcić silnik,żeby dojść do maksymalnego ciśnienia doładowania, bo zawór pozostaje częściowo otwarty.
Macie jakiś sposób,żeby przywrócić pełną sprawność turbiny? Zaznaczam,że problemleży w samej klapce, a nie w siłowniku-on działa prawidłowo
Z góry dzięki!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 02:09   

Brt napisał/a:
Musisz być pewny szczelności przewodów ;) Czy "puchną" po dodaniu gazu ?? Co do wastegate .... odbezpiecz i zdejmij to cięgło i zobacz jak pracuje sam zawór .... powinien leciutko się paluszkiem obracać :ok: i nic tam nie smaruj .... sprawdź przy okazji czy cienkie rurki z turbo są całe. ... kolejna rzecz ... przepływomierz .... odpinałeś i sprawdzałeś ??

Cytat:
Czy cięgno od wastegate'a powinno (przy wyłączonym silniku) dać się ruszyć palcami?

Bez zdjęcia cięgła z zaworu chodzi to wszystko cieżko i trzeba się dość mocno zaprzeć żeby je ruszyć.


jak zdjąć to cięgno?

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 02:09 ]
Brt napisał/a:
Do zaworu EGR idzie taki cieniutki wężyk podciśnienia od sterownika na ścianie grodziowej ... swoja drogą EGR też może osłabiać auto ... mozesz go odłączyć na chwilę, i zobaczysz czy będzie różnica w zachowaniu auta.


jeszcze jedno pytanie - czy aby odłączyć EGR to wystarczy ściągnąć ten cieniutki wężyk z tej metalowej gruszki widocznej na zdjęciu poniżej?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 12:36   

damiansz, Tak jeżeli EGR jest sprawny i się zamyka :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 19:29   

witam,
mi się udało rozwiązać problem.. więcej tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...p=515623#515623

może w ogóle dobrze byłoby skupić się na jednym wątku?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200] silniki 2.0 rodziny T+ turbina
menzuramenzura Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Sro Lut 16, 2011 22:09
Tomek1212
Brak nowych postów [all] Pilot problem
Rabitt Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Sob Lip 10, 2010 17:27
pajda
Brak nowych postów [R all] Problem z lakierem:(
SopelTomcat Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Kwi 17, 2007 22:48
PHJOWI
Brak nowych postów [Problem z przeglądem NR VIN]
Grzesiekrover Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Sie 12, 2014 17:17
BigBoyPL
Brak nowych postów Problem z butlą LPG
Romeciarz351 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Wto Lut 04, 2014 18:46
Romeciarz351



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink